Wat laat jij omdat je een eigen paard hebt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loyce_

Re: Wat laat jij omdat je een eigen paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:03

okee ik heb dan wel een vz. pony maar mag hem beschouwen als eigen paard dus..
Ik zeg vaak afsraakjes af met mijn vriendinnen en vaak gaat mijn huiswerk er ook aan want anders zou 'mijn' paardje weer een dag stil staan dus jaa...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:04

Ik koop niet zoveel nieuwe kleren meer, niet teveel extra dingen. Ik was al nooit een uitgaanstype dus dat mis ik niet zo.

Dit jaar ga ik 2 dagen naar concert at sea, naar het concert van Coldplay en 4 dagen naar Valencia. Die maanden kom ik écht net uit met mijn salaris dus moet ik echt goed opletten.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:08

Ik ga nooit op vakantie, niet vanwege het geld maar omdat ik mijn beesten niet graag lang alleen laat.
Er moet namelijk altijd wat voor geregeld worden (heb ze aan huis staan)
Verder laat ik voor mijn gevoel eigenlijk weinig voor mijn beesten! Ik vind het een heerlijke hobby en dat mag tijd en geld kosten :+

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:11

Ik laat helemaal niks voor mijn paarden. Toch zijn mijn paarden mijn belangrijkste bezit en ben ik er zeker 3 uur per dag mee bezig. Maar ze zijn prima met alles te combineren, zolang je maar plant!
Maar wij hebben het vrij breed dus over geld hoef ik me niet druk te maken, ik snap dat als je het niet breed hebt je wel meer dingen laat, ik zou hetzelfde doen!

edit; Ik ga niet vaak op vakantie, maar dat is omdat ik vliegangst heb :+ Als ik op vakantie ga blijf ik vaak relatief dichtbij zodat als er iets is, ik direct terug kan :D

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:13

Op zondagochtend heb ik vraag heel erg vroeg springles, waardoor ik dan om 7 uur op moet. Daarom ga ik soms niet uit op zaterdag. Maar voor de rest eigenlijk niks, ja misschien nog minder aan school doen dan ik al deed

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:23

sorry,weer eens ruzie met de qoute en pb knop. :o

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:42

Ik zie mijn vrienden veel minder, maar dat zie ik niet als iets negatiefs. Want ik krijg er heel veel voor terug. Bovendien heb ik veel vrienden rondlopen op stal. En mijn vrienden buiten stal vinden het niet erg dat we elkaar minder zien!
Verder ga ik écht niet langer dan 2 weken op vakantie.
Maar ik doe nog steeds mijn ding, en geniet nog steeds evenveel van het leven, en zelfs de laatste 2½ nóg meer mét een paard!

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:48

* ik ga nooit op stap maar daar geef ik ook niet zoveel om
* ik koop geen dure kleding maar dat deed ik vroeger ook al niet

ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig hoef te laten voor mijn eigen pony.
ze krijgt de beste verzorging, staat op een goede stal met weidegang en krijgt af en toe eens een halster ( molly is een shetlander word niet op gereden )
Ik moet zeggen ik kan nog best veel voor mezelf kopen , ik koop alleen niet 2x per week nieuwe kleding meer zoals voorheen.
wel ga ik nog op vakantie , wij gaan wel altijd in het voor of naseizoen .

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:25

Ik ga niet uit (heb daar ook geen behoefte meer aan, dus mis het niet), we gaan bijna nooit uit eten of iets dergelijks, ik loop niet volgens de laatste dure mode. En ik rijd in een oude auto die er niet uitziet, maar wel deugdelijk is. Mijn rijkleding is ook niet volgens de mode, met een leuk vestje van Van Cranenbroek rijd ik net zo goed (of slecht) als met een duur Pikeur ding. Op vakantie gaan we wel, eens per jaar een weekje Frankrijk en nog een weekje iets anders. Maar eigenlijk geen dure vakanties. Missen doe ik het eigenlijk allemaal niet, het is maar net wat je belangrijk vindt. En ik kan zo genieten van mijn paard, dat ik het er graag voor over heb!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:28

Ik laat er niets voor.
Wel ben ik er iedere dag ''tijd aan kwijt''. Maar ik krijg er ook veel voor terug. Ik ben blij dat de dagen weer langer worden want plannen is niet mijn sterkste kant....tijd voor mijn persoonlijke ontwikkelings plan... :+

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:29

Ik ben gestopt met naar het voetbal te gaan voor m'n paard; twee heel dure hobbies die financieel niet echt te combineren vallen.
Af en toe mis ik het wel eens, maar meestal niet. Ben erg blij met de keuze die ik gemaakt heb.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:35

Ik ga nooit uit en zelden uit eten. Ik ga zelden winkelen en als ik iets nieuws koop is het voor Major. We gaan geen weekendjes meer weg wat we voorheen wel vaak deden en als we op vakantie gaan gaan we naar nederland met major. Ik woon dus niet in nederland maar in de uk. Ik moet er wel bij zeggen dat paarden houden hier duurder is als in nederland. Ik ben per maand aan stalhuur 460 pond kwijt (rond de 500) in totaal ben ik per maand tussen de 500 en de 750 aan hem kwijt (inclusief priveles, hoefsmit enzo).

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:09

Ik hoef niks te laten voor mijn paard, maar dit komt ook doordat mijn ouders alles nog betalen. ;)
Maar straks moet ik de kosten over gaan nemen wanneer ik een paard koop, dus dan zal ik waarschijnlijk iets minder uitgaan en wat meer sparen. :Y)

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:12

Bergje schreef:
En ik kan zo genieten van mijn paard, dat ik het er graag voor over heb!

Ik vind dat bijna knap, weet je dat?

Ik ben echt dol op mijn paarden, en als ik ermee bezig ben vind ik het het allerleukste om te doen. Maar als ik weer eens een afspraak met vrienden moet afzeggen, het hele weekend loop te rennen en te vliegen, die reis die ik graag wil maken nog maar weer eens een jaar uitstel... heb ik het er soms wel heel erg moeilijk mee allemaal en vraag ik me echt af waar het allemaal goed voor is. Het kost gewoon allemaal verschrikkelijk veel geld en tijd en ik kan wel 10 dingen opnoemen die ik ervoor moet laten. En mijn vriend en ik verdienen echt allebei bovenmodaal, we komen niks te kort maar het hele pakket van stalling + vervoer + trainingen + wedstrijden hakt er echt wel fors in.

Ik ben vaak te moe om nog leuk en gezellig te zijn, ik zie mijn vrienden minder dan ik zou willen, ik kom te laat op afspraken of zit er juist niet lekker omdat ik op stal heb moeten afraffelen... Ik ben parttime gaan werken om er wat meer balans in te krijgen, maar dat betekent dus wel dat ik financieel meer afhankelijk geworden ben van mijn partner, en mijn doorgroeimogelijkheden in het werk zijn ook een stuk beperkter geworden! Ik vind het ok omdat ik echt een doel en uitdaging in het rijden heb, maar alleen een beetje poetsen/prutsen met een paard na een lange werkdag vind ik niet ontspannend genoeg om zoveel geld aan uit te geven :n

En vrienden op stal? Als je ze uitnodigt op een feestje kunnen ze alleen maar over paarden praten en zijn ze 9 vd 10 keer te beroerd om hun niet-hippische gesprekspartner eens te vragen wat hij of zij doet in het dagelijks leven. Ik heb maar heel weinig "paardenmensen" in mijn vriendenkring, vind ze meestal niet het leukste gezelschap.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:19

Geef niet te veel uit op stap, koop geen broeken van 200 euro (nooit gedaan overigens haal dat ook absoluut niet in mijn hoofd).
Meeste kleren koop ik eigenlijk in de uitverkoop.
Ga geen extra onnodige spullen kopen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:30

Ik ga wel op vakantie, maar ik vind twee weken lang genoeg. Dan begin ik mijn paard idd te missen. Ik ga wel regelmatig (lange) weekenden weg (mijn paard is dan in goede handen), maar een maand of langer backpacken (als het werk dat toelaat) doe ik niet meer, terwijl ik dat eerder wel deed. Ik denk ook dat ik weer meer en vooral langer zal gaan reizen mocht ik ooit geen paard meer hebben. Paardeneigenaar zijn en lange reizen maken gaat gewoon niet zo goed samen. ;)

Maar verder laat ik er weinig voor. Als het eens zo uitkomt dat mijn paard eens wat meer geld kost (na een DA-behandeling ofzo), dan doe ik het wat andere dingen betreft even wat zuiniger aan. Maar ik bezuinig niet structureel op dingen 'omdat ik een paard heb'. Ik kocht toch al nooit dure kleding en ik ga nooit duur uit eten, hooguit eens naar een eetcafé of pannenkoekenhuis. Naar concerten ga ik dan weer wel. Maar nogmaals: als mijn paard eens een maandje wat duurder uit is, dan houd ik daar in mijn uitgaven rekening mee, maar niet structureel. Tenminste niet bewust. ;)

En een sociaal leven heb ik ook nog steeds :D zowel met paardenmensen als met niet-paardenmensen. Die hebben het ook allemaal druk met hun eigen dingen, dus we lopen de deur niet bij elkaar plat. Communicatie gaat vaak digitaal en afspraken moeten we wel plannen, maar ik vind niet dat ik in een beperkt wereldje leef 'omdat ik een paard heb'.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 01:01

aaah, ik heb ook heel wat dingen die ik ervoor laat..

uitjes met vriendinnen, naja ik ga wel eens uit met vriendinnen, maar ik moet ook vaak zeggen dat ik niet mee kan, af en toe wel is zuur, maar dan kom ik bij mn gootste liefde en dan denk ik, fijn dat ik weer bij jou ben :)

Op stap ga ik eigelijk nooit, t is zoiezo omdat ik niet zo heel erg van stappen hou, maar ik vind al dat geld voor drinken toch wel heel zuur geld als ik bedenkt dat ik voor die 30 of 40 euro iets heeeeel leuks voor mijn paard kan kopen..

Ook kwa kleding, als ik iets heel graag wil koop ik het, maar ik ga geen G-star truitjes lopen kopen van 60 euro, terwijl ze bij de Sting net zo leuke dingen hebben, dan geef ik die 60 euro nog liever aan een fleecedeken ofzo uit ;)

Op vakantie ga ik wel gewoon, ook omdat mn ouders betalen en boeken, en dan moet je eigelijk wel mee :P en mn paardje wordt goed verzorgt dus zo erg is dat niet...

Verder moet mn vriendje altijd wel een stukje opschuiven voor paardlief, want jaaaah mijn paardje gaaat altijd voor he :P

vraagje: hoe reageren jullie vrienden als je zegt dat je niet mee iets leuks kan doen, omdat je naar je paard moet?

de meeste niet-paarden vriendinnen zijn t inmiddels wel gewend, maar in het begin kreeg ik wel veel reacties van, ja kun je die niet gewoon even in zn stal laten staan?? dat snappen ze dan niet.. hihi en miss ook wel een beetje begrijpelijk!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:15

Vroeger kocht ik een hoop computer spellen maar die markt is zo flink gedaald ik vrijwel niks meer van koopt.

Ik ga gewoon lekker 1 week op vakantie daar gaat mijn paard heus niet dood van.
En als ze me mist dan heb ze even pech gehad thes de meer liefde als ik terug komt ;)

NU ik me nieuwe functie heb ga ik ind e zomer beginnen met me autorijles.

Dat was de ene dat ik apart had laten staan.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:25

Ik ga bijna nooit uit en koop niet veel voor mijzelf. Heb ook geen scooter zoals veel leeftijdsgenoten, maar dan weer wel lieve ouders die mijn rijlessen en rijbewijs betalen!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:31

ik denk dat ik weinig laat vanwege mn paarden. heb nu een huis gekocht door die hypotheek zal ik wel een hoop moeten laten, maar sinds ik mijn paarden heb is er weinig wat ik neit hebben kunnen doen. uitgaan had ik wel vollop kunnen doen, heb het niet gedaan maar dats meer omdat ik er niet zown behoefte meer aan had, vakantie ga ik ook gewoon (vorrig jaar zelfs 2x) en nieuwe kleren, shoppen hou ik toch neit zo van, dus 1 of 2 keer in jaar koop ik groots in (uiteraard wel in de uitverkoop ben en blijf een hollander :P) en dan ben ik voor het hele jaar klaar!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:31

mijn paarden staan aan huis en dat is al weer 5 jaar zo daarvoor stonden ze op pension dus kon je gerust een vakantie boeken
maar alles aan huis is leuker ookal is dit vakantie loos
dit jaar ga ik voor het eerst een weekend weg en moet alles danlaten verzorgen nou daar ben ik nog niet klaar mee hoor!
als ik af kan zeggen dan gebeurt dat nog.

ik koop liever een goed product voor mijn beesten dan zelf dure kleren ofzo ;)

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:52

omdat ik m'n paarden (nu nog 2) op een weide in de buurt heb lopen doe ik alle onderhoud zelf, ook werk ik om alles te kunnen betalen. daardoor kan ik niet op kot in de stad (op kamers) wat ik heel heeel erg jammer vind. Ik mis echt veel en mis mn vrienden en alle gekke dingen er rond die je beleeft op kot in je studententijd. Ben nl echt een sociale meid die graag iets gaat drinken of filmpje meepikt of andere dingen doet, maar ben ook heel erg graag bij mijn paarden. Daar is de enige plaats waar er echt 'rust' is en ik pure ontspanning kan vinden. ookal ga ik enkel om te verzorgen, voeren, mesten want kan niet zoveel rijden. Reden waarom ik niet op kot ga is omdat m'n ouders de verzorging tijdens de week niet op zich willen nemen en ik het zelf nog deels moet betalen waar ik met de paarden ook geen centen voor heb. Het is wel dubbel maar ik kan niet meer zonder m'n paarden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:58

Stiekem laat ik er ook best veel voor.

Ga bijna nooit meer uit, moet nadenken over iedere cent die ik uitgeef, weinig kleding kopen voor mezelf, op vakantie gaan is nog een moeilijk punt of we dat wel of niet doen!

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:45

Ik ga dit jaar niet op vakantie, omdat natuurlijk de stalling moet worden doorbetaald.. En ik het beide helaas niet kan betalen.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 01:56

Ik laat helemaal niks, mijn pony staat gelukkig volpension.