krijg ik overal keurig antwoord op

Voor de duidelijkheid, het ene na het andere negatieve bericht over je moet het niet gaan doen.
Maar als niemand dat doet, hebben erg veel mensen toch een probleem.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lancome schreef:Lees hier toch veel negatieve ervaringen met pensionklanten. Jammer....want niet elke pensionklant vindt zijn eigen paard de liefste, mooiste en gooit niet lukraak de stal vol met stro of vlas of zeurt en zanikt dat niets goed is op stal. Het kan ook leuk en gezellig zijn wanneer je een leuke groep hebt, er goed overleg onderling en met de pensionhouder is en er een aantal vaste regels zijn. Natuurlijk is er wel eens wat, vooral met een groep dames op een stal, maar het gaat niet overal slecht. Bij de pensionstal waar ik sta in ieder geval niet, ieder doet zijn ding en laat elkaar in de waarde. Hier beoefenen ze western, dressuur, springen, eventing en recreatie en dat gaat, ja echt waar, heel goed op deze stal. Moet ook eerlijk zeggen dat ik de dingen die ik soms lees/hoor gelukkig op geen van de pensionstallen waar ik heb gestaan in zulke ernstige mate mee heb gemaakt.
Tips:
- Hou het kleinschalig indien mogelijk;
- Probeer een soort van "intake" gesprek te houden met eventuele nieuwe klanten en schrijf van te voren de belangrijkste onderwerpen in een gesprek op;
- Altijd duidelijk zijn tegen pensionklanten en iedereen gelijk behandelen;
- Prive is prive! Erg belangrijk;
- Stel vaste regels op en hang ze zichtbaar op, bijvoorbeeld dat je een DA mag bellen bij gezondheidsproblemen van een paard en het netjes houden van de stal etc etc;
- Als er wat is, zeg het tegen de persoon in kwestie;
- Hou het voeren (vooral krachtvoer) en uitmesten in eigen beheer;
- Ga eerst om de tafel met een financieel adviseur om te berekenen of het uit kan en hoe rendabel jouw stal kan zijn.
Als je bovenstaande meeneemt in je plannen denk ik dat je best een fijne en gezellige pensionstal kan starten. Succes!!
) Had wel altijd de droom om eigen paard te hebben en paarden aan huis te hebben. 
Heel herkenbaar .Citaat:Voordeel is wel dat ik er niet van hoef te eten, (rijk worden doe je er zoiezo niet van) en dus kan ik heel selectief zijn in wie of wat ik op stal haal. Klinkt arrogant, maar daardoor heb ik eigenlijk haast nooit "gezeur" ofzo.
dekraanhoeve schreef:Hoi,
Ik ben puur uit hobby een eigen pensionstal begonnen. Het begon eigenlijk zo omdat ik mijn paard aan huis had staan met een shetje voor de gezelligheid erbij.
Van het een kwam het ander, en nu run ik een stal met 13 paarden, waarvan er 1 van mezelf is.
Ik run een all-in stal dus ik kan alles zelf in de hand houden. Goede afspraken wat betreft privacy, betaling, opruimen en vegen na gebruik etc heb ik allemaal in een stallingscontract staan. Ook een maand opzegtermijn van beide kanten staat erin vernoemd. Werkt eigenlijk naar alle tevredenheid.
Voordeel is wel dat ik er niet van hoef te eten, (rijk worden doe je er zoiezo niet van) en dus kan ik heel selectief zijn in wie of wat ik op stal haal. Klinkt arrogant, maar daardoor heb ik eigenlijk haast nooit "gezeur" ofzo.
We hebben een gezellige club mensen die allemaal voor hun hobby komen, en er zit geen "moeten"achter omdat ik een all-in stal ben. Alles wordt voor hun gedaan, voeren, mesten, in en uit het land, en in de winterperiode dagelijks 2x paddockgang. Zelfs een dekentje wisselen vind ik geen probleem, het is nou eenmaal mijn hobby, en heb ik er mijn werk van gemaakt. Ik doe dit nu bijna 5 jaar en ik vind het nog steeds leuk.
Wel is het fijn als je gezin er achter staat, want het is nou eenmaal geen 9-5 baan!
Ik weet eigenlijk niet eens meer zo goed wie dit topic begonnen is, maar als je meer wilt weten moet je me maar eens een pb sturen voor vragen.
groetjes
Kaspar schreef:De pensionstal droom hadden wij ook, totdat we een pensionstal aan huis hadden. Toen viel de dromm hard in duigen.
Paardenmensen zijn erg moeilijk volk en denken vaak dat hun paard van suiker is. Je doet het nooit goed, hoe goed je ook je best doet. Altijd gezeik, geruzie en geroddel. Zelf tot diefstal aan toe. Je hebt altijd mensen op je erg en verdient er eigenlijk nauwelijks wat aan. Ik vind de opbrengsten dus niet opwegen tot de grote overlast die we ervan hadden.
Nu zijn we met de pensionstal gestopt en hebben de stal aangepast naar eigen wensen (lees grote loopstal) voor mijn paardjes. Heerlijk hoor.
jesito schreef:dekraanhoeve schreef:Hoi,
Ik ben puur uit hobby een eigen pensionstal begonnen. Het begon eigenlijk zo omdat ik mijn paard aan huis had staan met een shetje voor de gezelligheid erbij.
Van het een kwam het ander, en nu run ik een stal met 13 paarden, waarvan er 1 van mezelf is.
Ik run een all-in stal dus ik kan alles zelf in de hand houden. Goede afspraken wat betreft privacy, betaling, opruimen en vegen na gebruik etc heb ik allemaal in een stallingscontract staan. Ook een maand opzegtermijn van beide kanten staat erin vernoemd. Werkt eigenlijk naar alle tevredenheid.
Voordeel is wel dat ik er niet van hoef te eten, (rijk worden doe je er zoiezo niet van) en dus kan ik heel selectief zijn in wie of wat ik op stal haal. Klinkt arrogant, maar daardoor heb ik eigenlijk haast nooit "gezeur" ofzo.
We hebben een gezellige club mensen die allemaal voor hun hobby komen, en er zit geen "moeten"achter omdat ik een all-in stal ben. Alles wordt voor hun gedaan, voeren, mesten, in en uit het land, en in de winterperiode dagelijks 2x paddockgang. Zelfs een dekentje wisselen vind ik geen probleem, het is nou eenmaal mijn hobby, en heb ik er mijn werk van gemaakt. Ik doe dit nu bijna 5 jaar en ik vind het nog steeds leuk.
Wel is het fijn als je gezin er achter staat, want het is nou eenmaal geen 9-5 baan!
Ik weet eigenlijk niet eens meer zo goed wie dit topic begonnen is, maar als je meer wilt weten moet je me maar eens een pb sturen voor vragen.
groetjes
Kijk en bij dit soort mensen staat je paard fijn, helaas zijn die er maar weinig.
Bij de meesten draait het toch echt om het geld en dan heerst er een hele andere sfeer.