Hoe deed jij dat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:20

Ja dat begrijp ik dan ook wel een beetje :D
Bij mij viel de eerste nog wel mee, kreeg het pas druk in de derde.
Ik kon in dec 2 shetjes kregen, wilde alleen de grote omdat ik met haar altijd met de kar reed.
Mijn moeder vond dit niet zo'n goed idee en heb het toen ook niet gedaan.
Maargoed ook, was in dec klaar met mijn opleiding en klaar om werk te zoeken.
Was moeilijker dan ik dacht.. :o
Heb nu dan wel werk maar wil eerst alles voor elkaar hebben.
Als het mogelijk is koop ik over ongeveer 2 jr zelf een paardje :o

bokken123

roodje schreef:
bokken123 schreef:
Ik heb eigenlijk nog nooit gezeurd. Mijn vader's peetoom (buurman) heeft mijn vader staan overhalen, Want...
Hij had ooit een A pony gekocht voor zijn nichtjes (3 meisjes) die waren te groot geworden en de A pony werd doorverkocht
aan de buren, die was toen ook te groot geworden, en toen heeft mijn vaders peetoom, mijn vader overgehaald, dat het zo'n
lieve pony was, en dat hij in de buurt moest blijven, en dat ik mooi oud genoeg was, (ik was 5 jaar). Mijn vader's peetoom reed zelf ook paard, hij had een stuk of 10 paarden. En hij wou graag dat iedereen in de buurt ging paardrijden. }> En toen kreeg ik dus de pony. Als jullie het nog snappen. ;) En die kleine A pony heb ik nog steeds.

En natuurlijk kun je niet je hele leven op een A pony rijden, dus kreeg ik toen ik 10 jaar was een C pony. Mijn vader had het zelf ook in de gaten, dat ik niet op een A pony kon blijven rijden. Mijn vader wou zelf liever een fries kopen (kon hij ook voor de koets), maar toen heeft dus de oude eigenaar van die A pony (waar wij hem van hebben gekocht) overgehaald, dat je met een fries niet op de ponyclub kon. En als ik dan ooit op de ponyclub ging, kon dat dus niet. }> Dus zo kwam die C pony. ;)

En natuurlijk was het een irritant pony'tje. Dus ik ging een beetje rond hobbelen., kwam mijn vader op een dag mee aan, dat ik ook wel een priveles mocht :D . Dus zo gezegt zo gedaan, ik ging naar priveles. Super spannend en gezellig. En 1 jaar priveles te hebben gehad, heeft mijn instucteur mijn vader overgehaald, dat de ponyclub erg gezellig enzo was. Dus toen naar de ponyclub, En toen heeft mijn instucteur mijn vader overgehaald, dat ik goed reed en dat ik gewoon concours moest gaan starten. }> Toen moest ik dus wel zeuren. Haha, maar mijn vader luistert snel naar andere mensen, dus zo gezegt zo gedaan. Ik mocht concours rijden. }>

En toen had ik mijn eerste concours gereden, kwam het bericht, dat ik ook al weer te klein werd voor die C pony. |( Dus weer op zoek naar een andere pony. Instucteur, vriendin instucteur, mijn moeder en ik mee om een dagje pony's te gaan kijken. :9 Mijn instucteur had 4 pony's opgezocht wat haar wel wat leek en zo gingen we een dagje gezellig pony's kijken. Met niet het plan om een paard te kopen, want dan konden we altijd nog een dagje kijken naar pony's als er niets tussen zat. ;) Dit waren de 4 pony's.
1. E pony-Trok heel erg in je hand en hij hing, ik vond hem niet fijn.
2. D pony- 2 jaar niet meer goed gereden, (1x in de maand) had M1 gelopen, maar was niet vooruit te branden. Je had sporen en zweep en nog kwamen we niet vooruit.
3. E pony- een super goed, braaf paard, wat netjes naar je luisterde, trok niet, was niet sloom ( dit paard heb ik nu)
4. E pony- pony steigerde en bokte als je been gaf. En dat wou ik dus niet hebben. }>

En zo kwamen we dus aan onze laatste pony, wie ik nog steeds heb. ;)

sorry voor het lange verhaal. :+ Hopelijk snappen jullie het een beetje. Het is wel snel en kort uitgelegt, want in het echt ging het veeeeel moeilijker. ;)

Zo Zo jij hebt een vader die dus echt makkelijk over te halen is ! xD

Niet erg makkelijk over te halen, het verhaal lijkt heel erg makkelijk, maar hij luistert beter naar andere mensen dan naar mij. ;)
Maar mijn oom heeft hem overgehaald bij het begin, maar eigenlijk weet ik het niet meer precies }> maar ongeveer zo, maar natuurlijk wel met was gezeur en andere mensen die zeiden, dat het geweldig en zo was. :P

Poiuytrewq

Van 8e tot 15e manege lessen, wat verzorgpony´s gehad in de tussentijd en ervaring en kennis pgedaan en heb mijn eigen paardje op mijn 16e gekocht. Mijn lieve verzorgpaardje werd verkocht en na een half jaar trok ik het niet echt zonder!
Ik ging 1 dag naar school en 32uur per week werken, dus geld en tijd genoeg.

Mijn ouders weigeren mee te betalen en daar hebben ze groot gelijk in. Ik wil zonodig een paard :P. Al zegt mn moeder wel wat voor te schieten als ik tekort kom.
Maar dat zal denk ik niet voorkomen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:22

suus_ schreef:
Van 8e tot 15e manege lessen, verzorgpony´s gehad en ervaring en kennis pgedaan en heb mijn eigen paardje op mijn 16e gekocht. Ik ging 1 dag naar school en 32uur per week werken, dus geld en tijd genoeg.

Mijn ouders weigeren mee te betalen en daar hebben ze groot gelijk in. Ik wil zonodig een paard :P. Al zegt mn moeder wel wat voor te schieten als ik tekort kom.
Maar dat zal denk ik niet voorkomen.

Misschien als je paardje ziek is dat je het wel nodig hebt?
Maarja wel tof van je moeder!

Evelinelover

Re: Hoe deed jij dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 15:25

Ja dat is zeker aardig...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:27

Jahe :D
Ik heb een apart potje waar ik elke maand geld stort, gewoon als reserve, voor mn paard en andere dingen als ik het echt nodig heb!
Ik heb gelukkig niet zo'n groot gat in mijn hand, dus met mn maandelijks salaris heb ik het zelden (gelukkig) nodig!

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 15:42

& hoelang deden jullie er eigenlijk over voordat jullie een eigen paard hadden?

LauraEden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:39

Ik ben best wel verwend :o . In groep 3 kreeg ik zomaar een pony samen met mijn nicht. Maar mijn nicht stopte en ik kon die pony niet zo goed aan, dus kreeg ik een nieuwe B-pony, dat ging een tijdje heel leuk, tot dat hij telkens ging liggen, en er 1 keer heel hard met mij vandoor is gegaan op wedstrijd.. Toen kreeg ik een c-pony (die mijn zusje nog steeds rijdt) toen werd ik daar veel te groot voor, toen kreeg ik een d-pony maar het plaatje was gewoon niet mooi en ik kon hem nog niet zo goed aan. Toen kreeg ik een E-pony (zelfde vader en moeder als de d) en die heb ik nu nog steeds :D echt een geweldige pony :)

Maar ik heb ook wel geluk dat mijn ouders zelf helemaal paardengek zijn.. Ik zou iniedergeval laten zien dat je er écht serieus mee bezig bent en heeel veel succes! :D

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 17:06

Dank je wel;)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:06

Door zelf te sparen en het zelf kopen en onderhouden

Maar mocht het doen ook alleen kopen als ik regelmatig naar mijn paard toe ging toen het nog mijn verzorgdpaard was. Naja ik ging al elke dag dus ja :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:26

Evelinelover schreef:
& hoelang deden jullie er eigenlijk over voordat jullie een eigen paard hadden?

2 maanden sparen :P

toen het mocht haalde ik ook alles binnen wat ik had, en dat gaf ik dan ook niet meer uit haha.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:00

bij mij viel er ook niks 'over te halen'. Het geld was er gewoon niet, ondanks dat mijn ouders het mij graag gunden.
Inmiddels ben ik 17 en heb ik er twee staan, maar die zijn dan ook echt hélémaal van mij. Alles eraan heb ik altijd zelf betaald: aanschafkosten, keuringen, entingen, hoefsmidt, wormen, tuig etc. Het enige waarin mijn ouders mij financieel steunen is mijn maandelijkse privéles, en bij onverwachte dierenartskosten.

Wonder_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:41

De hele dag door blijven zeuren. Elke keer als je je ouders ziet vragen om een pony. Dat heb ik ook gedaan en ik heb het voor elkaar gekregen :D

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 07:47

Hahaa!
@Wonder_Roos Maar dan krijg ik uiteindelijk te horen dat ik het er niet eens meer over mag hebben...

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:15

Mijn tante had een paard en die moest verkocht worden want ze had een gebroken been en een bloedhekel aan het paard dus ik kreeg hem van mijn moeder niet zo'n slimme zet meisje van 10 1.30 nog geneens op een kwpn tuiger van 1.75 :P

En sinds dien heb ik een eigen paard.
Ik had het nog geneens ik mijn hoofd gehaald:P

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:17

Wij hebben ook nog nooit om een paard gezeurd.
Mijn vader wilde er altijd al 1 hebben, die heeft vroeger ook gereden. Als we er 1 zouden kopen dan moesten ik en mijn zus op paardrijden. Zo gezegt zo gedaan! inmiddels hebben wij er al 4 haha

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:18

Hhahaha ja precies

StilLoveVivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:34

Ik was 16 toen ik mijn eerste paardje kreeg.
Deze kreeg ik omdat ik een paard in plaats van een scooter wilde 8-) .
En later zelf nog 2 erbij gekocht.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:23

Ik was 5 á 6 jaar en mocht een pony maar dan moest ik wel mijn 2 geiten wegdoen. Keuze was snel gemaakt en binnen een week liep de super stoere shetlandmerrie Vivian bij ons in de wei :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:53

Naja, weetjewat het is? Mijn ouders komen alle-2 uit de paarden, mijn hele familie is één en al paard, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik een pony krijg! ;) Mijn opa's draverstal werd gesloopt toen ik net 3 was, omdat daar kantoren moesten komen. En weetjewat, die kantoren zijn pas sinds 2 jaar bezet. In die tussentijd had mijn opa allang dat stuk grond kunnen kopen. (Want hij huurde het eerst!) ;( Maarja, als de stal van een kennis plek heeft, kan ik daar stallen. Anders is het gewoon voor ons te duur. ;)

Extreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:33

Mijn ouders hebben zelf niets met paarden. Mijn mama is wel dierenartse, maar verder rijkt de kennis niet. Toen ik op mijn 5de lessen ging nemen in een manege, vond mijn vader het wel schattig. Hij besloot een A-welshje te kopen voor mij. Het werd gestald in de manege. Een goede pony die een sterke basis dressuur kende. Toen ik mijn pony had ging ik ook meteen privéles nemen. Met die pony heb ik gereden tot ik 8 werd. Toen werd ik echt wel te groot.

Toen ik 8 werd kreeg ik een E-pony. Van hem heb ik alles geleerd zeg maar. Hoe je van een vervelende pony een goede dressuurpony kan maken. Toen ik hem kreeg was hij 3.5 jaar en eigenlijk juist beleerd. Ik heb hem gereden tot het Z. Ik heb hem nu nog steeds en ik train hem ook bijna dagelijks. Mijn nicht rijdt nu wedstrijden met hem.

Toen vond ik dat het tijd werd voor de paarden. Voor min 12de verjaardag kreeg ik Kennedy X Flemmingh. Een paard met een zeer goede bloedlijn. Hij was 5 jaar toen ik hem kreeg. Mijn vader heeft hem gekocht in Amerika. Hij was ongeveer niveau L2. Ik heb hem doorgereden naar het Z2 + WP op een relatief korte periode. Toen ik 14 werd kreeg ik nog een paardje. Het werd weer een Flemmingh (Neostan X Flemmingh). Op zich weer een paard met een goede bloedlijn. Mijn vader kocht hem in Italië voor mij. Hij was toen 6 jaar. Hij reed wedstrijden op M niveau, maar hij kon zeker meer. Hij kende alle oefeningen uit de hogere dressuurklasses zoals, piaffe, pirouette, galopwissels om de 2 passen etc. Met hem rij ik momenteel Z2, maar wij komen zeker veel verder.

Sinds 5 maanden heb ik nu ook een veulen (Sandro Hit X Quattro). Het is echt een schatje. Hij is enorm aanhankelijk en zoekt mijn aandacht echt op. Het is de bedoeling om hem op te leren zodra hij 3 of 3.5 jaar is. Wij willen hem dan uitbrengen op wedstrijden.

Zo klinkt precies als een echt pennyverhaal. Ik weet ook wel dat niet iedereen dit geluk kan delen met mij, maar blijf hopen zou ik zeggen. Als je het echt niet krijgt van je ouders is het eens zo leuk volgens mij, want dan weet je dat je er echt hard voor gewerkt hebt.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:36

Me zus had altijd een shetlander en daar ging ik op rijden, ik werd te groot en ging naar de manegelessen. Heb nu 3 maanden een paard van iemand anders thuis staan en vond het zo leuk dat ik nu me eigen paardje weer heb gekocht. Die zaterdag komt! :D

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:41

Mijn ouders hebben ook niks met paarden en ik heb echt moeten praten als brugman, echt niet normaal.
Vooral heel veel interesse tonen en enthousiast zijn (op paard van buurvrouw rijden, overal verzorgponys zoeken, zelfs een keer met cap naar bed gegaan :') )
En met goede argumenten komen, ik woon afgelegen met allemaal vrienden op afstand en had echt behoefte aan 'een maatje'.. :P
Het heeft ook echt jaren geduurd hoor, en zelf veel betalen en regelen. Zorg dat je ouders niet teveel hoeven te doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:43

De manege waar mijn zusje en ik reden ging ermee stoppen en het was toen financieel haalbaar voor mijn ouders. Wij hebben toen samen een pony gekregen.

Op het moment hebben we beide een rijpony en 3 kleine appaloosa's.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:54

mijn moeder heeft altjd gezegt als mijn kinderen willen ppaardrijden mag dat.
zei mocht vroeger neit rijden door een ongeluk met een paard en aar vader.
we leerden iemand kennen via mijn vaders werk hij fokte met springpaarden en had altijd gesprongen.
ik reed toen 2 jaar en hij zei binnen 1 jaar heb jij een fantastische springpony op stal staan ik zie aan de zit van jouw dochter dat ze de springsport ingaat.
en jah hoor binnen 1 jaar hadden we een fantastische springpony en ik springen is mijn grootste passie.
ik ga nu als ik met mijn pony in de L rijd met zijn paarden hogere klassen in.
ik heb niet moeten zeuren want we leerden iemand kennen die een ony voor bij hem in de weide zocht .
WE hebben on 'aangemeld' en zijn rustig opzoek gegaan naar een pony op marktplaats,
Toe we op de club kwamen zei er iemand Isolde staat te koop.
Ze stond bij de handelaar in leende en we zijn gaan kijken.
Mijn moeder had haar nog niet gezien maar ook zei was opslag verlieft.
We habben er toen niet super veel voor betaald en voor het zelfde bedrag konden we heet veulen erbij hebben maar dat hebben we niet gedaan.
we hebben haar toen gekocht. ik nde weide kwamen er steeds meer paarden bij.
We hebben toen besloten om een eige weide te zoeken inverband met nogal gevaarlijke paarden in de wei die altijd naar elkaar en ook naar de mensen aan het trappen waren. nu staan we op ons zlef en deze week komt er nog een klein paardje bij voor mijn zisje.
Deze kopen we niet zelf maar hij is van de hoefsmit en die zet haar bij ons neer en wij mogen haar dan petsen omdat we niet genoeg centjes meer hadden door de aanschaf van aan trailer maar mijn moeder had verdder oo iet echt een paarden achtergrond