Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik had daar mijn eigen verzorgmerrietje die ik, met hulp van mijn opa, zelf heb ingereden. Ik heb mijn opa's (een echte no nonsens paardenman) nuchtere kijk op paarden overgenomen (bijv. dat paarden geen porseleinen poppetjes zijn en prima in weer en wind op de wei kunnen vertoeven). Ook heb ik het mennen geleerd, en heb ik natuurlijke dekkingen zien gebeuren en veulentjes geboren zien worden op de wei, ook dode veulentjes en merries met vervelende complicaties. Deze hackney's waren zoveel meer paard en zoveel puurder dan de paarden van de manege waar ik ook één keer per week les had. Toen mijn verzorgpony'tje eenmaal goed beleerd was reden we ieder weekend stad en land af met zijn tweeën, zonder zadel door het dorp naar het bos. Zonder cap en met walkman op ... Zó ontzettend onverantwoord!! Maar wat een vertrouwen en wat heb ik veel geleerd van dat beest
.
)
edit weet het weer.
veel van geleerd, hoe het wel maar ook zeker hoe het niet moet 
vanalles, van rijden tot ziektes en dingen en fokken dus ook veulentjes, vanalles