Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kun je beter eventjes wachten!
AngeliqueB schreef:Ik zou zeggen als ouders: vergeet het maar!
Ik heb zelf als moeder, 2 paardjes, en het kost veel tijd en geld. En toen ik jouw leeftijd had reed ik op de manege en had een verzorgpony die veel tijd kostte. En die pony heeft me verantwoordelijkheid, geduld, ambities bijstellen, grenzen houden en accepteren van beperkingen geleerd, op een andere manier als dat een eigen pony mij geleerd had... Vanwege het feit dat hij niet van mij was, en ik hem mocht verzorgen als ik het 'goed' deed, heeft mij veel geleerd.. Mijn kinderen krijgen later geen eigen paard, ze mogen op de mijne, en lessen op de manege/ponyclub. En dan zien we wel weer verder...
!!! Salt_Pepper schreef:Is er bij jou in de buurt geen stal of manege waar je paarden kan leasen of huren ofzo?
ik huur een paardje bij een stal, kan net doen of ie van mezelf is, alleen per maand geld betalen, verdere kosten niet.
Hij gaat niet echt naar de hoefsmis hoe graag ik dat ook wil, het is toch niet me eigen paard, en ik kan daar niet over beslissen.![]()
Als het geen huurpaard wordt, zou je echt moeten wachten tot je het zelf kan betalen.
Ik ben het eens met StillAngel, i kzit nu in de 3e klas, en het wordt steeds zwaarder voor mij, zeker met dat paard erbij.
Niet van mij, maar wel alle dingen doen die er echt bijhoren.
MERELxHORSE schreef:Even voor de duidelijkheid, mijn ouders willen ook wel veel meer bijleggen. En we hebben 'geld zat' dus dat is niet het probleem. Die 48 euro per maand leg ik er alleen bij (okee, het is niet veel maarja.)
Sorry hoor, maar veel mensen zeggen : vroeger droomde ik ook van een paard (toen ik 12 jaar was.), man ik droom mijn
hele leven al van een paard, paarden zijn een groot deel van mijn leven(&waarschijnlijk wel van meer hier), ik heb er alles voor over!
ps.ik ben 14