wat vinden jullie van stands?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:33

mijn pony staat bij de ponyclub dus in een stand maar thuis staat ze de hele tijd in de wei en 's achts in een stal maar ze kan naar buiten op het zand anders blijft ze eten dus zij heeft ruimte genoeg als ze wil kan ze op het zand ook goed galloperen.
Ze heeft intotaal 's avonds dus op het zand 12 meter lang en 5 meter breed. altijd op stal vin ik ook zielig en ik ben tegen de stal en tegen de stand ik vin da een paard altijd naa buiten moet kunnen en een stal voor de regen en wind en zo moet hebben

Hier de foto's van Onze stal en de stands bij de ponyclub

De stand (srry ging eigelik om de pony maar zoo zie je de stand ook)
http://img9.imageshack.us/img9/8350/fotos0003j.jpg

En op de achtergrond zie je haar stalletje + de zand plaats waar ze 's avonds staat
Toen was het nog modderig alleen nu hebben we het vlak en mooi gedaan. het gedeelte rond het stalletje is met
speciale tegekls gelegt dus daar komt nooit modder ze kaan dus altijd uit de modder staan
http://img9.imageshack.us/img9/6835/fotos0026.jpg

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:04

Linksboven kun je de stands ook wel goed zien...
Afbeelding
Maar zoals je ziet hebben ze voldoende om te eten.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:43

Voor tussen door de les vind ik het prima, stands.
maar als het als stal gebruikt wordt neen, paarden hebben
toch de enige ruimte nodig, een stal is all niet zo heel groot maar
een stand kan een pony net een paar stappen naar achter en naar voren zetten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:26

kimnytocize schreef:
Volgens mij heb jij zelf totaal geen benul van wat een stand is. En ben overigens zeer benieuwd hoe jouw paarden liggen ;)

Laatst een manege wezen bekijken.. paarden en pony's stonden in stands, vaste 'verblijfplaats', allemaal vast aan een touwtje met een voer- en waterbak van voren. Een ander soort (sterk) touw fungeerde als 'sluiting'. En nee, dit was niet om ze zomaar ff neer te zetten tussen manegelessen door.

Sorry hoor maar ik heb jaren op een manege gereden waar ze stands hadden dus weet genoeg van stands, en de paarden kunnen gewoon liggen want het touw zit met een klos vast, als de paarden dus gaan liggen wordt het touw langer en als ze staan wordt ie weer korter. En een paard ligt ook als ie niet helemaal plat ligt hoor, en dat doen ze zelfs nog in een stand.

0ojillo0

Re: wat vinden jullie van stands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:31

binnen nu en 2 jaar zijn alle stands verleden tijd!! Officieel mag het niet meer en maneges kunnen er een boete voor krijgen!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:37

Het idee alleen al dat zo'n paardje jeuk heeft en zich niet even lekker kan "bijten" op die plek.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:24

Hangt ervanaf waarvoor je ze gebruikt. Als het enkel is om de pony even te drogen te zetten of bv in maneges tussen de lessen door op rust te zetten, hooiruif vol, kunnen ze rustig eten, ..., dan geen probleem voor mij. die zijn eigelijk nog makkelijk uit te mesten ook. voor een hele dag in te stallen liever niet, lijkt me niet zo aangenaam. Waar ik vroeger ponykamp gaf, staan of stonden de pony's ook in stands/slieten. Overdag liepen ze in de lessen, ertussen in de stallen om uit te rusten. S nachts gingen ze op de weide. Perfect systeem eigelijk.

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 18:34

0ojillo0 schreef:
binnen nu en 2 jaar zijn alle stands verleden tijd!! Officieel mag het niet meer en maneges kunnen er een boete voor krijgen!!

Meen je dat echt!? Want, mijn pony staat ook in een stand en komt er iederen dag uit en kan lekker liggen enzo.
Maar ze staat wel op pensionstal.

Mandy!

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:00

Ja, zelf sta ik ook op pesionstal/ manege! Daar hebben ze ook stands voor de manegepony's! De stands zijn ze nu aan het verbouwen omdat het niet meer mag van de overheid!!

nordwin14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:34

kimnytocize schreef:
Vind 'stands' iets uit de vorige eeuw.

Verschrikkelijk voor de paarden en pony's, ze kunnen niet eens gaan liggen 's nachts om te slapen bijvoorbeeld.

ja ze kunnen wel liggen . Maar of het nou echt lekker ligt lijkt me niet eingelijk. wij hebben ze op de manege ook maar de paarden staan in boxen. gelukkig en de pony's in grote paardenstands het is toch al beter want eerst stonden ze in pony stands. Maar ze zijn gevaarlijk voor zowel de mens als het dier wat er in staat |(

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:38

Ik had nooit IRL ervaring met stands, tot deze winter.
mij leek het altijd enorm zielig, inderdaad omdat ze vaststaan en niet kunnen omdraaien enz.
Onze paarden hebben op een manege gestaan waar bijna alles 24/7 buiten staat.
Er waren daar een paar paarden van de manege zelf die op stand stonden.
Zij stonden echter van 8 tot 4 buiten in hele grote paddocks, met veel hooi en schuilstallen enz, net als onze paarden dus.
Om 4 uur kwamen ze op stand, en kregen daar hooi. Dan savonds nog hooi en sochtends op tijd er weer uit.
als ik zou moeten kiezen tussen een stal waar ze 24/7 op stal staan of een stal waar ze de hele dag buiten staan en snachts op stand, koos ik echt voor het laatste!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:46

Ik vind stand niet goed, alleen om ze heel even in te zetten tussen de les door maar verder niet. Een ruime box is toch wel het minste waar je voor moet zorgen vind ik.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:48

Ik heb liever dat een paard tussen lessen door in een stand met stro, water en hooi dan 'kaal' aangebonden moet wachten, maar daar is ook al het positieve mee gezegd.

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:48

bij mij staat hij dus ook tussen de lessen door erin maar ze zijn ruim er licht zand in en ze krijgt water dut is meestal voor minder dan een half uur maar de ponyclub heeft anders maar ruimte voor 5 stallen en er moeten ong 20 paarden worden onder gebracht maar 's avonds of 's middags gaan ze gewoon naar huis toe

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:52

Een stand lijkt mij alles behalve prettig voor het paard
Persoonlijk zou ik het ervan in m'n rug krijgen en kriegel worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:57

wat is een stand? het staat niet bij wiki..
is dat een stal waar ze tussen twee 'platen' staan? ja dan vind ik het best sneu.. paarden in manege lelystad hebben die stallen. maar die zijn ruim genoeg om er in te liggen. en een pony had zich een keer omgedraaid in zo'n stal :P

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:04

ohw dat omdraaien gebeurt zoo vaak bij de ponyclub en da ene van hij kan niet een krabben da kan ie makkelijk zo kklein zijn die dingen nie

wendyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:06

ligt aan de omstandigheden. Als een paard veel beweging krijgt en overdag weidegang of in een paddock (het liefst met andere paarden) dan vind ik het niet zo heel vreselijk.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:12

Ik vind het een van de meest vreselijke dingen.
De paarden kunnen niet lekker bewegen en kijken 9 van de 10 keer de hele dag naar een muur.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:36

ik ben geen voorstander van stands,daar kunnen ze helemaal hun kont niet in keren.
liggen zal wel kunnen,maar als er zo'n klos aan het touw zit,dan word het hoofd toch altijd een beetje naar boven 'getrokken' als ze op de grond liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:39

25 jaar geleden waren boxen eerder uitzondering dan regel en hoorde je er niemand over als een paard 's nachts op stand stond, tegenwoordig is het zowat een halsmisdaad :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:50

Bij mij op de mange hebben ze ook stands. Vind het niet zielig als ze er maar wel voldoende uit komen!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:27

Verplaatst van VSW naar PP.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:58

Ik ben er ook geen voorstander van, ik zie ze regelmatig nog bij wat oudere maneges maar vrolijk wordt ik er niet van.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:04

Goed is het natuurlijk niet maar sommige mensen hier kunnen ook wel heel erg overdrijven.