... en dan beland je in de O.K.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:29

Tallie_Ho schreef:
Jeetje, balen zeg!! Ik heb in 2004 ook mijn enkel gebroken door een val in het bos.. Het is echt ellende, want ga maar eens uitleggen waar je ligt!! :oo

Ik zou als ik jou was vragen om een ruggenprik als ze het aanbieden.. Ik kon toen niet anders omdat het einde van de middag gebeurde, maar je hebt meteen geen last van de narcose ;)

Dat is dus een groot misverstand. ook met een ruggeprik kun je behoorlijk ziek worden. mijn ruggeprik werkte niet lang geneg en ik kreeg dus veel pijn tijdens de operatie. heb de arts verrot gecholden en moest alnog onder gehele narcose

SSDesign

Re: ... en dan beland je in de O.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:08

Heel veel sterkte! Echt naar wat er gebeurd is. Vorig jaar ben ik met het voltige gevallen, ook heel 'normaal' maar heb toch een klap gekregen op mijn enkel. Mijn enkel was letterlijk zo dik als een tennisbal. 8 weken moeten rusten, maarja zie dat maar eens te overleven als je normaal 4 a 6 uur in de week sport. Was één grote ramp.

Hoop voor jou dat je er later niet te veel last van gaat krijgen! Sterkte.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 21:13

SSDesign schreef:
Heel veel sterkte! Echt naar wat er gebeurd is. Vorig jaar ben ik met het voltige gevallen, ook heel 'normaal' maar heb toch een klap gekregen op mijn enkel. Mijn enkel was letterlijk zo dik als een tennisbal. 8 weken moeten rusten, maarja zie dat maar eens te overleven als je normaal 4 a 6 uur in de week sport. Was één grote ramp.

Ik heb precies het zelfde. Stil moeten zitten terwijl je normaal een heel actief leven lijdt (leidt?). Even daar naar toe fietsen, even hardlopen, even paardrijden, even een blokje om lopen blabla. En dan op eens stil moeten blijven zitten ;( Dan merk je hoe erg je gehecht bent aan dat "even iets gaan doen" en hoe belangrijk dat voor je is!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:15

Celede_x schreef:
SSDesign schreef:

Ik heb precies het zelfde. Stil moeten zitten terwijl je normaal een heel actief leven lijdt (leidt?). Even daar naar toe fietsen, even hardlopen, even paardrijden, even een blokje om lopen blabla. En dan op eens stil moeten blijven zitten ;( Dan merk je hoe erg je gehecht bent aan dat "even iets gaan doen" en hoe belangrijk dat voor je is!

Ja waardeloos is dat he?!

Ik ben ook altijd bezig, en nu zit ik al ruim 3 maanden op de bank, vreselijk...

sterkte! :(:)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:16

Ja klopt.. Klinkt gek maar ik ben daar best depressief door geworden toen. Terwijl je normaal even na school naar vriendinnen gaat, of even een stukje hardlopen inderdaad. Nee dat kan allemaal niet. Vooral het traplopen vond ik erg vervelend. Mijn slaapkamer is boven net als mijn computer/tv enz. maar eten enzo doe ik beneden. Dus steeds als hier vriendinnen waren en we moesten naar boven, kroop ik op mijn knieën de trap op :P

Was vooral leuk dat ik net 2 dagen na mijn 'ongeluk' de familie van mijn vriend leerde kennen. Kon niet even naar de andere kant van de woonkamer om te praten met andere mensen, even snel iets te eten pakken ging niet... :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:19

ik heb inmiddels hele blauwe knieën van het trap'lopen'... :+

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 21:24

@ Nouvel: Ik hoop écht dat ik niet zo lang hoef. Heb je een vooruitzicht?

@ SSDesign: Ik kan me goed voorstellen dat je daar depressief van bent geworden :j Je mist dan toch de dingen in je leven waar je (blijkbaar) heel veel waarde aan hecht. Iemand die graag de hele dag tv kijkt zal het niet zo erg vinden. (Maar die overkomt het dan ook minder snel) Dat je niet naar vriendinnen kan even is idd heel vervelend. Je bent toch afhankelijk van je ouders, of zij je even willen brengen. Ik ga met mijn vrienden (allemaal mannen :Y)) ook regelmatig in het weekend bij hun zitten en dan blijven we toch vaak tot een uur of 2 's nachts, maar dat gaat nu ook niet, omdat pa en ma mij dan niet meer op willen halen. ;( Oplossing: Ze komen maar bij ons herrie maken :P
Ook stom dat het binnekort carnaval is :( en mijn 18e verjaardag..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:27

Ik zat inderdaad ook met carnaval. Ik kon toen net één weekje lopen. Toch gevierd, had een jurkje gekocht maar paste op dat moment nog maar één paar, uitgerekend mijn lelijkste paar schoenen (door mijn tape). Oftewel, het zag er niet uit haha :P Ben wel een paar keer flink opzij gebeukt, tja dat was niet heel fijn en ik moest echt opletten dat er niemand op mijn voet ging staan. Uiteindelijk liep ik de dagen na carnaval wel weer wat mank, maar ach het viel uiteindelijk enorm mee.

Echt heel voorzichtig zijn helpt goed :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:27

Nog 2,5 maand nu waarschijnlijk tot ik weer redelijk zonder krukken vooruit kan, dus als het goed is ben ik nu over de helft! *\o/*
Het is enorm lang inderdaad...
Ik ga nu 1 tot 2 ochtenden naar mijn werk, om een beetje contact te houden, voor de klas staan kan ik voorlopig nog niet...
Mijn paard staat ergens in training, nu ong. 3 maanden, ze kan daar blijven tot ik haar zelf weer over kan nemen...

het is even niet anders...

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 21:31

@ SSDesign: Ja, ik weet ook nog niet wat ik met carnaval doe. Ik hoop dat ik dan loopgips heb en ga wel de hele avond aan de bar zitten.. (Uit voorzorg)

@ Nouvel: Fijn dat je over de helft bent! :j Wel fijn dat je nog een beetje contact kan houden op je werk. Zorgt ook wel voor afleiding denk ik he? Ook wel fijn dat je je paard ergens "kwijt" kan, geeft denk ik wel een geruststelling..

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:01

Dat is balen zeg! ik weet precies hoe je je voelt. Ik had ook een pony en die had ik 1 week niet gereden doordat die verkouden was. Ik wou hem eerst longeren maar hij is altijd zo braaf, dus dat heb ik niet gedaan. Dat is dan ook een grote fout geweest. Eigelijk zou er een ander meisje op rijden maar ik wou er eerst even op. Ik zat er op en hij wou niet vooruit, dus men moeder zegt schop hem eens vooruit. Dus ik schop hem vooruit, hij springt na voren bokt 3x verschrikkelijk hoog en ik viel er dus af. Men enkel op 3 plaatsen gebroken! zat er ook scheef aan. Ambulance gekomen, na het ziekenhuis, meteen die middag geopereerd, 5/6 dagen in het ziekenhuis geweest. 2 weken spalk, daarna 6 weken gewoon gips. Het gebeurde in februarie 2008 en ik kon weer rijden in juli 2008 ong. Ik raad je wel aan zodra al je gips er af is om fysiotherapie te gaan doen! Dat heeft mij goed geholpen! ;) Heel veel sterkte!!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 12:11

@ Mywiseguy: Wow, wat is ook zo'n verhaal. Had je er ook schroeven en platen in? En hoe was dat toen je voor het eerst weer liep? doet dat pijn of kun je je enkel nauwelijks bewegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:29

Bah wat vervelend! Beterschap!!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 12:31

@ Bizzybijtje: Bedankt!

Ik heb inmiddels de foto! Heb met pijltjes aangegeven waar hij onder andere gebroken is:

Afbeelding

Het linker pijltje: Hier zie je dat het gewoon echt is afgebroken :S Hangt eer echt los bij zeg maar. Volgens mij hebben we hier ook de plaat tegen aan gezegt.

Het rechter pijltje: Hier zie je een scheur in het bot. Niet zo heel duidelijk omdat dit een foto van een foto is..

Als het goed is is er nog ergens een stukje, maar die zie ik even niet meer O:)

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:48

He bah.. Wat vervelend meid!
Heel veel sterkte!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 16:00

Bedankt Midy :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:05

Daar ben je lekker mee! Heel veel beterschap en succes dinsdag. :(:)

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:18

Hmm...deze foto heb ik ook :S nouja...ongeveer dezelfde...opgelopen met mountainbiken.

Heb je ook je enkelbanden gescheurd? Dat gebeurd namelijk vaker bij deze breuk ( Weber C fractuur).

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben er een dik anderhalf jaar mee bezig geweest, doordat ze tijdens de eerste operatie mijn botten ook verkeerd op elkaar hadden gezet. Ik mocht in totaal 5 keer onder het mes :(

Verder inderdaad naar de fysio zodra je mag en kan, probeer te voorkomen dat je achillespees gaat inkorten. Ook dat kost veel tijd, pijn en moeite om weer hersteld te krijgen :(

Mocht je meer info of ervaringen willen, feel free to PB.

Heel veel sterkte en succes!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 16:52

@ Luckymoon: Nee, dat meen je niet?! Verrek.. ik zie mijn vandaag gekochte festival ticket al weer gaan.. Nu maar hopen dat ik niet zo lang hoef.. ik stuur je even een pb

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:57

Hoi,
Jeetje wat een pech zeg voor je! Ik wil je ook niet ontmoedigen, maar sprak mijn tante gister in augustus haar enkel heeft gebroken en die zit nog steeds met haar been omhoog. Ze moet weer helemaal opnieuw leren lopen en kan haar voet niet afrollen. Daarnaast heeft ze veel pijn aan die platen, die jij volgens mij ook hebt. Sterkte met alles!

bory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:33

wat naar zeg heel veel beterschap!!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:32

Nou, morgen om 9.00 uur moet ik in het ziekenhuis zijn en ik wordt om 11.00 uur geopereerd. Opzich wel relax dat het 's morgens is denk ik, want dat loop ik er niet zo tegen aan te hikken..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:33

Sterkte en veel succes!

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:42

Sterkte en veel succes morgen...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:55

Niks aan Colede. Houd er wel rekening mee dat deze operatie zwaarder aan kan voelen omdat je lichaam zo kort geleden nog onder narcose is geweest.
Ik had mijn tweede operatie na 3 maanden maar ik was hartstikke brak na de tweede operatie.
heel veel sterkte