Valt het jullie ook op? Zoveel paarden te koop!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:38

ik werk met handelspony's en ga mee naar de markten.
de gewone handel is idd bagger, mensen houden hun geld op zak, en zeker op de markt.
maar deze trend was de laatste twee jaar toch al wel zichtbaar.
wij fokken met goed papier meestal en anders op[ bijzondere kleur en dat verkoopt weer prima.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:39

estherpitout schreef:
Merkt hier op bokt iemand het trouwens zelf met het verkopen van zijn of haar paard, of juist niet?

Nee ik merk het helemaal niet, ik krijg erg veel reacties van boktmensen op mijn paard en die valt niet in de "lagere" prijsklasse.
Maar ook op sporthorses krijg ik redelijk veel serrieuze reacties. Heb het aankomend weekend zelfs mensen uit Frankrijk.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:40

estherpitout schreef:
Balen voor je dan ielsjj, dat je daardoor je pony moet verkopen.
Hopen voor jou dan maar dat de verkoop niet zo vlot, maar voor je vader juist weer het tegenover gestelde

Nou het is eigenlijk niet zo zeer om alleen de crisis hoor.
Ik heb nu al weinig tijd voor haar, terwijl ik nu Havo doe.
Volgend jaar ga ik Vwo doen, dus wordt het echt drukker en ben ik bang dat zij er maar loopt en dat er niets meer mee gedaan gaat worden. Dat gun ik haar niet.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:40

UpToDance schreef:
Er staan ontzettend veel paarden op het internet. Echt héél veel, en dan vooral de jonge paarden van 3/4 jaar.
Wat mij opvalt is dat er wel veel meer paarden te koop komen te staan(of minder wordt verkocht) maar de prijzen blijven enorm.
Ik snap best dat je moet betalen voor kwaliteit, maar die prijzen op het internet gaat mij te ver. Voor een "goed" paard met gewoon kwaliteit, een mooi uiterlijk en een goede afstamming, leg er maar minimaal €15.000 voor neer. En dat zijn dan de 3/4 jarige, om maar te zwijgen over de iets oudere paarden die al wat kunnen. Tuurlijk staan er uitzonderingen bij, maar dat is wat mij erg opvalt.

Grappig, ik dacht juist dat ik het tegenover gestelde merkte qua prijs. Dat ze weer een beetje betaalbaaar werden

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:42

Ik heb het dus ook niet gemerkt en bij mij ging het om een veulen waarvan de vader (helaas) onbekend is..Ik denk dat het maar net is wat je aanbied en voor welke prijs

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:42

ielsjj_ schreef:
estherpitout schreef:
Balen voor je dan ielsjj, dat je daardoor je pony moet verkopen.
Hopen voor jou dan maar dat de verkoop niet zo vlot, maar voor je vader juist weer het tegenover gestelde

Nou het is eigenlijk niet zo zeer om alleen de crisis hoor.
Ik heb nu al weinig tijd voor haar, terwijl ik nu Havo doe.
Volgend jaar ga ik Vwo doen, dus wordt het echt drukker en ben ik bang dat zij er maar loopt en dat er niets meer mee gedaan gaat worden. Dat gun ik haar niet.

Dat is ook niet leuk voor het paard inderdaad. En school eist zoveel vrije tijd op.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:49

Jeanine84 schreef:
Ik heb het dus ook niet gemerkt en bij mij ging het om een veulen waarvan de vader (helaas) onbekend is..Ik denk dat het maar net is wat je aanbied en voor welke prijs

Klopt. Als er net iemand op zoek is naar een dier wat jij hebt staan en de prijs is goed. Tjakka.
Alleen de keus is zo enorm groot. Vooral in de paarden vanaf 3 jaar . Dan wordt de keuze natuurlijk groter voor de consument, en de kans wordt lijkt mij dan kleiner voor jou dat ze jou paard kiezen uit al die dieren die te koop staan. ( vaak ook nog 80% allemaal standaard dieren en bruin)

Maar gelukkig dat jouwe er zo uitgepikt werd ;)

ielsjj_

Re: Valt het jullie ook op? Zoveel paarden te koop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:52

Voor een leuk 3 jarig paard met mooi afstamming, tel je inderdaad zo 15.000 euro neer (meer dan 30.000 gulden!!, ookal mogen we niet omrekenen en is het al zolang geleden) Belachelijke prijzen.

Ik heb nu ook een top pony staan, ze heeft zich alleen nog niet zoveel op wedstrijd laten zien. Als we niet zoveel haast hadden was ze op dit moment ook wel wat waard geweest. Nu gaat ze voor niet zo heel veel weg.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:54

ielsjj_ schreef:
Voor een leuk 3 jarig paard met mooi afstamming, tel je inderdaad zo 15.000 euro neer (meer dan 30.000 gulden!!, ookal mogen we niet omrekenen en is het al zolang geleden) Belachelijke prijzen.

Ik heb nu ook een top pony staan, ze heeft zich alleen nog niet zoveel op wedstrijd laten zien. Als we niet zoveel haast hadden was ze op dit moment ook wel wat waard geweest. Nu gaat ze voor niet zo heel veel weg.

Pfff als je het zo omrekent klinkt het echt veel. 15.000 euro vind ik ook veel te veel hoor.
Toch zie ik ook wat leuke 6 a 7 jarige Z paarden voor die prijs( zelfs iets lager) op het internet staan.
Zag je 2 jaar geleden echt niet

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:01

Misschien heb ik wel zoveel reacties omdat mijn vraagprijs "laag" is in verhouding met andere paarden. Hij is net 8 geworden en loopt L2 met winst, hij kent de oefeningen van de M. Hij is ontzettend braaf en je kan er iedereen opzetten. Springen kan hij ook(Oramé x Goodwill). Hij heeft gewoon veel kwaliteit een een super goed karakter. Staan er gewoon niet veel van dit soort paarden op marktplaats of sporthorses voor de prijs die ik vraag.

NJD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:05

estherpitout schreef:
Merkt hier op bokt iemand het trouwens zelf met het verkopen van zijn of haar paard, of juist niet?

Yes, ik heb mijn IJslander te koop staan. Of inmiddels heb ik het een beetje op een laag pitje staan. Ook van veel mensen gehoord dat de prijs te hoog was (3200 euro), maar dat was voornamelijk op bokt en marktplaats. IJslanders zijn helaas 'duur' in de aanschaf, en dat werkt nu niet in mijn voordeel. Maarja, om haar nu voor een prikkie aan te bieden..... Via het IJslanderforum zijn er mensen geweest, maar dat klikte van beide kanten niet. Een ander vrouwtje was op zoek naar een kleine IJslander en die van mij bleek toch wat te groot te zijn. Verder helemaal geen mensen die zijn komen kijken.

Ik heb zelf wel een aantal reacties gehad waarin de crisis ter sprake kwam. Bijvoorbeeld iemand die twee huizen te koop heeft staan, maar het zo'n leuk paardje vind. Ze heeft al een paar keer gemaild of mijn IJslander nog te koop staat. Of iemand die zou komen kijken, en net haar baan kwijt raakte. Verder nog iemand die eerst heel enthousiast was, maar toch afhaakte ivm de crisis en de onzekerheid daarvan.

Ik snap het zelf niet goed, het is een super leuk veelzijdig paardje, maar niemand lijkt ernaar op zoek te zijn. Een paar jaar geleden was je zo'n paardje binnen no time kwijt. Nu heb ik er geen haast mee, maar ik merk het dus wel.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:07

Ik heb geen idee wat je ervoor vraagt, maar dit klinkt in mijn oren al zowiezo een leuk paard. Niet zo'n fokpaard, die met 5 jaar in de M hoort te lopen en met 6 jaar in de Z.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:07

Dat klopt Esther! Als mijn veulen 3 zou zijn zou ze idd iets speciaals moeten laten zien zodat haar 'afstamming' bijzaak zou zijn! Mijn eigen paard is ook bruin en 3 jaar (wel met mooie papieren) ;) maar het is maar net wat je erbij voelt en of die ene klik er is! En dan is het maar net wat de gek er voor geeft

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 22:09

JeslerD schreef:
estherpitout schreef:

Yes, ik heb mijn IJslander te koop staan. Of inmiddels heb ik het een beetje op een laag pitje staan. Ook van veel mensen gehoord dat de prijs te hoog was (3200 euro), maar dat was voornamelijk op bokt en marktplaats. IJslanders zijn helaas 'duur' in de aanschaf, en dat werkt nu niet in mijn voordeel. Maarja, om haar nu voor een prikkie aan te bieden..... Via het IJslanderforum zijn er mensen geweest, maar dat klikte van beide kanten niet. Een ander vrouwtje was op zoek naar een kleine IJslander en die van mij bleek toch wat te groot te zijn. Verder helemaal geen mensen die zijn komen kijken.

Ik heb zelf wel een aantal reacties gehad waarin de crisis ter sprake kwam. Bijvoorbeeld iemand die twee huizen te koop heeft staan, maar het zo'n leuk paardje vind. Ze heeft al een paar keer gemaild of mijn IJslander nog te koop staat. Of iemand die zou komen kijken, en net haar baan kwijt raakte. Verder nog iemand die eerst heel enthousiast was, maar toch afhaakte ivm de crisis en de onzekerheid daarvan.

Ik snap het zelf niet goed, het is een super leuk veelzijdig paardje, maar niemand lijkt ernaar op zoek te zijn. Een paar jaar geleden was je zo'n paardje binnen no time kwijt. Nu heb ik er geen haast mee, maar ik merk het dus wel.

Dank je voor je reactie. Hmmm wel interessant dat je juist van die mensen zelf te horen krijgt dat de credietcrisis hierin een rol speelt

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:12

ik vind dat er juist minder paarden te koop staan.
de handel is momenteel wel weer aardig normaal.
de gewone paarden recreatie paarden zijn weinig waard,3 en 4 jarigen verkoopt momenteel ook aardig.
wij hebben de stallen zowat leeg en zijn juist op zoek naar paarden voor de handel!

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 22:14

knooopje schreef:
ik vind dat er juist minder paarden te koop staan.
de handel is momenteel wel weer aardig normaal.
de gewone paarden recreatie paarden zijn weinig waard,3 en 4 jarigen verkoopt momenteel ook aardig.
wij hebben de stallen zowat leeg en zijn juist op zoek naar paarden voor de handel!

Kijk, dat gaat weer de hele andere kant op.
Grappig dat er zoveel verschillende reacties komen.
Vind het toch interessant om van andere te horen wat hun ervaring is hiermee.
Wat voor "segment" paarden verkopen jullie? En voornamelijk verkoop in buitenland of ook veel in ned?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:42

het meeste gaat naar het buitenland,momenteel veel naar engeland,wij verkopen fijn gereden paarden die braaf zijn en ook een parcoursje springen,af en toe een dressuur paard of een gewoon braaf fijn recreatie paard,de afgelopen anderhalve maand hebben we een 5 jarige verkocht die zeer fijn in de b sprong en 3, 4 jarigen die parcours klaar waren.(deze paarden hebben we groen gekocht)en zelf opgeleid
de zeg maar gewone paarden(paarden die gewoon braaf zijn maar niet echt talent voor iets hebben zeg maar)die handel loopt helemaal niet.dus ik koop momenteel alleen 4 jarigen die een nette sprong maken.iets ouder ook maar dan tot een jaar of 6.
een gewoon recreatie paard kopen we wel,maar voor weinig!

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 23:04

oke knooopje. Dus de handel in "standaard" paarden is dus poedersuiker.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 07:34

estherpitout schreef:
Less schreef:
Ik denk nog steeds dat in een bepaald segment i.c.m. de betere paarden, de paardenhandel gewoon stroomt maar marktplaats valt daar niet echt onder.

Klopt, daar valt mp niet onder nee. Maar ik denk ook dat de betere ( dus ook veel duurdere paarden) wel doorstroomt. Alleen merk ik ook dat prijzen behoorlijk aan het dalen zijn. Ook wel in de hogere prijsklasses.
Zo zakten sommige mensen met de vp in 1 maand soms wel met 5000 euro!

ik denk dat een particulier niet via de handel (handelaar) zijn paard wil verkopen en daardoor gebruik maakt van marktplaats / kapaza / en adere sites.
Vanwege aanfok heb ik dit jaar besloten dat er ook enkele paarden weg moeten, nu alles ouder wordt en beweging moet hebben wordt het teveel en bijrijders (die goed met je paard en spullen omgaan) liggen niet voor het oprapen helaas.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:16

Ik heb ook noodgedwongen al mijn paarden te koop staan (6 stuks varierend van jaarling tot 12 jarige van B- tot M niveau) heeft niets met de crisis te maken. Maar alles met het beeindigen van de pacht. We zijn inmiddels al 3 ha kwijt geraakt. En de laatste ha gaan we naar alle waarschijnlijkheid aan het einde van dit jaar ook kwijt raken. Ik heb mijn paarden op marktplaats en op sporthorses staan.
Maar met mp ben ik helemaal klaar, ik krijg de meest belachelijke reactie's. Zoals; als ik mee betaal aan het voer dan is je paard voor de helft van mij, waarom vraag je "zoveel" ik geef je € 100,= meer dan slachtgeld, als je paard(en) niet kan onderhouden moet je er niet zoveel aanschaffen????
Dat er misschien iets geheel anders achter zou kunnen zitten snappen sommige mensen niet. Ik moet ook zeggen dat ik op zulke idiote reactie's ook niet in ga, ik denk maar die mensen hebben hier of daar een schroefje los zitten.
Op sporthorses krijg ik wel de serieuse reactie's alleen heeft het nog niet tot een koop geresulteerd.
Dus bij eventuele interesse mag je me altijd een pb of mailtje sturen. :P

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 22:54

flitzz schreef:
Ik heb ook noodgedwongen al mijn paarden te koop staan (6 stuks varierend van jaarling tot 12 jarige van B- tot M niveau) heeft niets met de crisis te maken. Maar alles met het beeindigen van de pacht. We zijn inmiddels al 3 ha kwijt geraakt. En de laatste ha gaan we naar alle waarschijnlijkheid aan het einde van dit jaar ook kwijt raken. Ik heb mijn paarden op marktplaats en op sporthorses staan.
Maar met mp ben ik helemaal klaar, ik krijg de meest belachelijke reactie's. Zoals; als ik mee betaal aan het voer dan is je paard voor de helft van mij, waarom vraag je "zoveel" ik geef je € 100,= meer dan slachtgeld, als je paard(en) niet kan onderhouden moet je er niet zoveel aanschaffen????
Dat er misschien iets geheel anders achter zou kunnen zitten snappen sommige mensen niet. Ik moet ook zeggen dat ik op zulke idiote reactie's ook niet in ga, ik denk maar die mensen hebben hier of daar een schroefje los zitten.
Op sporthorses krijg ik wel de serieuse reactie's alleen heeft het nog niet tot een koop geresulteerd.
Dus bij eventuele interesse mag je me altijd een pb of mailtje sturen. :P

Wat een rare reacties inderdaad zeg! Pff €100,- euro meer dan de slachtprijs... Je mag blij zijn en in je handjes knijpen een leuk paard te vinden onder de 3000,- euro!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 01:22

Door de crisis moeten een hoop mensen hun paarden verkopen. maar door de crisis krijgt men ze ook bijna niet verkocht. Prijzen voor paarden zijn op het moment bijna gehalveerd. Alleen in de heel hoge prijsklasse (sportpaarden) is de prijs vrijwel gelijk gebleven en is de handel niet gestagneerd.
In Engeland laten mensen al uit pure geldnood hun paarden los in de bossen omdat ze er niet meer voor kunnen zorgen!

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 02:03

ik had 3 maand terug mijn pony te koop staan. hogere prijsklasse.
en ik dacht er staan zoveel paarden te koop en sommige echt al heel lang. maar die van mij was best snel verkocht. hij was binnen een maand verkocht.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:21

Dan stak jou pony er waarschijnlijk toch bovenuit BrightVjay :)
Ik vind ook dat de prijzen voor de meeste gewone paarden wel flink omlaag zijn gegaan inderdaad Margreth. Maar soms zie ik ook weer paarden met bijvoorbeeld gebreken of ondeugden waar ze veel te veel voor vragen en je voor dat bedrag nu bijna een "gezond" paard kan kopen. Sommige paarden staan er nog steeds te duur op.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:18

Ik heb mijn merrie sinds december te koop staan, door een schouderblessure, anders had ze echt niet weg gehoeven. Ze hoeft niet weg om het geld, maar ik gun haar het rijplezier, ik kan het lichamelijk niet meer dan 2 x per week en het is een werkpaard.
Ik heb tot nu toe 3 mensen gehad te rijden en allemaal dolenthousiast, maar mensen kijken toch even verder. Ze hebben gewoon teveel keuze! Ik word er moedeloos van soms, want je weet dat je een superpaard te koop hebt staan tegen een voor haar doen lage prijs en de verkoop blijft maar uit, frusterend... Nu komen gelukkig morgenavond mensen die al eens eerder zijn wezen rijden, dus duimen!
Ik had ook al bij kennissen geinformeerd die handelen in paarden, maar die hebben bijna niets meer op stal staan, ze zeggen: Ze vreten alleen maar en leveren niets op, dan liever de stallen leeg. En gelijk hebben ze. De mensen zijn gewoon gek gemaakt door die crisis, want volgens mij is er nog geld zat in NL, kijk maar eens naar de Select Sale in Den Bosch bij de HK dit jaar! Prijzen vielen echt niet tegen in vergelijking met andere jaren hoor.