Wat als... bitgebruik verboden zou worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:38

Lielle schreef:
verhuizen naar een ander land met iets meer gezond verstand

_O- precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:44

Lielle schreef:

Gaat het hier niet om een opzettelijk verkeerd begrepen suggestie uit het plan van aanpak van de sectorraad dat een eigen leven is gaan leiden?

Als het verboden zou worden met bit te rijden, dan zou ik kunnen verhuizen naar een land met minder extreme standpunten, maar ik zou misschien ook wel gewoon hier blijven en vrolijk de regels overtreden. Zulke regels worden namelijk wel teruggedraaid als blijkt dat met andere middelen net zoveel of zelfs meer dwang uitgeoefend wordt.
Bestaat de blafband nog steeds?

Deesiej

Re: Wat als... bitgebruik verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:46

gebeurt toch niet.. politie enz. kennen nu al hun eigen regels niet wat betreft paarden.

Maargoed, wat zou ik doen. Bitloos rijden deed ik al 5 van de 10 keer. Ik denk dat ik gewoon lekker zou doen wat ik wil en gewoon met bit gaan rijden als ik dat zou willen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:46

Ik zou me serieus afvragen of degene die dat verzonnen heeft ze allemaal wel op een rijtje heeft in de bovenkamer.

Op mijn auto moet ook een rembekrachtiger zitten anders komt ie niet door de APK. Op mijn paard heb ik ook graag een goed werkende rem voor noodgevallen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:52

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:52

Waarom perse een bit als rem? Als ze echt aan de kletter gaan reageren ze daar ook niet meer op. sterker nog, als jij druk zet op het bit hebben ze wat om op te hangen en kunnen ze nog harder.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:54

o ja, want een bit is geen rem, dan moet je het om zijn benen knopen :D

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:59

Maakt mij niet uit, rij al bitloos

En mijn rem werkt overigens prima!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:59

trustHim schreef:
Waarom perse een bit als rem? Als ze echt aan de kletter gaan reageren ze daar ook niet meer op. sterker nog, als jij druk zet op het bit hebben ze wat om op te hangen en kunnen ze nog harder.

Lijkt me heel veilig als er een kar achter hangt :n

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:45

Ik rijd zowieso al bitloos dus dat zou geen probleem zijn. Maar ik zou het te zot voor woorden vinden.
Gelukkig zal het niet gebeuren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:47

Lielle schreef:
Lov, nee. Dit is toch wel heel duidelijk:
http://www.sectorraadpaarden.nl/interne ... 60790.ashx
Citaat:
De KNHS gaat wedstrijden uitschrijven, die uitsluitend bestemd zijn voor combinaties zonder bit.

Lielle, dit plan van aanpak is een lijst met aanbevelingen, wensen, doelen en suggesties, maar er staat geen enkel besluit in, ook niet over bitloos of spoorloos. Heeft de KNHS hier iets over gecommuniceerd in het algemeen of via een aanpassing van de reglementen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:10

nog niet, want het wordt 2010. Maar de KNHS is betrokken bij het opstellen van dit PvA; Overigens staat het spoorbesluit (IMO echt ene volkomen zinloze regel) er expliciet in als actie, het bitloos verhaal daarentegen niet.

Aandachtspunt
Harnachement: sporenkarwatsgebruik tijdens wedstrijden

Verbetering
Sporengebruik in M1 en hoger niet meer verplichten: aanpassingen reglementen

Actoren
KNHS

Termijn
2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:35

Dat heb ik gezien, maar dat er bitloze wedstrijden komen is, zoals ik het pva lees, nog steeds niet meer dan een aanbeveling, suggestie. Het spoorloos rijden staat er wel in als actie, waarmee de intentie is afgegeven, maar het zal dus niet eerder dan 2010 een besluit kunnen worden, maar de mogelijkheid bestaat ook dat het nooit doorgang vindt. De positieve toon van het pva wekt wat verwarring, dat begrijp ik wel :).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:37

Ik lees de actie wb sporen toch echt als dwingender dan dat, en als de sectorraad verstandig is, doen ze ook iets met hun eigen aanbevelingen. Anders worden ze net als de horeca inzake het rookverbod door de regering wel overruled, en daar zitten we zeker niet op te wachten. Wb bitloos, als je als betrokken partij expliciet aangeeft "iets te gaan organiseren", zou ik het om dezelfde reden als hiervoor, zeer onverstandig vinden om het niet te gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:42

Het zal in de pruimentijd worden, dus ik denk niet dat de firma sprenger zich zorgen hoeft te gaan maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:45

dat zou heel dom zijn van de KNHS, daarmee verlies je geloofwaardigheid. En dat zal me heel eerlijk gezegd wb de bitlozen een worst zijn (die zijn bij mij ook niet zo geloofwaardig), maar tov Jan Publiek en de regering vind ik dat des te belangrijker. Zelf de regie in handen houden, om te voorkomen dat de regering idd met echt onzalige ideeen gaat komen, want daar zijn ze vrij sterk in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:48

Ja hoor, ik zie het kamerdebat al helemaal voor me en de verhitting bij Halsema loopt op. Laat de regering eerst eens grip krijgen op de RVV, dan krijgen we misschien ook geen nare vee-ziektes meer in NL.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:50

Ook zeker mee eens, maar dat kamerdebat zou zo maar werkelijkheid kunnen worden als er maar genoeg stemming gemaakt wordt. Ik schrik iedere keer weer als ik interviews lees met bv Partij voor de Dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:51

Ja, maar daar maakt LNV zich niet zo druk over hoor.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:52

Totdat er een massa hersenloos publiek achter gaat staan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:53

Dit staat letterlijk in het PvA:
Vanaf 2010 zijn vanaf de klassen M1 en hoger sporen niet meer verplicht. De KNHS gaat wedstrijden uitschrijven, die uitsluitend bestemd zijn voor combinaties zonder bit.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:57

Jammer dat ze bit en bitloos gescheiden willen houden. Het moet niet om de optoming gaan, maar om het resultaat. Nu is het net alsof het iets totaal anders is....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:58

JoviBan schreef:
Vanaf 2010 zijn vanaf de klassen M1 en hoger sporen niet meer verplicht. De KNHS gaat wedstrijden uitschrijven, die uitsluitend bestemd zijn voor combinaties zonder bit.

was al gequote.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:59

JoviBan schreef:

Daar lees ik niet uit wanneer ze die wedstrijden gaan uitschrijven JoviBan....

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:00

Waarom doen sommige mensen zo moeilijk over het feit dat bitloos toegestaan wordt? Of begrijp ik het verkeerd?