Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:21

Haha, ook heel herkenbaar! :=
Heb pas m'n kamer eens grondig uitgezocht kwam ook een mapje tegen met berekeningen over hoelang ik een eigen pony kon kopen, paardennamen (en dan nog echt van die namen zoals; stormy, superstar, en al die pennynamen) En het in de verlichte zit over heuveltjes enz. heen gaan deed ik ook altijd, :')

'k ging ook altijd m'n paardenknuffels borstelen enz.
Hahah, :')

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:23

OOww helupie, als ik dit zo lees, ja ook ik was erg penny

Idd ook mijn fiets was het mooiste paard, ik reed op onze stoep(we hadden een hele brede) hele dressuur wedstrijden, mepte mijn jasbeschermers stuk met mijn zweep, paard liep niet door, hihi
Bergen penny's weet ik hoeveel mappen met paardenkaarten, stickers plaatjes en weet ik het
Behang was paard, gordijntjes paard, shirtjes met paarden erop, kaftpapier ,paard, alles was paard!!

Mijn grootste droom, stond altijd bovenaan ieder verlanglijssie uiteraard een eigen paard!
Die is uitgekomen, gelukkig!!!!

Leuk he flashbacken!! hihi

Alexx

Re: Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:24

Ik kon mijn verzorgpony alleen rijden :j en niemand anders :j

Ah goeie oude tijd :))

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:53

Heb ook ooit heel het huis volgehangen met briefjes met de tekst "Mag ik een paard?" Haha, ouders chaggie, maar kreeg geen paard... :-)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:55

jep, ik beken :o :+
en gisteren was ik op slag weer penny toen ik het veulentje zag :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:21

Lauriedropje schreef:
Heb ook ooit heel het huis volgehangen met briefjes met de tekst "Mag ik een paard?" Haha, ouders chaggie, maar kreeg geen paard... :-)

Oh, die is goed. _O-

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:56

ooh ja!
ik heb echt mappel volgeplakt met plaatsje van paarden en heb veel boekjes over paarden gehad als klein meisje
En de penny die las ik natuurlijk ook

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:11

toen ik nog wekelijks op de manege reed :')

Mijn fiets omgedoopt tot : 'wieltje'
en teugels eraan, cap op + Sporen en zweepje in mijn hand :')
En dan buitenrit in het bos of een springparcour in het dorp en vliegend over de drempels :')

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:19

O als ik dit allemaal lees was ik dus ook vroeger een echte penny! Alles paard! Altijd paard. Zelfs naar school in paardrij kleding als ik s middags uit school les had!!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:26

Ik ging altijd op een muurtje zitten met een sjaal als beugels en een sjaal als teugels :') .. En daar ging ik dan hoor :)) .. Elke dag zat ik uren op dat muurtje te 'paardrijden'.
Verder ging ik natuurlijk ook paardje spelen, Ik was het paard + ruiter :P .. Hooft tegen me borst en daar ging ik in galop de winkelstraat door..
En het geweldigste: 2 Penny's meenemen naar stal, 1 in de wei voor de pony leggen en toen ging ik erop zitten en zelf ook de penny lezen. Om de 5 minuten stapte ik af om een bladzijde om te slaan voor de pony _O-

Haha wat was ik toen nog lief :+:

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:01

Oh, ik had een speciaal schriftje mee naar school voor in de pauzes, want dan ging ik paardje spelen.
En in dat schriftje stond dan van welke pony's (zelf bedachte pony's + namen, stuk of 300 :+ ) op welke dagen bereden moesten worden.
En dan rende ik daar de hele pauze, terwijl ik met een stok op mijn been aan het tikken was _O-, door het grasveldje..

Ik had ook nog kippen en honden en zelfs bacterieën..

Enkele namen:
Woefie
Waffie
Liefie
Snellie
Baccie

Enz.. :Z

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:16

Schuldig :o

Die goede oude tijd, met een stel klossen (of hoe noemde je die emmertjes waar iedereen toendertijd op liepen) die als stijgbeugels dienden en een touw als teugels reed ik hele dagen op 3 opgestapelde betonen buizen.
En natuurlijk moest ik ook lichtrijden op de fiets en heb ik heel wat veldjes rondgehuppeld met mijn super toffe paard (moest perse een bruine met zwarte manen en staart zijn) Tjee wat had ik toendertijd een superconditie :D
Er bestaat zelfs nog ergens een foto van mij waarbij ik zelf met tuig en al de kruiwagen deed trekken als een goed betuigd paard, met een pop als koetsier :+

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:19

Jaa! Die fiets, wat ben ik blij dat ik niet de enige was.... Als we in de auto zaten had ik een witte arabier bedacht, die altijd met me mee rende, de penny verslond ik, idd ook die extra uitgaves, ik reed natuurlijk het allerbeste, de tuin had ik al uitgetekend als paardenstal, ik zocht voor al mijn vriendinnen verzoegponies, zodat als ik daar was, we er naar toe konden, volgens mijn ouders, was mijn eerste woordje paard, ik bedacht namen, tekende hele kunstwerken met i love horses erop.", en ik bedenk me net nog dat mijn zusje en broertje paard moesten zijn en dan galopperend met mij op de rug(en zei op handen en knien) over hindernissen heen moesten springen, al snel werden ze omgedoopt tot mijn doorzakpaarden.... Hoe erg!!!!!!!, wat was ik een penny zeg maar eerlijk is eerlijk, als ik met de shet van de kids kan knuffelen, ben ik weer even terug in de oude tijd, de onzin die ik dan uitkraam.........heerlijk!!!!
Laatst bijgewerkt door celticpony op 30-04-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:20

haha mijn kamer hing helemaal vol met posters uit de penny :+

Ik ging altijd paardje spelen met mn vriendinnen en de tuintafel van t terras was mn paard :+

Al vrij vroeg kreeg ik verzorgpony's waar ik ook les mee kreeg enzo en toen ging t penny gehalte wel een beetje dalen want ik moest daar toch wel serieus over komen en stond ik dus ook stallen te mesten enzo en leerde ik meer kneepjes van t vak kennen

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:36

Ohjee! Gelukkig ben ik niet de enige! In verlichte zit met je fiets over de drempels, lichtrijden als het een lange weg was zonder drempels, een hele map vol met paardenplaatjes uit de Penny, voorbeeld van tekst die eronder stond in bijna onleesbaar handschrift: " Vosje, lieve pony maar nier voor beginners, 12 jaar, heet zo omdat het een vosje is en mijn lievelingspony ook zo heette" en dat staat er dan letterlijk onder!
*borsrels allemaal in dezelde kleuren
*Verlanglijstjes met foto's van paarden die ik wel wilde hebben
* Als 4-jarig meisje worden voorgelezen uit de strip Stal Penny is toch wel heel triest!
*Mensen hele verhalen ophangen over de avonturen van Rakker
*Paardje spelen op het schoolplein
*Alle strotouwtjes en zooi bewaren :+
*En natuurlijk je kamer behangen met paardenposters-Waar je moeder zoooo blij mee was-!
*Elke zin beginnen "Jahaaa, maar in de Penny staat dat.....!"
*En zo nog wel meer dingem :')

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:39

En natuurlijk alle Penny's en andere paardenboeken die ze in de bieb hadden helemaal verslinden! Vooral Heartland heb ik veel gelezen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:42

Ik heb nog twee plakboeken hier vol liggen met paardenstickers, paardenfoto's, tekeningen etc :P En gisteren vind ik toevallig mijn eerste borstelsetje in de schuur... uiteraard roze! :D
Met grote letters mijn naam op elke borstel geschreven, want ik was als de dood dat er één kwijt zou raken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:46

oei oei, zo erg ben ik ook geweest. Mijn eerst eigen verhaaltje, geschreven in een paardenschriftje, over een meisje dat een verwaarloosd paard langs de rand van de weg vind en het blijkt 1 van de beste dressuurpaarden ter wereld te zijn... tsjaah..... Zo heb ik nog een hoop gedaan, maar in de loop van de jaren is het grootste deel in de prullenbak terecht gekomen... Wil het rgaag op bokt zetten, maar waar ooh waar... UTK is zo idioot, ik hoef er echt geen kritiek meer op... Vind het gewoon wel leuk om te delen ;)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:49

Ik had zelfs een slot op m'n zelgemaakte rode poetskist(zelfde kleur als de borstels) en met de tekst 'geen borstels lenen voor dat je het hebt grvraagd!' Hoe erg?!

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:52

Ik wou vroeger een manege beginnen met bijna dezelfde paarden/pony's met de zelfde namen waar ik vroeger heb gereden. :+ ja hoor natuurlijk

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:03

Heerlijk die Penny tijd!
(stiekem zit er nog steeds een grote penny in me)

Als ik mn doos met Pennys vind op zolder heeft mam de rest van de dag geen kind meer aan me. :D
(24 jaar he)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:06

Ja , heel stiekum is het toch wel lekjer, geloven dat jij Anky kab overtreffen met jou Binky de Shet van de manege en dat je de enige bent die op die ene gevaarlijke pony durft te rijden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:51

Alexx schreef:
Ik kon mijn verzorgpony alleen rijden :j en niemand anders :j

Ah goeie oude tijd :))

Nou dat hoeft niet penny te zijn, zo is t ongeveer met mijn fjord ook!
Maar dies erg eenkennig!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:00

Maar je hebt ook de braafste manegepony's waarvan ik genoeg mensen ken die geloofde dat alleeen zij erop konden rijden *Voelt zich ook schuldig :o *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:06

oja die verhalen gingen er idd op de manege waar ik reed ook rond :P hahahahha