. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
En wat bachbloesem doet
.
Behandeling van de osteopaat (wervels) en masseur (spieren) en paard was al een eind braver.
Silfre schreef:Dan waag ik me maar eens aan een tegenreactie.
Allereerst vind ik osteopathie geen vage alternatieve geneeswijze: dit is gewone reguliere geneeskunde al geef ik er wel de voorkeur aan dat dit wordt gedaan door een gediplomeerd (dier)fysiotherapeut. Dat een osteopaat er te snel wordt bijgehaald ben ik het ook niet mee eens, al ben ik het wel eens met de stelling dat sommige klachten ook rijtechnisch kunnen worden opgelost. Vaak is dat echter een langere weg en hebben sommige mensen (waaronder ikzelf) die rijtechnische kwaliteiten niet. Maar ik zie genoeg paarden lopen waar wel wat aan mankeert en die door een osteopaat geholpen zouden kunnen worden.
Ik geloofde er ook nooit zo in alternatieve geneeswijzen maar heb inmiddels zelf een positieve ervaring ermee. Eigen ervaring: diagnose artritis meegekregen van 2 reumatologen. Grote tas pillen gekregen waar ik me de rest van mijn leven mee moest vermaken want reuma is niet te genezen. Helaas hielpen die pillen niet (meerdere geprobeerd) en had ik elke dag pijn. Naar een alternatieve arts gegaan in de hoop dat een dieet oid me kon helpen de klachten te verminderen. Daar kwam uit een hele vage piepjestest (bioresonantie) dat ik een tarweallergie en glutenintolerantie had. Dieet aangepast en na 6 weken volledig klachtenvrij. Zodra ik iets van tarwe at ging het meteen weer mis. Uit bloedonderzoek bij een reguliere arts was dit niet aan het licht gekomen. Ook andere vage klachten verdwenen spontaan.
Toen mijn paard opeens allerlei vage klachten kreeg kon de dierenarts daar ook niets mee (vaak koliekig, bij grote temperatuurswisselingen erg stijf, warme hoeven, dikke benen, gevoelig op lendenen). Toevallig kwam er een homeopaat langs op stal die heeft hem nagekeken. Paar kuurtjes van vage witte korreltjes en druppels en na een paar weken waren alle klachten weg.
Als ie ziek is gaan we nog steeds eerst naar de dierenarts maar komen we er bij de dierenarts niet uit, dan kijken we verder… Is dat zweverig? Ik vind van niet.
Overigens vind ik zaken zoals zeewier en lijnzaadolie onder aanvullende voeding vallen.

)