Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjuimpje schreef:Ik zou het gewoon een eer vinden om het paard wat ik 'ontdekt' heb en aangereden ooit nog eens te zien vlammen op de OS
Dat lijkt me echt dè ultieme kick.
Pipo schreef:Juist wel dus.......................en goede ruiter had het nooit zover laten komen!!
Tuurlijk heb je ook het tegenovergestelde, maar dat heeft niets met talent te maken, en een ruiter die zijn paard in het ZZ een burnout rijdt, vind ik geen goede ruiter!!!
Toch is het zo dat zeer talentvolle paarden vaak een apart karakter hebben, dat hebben die topsporters ook nodig. Ze moeten willen winnen, en de echte aparte hebben dan ook vaak een apart karakter, en veel ruiters kunnen daar niet helemaal mee omgaan.
favorietje schreef:wordt je paard er gelukkiger van? ik denk het niet, ik bedoel je kan toch heerlijk met zo'n beest rijden en van HEM/HAAR leren?
ik zou het niet doen...... het paard weet het niet en jijzelf hebt er ook geen last van....
Pipo schreef:Goed horsemanship en goed paardrijden gaat toch echt wel samen, want niet alle opvoeding kun je vanaf de grond doen. Daar moet je gewoon voor kunnen rijden.
Sjuimpje schreef:Ik zou het gewoon een eer vinden om het paard wat ik 'ontdekt' heb en aangereden ooit nog eens te zien vlammen op de OS
Anya"]
[quote="Pipo schreef:Goed horsemanship en goed paardrijden gaat toch echt wel samen, want niet alle opvoeding kun je vanaf de grond doen. Daar moet je gewoon voor kunnen rijden.
Citaat:Pipo, ik stel voor dat we de discussie eindigen. Jij veronderstelt dat een goed paard ook op GP nivo moet gaan lopen als het paard de potentie heeft. Ik ga ervan uit dat een paard daar helemaal niet om vraagt en dat een mindere ruiter op een potentieel goed paard dus geen probleem is.
De meeste echt goede paarden beschikken over een apart karakter, daar kan de gemiddelde B ruiter niet meer overweg. En een goede ruiter beschikt altijd over horsemanship, omdat je anders geen goede ruiter in mijn ogen bent.Citaat:Jij gaat ervan uit dat een potentieel goed paard grote kans loopt om moeilijk en bokkig te worden als hij niet gereden wordt door een getalenteerde ruiter...Ik ga ervan uit dat een paard eerder moeilijk en bokkig wordt als de ruiter (hoe goed of slecht ook) niet beschikt over een fatsoenlijke dosis horsemanship.
Citaat:Kortom: we zijn het niet eens, en we worden het ook nooit eens.
Ik zal mijn paard nooit verkopen om getalenteerde redenen, jij wel. Mensen en paarden zijn verschillend, even goeie vriendjes...toch?