als ik me tas, dus ook protemonee bij me heb, dan neem ik hem mee. dus niet naar de paarden
__Nienke
Geplaatst: 28-03-09 19:09
Ik heb een kopie van mijn ID in mijn jas zitten als ik bij de paarden ben. Mijn ID zelf neem ik nooit mee, de kans dat ik die verlies is te groot.
meeikk
Geplaatst: 28-03-09 19:10
als ik eraan denk das alleen door de weeks meestal
Ineke2
Geplaatst: 28-03-09 19:10
Ik heb hem altijd bij mij... Hij zit standaart in mijn portemonee en die zit in mijn jaszak. Zomers wanneer het te warm is voor een jas, dan heb ik zo goed als altijd een heuptasje om waar o.a. dan ook mijn telefoon in zit. Zeker met buitenrijden neem ik mijn telefoon altijd mee en dan is het niet veel moeite om ook mijn ID mee te nemen
Ik heb hem meestal wel bij me, maar niet met paardrijden. Ik het er eigenlijk ook nog nooit overnagedacht, maar ze zouden er dus inderdaad ook tijdens een buitenrit naar kunnen vragen... Nou ja, dat risico neem ik dan maar, ik zou niet weten waar ik hem moet laten als ik aan het rijden ben.
Celina2007
Geplaatst: 29-03-09 21:25
Ik heb altijd mn id kaart bij me.. Alleen niet als k ga paardrijden, gewoon omdat ik niet mn hele portemonnee mee neem naar mn paard toe. Ik stop altijd gewoon wat geld in mn broek en zo red ik het wel.
Ik vergeet hem meestal altijd wel mee tenemen niet slim maarja.
ayo
Geplaatst: 29-03-09 22:34
Ik heb hem uit principe niet bij me. Ik vind het echt belachelijk dat je iets dergelijks bij je moet hebben op straffe van een boete. Bovendien is de kans aanwezig dat je hem kwijtraakt en dan mag je weer 70 euro dokken.
Bovendien kan de chip in je id/paspoort van afstand worden uitgelezen. Door bv douane, maar zo'n lezer kan een beetje technisch iemand ook zelf maken. Ik ben echt niet paranoia, maar vind het geen fijn idee.
Altijd, maar heb er echt een hekel aan dat ding altijd bij me te hebben.
Sterre
Geplaatst: 30-03-09 02:45
eilleen333 schreef:
Ik heb mijn ID in mijn portemonnee zitten, die heb ik altijd bij me, ook als ik naar stal ga. Maar als ik ga rijden heb ik weinig aan mijn portemonnee, dus heb ik ook geen ID bij me.
Neem zo min mogelijk mee als ik ga rijden. Portemonee en sleutels liggen gewoon in mijn afgesloten kast, met cijfercode. Heb alleen een speciaal, klein ruitermes met hoevenkrabber en noodmes (inklapbaar) bij me en een telefoon. Voor de rest kunnen ze mijn rug op, of gaan ze maar mee naar stal. Een boete daarvoor te paard zou ik dan ook aanvechten en heb van een juriste begrepen dat je in het kader van veiligheid te paard, zo min mogelijk bagage, daarin een goede kans maakt als je het goed speelt. Voor wielrenners en andere sporters schijnt er ook al een vrijstelling te zijn volgens mijn schoonvader die fanatiek wielrenner is en ook nooit met ID op de fiets stapt.
Heb voor de veiligheid trouwens wel tags met naam en staladres en telefoonnummer van mezelf en stalhouder aan zowel hoofdstel als zadel zitten, en eentje in mijn cap geplakt van papier in een plastic houdertje, met plakband bevestigd. Vind ik stukken veiliger dan met een harde ID- kaart of zelfs paspoort te gaan rijden, los van het feit dat die dingen uit je zakken kunnen vallen. Dan maar burgerlijk ongehoorzaam. Als ruiter moet je zo min mogelijk harde spullen meenemen, die kunnen stuk voor stuk ernstig extra letsel veroorzaken bij een ongeluk. En een ongeluk met een paard is nou eenmaal statistisch gezien een stuk waarschijnlijker dan bij je kantoorbaantje/ supermarktbaantje.
Heb trouwens nog nooit een agent gehad die daar geen begrip voor had, terwijl ik lange tijd in een fouilleergebied heb gewoond en daar ook buiten reed, ook alleen. En dus vaak genoeg gecontroleerd ben te paard. Als je rustig uitlegt waarom je ID- bewijs op stal ligt accepteren ze dat meestal wel. Ook dat ik het ruiterbewijs op stal liet begrepen ze prima, ben in elk geval nooit beboet. Maar denk dat je eigen houding daarin ook veel uitmaakt. Ze zijn trouwens wel een keer meegegaan om te controleren of ik de papieren wel bezat.
Ik heb hem eigenlihk altijd bij me. Rijbewijs zit in mijn tas en id in mijn portomonee en heb eigenlijk zoiezo wel 1 van de 2 bij me, als ik op het buitenrij meestal in mijn jaszak of inde zomer in mijn rijbroek. Maar ben nog nooit gecontoleerd gelukkig.
ik ben hem eigelijk een soort van kwijt hij ligt weel ergens thuis maar waar? dus ik heb hem nooit bij me
nickyu
Geplaatst: 30-03-09 13:38
nooit bij me .. er is me ook zelden naar gevraagd
1 x gehad ergens midden in een bestralings kuur bij kuur 10 moest ik me ineens indentificeren als of je je zus stuurt voor een keer .. loop al jaaaaaaaaaaaaaaren in dat ziekenhuis en in dit betreffende ziekenhuis hebben ze je map + foto
1 x met ambulance binnen gebracht bij ander ziekenhuis waar ik ook bekend ben , maar okee , na hartaanval of ik mijn id kaart bij me had en mijn zf pas nou nee dus ..
had wel iets anders aan mijn hoofd dan even te vragen aan de gebelde ambulance of ze ff wilde wachten moet nog ff mijn passen op zoeken
hij zat in mijn porte monnee die ik zelden ! bij me heb geld gaat in broekzak portefuille is al eens gestolen en in het ziekenhuis al reeds echt de meest gekke dingen kwijt geraakt als je naakt ergens onder een machine ligt dus nee , zeker naar een ziekenhuis neem ik niks mee
geloof dat mijn man m tegenwoordig in zijn porrtemonnee heeft
takke hekel heb ik aan die wet , het dak op mogen ze
Het is dat die in de map zit waar ik ook mijn scootercertificaat in heb zitten en dat ik elke dag wel met mijn scooter ergens heen ga, maar anders had ik hem echt nooit bij me.
Naar het paard heb ik hem ook niet mee, en verder ook niet als ik niet met mijn scooter weg ben
Ik heb hem altijd bij me, in mijn beurs, maar dan weer niet als ik op het paard zit, ben bang dat ik em dan zou verliezen, en waar zou ik hem daarbij nog moeten laten
Sim0ne
Geplaatst: 31-03-09 14:01
Ik heb mijn rijbewijs altijd bij me in mijn tas. Maar met paardrijden laat ik hem in de vrachtwagen liggen, dus in het bos heb ik hem nooit bij me. Ik heb er ook al een keer gezeik mee gehad met een boswachter, maar soms wordt je ook helemaal natgeregend, dus ik neem mijn portemonnee echt niet mee met rijden. Mobiel wel altijd, voor als er wat gebeurt, al is die ook al een keer gesneuveld door teveel regen.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 31-03-09 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb hem altijd bij me. Gewoon in mijn portemonnee. En die past in de zak van elke jas van me. Dus daar gaat ie in. In de zomer heb ik mijn id-kaart gewoon los in het zakje van mijn rijbroek zitten. Bij mijn telefoon en wat geld
Myrthe92
Geplaatst: 31-03-09 14:07
zoals bij de meesete zit ie in me portemonnee. maarja, die vergeet ik ook heel vaak!
(nee niet als ik met me boodschappen in de supermarkt sta! )
roxiie
Geplaatst: 31-03-09 14:07
Ik heb vaak m'n beurs wel bij me, daar zitten m'n rijbewijs en mn ID in. Maar ik neem m'n beurs niet mee als ik ga rijden.
Kallandso
Geplaatst: 31-03-09 14:08
Ik heb een tijdje gehad dat ik hem altijd bij me had . En met paardrijden dus in de zak van mijn rijbroek, maar was gewoon niks... Verder neem ik hem altijd mee, hij zit in mijn portomonee...