Sorry zo bedoelde ik het niet. Ik zeg toch dat ik het niet had mogen doen? Ik hoef toch ook niet te zeggen dat ik het nu met jullie eens ben? Ik doe het zo dus niet meer.
nathalie1
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 21:06
Wat een gezeik hier zeg. Het gaat echt helemaal nergens over Het gaat gaat echt super met rebel hij is net een beertje Zondag gaan we met rebel naar geffen want er is daar dartmoore dag met leuke spelletjes voor kind en pony!
gabyfedde
Geplaatst: 21-04-03 21:09
Veel plezier. Je dochter schreef al dat het goed met hem gaat: Leuk!
rebel
Geplaatst: 23-04-03 18:49
ja het gaat super JES ik heb gegalopeerd het ging super ik weet waarom. ik heb met sporen gereden en hij kroeld me helemaal onder en noah is de vriend van rebel ze doen zo lief tegen elkaar
groetjes.............rebel
gabyfedde
Geplaatst: 23-04-03 19:06
Fijn dat het nu weer goed gaat Melanie! En veel plezier zondag met de spelletjesdag!
nathalie1
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 11:45
hallo allemaal,
Het gaat dus echt niet goed met rebel. We zijn nu bijna 10 maanden verder en het geduld raakt op. Hij is echt gevaarlijk voor melanie. Het is net een tijdbom Hij kan ieder moment ontploffen. Vanavond ga ik de stal bellen waar we hem gekocht hebben want zo pony kan je toch niet aan een kind verkopen die al een beetje bang is, maar ze hadden daar op stal gezegd dat we hem altijd terug konden brengen. Echt jammer want op stal is hij echt super lief net een beertje Laat jullie gauw meer weten
mickydo
Geplaatst: 27-01-04 12:10
Veel plezier met je pony !!
Paintless
Geplaatst: 27-01-04 12:20
zo.. eerst is ie super braaf en nu is het een tijdbom???? dat snap ik niet helemaal... maar als ie gevaarlijk is zou ik er wel wat aan doen jah, maar is terug brengen niet een beetje een grote stap? ik weet niet wat ie doet..
nathalie1
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 12:23
Ik kies gewoon voor mijn kind ze is pas 10 jaar Hij kan ieder moment raar doen bokken steigeren op hol slaan met poetsen bijten met opzadelen trappen. Zo gaat het een week goed en dan begint hij weer.
Paintless
Geplaatst: 27-01-04 12:25
typisch... is er iets gebeurt waarom ie dat doet?
nathalie1
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 12:37
Nee niks. We zijn echt goed voor hem en hij ziet er echt goed uit. Hij lijkt wel of hij een kronkel heeft.
nathalie1
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 12:42
Maar als je de berichten van gabyfedde leest weet je misschien waardoor het komt. Ik geloofde haar niet maar nu ga ik toch een beetje twijfelen. Er waren al eerder mensen voor rebel geweest en die hadden hem weer terug gebracht en daar wist ik dus niks van.
Paintless
Geplaatst: 27-01-04 12:46
misschien heeft t arme beestje wel een trauma.. ik ken de stal niet en daar oordeel ik helemaal niet over, maar als ze daar paarden meppen "omdat ze dat nodig hebben" dan zit er iets scheef. en rebel pakt dan je dochter omdat ze al een beetje bang is en dus in de rangorde onder rebel staat.. das wel logisch.. niet leuk, maar wel logisch
Ireen_
Geplaatst: 27-01-04 14:07
begint de pony nu pas zo raar te doen, of is hij al zo gek zo lang als jullie hem hebben? Het is inmiddels wel al bijna een jaar geleden dat jullie hem kochten.. misschien heeft het gedrag wel een andere oorzaak..?
Horse_
Geplaatst: 27-01-04 15:40
jullie weten echt zeker dat het niets medisch is of rij/poetstechnisch (hoe zeg je dat de manier hoe er mee omgesprongen word)? Jullie hebben zeker al van alles geprobeert. Zeker raar dat het gedrag in ene toch veranderd is. Had er na een paar weken al uit moeten komen toch zou je denken? Jammer voor je dochtertje dat het niet goed gaat. Ik hoop dat het ponytje dan weer goed terechtkomt. Snap wel dat het idd onverantwoordelijk is als hij bijt en trapt.
Sonja_vR
Geplaatst: 27-01-04 16:20
kan ook proberen zijn he komt vaker voor dat een paard na een half jaar tot een jaar na aankoop de nieuwe eigenaar even goed gaat testen even kijken wat de grenzen zijn zie het vaker gebeuren als het idd proberen is is daar wel doorheen te komen door even superconsequent mee te zijn en heel duidelijk te zijn met nee en ja
cobiie
Geplaatst: 27-01-04 16:33
Als dit gedrag recent is en jullie hebben het dier al bijna een jaar, zou ik de handelsstal niet als "schuldige" hiervoor aanwijzen.
Jammer dat de pony nu de baas is geworden over je dochter, misschien is het handig als je een buitenstaander laat kijken naar de manier waarop je dochter op de pony reageert (dit om te zorgen dat je dochter met de volgende pony gelijk een goede start heeft, en misschien valt het gedrag van deze pony in een paar weken ook weer wat mee).
nathalie1
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 18:00
we hebben ook een meisje van 12 die echt goed kan rijden die hem verzorgd en daar doet hij het ook bij, en als ik zijn deken om wil doen heeft hij het ook af en toe en naar mensen trappen als ze langs lopen. Het zijn periodes wat ik al zei zo gaat het goed en zo begint hij weer een tijdsbom te worden.
KiWiKo
Geplaatst: 27-01-04 18:03
verkopen die hap........ heb je niks aan. Terugbrengen naar de handelsstal is ook een optie....... maar ik denk niet dat je je geld terugkrijgt. Misschien willen ze m wel terugkopen.......
bakkie
Geplaatst: 27-01-04 18:10
Leuk joh veel plezier ervan (stiekum jaloers hihi )
nairtje
Geplaatst: 27-01-04 18:43
Jee, wat een gedoe zeg.... Ik zou ook aan mijn kind denken hoor, weg ermee...........wel triest, want ze was zo blij met hem...... Hopelijk loopt het ook allemaal goed af voor Rebel......
Veel succes
fluffyfox
Geplaatst: 27-01-04 21:51
ik dacht al wie opent er nou zo'n oud topic hahhaha wat vervelend zeg sterkte
Rinoa
Geplaatst: 30-01-04 17:59
Als hij gevaarlijk wordt voor je kind en het onverantwoord is om je kind met hem alleen te laten kan ik me voorstellen dat je hem wilt verkopen. Ze heeft waarschijnlijk meer aan een brave shetlander die haar een beetje vertrouwen geeft dan zo'n jonge, drukke pony. Ik hoop dat Rebel goed terechtkomt.
nathalie1
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 17:50
Heb contact opgenomen met de fokster ze had ons beloofd dat we rebel altijd terug mochten brengen, omdat hij 100% braaf was. Maar nee hoor toen ik haar belde en vertelde dat het niet meer gaat gaf ze mij overal de schuld van omdat ik hem niet dag en nacht buiten op het land heb staan en omdat hij een deken op heeft komt dit gedrag. nou je kan me nog meer vertellen maar dit slaat echt alles. Maar het maak niet uit ik ga het met haar aanvechten ga morgen na de rechtswinkel. Ik heb ze al gebeld en ze zeggen dat het me zeker gaat lukken omdat de fokster een gevaarlijke pony aan een jong kind heeft verkocht voor een heel hoog bedrag en met zekerheid dat hij 100% braaf is, maar voor de fokster zal het niet zo leuk uitpakken want haar naam zal ter onder gaan!!!! Ik laat jullie snel meer horen