Aangifte dierenbescherming doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aangifte dierenbescherming doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:18

Nou zeg, theemutsen, lekkere benaming.....
Diane, je weet niet wie er aan de andere kant van het internetkabeltje zitten (die bij jou doorgaan voor theemutsen)
Wie weet draaien de theemutsen al wat langer mee in paardenland?

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:59

Ach ja, praten heeft soms echt geen zin! Ik heb ook gezeik meegemaakt met buren (die gelukkig nu weg zijn) die hun hondje mishandelden. Wij hebben ook geprobeerd op een vriendelijke manier (meerdere vermoeiende gesprekken) duidelijk te maken dat het zo echt niet kon, zelfs zo ver gegaan om uiteindelijk het dier in huis te nemen toen ze lekker gingen winkelen en het dier gewoon buiten op straat lieten lopen en besloten dat ze toch maar geen hond wilden. Even later kwamen hun kids weer iedere dag 3 keer aanbellen om met het hondje te spelen en weer opgeeist, omdat hij zo erg goed luisterde opeens (goh :/). Weigeren was geen optie, aangezien zij behoorlijk agressief waren (tot geweld toe). Uiteindelijk de DB gebeld, nadat het hondje werd aangereden, omdat ze hem weer alleen op straat lieten lopen.

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is, dat praten bij sommige mensen totaal geen nut heeft. Vooral als ze zo koppig en agressief zijn. Ook heeft niet iedereen zeeen van tijd om de godganse dag te controleren of de eigenaar wel zijn dieren goed behandelt (been there, done that). En als je weet dat er van jouw liefde voor dieren misbruik wordt gemaakt door van zijn/haar problemen JOUW problemen te maken, hoeft het nog niet zo slecht te zijn om een melding bij de DB te maken. Bovenstaande is dan wel erg extreem, maar aangezien ik de TS niet ken, of de eigenaar, blijf ik neutraal. Overigens gaat de DB heel netjes te werk, ze gaan echt niet op basis van 1 melding al gelijk actie ondernemen... Inspecteurs gaan op onderzoek uit, desnoods langs buren, om polshoogte te nemen alvorens daadwerkelijk drastische maatregelen te ondernemen.