welke kleuren intresseert me niet.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lous schreef:Cinnepin schreef:idd, een goede instructrise kijkt naar ruiter en paard en maakt zich ( als t nodig is ) druk om die combinatie en niet om de kelding
Van een nette rijbroek gaat je paard echt niet beter lopen als van 1 mey ruitjes stipjes, hartjes
Klopt, en schrikken van felle kleuren heb ik hier nog niet mee gemaakt. Maar je hebt vast uitzonderingen.
De knalroze broeken zijn in de kleuter en beginnerslessen niet meer te tellen.

KiWiKo schreef:mensen die bij mij in de les rijden dienen correct gekleed te zijn, dus goed schoeisel/laarzen. Goede rijkleding die goed passend is. Geen losse touwtjes of zwabbertruien. Daarnaast is ook een helm verplicht.
.
.raket schreef:KiWiKo schreef:mensen die bij mij in de les rijden dienen correct gekleed te zijn, dus goed schoeisel/laarzen. Goede rijkleding die goed passend is. Geen losse touwtjes of zwabbertruien. Daarnaast is ook een helm verplicht.
Mee eens, en graag wel bovenkleing die nog iets van de houding laat zien. Met 14 laagjes EN een bomberjack heb je soms het idee dat iemand heel erg krom zit, maar of het echt zo is.
Wat ik draag past beijlkaar (in de zin van vloekt niet) en wat mijn paard draagt kleurt. Wij passen verder niet bij elkaar. Bel ook niet naar mijn instructeur om te vragen wat hij aantrekt zodat we niet vloeken.....

VivaLaVida schreef:Ik zou me toch schamen als ik met een vies paard kom met kleuren die vloeken... denk dat mn instructrice zou denken dat ik ziek was.. die zijn zelf net zo. voor elke les waar ze heen gaat alles scheren en wassen.. echt er mag geen vlekje te vinden zijn. zelf hoeven worden gepoetst
rollen maar! Echt stel varkens... Cinnepin schreef:Jah idd als je paard vies is is het een ander evrhaal maar dat kan idd met het tuig ook te nadelen hebben van je paard.
En poetsen enzo vind ik er zelf bijhoren, eerst lekekr poetsen, zadelen, les, na de les ook weer naverzorgen
@ vivalavida, waar les jij dan, en verwachten ze ook een perfect plaatje of doe je t vanauit jezelf?
)

mick75 schreef:Het gebeurt mij regelmatig dat een broek (die heerlijk zit) bij het uitmesten smerig wordt, dan ga ik me echt niet omkleden voor een les en dat hoeft niemand. En dat is nog een zwarte broek ook!
.
VivaLaVida schreef:Anoniem schreef:Jah idd als je paard vies is is het een ander evrhaal maar dat kan idd met het tuig ook te nadelen hebben van je paard.
En poetsen enzo vind ik er zelf bijhoren, eerst lekekr poetsen, zadelen, les, na de les ook weer naverzorgen
@ vivalavida, waar les jij dan, en verwachten ze ook een perfect plaatje of doe je t vanauit jezelf?
oja het tuig maak ik voor elke wedstrijd en les ook heeelemaal schoon. bit zonder vlekjes, gespen oppoetsen met zilverpoets. enz
ze zijn het van mij gewend dus ze zouden raar opkijken als ik daar vies en vloekend aankom
er word bij anderen (niet iedereen komt zo) niks van gezegd maar ze weten dat ik best sport-gericht ben en gewoon, als ik ergens anders kom met paard, er goed en netjes uit wil zien
ik les nog steeds bij van den bunt
maar kost t niet ontzettend veel tijd? 
dus als iemand een ongescchoren poepvlek paard ziet dan is dat niet echt reclame

'
Jesser schreef:Na aanleiding van een topic waarin gesteld werd dat het belangrijk is hoe je te paard zit, vraag ik me af of het er toe doet of je wel of niet aan setjes/kleding doet..
er werd gesteld dat het wel degelijk belangrijk was om er netjes uit te zien op je paard, omdat je dan aantoont dat je gemotiveerd bent.
Hoe denken jullie er over?
Ik persoonlijk ben absoluut niet van de setjes, tis voor mij niet belangrijk. Als het maar lekker en confortabel zit. Voor een ander vind ik het prima als ze van setjes en alle toeters en bellen houden. (echt, als een ander het fantastisch vind om allerlei setjes, merkkleding te hebben, heb ik echt geen moeite mee, integendeel)
Maar wat mij meer aan het denken zet, wat doet het er toe wat je aan hebt, je paard mee 'aankleed'... heeft men dan zoveel meer motivatie als je er netjes uitziet? Ik ben altijd wel serieus bezig, mijn motivatie is dat ik een goede samenwerking heb met mijn paard, dat we samen lol hebben en het werk leuk vinden. Dit is voor mij belangrijker dan er mooi uitzien op mijn paard. Alleen als ik een showtje wil rijden, of met een competitie mee wil doen, zorg ik er voor dat ik er netjes en goed uitzie.
Mijn tuig en zadel dat is van goede kwaliteit, (ik rij niet engels, ben overstapt op de spaanse/klassieke rijstijl) Dekens zijn van goede kwaliteit enz. enz..
Hoe denken jullie er over?