Gevoel: laten staan, gedachte: terug halen...(update p.7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:02

heey,
ik weet niet wat de anderen ervan vinden.
maar ik zeg terughalen!
Okaal kan het meisje nog zo goed voor jou paard zin als ze de afspraken niet nakomt heb je er niets aan!
Er zijn genoeg paardenmensen op de wereld die jou paardje wel met eerlyk en respect behandelen en de door jou gezegde voorwaarden ook goed nakomen!
Natuurlijk gaat er soms wat mis, de ene bijrijder kan niet meer dus je zou op zoek moeten gaan naar een nieuwe.
maar als jij hebt gezegd dat ze dat met jou moet overleggen , had ze toch jou even kunnen opbellen en hadden jullie samen naar een nieuwe bijrijdster kunnen zoeken?
Als ik in jou scheonen had gestaan had ik gedacht paard terughalen.. Je vindt heus wel een nieuw maatje voor hem!
Dat weet ik zeker!
Succes ermee!

050206051012

Re: Gevoel zegt laten staan, gedachte zegt terug halen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:10

Oeh, hier zou ik helemaal wíld van worden :j

Paard inderdaad ophalen, klaar.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:12

Hij had bij mij al thuis geweest, al moest ik de hele weg met hem lopen. Als je nu stalling hebt geregeld is er daar niemand die je paardje kan halen? Stompwijk (daar moet ie toch heen) zitten toch best wel wat paardenmensen. Wie weet wat ze uitvreten met jouw paard. Ik heb hier geen lekker gevoel bij. Vind het niet normaal hoe ze met je om gaat. Ik hoop zo voor je dat het zondag geen drama gaat worden.

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:17

Zij zal niks met het paard uithalen, ze huilde al bij het telefoontje net. Zij is veelste verdrietig dat het paard weer weg gaat. Ze mag rustig afscheid nemen, en daarna komt ze naar huis.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:22

Je hebt het besluit genomen.

ik durf niet te zeggen of het het goede is of niet.
er zijn zat meisjes die goed voor het paard zorgen, dus een andere verzorgster moet lukken.

vind het alleen jammer voor het meisje.. zo te zien hebben haar vriendinnen haar helemaal in de greep...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:30

Ophalen, het gaat om je paard en niet zomaar een fiets ofzo. Je moet haar toch op zn minst kunnen vertrouwen. Contract is niet nageleefd dus ik zou er niet mee zitten. Had ze eerder moeten luisteren en doen wat je vroeg. Das iig hoe ik het zou doen. ik zou er absoluut niet tegenkunnen om over mn eigen paard aangesproken te worden op zo'n manier door een paar jonge meiden.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:30

Is voor het meisje ook echt heel zielig. Maar het is wel jouw paard wat zij least op jouw voorwaarden. En jij en zij hebben dan iets te zeggen over het paard en niet een derde. En als zij jouw wensen niet respecteert en duidelijk niet tegen haar vriendinnen op kan dan houdt het op. Jij wilde het beste voor je paard en iemand die je kan vertrouwen. Dat lukt nu niet. Is toch niet normaal dat ze je van het erf af pesten. Ik vraag me alleen af wat er zondag gebeurd als die grietjes er misschien ook zijn. Neem aan dat je niet alleen gaat want dan zal je ook het nodige naar je hoofd krijgen. Is wel jammer als je denkt iemand te hebben gevonden waar je je paardje met een gerust hart achter kan laten. Dat kan misschien ook best wel bij dit meisje maar niet met deze vriendinnetjes erbij. Misschien hebben die vriendinnetjes haar wel zo in de greep dat ze op den duur zelf ook niet meer zoveel te zeggen zou hebben over je paard en heb je nu erger voorkomen. Wat ik me nu ook niet kan voorstellen is dat je nu nog niks van haar moeder hoort. Neem aan dat die degene is die betaald voor het paard. Dan zou ik toch wel even bellen als ik hoorde dat het paard weg ging.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:37

He bah! belachelijk dat het zo moet lopen, :n ik wens je suc6 zondag, jammer voor het meisje maar hierdoor weet ze wel wat haar vriendinnen haar gunnen. Niet veel in ieder geval :n ...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:50

theelichtje_ schreef:
Jeetje, kwam er even niet meer tussendoor.

Ze heeft wel meer dingen gedaan wat ik liever niet wou, maar toen had ik nog zo iets van ze is 14,
jong en heeft lol met vriendinnen, laat maar gaan.(zie vb: met ze 2e op het paard) En dat had ik vroeger ook gedaan.

Maar hier brak echt mijn klomp gister gewoon
, totaal niet verwacht.En dan durven ze te zeggen dat ik het meisje ook nog beledigt heb.
Omdat ik niet meteen ''hallo'' heb gezegt. Het ergste vind ik nog dat er bij haar moeder alleen maar '' hmhmhm'' uit kwam.Ze zocht niet mee met een oplossing.

Helaas wonen wij te ver van elkaar af om het paard op een tussen stalling te zetten zodat ik meer controle kan uitvoeren.Alle andere keren dat ik geweest was om te rijden/kijken was er niks op aan te merken.Leuke stalling en leuke meiden.

Helaas beschrikken wij niet over een auto dus ik zit nog met vervoers probleem.Dus ophalen gaat niet meteen helaas.

Ik heb haar en der vriendinnen gister nog gewaarschuwd dat het verpest wordt voor haar, maar zij grijpte niet in.Ook niet toen ze met ze alle rondom de tafel zaten in de manege, ook toen werd er weer gedreigt naar mij.

- Als er hiervoor al meer is voorgevallen, althans wat 'kleinere dingen', dan zou dit persoonlijk voor mij dus wel de druppel zijn. Je hebt dus al bepaalde dingen door de vingers gezien, met inachtneming van haar jonge leeftijd. 14 jaar is wel erg jong om zoveel verantwoordelijkheid te dragen vind ik, maargoed, het is wederom jouw keuze om je paard uit handen te geven en de verzorging over te laten aan zo'n jong meiske.
- Vanwege die jonge leeftijd mag je, vind ik, dus best wat van die moeder verwachten. Als er behalve 'hmmm' niets van haar kant komt, dan zou ik daar dus ook sterk mijn twijfels over hebben.
- Met nog steeds dat asociale gedrag, had ik het dus allang bekeken.

Het is echt helemaal aan jou, maar ik denk dat je zo'n kind ook niet té veel kansen moet geven, niet alleen qua 'opvoedkundigheid' maar ook omdat zij dan dus echt het beeld krijgt van 'heej, ik kan nog best wat flikken, ja eigenaresse vind het niet leuk, maar ach zolang zij haar paard hier gewoon laat staan, tsja en zolang ik een beetje m'n mondt houdt over wat ik uitspook, is 't allemaal prima toch??'.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:53

theelichtje_ schreef:
Ik heb gezegt dat ze afscheid van het paard nemen.Hier heeft ze 2 dagen voor gekregen.Zondag ga ik het paard halen.Enkelt weet ik nog niet hoe,zal eerst vervoer moeten regelen.

Tsja, aan de ene kant misschien wat droevig en sneu, maar aan de andere kant: het is wel het beste voor jou én je paard, lijkt mij. Hopen dat het meisje (en haar onverschillige moeder) er ook wat van zullen leren.

Met problemen voor vervoer zit ik ook vaak; echter zijn er door heel nederland vaak genoeg bedrijven waar je voor niet ál te veel geld een trailer kan huren (mocht je wel in bezit zijn van auto, maar niet van trailer). Anders zou ik bij vrienden/kennissen/familie aankloppen of je even hun auto mag lenen, en dat je de situatie uit legt. Men zal het vast wel begrijpen.....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:58

Als ik het zo allemaal eens lees, kan ik maar 1 ding zeggen: ophalen die handel.

Met meerdere dingen niet aan de afspraken houden (haalt niet uit dat ze "pas" 14 is: het gaat om jouw dier) en een moeder die geen reet doet en het duidelijk allemaal niet zoveel kan schelen (wie houd er dan toezicht op dat kind en jouw paard?). Mijn paard had diezelfde dag weer thuis gestaan.

Edit: ik denk dat er zat mensen te vinden zijn die een leuk paard in bruikleen willen hebben en die de verantwoording wél kunnen dragen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:02

Ik ga trouwens wel met de rest mee wat betreft het meisje; het zal haar heus wel veel doen als ze al zo gehecht is aan het paard (tsja, op die leeftijd raak je ook vrij snel erg gehecht aan zo'n leuk beestje) maar ik denk dat je het vooral erg duidelijk aan haar moet uitleggen, dat je het inderdaad heel vervelend voor haar vind, maar dat er nu eenmaal ook een vertrouwenskwestie aan de gang is gekomen, en dat ze misschien maar eens voor zichzelf zou moeten nadenken of die zogenaamde 'vriendinnen' wel het beste met haar voor hebben.

Ik zou zondag inderdaad niet alleen gaan, persoonlijk zou ik zorgen dat je daarvoor al een gesprek met het meisje en haar ouders hebt gehad, zodat je zondag alleen het paard daadwerkelijk hoeft op te halen en in te laden, en dat je daar niet nog onnodige discussies hoeft te voeren.
Mochten ze daar wel moeilijk doen, dan zou ik het vooral snel en kordaat aanpakken (hoe moeilijk ook voor het meisje in kwestie) paard uit stal, inladen, dag en wegwezen......
Al zou het wel heel sneu zijn als de rest het nog verder gaat verpesten voor dit meisje.

In iedergeval, ik wens je al vast heel veel succes zondag. Moeilijke beslissing, moeilijke situatie, maar uiteindelijk toch wel het beste voor jou en je paardje, en misschien zelfs voor het meisje zelf wel.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:25

Oh sorry, ik heb net de rest gelezen van al jou reacties. mijn mening heb ik nu wel wat aangepast, ik vindt nog steeds dat je je paard moet ophalen, maar ik vindt het wel sneu voor het meisje, ik lees nu inderdaad dat zei er niet zoveel aan kon doen!
Maar het beste lijkt mij toch jou belissing!
Heel veel succes!

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 21:40

Ik ga zondag niet alleen.Er gaan nog aantal vriendinnen met mij mee.Paard inladen haar bedanken en zeggen dat zij altijd welkom is om te komen.En daarbij laat ik het.Zit er nog wel over te denken om haar een mail te sturen, maar weet begod niet wat ik erin moet zetten en hoe...

Als die meiden nog een grote bek geven zondag dan schiet ik even uit me panty, heb me nu normaal gedragen.Maar ben het kinderlijke gedrag zat. Op hyves zitten ze haar nu verder te stoken...Arm kind..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:00

Heel goed dat je hem ophaalt.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:11

Erg sneu voor het meisje maar ik snap wel dat je hem terughaald, ik denk dat ik hetzelfde zou doen.
Ik zou wel duidelijk tegen het meisje zeggen dat het niet direct aan haar ligt, maar aan haar omgeving. Als ik het zo lees wordt ze daar door ondergesneeuwd. Misschien heeft die bijrijder zichzelf wel opgedrongen!
Mag ik vragen hoe oud die kinderen zijn en hou oud jij bent?
Ik vind dat je je super gedraagt, ik had allang al die bijrijder gevloerd ;)

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:21

wat een rottige situatie!

ik kan me voorstellen dat het meisje intussen gehecht was aan je paard, maar zover ik het kan beoordelen gaat het de verkeerde kant op. Ik heb het zelf vaker in m'n omgeving gezien dat meisjes van die leeftijd, hoe flauw om aan te kaarten ook, makkelijk beinvloedbaar zijn. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat het bij haar ook zo is of slecht voor je paard is, maar toch.

Ik vind het al verstandig van je dat je de afspraken met de moeder hebt gemaakt, maar die grijpt zoals je zelf zegt niet in en dat vind ik een slecht teken.

zoals jij je verhaal hebt verteld vind ik dat je extreem redelijk en rustig bent gebleven. Vergeet niet: het is JOUW paard, jij bepaald wat er mee gebeurt. punt.

bij het ophalen zou ik je gewoon niet uit je tent laten lokken, wat kan jou die ander meisjes schelen? inladen en wegrijden. Misschien is het op een later moment een goed idee het meisje nog een keer te bellen/mailen. Uitleggen hoe je je voelde en dat ze moet begrijpen dat een paard, zeker die van een ander, een grote verantwoordelijkheid is en dat als zij de situatie rondom het paard of de stal (dus met die andere meisjes) niet helmaal onder controle heeft het gewoon einde oefening is. kans gekregen, kans verloren zo zie ik het in dit geval.

al met al erg jammer, dat het zo is gelopen en je vertrouwen is geschaad. vergeet niet: er zijn zat mensen (en ja ook soms meisjes van 14) die niet zo zijn en meer dan prima voor jouw paard zouden zijn.

Heel veel succes!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:06

Het enige wat ik niet aan het verhaal snap, is waarom die andere kinderen zich ermee gingen bemoeien. Juist kinderen van die leeftijd die op een manege rijden, lopen al snel achter je kont aan, met een hoop geslijm, in hoop dat je ze aardig vinden. Maar dat ze zomaar een grote bek geven, en gaan dreigen, snap ik echt niet :n

Ik denk dat je de goede beslissing hebt gemaakt, en ik wens je heel veel succes zondag. Misschien is een mailtje naar het meisje goed, dan kan jij je gevoelens & verhaal ook nog kwijt & kan zij jouw verhaal nog aanhoren..
In ieder geval heel veel sterkte. :(:)

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 23:25

Wake_up, De ''bijrijder'' gaf me een grote bek.En als 1 schaap over de dam gaat volgt de rest van de kudde ook ;)
Helaas had het meisje niet de moed om hun erop aan te spreken.

Ze is rustig afscheid aan nemen geloof ik, lees op hyves dat ze der erg zal missen enz.Doet me ook wel weer pijn om te lezen..
Maar als ik haar daar zal laten staan kom ik voor mijn gevoel nooit meer fijn op die manege om mijn paard te bezoeken.Dat is me nu afgenomen.

Het meisje zorgde er erg goed voor,niks mis mee.Alleen haar vriendinnen hebben het nu verpest.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:33

Lekkere vriendinnetjes heeft jouw bijrijdertje... Als ik het goed begrijp is het een beetje door hen dat ze hem nu niet meer kan/mag doen? Is er geen alternatieve oplossing? BV andere stal die nog wel in de buurt vh meisje is, of host heel haar "club" dan mee?

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:40

Is er geen andere oplossing? Kun je niet overleggen met het meisje en haar moeder om het paard op een andere stal, bij haar in de buurt, te plaatsen (weg van haar zogenaamde vriendinnen)? Als het paard er verder goed uit ziet en goed verzorgd wordt zou ik dit nog even proberen. Ik vind het ook wel erg sneu voor het meisje en misschien wordt ze wel gedwongen door haar zogenaamde vriendinnen. Dat ze niet voor je op kwam tijdens jouw bezoek, bewijst wel dat ze bang voor hen is. Vooral op maneges zijn van die kliekjes meisjes die alles wel even regelen en de boel terroriseren. Ik zou evt. samen met haar naar een (kleinere)stalling kijken, waar jullie je beiden goed voelen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:47

Ik zou het paard meteen meenemen.
Sorry hoor, maar waar halen ze het lef vandaan. Het is en blijft jouw paard, ookal is het in bruikleen. Ze horen dus gewoon respect te tonen en geen "grote bek" te geven.

Je kan haar de mogelijkheid geven dat ze het paard nog wel op bruikleen mag hebben, maar dat alleen zij en jij erop rijden, en dat die gewoon bij jou op stal staat?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:51

Cassidy schreef:
Ophalen, en meteen. Meisje heeft om te beginnen je wens niet gerespecteerd dat jij geen ander bijrijder wilt dan het meisje dat er toen bij was, en als ze met jou erbij de overmacht niet kan krijgen over dat stel grieten, hoe moet dat dan als jij er niet bij bent?

En waarom, in hemelsnaam, werd er geroepen dat de DA erbij moest komen?

Het zal een harde les voor haar zijn, maar een les die ze misschien moet leren.

Helemaal mee eens!!!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:53

Ik zou het paard weghalen.
Je hebt een contract opgesteld, daarbinnen heb je nog iets meer ruimte gegeven.
Daar zou ze al blij mee moeten zijn.
Om het hard te zeggen heeft ze contractbreuk gepleegd.

Ze is vast goed voor het paard maar ze moet ook leren dat regels regels zijn.
Desnoods kun je haar aanbieden het paard een paar dagen op de nieuwe stalling te verzorgen.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:56

Ik zou je paard ook weghalen, gelukkig ben je al tot die beslissing gekomen.
Ze kan er misschien nu niks aan doen maar ze heeft je vertrouwen al eerder beschadigd door dingen te doen die jij niet wilde. Haar moeder wil ook niet meewerken dus dan heeft ze pech gehad, zij had die kinderen makkelijk aan kunnen spreken op hun gedrag.
Succes zondag.