waar mishandelde paarden vandaan halen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:21

Ts vraagt hier waar je zo'n paard/pony kan vinden, vraagt niet om reacties hoe het met de financiele kosten zit. Ik zou zelf op een paardenmarkt gaan kijken, daar staan geloof genoeg pony's die het niet echt goed hebben.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:24

Judith_ schreef:
Het gevaar met advertenties is denk ik dat er de volgende dag weer een nieuw paard voor in de plaats komt bij de verkoper. Je houdt het als het ware in stand. Hoeft niet altijd zo te zijn. En natuurlijk verdienen die beestjes ook een goed leven. (Daarom kan ik ook niet naar de paardenmarkt gaan, ik weet gewoon dat er een hele kudde me naar huis gaat)

Als je bij de dierenbescherming een op haalt weet je dat de eigenaar van dat paard al geboet heeft en is de kans kleiner dat er een nieuw paard voor in de plaats komt dat hetzelfde lot staat te wachten. Plus dat de DB dan weer een nieuw plekje over heeft voor in beslag genomen paarden.

Elk paard verdient tijd en geld, de paarden die er op en top uit zien hebben toch meestal een groter kans om een goed thuis te krijgen. Ik denk dat je een goed initief neemt, maar reken wel op veel geld en tijd wat je er in moet steken. :)

Hier heb ik niets aan toe te voegen, ik zou ook bij de dierenbescherming informeren, want via paardenmarkten of markplaats houd je het juist in stand.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:20

Misschien dat je het goed bedoelt. Maar wat al het je níét lukt? En je het door moet verkopen. Je hem nog meer shït bezorgt? Je weet het niet?
Zou je zo een pony niet beter gewoon aan wat mensen aanraden die het al een keer hebben gedaan een weten wat ze moeten doen. Misschien iemand in je buurt? En dan kan je kijken wat hij/zij doet? En er van leren. Dan kan je misshcien later het zelf doen. Maar ik zou niet denken; Ja meid! Handen uit de mouwen! Doe er wat aan!

Wat ineens in me opkwam; Wat als je het niet lukt en er geen (goede) mensen zijn die hem willen kopen? Je wanhopig word en hem doorverkoopt aan een (slechte) handelaar of de slager?!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:19

xxriiannee schreef:
Ts vraagt hier waar je zo'n paard/pony kan vinden, vraagt niet om reacties hoe het met de financiele kosten zit. Ik zou zelf op een paardenmarkt gaan kijken, daar staan geloof genoeg pony's die het niet echt goed hebben.

Bokt is een discussie forum, als mensen alleen zeggen van daar of daar ben je snel klaar

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:28

Shadow0 schreef:
Ik las dat je 17 bent? Dan zou ik het niet doen. Jouw leven gaat ongetwijfeld nog veranderen, en dat is ook goed. Je moet de kans nog hebben om op avontuur te gaan, van baan en woonplaats te vinden, misschien vind je een relatie die heel ergens anders is... Je weet niet hoe het gaat lopen, maar de kans is heel groot dat er dingen gaan veranderen, en dan is het paard de dupe. Juist een paard dat het al niet makkelijk heeft gehad, verdient het niet om nog een paar keer van hot naar her te moeten.

Er zijn gelukkig ook andere manieren om te helpen - je kunt een deel van de kosten die je extra gemaakt zou hebben aan een ziek of verwaarloosd paard doneren aan het asiel, opvang, Brooke Animal Hospital. (Misschien kun je ze zelfs als vrijwilliger gaan helpen en zo gelijk een jaar naar het buitenland gaan.) Zo help je meerdere paarden en raak je toch niet in de problemen doordat je je hebt vastgelegd voor een tijd die als je 17 bent maar nauwelijks is te overzien.

hier ga ik helemaal in mee

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:29

Ik kocht een mishandeld veulen,ppppffffffff daar heb ik een kluif aan gehad.Denk daar niet te licht over hoor,maar uiteindelijk is het allemaal redelijk goed gekomen.

Amy77

Re: waar mishandelde paarden vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:54

Wat mij vooral opvalt, is dat niemand struikelt over het feit dat ze een mishandeld/verwaarloosd paard de grens over wil laten reizen, urenlang op die trailer laten staan, met al een geestelijke en lichamelijke (achterstand) wantoestand?!

Ben erg benieuwd naar de vorderingen..zou iig niet gaan kijken naar een paardje vanuit hier, maar vanuit je eigen woonplaats ;)