Die arme pennymeisjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:52

Ik vind ze altijd wel een beetje zielig hoor. Dan besef ik toch hoeveel mazzel ik heb gehad, ik had op mijn 4de al een pony'tje. Maar idd, ze moeten niet te veel eisen gaan stellen. Nu heb ik sowieso al niet graag dat een of ander meiske, die niet weet waar ze mee bezig is, aan mijn paard gaat zitten plukken. Scheve mond

LMsWinnetou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 18:10

Ik heb zelf ook een jaartje een paard van een vriendin bijgereden. (Rijd ook wel andere bij, maar deze even als voorbeeld Lachen Lachen )
Ze had een paard en had een hele goeie bijrijder. Helaas klikte t niet zo tussen die 2, dus zocht ze een andere bijrijder. En toen vroeg ze aan mij of ik een keer op haar paard wilde rijden. Ik helemaal vereerd: "IK??" "Ja, jij! " Haha, naja t ging super, klikte meteen, dus toen vroeg ze of ik m voor vast bij zou willen rijden 2 dagen per week.
Ik vond t echt geweldig en zei natuurlijk meteen ja! Echt hoor, de gedachte om er geld voor te vragen?!? Die kwam niet eens in me op! Ik was zo blij dat zij me toevertrouwde met haar paard. Na 2 weken (vet snel) zei ze als dat ik er ook wel mee naar buiten mocht. Mijn geluk kon niet meer op.
Op een gegeven moment kwam ik er wel achter dat zij t steeds minder leuk ging vinden. Ze vroeg mij steeds vaker om op dr paard te rijden. Naja, ik vond t geweldig en reed soms gewoon 5x per week op haar paard, en zij 1 keertje. *LOL*
Mn moeder zei toen dat ik er maar geld voor moest gaan vrage... Scheve mond Ik riep meteen: "Nee natuurlijk niet!!" Ik genoot zo van t rijden, dat ik dat echt niet hoefde. Maar mn moeder zei: Ja, maar ze zadelt jou op met haar lasten...
Dat was natuurlijk ook wel zo, maar zo zag ik t absoluut niet. Uiteindelijk is t paard wel verkocht, want dr ouders hadden geen zin meer om te betalen voor een paard waar ik op reed. Logisch natuurlijk, maar ik vond t wel heeeeel jammer Huilen , want was op een gegeven moment echt van m gaan houden alsof t mn eigen paard was.
Ik vind idd wel dat bijrijden een enorme verantwoordelijkheid is en dat je goed moet kijken naar wie je op jouw paard zet.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 18:30

ik vind niet kloppen dat je moeder zei: zij zadelt je op met de lasten!
die kinderen zijn er juist op zoek naar zoiets en vinden het hellemaal geen last!
ik ben super blij dat ik lucky mag rijden, het is nog hellemaal nooit bij me opgekomen dat ik er geld voor zou vragen!
als ik 5x in de week zou mogen zou ik alleen maar vereerd zijn Haha!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:01

ja ze stellen echt veel eisen!
Ik zou eigenlijk ook wel een paard willen bijrijden waar ik lekker mee naar buiten kan enzo, het zou niet eens in me op komen om er geld voor te vragen. Ben al superblij als je lekker kan rijden toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:23

Kreeg net deze mail:

heej ik ben varinka
ik wil best uw fjord verzorgu ik ben 14 jaar en rij al 6 jaar paard.ik ben wel wat bokkende paardjes gewend.ik zou heel graag uw paardje willuh verzorgu en ik heb er alle tijd voor.maar sou die dan wat dichterbij kunnen staan?want dan kan ik er elke dag op de fiets heen.en dan sou u bijvoorbeeld.als u door de weeks werkt in het weekend kunnu komuh?
ik hoop dat u het ook goed vind want ik zoek al heel lang een verzorgpaardje en als het mag zou ik er ook wedstrijdjes op kunnen rijden?ik rij self ook wedstrijdjes namelijk.
en op die stal staat nog een haflinger een vrij jonge en een welsh k.ze hebbu er veel wei en een bak met verlichting.en het is bij me beste vriendin dus een gezellige boel.ik hoop dat het mag want ik was hellemaal enthousiast.want zierikzee anders moet ik met de auto en me ma kan niet altijd.ik hoop dat ik uw paardje mag verzorgu want ik vind het een schat.
en ze hebbu dara iemand die ls geeft ook.en in de vakanties sou u natuurlijk ook kunnu.voor de rest net als als rydar nieuw halster nodig hebt ofzow dan kan ik het gwoon kopen.
ik hoop dat u het ook goed vind.het is misschien nogal wat om uw paardje ergens anders te settu maar ik zeg u het is de moeite waard.ik heb een half jaar een haflinger verzorg ook en die was heel erg lief ik kon er selfs meej buitenrijden (moest ook)met halster en touw.
maar ik verzeker uw uw paardje word goed verzorgt.
als u nog wat meer info wilt kan u me bellen op 06******** vanaf half 7 uur sávonds.okej?

en ik hoop dat het mag dan ben ik blij,u blij en uw paardje blij.
ik hoor het nog wel groetjes varinka

*zucht* ben die mailtjes echt zo beu... waarom nou nooit eens normale mensen die reageren?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:33

Geniaal Ik vraag me af wat er in die koppies omgaat... Onze paarden staan gewoon bij huis, en we krijgen wel eens van die meisjes aan de deur: "zijn die pony's van jullie".. Hmmm.... het zijn paarden Frusty En als je dan verteld dat het dravers zijn en dat ze er eigenlijk niet op kunnen rijden, dan zijn ze zo weer weg
De laatste keer dat we verzorgsters hadden, is wel een paar jaar geleden. Dat is geeindigd met ofir met een touw aan zich vast, 50 meter het weiland in... Ze hadden hem met een dubbele knoop vast gezet en hij was geschrokken.
Sinds die tijd denken we er nog wel een keer over na voor we ja zeggen!!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:09

Toen ik mijn eerste paard nog maar net had, had ik ook een meisje dat 2x per week voor mij reed. Zij reed beter dan mij maar had ook nog niet veel ervaring met springen.
Toen was er een jumping bij ons op de manege en ze had gevraagd of ze daar aan mee mocht doen. Mijn paard van toen sprong 1.20-1.30mtr maar aangezien zij dat nog nooit gedaan had, mocht ze van mij niet hoger dan 80-90 cm springen. Kom ik daar om te kijken hoe het gaat, springt ze 1.10mtr! Ik ben er direkt op af gestapt en gevraagd waarom ze dat gedaan had, daar kon ze dus geen zinnig antwoord op geven. Ik heb haar direkt van mijn paard gehaald en het is tevens de laatste keer geweest dat ze er op heeft gezeten.

Mijn ervaring met bijrijdsters is dus niet positief, in het begin ging het goed totdat ze dachten dat het hun paard was.... Momenteel ben ik "paardloos" maar ik heb de laatste 7 jaar, bewust, geen bijrijdster gehad.

Jola

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:37

ik ga even me adressenboekjes erbij zoeken... Heb nog wat eigenaren van oude verzorgpony's op te zoeken
Loon incaseren! Haha!

Party!! word rijk!

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:00

Er lijken vandaag de dag wel overal ontzettend veel verzorgpaarden aangeboden te worden, en een stuk minder verzorgsters. Ik ben altijd op zoek geweest, uiteindelijk ook wat gevonden hoor, maar ben nu al bijna een jaar opzoek naar iemand voor tiek, waarbij ik als enige eisen stel:
- 13+
- Vrijdag zaterdag, en evt. naar keuze nog een dag in de week
- sterk in de schoen staan
- enige dressuurmatige basis en/of op zijn minste een consequente vriendelijke hand

Ik schreef altijd standaar in mijn advertenties dat rijden fijn zo zijn, maar niet perse hoefde en dat ik ook wilde mesten, vegen, poepscheppen enzo.....haha....

ik had ook altijd erbij dat ik afhankelijk was van mijn 'stalenros'dus dat het in de buurt van mijn woonplaats moest zijn...

jajaME was Pennymeisje Knipoog

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:26

Hahahaha... je lacht je toch suf!
Ik zag een tijdje geleden ook een advertentie van iemand die een verzorgster zocht voor haar pony. Daar stond al een heel tijdschema bij en je moest 3x per dag gaan. 2x per dag uitmesten, voeren, drenken, enz.

Verder las ik net deze advertentie op marktplaats:
Het liefst in de buurt van denbosch of vugt ik wil ook wel pony's en paarden inrijden. ik heb 7 jaar rij ervaring .
ik heb 5 paarden ingereden.

Dan denk ik ook. 5 paarden ingereden? En dat moeten wij geloven???

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 00:06

Ik heb 1x een meisje met haar moeder aan de deur gehad (had mijn adres op de advertentie geschreven zodat ze een briefje konden sturen) Ze leek me wat klein en was 10 jaar, maar haar moeder was erg enthousiast over haar rijkunsten en zei dat ze een pittige tante was. Ik toch maar beloofd een keer bij haar les te kijken, maar toen ik op de manege kwam had ze al moeite met opzadelen van een fjordje, en Andrew was toch nog wel groter Knipoog Ze waren inmiddels ook even bij de stal van Andrew gaan kijken en zelf ook tot de conclusie gekomen dat hij toch wel wat groot was voor haar (tja, het stond er toch echt bij dat hij ong. 1,50 was...)

Ik heb er een hekel aan als meiden van zichzelf vinden dat ze heel wat zijn en goed kunnen rijden (terwijl ze vaak pas een paar jaar manegeervaring hebben) Ik houd meer van bescheiden meiden, die nog iets van je aan willen nemen en beleefd zijn... Maar die puberleeftijd is wel moeilijk hoor *LOL* Ben nu wel aardig tevreden. Huidige Verzorgster doet Andrew nu ongeveer 1,5 jaar... Was in begin wat stil, maar wel open en eerlijk als ze iets wel of niet wilde of leuk vond. Geen geroddel dus voor zover ik weet... (en dat is al heel wat)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:07

ff tussendoor: zijn er nog verzorgers die zonder te rijden pony's of paarden willen verzorgen (terwijl ze niet eens hoeven te mesten?) Ik dacht nl dat die er niet zouden zijn, daarom heb ik nooit moeite gedaan om op zoek te gaan voor verzorgers voor snow...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:19

Ik heb nog regelmatig het paard van een vriendin verzorgd als zij niet kon. Dat was ook voornamelijk borstelen, longeren en losgooien. Ze zijn er dus wel: mensen die aandacht aan je paard willen geven zonder dat daar gelijk het rijden aan vast zit Lachen. Overigens wel op dagen dat ik toch al op de manege was Knipoog.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:50

Lautjuh123 schreef:
ik vind niet kloppen dat je moeder zei: zij zadelt je op met de lasten!
die kinderen zijn er juist op zoek naar zoiets en vinden het hellemaal geen last!

die ouders moeten al betalen voor andermans kind inderdaad dat op het paard rijdt van hun dochter en ze daar OOK nog eens voor betalen. Als ze inderdaad naar haar moeder had geluisterd met haar "lasten", was ze het paard misschien al eerder kwijt geraakt.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:59

Ik heb nu pas een bijrijdpaardje ik ga af en toe ook zonder dat ik rijd maar ik wil over het algemeen wel rijden ik ben nu bijna 16 en de tijd van alleen borstelen heb ik wel gehad. Maar ik heb verder alleen als eis dat het in de buurt was. Verder sta ik voor alles open en omdat ik ook les krijg leer ik hartstikke veel. Ik bedoel ook dat als hun zeggen ik wil dat je niet naar buiten gaat of stel dat ze zeggen tot zou hoog springen of weet ik veel wat dan doe ik dat en ik haal het nog niet eens in me hoofd om dat dan anders te doen.
Laatst bijgewerkt door dell_1 op 11-03-03 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:00

Ik denk dat het vooral mensen zijn die al iets te rijden hebben die er wel een paardje bij willen doen waar ze niet mee kunnen rijden, of mensen die bang zijn om te rijden of het niet kunnen... Knipoog
Het overgrote deel zal toch ook wel eens op het paard willen denk ik *LOL* Al is het onder begeleiding...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:39

Ik vind het niet erg dat ze willen rijden maar ik vind het wel erg dat ze dat ook ten koste van het paard doen. Te lang rijden of te veel met de pony doen zodat het arme dier als een gek staat te zweten en te hijgen en dan snel naar huis moeten want ze hebben geen tijd meer.
Daar heb ik toch zo'n ongelooflijke pesthekel aan.

Sinds ik hier woon heb ik het meerder keren geprobeerd maar de meeste, op een paar prettige uitzonderingen na, bezorgden me meer
ellende dan iets anders.

Daarom vraag ik me ook af of ik wel met dat meisje van die mailtjes in zee moet gaan. Als ze denken dat ze goed kunnen rijden omdat ze een bok kunnen uitzitten hebben ze toch iets niet goed begrepen.

Als het nodig is ga ik wel zelf op mijn Welsh K rondrijden, qua gewicht kan het wel en dat doe ik dan nog liever dan dat mijn dochtertje straks een verpeste pony heeft.
Ik krijg in elk geval hulp met het inrijden van iemand die wel volwassen is maar een stuk kleiner dan ik Lachen
Dus als jullie van de zomer in de buurt van Weert iemand op een pony zien rijden met benen die er onderuit steken dat zou ik dat wel eens kunnen zijn Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:57

Vroeger ben ik ook begonnen met een Shetlander jaarling, een hengstje. Ik mocht hem verzorgen en ermee wandelen en ik vond het helemaal geweldig. Hij liep altijd als een hondje achter me aan. Daarna heb ik altijd pony's verzorgd waarop ik mocht rijden, ik zou nu geen paard meer gaan doen die ik niet zo mogen rijden. Het rijden is voor mij een soort vergoeding voor de last die ik een paar dagen in de week wegneem voor de eigenaar.

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:49

wkoekoek schreef:
we krijgen wel eens van die meisjes aan de deur: "zijn die pony's van jullie"..

hihi zo ben ik ook aan mijn verzorg pony gekomen en nu is het me eigen pony.. Maar ik was altijd super happy als ik alleen al bij een paard in de buurt mocht zijn Lachen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:10

Ik zag net ook een grappige advertentie.

Ging over een meisje van 15, die een groom zocht voor haar pony. Je mocht wel uitmesten, poesten en haar paard vasthouden op concour en ja longeren kon er ook nog wel vanaf. Rijden mocht niet. Maar voor al je goede hulp was het wel de bedoeling dat je € 125,00 per maand ging betalen.

Die is echt gek.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:22

Zodeju wat een bedrag Boos!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:19

boemel schreef:
Ik zag net ook een grappige advertentie.

Ging over een meisje van 15, die een groom zocht voor haar pony. Je mocht wel uitmesten, poesten en haar paard vasthouden op concour en ja longeren kon er ook nog wel vanaf. Rijden mocht niet. Maar voor al je goede hulp was het wel de bedoeling dat je € 125,00 per maand ging betalen.

Die is echt gek.

dan mogen ze van mij alles met snow doen, zolang ze maar toestemming vragen hihi

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 02:04

Zijn er hier ook mensen die hun paard helemaal zelf doen? Of hebben we allemaal hulp nodig?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 02:34

Snowdon, het is de bedoeling dat jij hievoor dan €125,- moet gaan betalen !!

Voor Dikke heb ik een bijrijdster, die hem 1 dag in de week doet (mesten, poetsen, rijden). Dat is voor mij op een dag dat ik het altijd erg druk heb; zij blij, ik ook Knipoog ! Ze is 31 en heeft vroeger ook altijd eigen paarden gehad. Ze respecteerd mijn wensen, maar weet dat ik ook open sta voor ideeen van haar Knipoog .
Voor Beer had (heb) ik een meisje (Bianca) wat een paar huizen van de vorige stal af woont. Dat was altijd erg praktisch; als er eens een paard een paar keer p.d. medicijnen oid nodig had, deed (doet) zij dat altijd met liefde.
Zij kende mijn Dikke al, uit de tijd dat ik nog met hem op de manege stond.
Beer is er helaas niet meer Verdrietig ; Bianca was hier ook verdrietig over en ook over het feit dat ze dan niet meer zo vaak bij ons op stal zou kunnen komen (ze vind het wel gezellig bij ons Knipoog ). Ze gaat altijd graag mee om te mesten, poetsen enz. enz. Ze kan goed rijden en we zijn nu zover, dat ze ook af-en-toe wel eens op Dikke of Helania mag rijden Lachen ! Ze zal nooit iets doen wat wij niet willen en als ik een heel weekend geen tijd heb, is ze gelukkig; dan "mag" zij mesten Haha! !
Ik moet bij haar altijd oppassen dat ik het niet uit buit Clown , ze doet vaak zoveel, dat het een normaliteit word Scheve mond . Ik geef haar dan ook tussendoor wat zakgeld en als ze wil, kan ze met Dikke ook zo af-en-toe rijles bij mijn instructrice krijgen, die ik dan voor haar betaal Knipoog ! (Terwijl ze zelf altijd roept "dat hoeft niet hoor, ik doe het graag !")
Als ik lees wat voor toestanden jullie soms met bijrijd(st)ers/verzor(st)ers hebben, bof ik behoorlijk Lachen !!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 07:57

wij hebben geen bijrijders, wij doen ze helemaal zelf. Aan het begin hadden we wel 2 meisjes maar dat klikte niet zo, want ze reden alleen maar en ze mesten niet uit Ze dachten dat het alleen maar rijden was en dat ging er bij m`n vader niet in.