paardensport elitesport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:10

mdmoiselle schreef:
en lessen nemen op een manege wordt steeds goedkoper.

Vindt je dat?? Dat vind ik dus totaal niet.
Nog geen wonder dat ze paardensport elitair noemen want een gewoon lesje van een uurtje per week vind ik al belachelijk duur!

Bij de manege waar ik voorheen reed zal een les nu rond de € 15,- als het niet meer is! Dat vind ik veel geld

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 10:24

Dimple"]
[quote="mdmoiselle schreef:
en lessen nemen op een manege wordt steeds goedkoper.

Vindt je dat?? Dat vind ik dus totaal niet.
Nog geen wonder dat ze paardensport elitair noemen want een gewoon lesje van een uurtje per week vind ik al belachelijk duur!

Bij de manege waar ik voorheen reed zal een les nu rond de € 15,- als het niet meer is! Dat vind ik veel geld
[/quote]

nee, inderdaad, het wordt duurder. MAar noem eens iets op wat NIET duurder wordt? En die paarden lopen niet op lucht, die moeten ook goed onderhouden worden. En dan moet er nog personeel zijn dat uitbetaald wordt (en wat al slecht betaald krijgt.....)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:04

Dat klopt, daar heb je gelijk in.
Het zou alleen fijn zijn als de kwaliteit van de lessen en het niveau van de paarden wat omhoog zou gaan, maar dat laat vaak nog te wensen over.

Ik ben best bereid meer te betalen voor een les, als die betreffende manege maar goede paarden heeft en je er dus echt wat van opsteekt, behalve het paard beweging geven en ..tig rondjes over de hoefslag te mogen rijden Gaaaap

Maar zoals je al zegt, het betaald niet goed. Goed instructrices staan dan ook niet zich de longen uit het lijf te schreeuwen bij een gemiddelde manege ............. Die geven dan liever prive lessen aan huis of zo.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 13:01

Ja, en jij vind dat de kwaliteit en alles hoger mag worden, maar ALLES wordt duurder, en NIETS wordt kwalitatief beter. En alles wat niet zo'n punt geweest als de salarissen mee zouden stijgen. MAar dat laatste is gewoon het hele euvel. o ja, het zal wel weer inlopen (en dan krijg je dus inflatie) maar tot die tijd is het wel effe behelpen.