Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sodeletuut schreef:KiWiKo schreef:ik durf met enige zekerheid te zeggen dat de groep best klein is.......
en dat komt dus weer door de factor dat iemand heel best een paardenmens kan zijn met zijn enigste eigenstemaar bijvoorbeeld met mijn knol nog geen 5 meter ver komt zonder hachelijke situaties.
het verschil komt altijd boven in topics met problemen, mensen met paarden denken dat zo een probleem "makkelijk" of met koekjes aangepakt kan worden omdat dit bij hun enigste eigenste goed werkt. paardenmensen weten dat er geen standaard is, en dat er dus voor alles een creatieve oplossing is, die over het algemeen niet in boeken staat.
Ohja, zo. Nouja zo is het bij mij dus ook bij mijn paard en mij. Als er iemand anders op gaat zitten, en het zint haar niet,
gaat ze zo lang door totdat diegene er af ligt, en zo in veel meer dingen, ook in de omgang.
Maar dat onderste stukje is inderdaad helemaal waar. Ik ben me er ook van bewust dat écht niet elke methode bij elk paard werkt. Ieder paard heeft een eigen manier van aanpak nodig, en als dat zo is, kan ik ook wel zien hoe je je moet gedragen tegen welk paard, zegmaar.. Maargoed, ik denk niet dat dat mij een paardenmens maakt.
Mystica schreef:Wat ik overigens wel opvallend vind, is dat de meerderheid zichzelf als paardenmens beschouwd. De mensen met paarden komen daar voor uit, de meeste mensen die hier paardenmens stemmen, laten zich niet horen?
Sodeletuut schreef:Dus een paardenmens is iemand die alles perfect kan en doet op het gebied van paarden?
Kelly_ann schreef:Naja, in extremen is Monty Roberts of Anky paardenmens, en buurmeisje van de hoek die van pappie en mammie een paard krijgt omdat ze die graag poetst en voert het mens met paard.
Cassidy schreef:pmarena schreef:Plaats je je eigen behoeftes zoveel hoger dan die van het paard , dan ben je mens-gericht en niet paard-gericht.
En dan weer: wat is de behoefte van een paard? Bitloos, Ijzerloos, Boomloos, Dekenloos, en hele dagen in een kudde op het land? Nederland is daar te klein voor!
Cassidy schreef:pmarena schreef:Plaats je je eigen behoeftes zoveel hoger dan die van het paard , dan ben je mens-gericht en niet paard-gericht.
En dan weer: wat is de behoefte van een paard? Bitloos, Ijzerloos, Boomloos, Dekenloos, en hele dagen in een kudde op het land? Nederland is daar te klein voor!
KiWiKo schreef:en toch durf ik te zeggen dat ik zo met jouw paard wegkom............. en hoe naar het ook klinkt, jij de mijne niet naar zijn land kan brengen.....
en echt, dit is niet denegerend bedoeld op geen enkele manier........ maar als je al 20 jaar meeloopt, met gemiddeld 60 paarden per jaar gewerkt hebt...... dan is een paard niet snel lastig meer.
druppeltje schreef:De grote vraag is, die ik me dus gister ook in mijn eigen topic heb afgevraagd, moet je je schamen als je geen paardenmens bent?
Ik schaam me niet, Roosje komt niets tekort.
En volgens sommige definities en hoe men hier op bokt het vaak over 'mensen met paarden' heeft, moet je je kapot schamen.
druppeltje schreef:De grote vraag is, die ik me dus gister ook in mijn eigen topic heb afgevraagd, moet je je schamen als je geen paardenmens bent?
Ik schaam me niet, Roosje komt niets tekort.