Is paardrijden wel een goede sport voor mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:53

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook behoorlijk gefrustreerd raak als het niet lukt. Dan krijg ik zo'n zin om mn paard helemaal in elkaar te slaan maar ik leer mezelf te beheersen. Niet opkroppen gewoon weggooien! Als je paard gaat rennen, stuur hem op het hek af! Ga dan stappen en kalmeer zelf ook weer. Misschien handig om iemand in de buurt om hulp/les te vragen?
Als je paardrijden leuk vind, waarom zou je dan stoppen om iets wat je zelf kan veranderen? Niet de hoop op geven hoor! :(:)

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:58

oew .. ik heb ook zo een ;) langzaam licht rijden, maar heel even in het zadel komen en daarna langer blijven staan, uit het ritme..
je paard gaat van zelf zachter dan ..is in het begin wel moeilijk. wand dan ga je automatisch op het zelfde snelle tempo als je paardje doet .. maar dat moet niet.
naar achtere zitten kan, maar niet te ver, wand dan blokeer je je rug te veel waardoor je minder kan voelen.
je kan beter je hoofd overdreven hoog doen denk ik, en je benen goed lang maken.
mijn instructeur zij dat je bij een wat drukker paard juist de benen er aan moet houden... dat klikt heel raar.. maar je moet ook niet aan sporen of heel hard drukken..
maar een licht contact ook als je overgangen rijd, vooral niet de benen er af.
en overgangen rijden werk ook heel goed bij de mijne, maar dat is meer omdat ze altijd haar eerste kwartiertje meteen gaat uitproberen of het vandaag gaat lukken. en dan doe ik meestal dit , zo dat ze oplet en sneller reageert en niet door dramt

Fira

Re: Is paardrijden wel een goede sport voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 15:43

Het langzaam lichtrijden werkt super :j
Ik zit de laatse tijd iets meer (vind ik zelf dan...) ontspannend op mijn paard en daarom is ze ook wat rustiger.
Het kan natuurlijk ook komen omdat ze een volle buik heeft van al dat gras wat ze eet, haha ;)

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:07

hahaha :D wat fijn dat het beter gaat :) ! super!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:06

goedzo!
ga vooral zo door :D

Powerhorse94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:16

Ik heb er soms ook wel last van als alles even tegen zit en je dan ook nog eens naar je pony moet omdat zij ook aandacht verdient word het mij soms ook allemaal even teveel en straf je je pony voor iets waar ze eigenlijk niks aan kan doen.
Heel slecht!

maar ik heb het niet zo heel erg en vaak maar toch,
Ik denk dat je gewoon voordat je je pony straft even na moet denken van is dit wel redelijk?
Gewoon doorgaan met rijden en er zo hard mogelijk aan werken!

veel suc6 verder.

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:24

Hey

Toen ik je berichtje las, dacht ik eerst van: was me dadde...
Maar dan bekeek ik het op de manier die je bedoelde wss.
Niemand kan voor jou beslissen wat je wil doen. Iedereen raakt wel gefrustreerd (ik ook) maar reageer je niet af op de pony. Het beestje denkt niet bij zichzelf 'ik ga ze er hier een slecht gevoel geven' maar begrijpt waarschijnlijk je hulpen niet.
Dat je gefrustreerd bent is niet zo erg, maar reageer je dan af op iets anders. Voel je het opkomen, stop dan even, ga wat op afstand staan en roep eens goed of bij sommigen helpt lopen ook. Of wat dan ook, gewoon iets zorgen waar je je op kan afreageren, zonder schuldgevoel.

En van je zit: Probeer wat vaker zonder zadel te rijden, helpt echt. Ik heb een zit gekregen door gewoon met me pony te spelen, wat op dr blote rug te zitten, dan voel je de bewegingen. Weet dat ik beter zit zonder zadel dan met... ^^
Een barebackpad of sangel kan mss wat meer ondersteuning geven?

Veel succes
Babette xxxx

xmaureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:52

goed dat je de fout bij jezelf zoektt. ik heb het ook wel eens gehad hoor, bij sommige dingen denk ik dan : had ik dat nie beter andres kunnen doen. Dan ga ik er de volgende keer beter op letten! maar is dit wel een reden om helemaal te stoppen met rijden? miss als je het geen uitdaging meer vind kun je nieuwe dingen uitproberen of lessen nemen(als je dienog niet hebt) veel succes ermee!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:03

Heb je thuis probleemen misschien is het sterss had er eerst last van op vorige manege dat ik het eng vond en dan werd ik snel boos en gooide me zweep op de grond rij nu op een manege waar ik beter thuis pas met paarden die gewoon super zijn!!
Misschien is er thuis iets vlugt je weg naar paarden en vind je hier je rust niet?
of is het anders?
En wanneer word je precies boos?
Nou sterkte ermee!!

Xjee