Help! verzorgstertje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:09

idd een checklist :)

enne, 12 jaar is oud genoeg voor de verantwoordelijkheid hoor, hoewel, het verschilt natuurlijk ook per persoon. Ik ben 14, net geworden en ik verzorg ook (in mijn eentje) 4 paarden en één pony waar ik alle verantwoordelijkheid over heb (voeren, beweging, weidegang ja of nee, waneer ik wel en niet aanwezig ben, stallen mesten, enzovoorts).

Gewoon_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:39

Vertel haar eens de gevolgen van wat er zou kunnen gebeuren als ze bijv. de staldeur open laat staan. Ze schrikt daar vast van en zal er voortaan aan denken. Zo niet dan zou ik er gewoon weer bij blijven en als ik zie dat ze iets vergeet het zeggen bijv. van 'De staldeur staat nog open.' Werkt dit allemaal niet, misschien kun je dan beter een ander verzorgstertje zoeken.

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:38

Alles is hierboven al genoemd,
krijgen we nog bericht over wat er van gekomen is? ;)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:22

Loechest schreef:
Alles is hierboven al genoemd,
krijgen we nog bericht over wat er van gekomen is? ;)

Dat vraag ik me ook af. Hoe gaat het nu met je pony en verzorgster?

silke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:40

probeer anders nog een verzorgste te zoeken dan kunnen ze samen zijn dan kunnen ze elkaar corrigeren op de dingen :P

Jeanneeeee

Re: Help! verzorgstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:30

Ik denk dat je het beste haar echt even de ernst van de zaak kan uitleggen dat als ze zulke kleine dingen vergeet dat het toch best fout kan gaan en dat je als het heel vaak gebeurt toch echt over een andere verzorger na moet gaan denken omdat het zo gewoon niet kan, dat zou ik tegen haar zeggen miss dat ze het dan een beetje meer begrijpt want ze bedoelt het volgens mij wel allemaal goed

chevax

Re: Help! verzorgstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:49

Moderatoropmerking:
Het is niet nodig een oud topic omhoog te schoppen. Daarom post verwijderd.

bokt_laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:07

Haai

Ik zal een schrift neer hangen Waar ze dingen op moet afvinken:P

succes

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:21

Anoniem schreef:
een checklistmaken, en die op de zadel steun hangen.. dan kan ze alles mooi afvinken !

en anders tsja klinkt heel hard of de toch weer altijd er bij zijn... of een oudere verzorgster zoeken met meer verandwoordelijkheids gevoel... want 12 is wel erg jong hoor..

Mee eens }:0

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:35

12 hoeft niet per sé te jong te zijn voor verantwoordelijkheidsgevoel, maar in dit geval... Ik vind straffen ofzo wel heel erg zielig, zo'n jong meisje!
Ik zou ook een checklist ophangen, maak het een beetje leuk voor haar zodat ze er ook echt naar omkijkt! Zeg gewoon dat omdat ze de laatste tijd nogal wat dingetjes vergeet, je een lijstje hebt gemaakt. Zet je er heel groot boven: NIET VERGETEN! en dan alle dingetjes die ze moet doen om alles veilig achter te laten ;)

ItsJustMe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:58

ponyparadijs schreef:
Ik vindt 12 jaar ook niet een leeftijd om alles zelfstandig te laten doen.
Op die leeftijd is het niet zo gek als ze dat soort risico's niet ziet!

Straffen is naar mijn mening niet de oplossing. Ik denk dat je haar gewoon nog met afsluiten moet begeleiden! Dus als ze klaar is samen gaan opruimen en zorgen dat alles volgens vaste regels verloopt.
Op die leeftijd is een ritme meer van belang als straffen!

Hoi
Ik ben ook twaalf jaar....Ik ben het eigenlijk wel met Ponyparadijs eens.Een lijstje dat je kan aanvinken is een goed idee.Maak dat lijstje dan niet al te klein.Straks vergeet ze die ook... :D :D :D :D :D :D :D

Dagmar