spannend en mooi paardenboek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:42

Niets mis met de slager hoor! Als er meer paardenvlees in eigen land gegeten zou worden, als er meer vraag zou zijn in eigen land, zouden al die transporten naar Frankrijk en Italie niet nodig zijn.

Overigens nog iets: je had het over het beleren van paarden, en dat je het daar liever niet over wilde hebben omdat je er zelf geen ervaring mee hebt. Heel veel auteurs schrijven over dingen waar ze geen ervaring mee hebben, maar plegen er van tevoren wel research naar.
Mocht je het over het inrijden van paarden hebben, kan ik je even adviseren om dit topic door te lezen.

[RT-D] Een paard kan alleen ingereden worden door een professional?

Een waarschuwing is misschien op zijn plaats dat het inrijden van paarden moeilijker is dan menigeen denkt, en dat je heel wat in je mars moet hebben om echt alle soorten paarden aan te kunnen. In mijn ogen kom je er ook met goede begeleiding niet. Goed inrijden van een paard behoort te worden gedaan door een prof. Een paard leert snel, de goede en de slechte dingen. Een blanco paard beleren is makkelijker dan verkeerd geleerde dingen achteraf weer af te leren.

En als je het over Natural Horsemanship wilt hebben, ook daar zijn verschillende stromingen in. En als je een bepaalde stroming er uit licht, doe je de anderen in mijn ogen te kort.

RoosBoum

Re: spannend en mooi paardenboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 13:15

K.. mijn mailtje wat ik tikte weg. Overnieuw dus dan maar weer.

@Cassidy, research op internet/persoonlijk en bieb, doe ik heel veel. Maar ik ben een gevoelsschrijver. Dat waarderen de lezers van mijn boeken ook. Ik kan alleen dat beschrijven waar ik heel dicht met mijn gevoel bij kan komen en voor mij zijn dat alleen dingen die ik zelf heb meegemaakt. Ik heb zoals ik schreef wel afgericht, maar niet ingereden.

En div stromingen in NH, ja heb er veel meegemaakt, TT, Pat, Voest. Overal clinics gevolgd en eigenwijs als ik ben, uit de div methodes gehaald wat voor mij en mijn paarden het beste werkt. En ook dit zal ik zo in het boek zetten omdat ik daar dus weer het dichtst bij mijn gevoel blijf.

dank voor de link ik ga hem tzt bekijken.

groetjes Roos

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:19

Heftig ja wat de ogen betreft. Daarom is het jammer dat er zo weinig over bekend is. Maar ik snap je wel.

Houd me aanbevolen als testlezer. Hoe weten we wie je eruit gepikt hebt?

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 09:44

Hi Cassagrande, ja heel heftig. Probleem is dat er zoveel meer andere onbekende ook heftige ziektes zijn en daar is dit boek niet geschikt voor.

Tegen de tijd dat het eerste concept manuscript voor testlezen klaar is, neem ik individueel contact met jullie op om meer te weten te komen over jullie. Ik wil degenen die gaan testlezen ietsjes beter leren kennen altijd, vooral omdat ieder persoon specifieke kwaliteiten heeft die goed zijn voor het boek.

Dus dat koppel ik tzt terug.

Tnx Roos

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:15

Hahaha kan niet wachten.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:23

Haha, ik ben benieuwd :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:01

Cassidy schreef:
Waar ik mee uit zou kijken is de tips voor koliek. Helaas zien heel veel lezers een dergelijk boek (wat in jou ogen ook educatieve waarde heeft) als inspiratie om dingen uit te proberen. Zie de Join Up in alle Heartlandboekjes.

Was precies wat ik ook nog even wilde gaan zeggen.
Ik was vroeger helemaal heartland fan en een join up doen leek mij zoo geweldig,
maar nu ik er wat meer vanaf weet ben ik er compleet tegen.
Dit zeg ik niet om negatief te doen over een join up,
maar om even te laten zien hoe erg je eigen mening door boeken gevormd kan worden.

Mocht je er toch iets dergelijks in willen zetten heb ik twee tips:
1. vertel niet over de preciese hulpen (dan is de drempel om het na te gaan doen wat hoger)
2. zet er een voetnoot bij die verwijst naar een pagina in de trant van 'don't try this at home' en uitleg waarom niet.

verder wil ik evt ook wel testlezen hoor O:)

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:38

Ik ben pas 15, maar als je het niet erg vind zou ik toch graag reageren. :) Paardenboeken zijn inderdaad altijd heel erg voorspellend. Die lees ik dus ook niet meer. Ik irriteer me mateloos aan het feit dat de afloop altijd hetzelfde is! Het kleine meisje red een paard en alles loopt goed af. Terwijl dat in werkelijkheid (bijna) nooit zo is. Wat ik graag in een verhaal zie is dat het overeen kan komen met de werkelijkheid.
Ik ben nu al benieuwd naar wat het uiteindelijk wordt!

Ik heb even opgezocht wat blisteren precies is, persoonlijk zou ik het niet erg vinden als dat in 't boek kwam. Zo is de realiteit, de wereld is hard en dat mag best eens onder ogen gezien worden. Mensen wijken nou eenmaal niet voor de meest gruwelijke dingen, hoe meer mensen dat beseffen des te beter...
Al snap ik aan de andere kant ook wel weer dat je dat niet in een leesboek wilt verwerken.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:01

Ik denk bij bepaalde dingen(zoals slachten, blisteren) dat je het allemaal zelf moet weten. Maar het gebeurd wel, je moet het niet natuurlijk te uitbundig gaan beschrijven, dat vinden de meesten mensen toch weer 'vies', 'eng'
Het moet niet zo wezen, dat wij alles hier gaan bepalen. Je moet er natuurlijk wel je eigen draai aangeven.
wel moet ik zeggen, dat je er wel bepaalde dingen in moet zetten, zolang jij er wel goed bij voelt. Het is uiteindelijk jou boek, waar jij zo lang op gewerkt hebt.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:17

Over die 'bepaalde dingen', het gebeurd, maar ik wil er inderdaad geen slapeloze nachten aan overhouden als ik een leuk boek lees dat over paarden gaat.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:24

Ik word erg benieuwd naar je verhaal.
Ik ben altijd wel dol geweest op heftige verhalen, daardoor blijf je vaak echt goed in het verhaal zitten.
Ik zou zeggen laat het publiek maar op het puntje van hun stoel zitten van spanning.

ik zou me graag willen aanmelden als testlezer ben al een tijdje opzoek naar een goed boek. En een paardenboek heb ik al jaren niet meer gelezen vanwege dat ik ze te kinderachtig vond. Heb zelf iets proberen te schrijven wat niet kinderachtig was maar een grote flop. ben trouwens geen schrijver ofzo schrijf gewoon als ik me verveel welleens een verhaaltje

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:28

Hoi,

heb niet alles goed gelezen, maar mijn laatste paardenboek was deze:

Laatmemaar... het paard dat mij weer leerde leven

Het ontroerende, waargebeurde verhaal van een vrouw, haar paard en hun bijzondere band. Susan Richards vertelt indringend eerlijk hoe de onvoorwaardelijke liefde van een paard haar leerde om haar eigen wonden te genezen en haar hart te openen...

Misschien wel leuk voor de lezers onder ons.
Testlezer word ik maar niet, want ik kom er niet aan toe. Heel af en toe lukt me het..

Succes met je boek!!!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:32

trouwens ik had nog even wat opgezocht over blisteren ben het er niet mee eens dat je het zou moeten weglaten.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:43

Ik kwam dit tegen;

Citaat:
Tegenwoordig wordt dit alleen nog bij springpaarden gedaan: het middel wordt op de voorbenen vlak boven de hoef aangebracht. Dit veroorzaakt extra pijn wanneer het paard de hindernis raakt.

komt hier vandaan: http://www.dierenbescherming.hoekschewa ... dbouw2.htm

Of je het dan ook echt in je boek kan verwerken, lijkt me nog knap lastig als je er naartoe moet werken ipv dat het 'spontaan' in je verhaal tevoorschijn komt

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:53

Klinkt goed!
Ik lees erg graag, maar ik vind bijna nooit een boek wat me echt raakt ofzo.
Het enige paardenboek wat me ooit geraakt heeft is the Horse Whisperer... ben erg benieuwt dus.
Haha als je nog een testlezer zoekt? Ben 15 jaar trouwens

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 14:46

Hé allemaal wat een gave reacties. Teveel om allemaal per persoon hier in dit topic op te reageren, maar even in grote lijnen.

Helemaal mee eens om bij bepaalde dingen niet teveel in detail te treden omdat het dan thuis uitgeprobeerd gaat worden.

Helemaal mee eens om bij nare dingen zoals slachten en Salamië en blisteren niet al te veel in de goorste details te treden, maar ik wil het wel genoemd hebben. Ik vind dat men kennis moet hebben over de negatieve dingen die gebeuren met paarden. En ja in mijn boek zit het al in het verhaal verwerkt, ik ga nu natuurlijk niet zeggen hoe of wat want dan verklap ik teveel.

En mijn boek is realistisch het is meestendeels autobiografisch. Ik ben een erg nuchtere hollandse en zweverige dingen van vrouw redt paard enzo zijn niets voor mij. Wat in het boek gebeurt zijn dingen die jullie kunnen overkomen in de werkelijkheid. Net zoals ze namelijk mij zijn overkomen, of ik ze heb meegemaakt bij andere meiden.

En wakker liggen van mijn boek. Tja van mijn eerste boek hebben mensen wel slapeloze nachten gehad ja. Het kwam behoorlijk heftig bij de mensen binnen. Indrukwekkend. Sommige mensen konden het niet van zich afzetten. Anderen weer wel. Het ligt eraan hoe gevoelig je bent. Ik heb laatst zelf weer heel erg om een boek moeten huilen (marley and me) omdat ik er erg veel van onze oude hond in herkende. En op zulke momenten is het gewoon kl... dat hij er niet meer is en ja dan schiet ik vol. Het houdt me dan weer even bezig, maar daarna kan ik het ook weer relativeren en wegzetten. Misschien is dat ook zo met mijn komende boek. Misschien als je je eigen situatie erg herkent dat het dichtbij komt, verder blijft het gewoon een boek.

en het publiek op hun puntje van hun stoel laten zitten van spanning. Ik zou willen dat ik dat kon. Doe mij best. Maar dát is echt een kunst hoor!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:42

mag ik weten hoe je eerdere boek heette ben nieuwsgierig naar hoe je schrijfstijl is.

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 16:24

Hi Jodieee

Valse salie, Kroniek van een verscheurde jeugd
Doodziek en springlevend?
Du vin, du pain, du... pindakaas?

Dat zijn ze tot nu toe. Er is nog eerder een boek van mij verschenen Wanneer vraagtekens uitroeptekensworden, maar dit is heruitgegeven onder valse salie.

Behalve pindakaas, zijn ze allemaal in de bieb verkrijgbaar of bij de boekhandel. Of bij mij persoonlijk te bestellen.

Tot weerszz Roos

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:06

ik ga is even kijken:P of het leuke boeken zijn :D

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 09:58

nah leuk... de eerste twee genoemden zijn niet leuk hoor, maar wel heel indrukwekkend en goed om te lezen.
De laatste is wel humoristisch. Komt in week 12 uit.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:13

Nah :P ik zit het allemaal zo weer bij te lezen, als ik een goed boek lees kan ik mezelf er helemaal in kwijtraken :P als er iets ergs gebeurd zit ik mee te janken, als er iets leuks gebeurd te lachen :') najah, geweldig toch! Ik vind het ergens een manier om 'dingen mee te maken' die je zelf niet zo snel doet, ik leef dan helemaal mee hahaha

Ik wordt trouwens wel steeds nieuwsgieriger :P

RoosBoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 10:48

Nieuwsgieriger naar het nieuwe boek of mijn eerdere boeken...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:31

Allebei, ik ben benieuwd naar hoe je schrijft en natuurlijk ook naar een pakkend boek met paarden in het verhaal.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:48

Als je nog meer testlezers zoekt :+ Ik bied me ook nog aan. Vanaf de basisschool lees ik ontzettend veel (ben nu 21) en lees iedere week minimaal 1 boek uit.

WAt eerder werd genoemd vond ik 'laatmemaar' ook en heel goed boek. Niet te veel details en niet een voorspellend verhaal.

Ik zelf hou van als mensen 'nuchter' blijven, dat er nog wat over blijft voor de lezer zeg maar.

Ik ben heel benieuwd ga dit topic zeker in de gaten houden!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:36

RoosBoum schreef:
nah leuk... de eerste twee genoemden zijn niet leuk hoor, maar wel heel indrukwekkend en goed om te lezen.
De laatste is wel humoristisch. Komt in week 12 uit.

Met leuk bedoelde ik niet lachwekkend :) maar vooral aangrijpend laat maar zeggen dat je echt in het verhaal blijft.
ik had een stukje van het verhaal gelezen op je hyves volgens mij,, Dat vond ik al op een heel goede manier geschreven denk dat ik het even ga huren :)