Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:27

meggiemeg schreef:
Hier ben ik het mee eens!
Als je nu minder te besteden hebt dan anders ga je je geld anders uitgeven (als het goed is...)
Je gaat op een andere manier naar producten en leveranciers kijken en de daarbij behorende prijzen!

Maar wie heeft er nu werkelijk minder te besteden dan? Vooralsnog heb ik alleen maar meer te besteden omdat de benzineprijs zo laag is, mijn inkomen is gelijk gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:28

Ik heb mijn paard al ruim 2 maanden te koop en ik ben ook al flink gezakt in de prijs. Er zijn ook nog maar 5 mensen wezen kijken, dat vind ik echt weinig voor zo'n leuk paard.

Kijk mijn onderschrift en oordeel zelf...

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:31

Inderdaad een heel leuk & mooi paard Joolien, Het is dat ik geen derde erbij mag van mijn man, anders had ie hier al gestaan wat mij betreft... :j Ik ben diegene die 1000x op MP je advertentie heeft bekeken... :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:32

Macusa schreef:
En ja, HC, volgens mij is 2.000 EUR zelfs nog een understatement als je het hebt over een net afgericht en gezond paard. Iedere eigenaar wil natuurlijk graag minimaal zijn basisinvestering eruit, de fokker in de eerste plaats. Dat alleen al is al gauw méér dan 2.000 EUR, voordat het paard op een leeftijd is dat iemand erop kan rijden.

.....

Voor sommige verkopers is een crisis juist héél interessant.

Dus 'Moeten de prijzen omlaag'?:
Lage prijzen zijn op korte termijn slechter voor paarden dan hoge: hogere omloopsnelheid, minder middelen voor huisvesting/verzorging.
De mógelijk goede ontwikkeling op termijn voor de paarden is dat hopelijk het fokverschot afneemt; dat mogelijk het aantal paarden afneemt en zo voor die paarden de spoeling mbt huisvesting en verzorging toeneemt.
Op langere termijn kán het voor de paarden in het algemeen een positief effect hebben als de sector inkrimpt.
Kwaliteit ipv kwantiteit zou een goede ontwikkeling zijn.
Voor de paarden nú is het een open vraag.
Onder de streep is het belang van de paarden voor ons het belangrijkste toch? :P

hc

tita

Re: Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:35

Hc

Maar de paardenprijzen gingen toch ook zomaar omhoog.
Je bent het toch wel met me eens, als je op SH kijk dat vele prijzen veels te hoog zijn.

Maar mensen moeten er wel aan meedoen, willen ze een leuk paard hebben die gewoon mee kan draaien in de sport.

Ik vind het niet zo leuk dat ik voor een 4-jarige 15000 euro moet gaan neertellen.
Kun je wel gaan roepen doe je toch niet, dat klopt ik doe het niet.
Niet omdat ik het NIET kan betalen maar omdat ik het niet WIL betalen want ik moet hard werken voor geld.
Vooral voor 15000 euro en een paard is een leven dier, een verkeerd pas en dat geld, dag paard.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:37

MarisdB schreef:
meggiemeg schreef:
Hier ben ik het mee eens!
Als je nu minder te besteden hebt dan anders ga je je geld anders uitgeven (als het goed is...)
Je gaat op een andere manier naar producten en leveranciers kijken en de daarbij behorende prijzen!

Maar wie heeft er nu werkelijk minder te besteden dan? Vooralsnog heb ik alleen maar meer te besteden omdat de benzineprijs zo laag is, mijn inkomen is gelijk gebleven.

Dan zit jij in een luxe positie. Als voor jou alleen de benzineprijs doorslaggevend is wat doe jij dan als de prijzen weer omhoog gaan?

Er zijn genoeg mensen die nu wat slechter zitten dan voorheen, ken er genoeg in mijn omgeving.
Veel kosten zijn duurder geworden, denk aan zorgverzekering, vaste lasten zoals gas/stroom en nog veel meer dingen. Als je dan geen ophoging hebt in je salaris maar wel de onkosten heb je echt niet meer te besteden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:41

Wie op let, heeft al vernomen dat de prijzen van de Friezen al gehalveerd zijn. Dus.. de prijzen gaan wel degelijk omlaag!

De KWPNers en al het andere spul volgt snel als er straks een overschot aan aanbod is en een tekort aan vraag naar paarden.

Ik verwacht dat veel mensen hun hand wat op de knip houden, omdat ze niet weten wat er dit jaar voor hun gaat komen. Al die voorspellingen rondom de crisis doen weinig goed voor het vertrouwen van de consument :)

Het is wel de juiste tijd om een paard aan te schaffen, de prijzen zijn niet abnormaal hoog en veel mensen verlagen al wat.

@Tita: wat te hoog of te laag is, is subjectief. Ik vind dat je wel reeel moet zijn. Een leuk Z paard voor 3000 euro vind je gewoon niet. Nu heb ik geen idee wat voor paard je zoekt, maar ik krijg het idee dat je een topper wilt voor weinig geld. Dan heb ik maar een ding te zeggen: "Keep on dreaming" :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:43

staan idd nog genoeg paarden op verkoopsites die hoge prijzen hebben maar ik denk dat
die in deze tijd er ook wel op blijven staan en niet zo gauw verkocht worden :)

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:44

Ehm de prijzen omlaag is een gevolg van de kredietscrisis... mensen kopen minder dus gaan de prijzen omlaag omdat handelaren hun spullen toch moeten verkopen. Als de paardenhandel slecht zou lopen dan zouden die prijzen vanzelf wel omlaag gaan anders ging iedere handelaar failliet. Aangezien de prijzen niet veranderen zal het met de handel nog wel niet zo slecht gesteld zijn dus hoeven de prijzen ook niet omlaag. Het is allemaal oorzaak gevolg. Als de prijzen omlaag moeten gebeurt dat vanzelf. Dat kan je niet opleggen, bedoel waarom zouden ze? Zodat meer mensen een paard kunnen kopen? Een paard is een luxe goed en niet een behoefte dus het zal nog wel heeeel erg moeten verslechteren willen de prijzen van paarden omlaag gaan...

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:45

alja schreef:
staan idd nog genoeg paarden op verkoopsites die hoge prijzen hebben maar ik denk dat

Ik heb op een handelsstal gewerkt en wij hebben een week gehad dat we 6 paarden verkochten allemaal tussen de 25000 en de 65000... Als een paard goed is word ie toch wel verkocht.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:45

Ik vroeg me ook af Ts, voor welk doel je een paard wilt aanschaffen en wat je wensen zijn?

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:46

Ik noemde maar een voorbeeld meggie, de benzinekosten zijn gelukkig niet het enige dat invloed heeft op mijn besteedbare inkomen. Ik vraag me alleen af welke particulier er nu wérkelijk (al) iets merkt van de kredietcrisis. Dat de zorgverzekering duurder is geworden (de mijne trouwens niet) heeft nl niet zoveel met de kredietcrisis te maken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:48

Citaat:
@Tita: wat te hoog of te laag is, is subjectief. Ik vind dat je wel reeel moet zijn. Een leuk Z paard voor 3000 euro vind je gewoon niet. Nu heb ik geen idee wat voor paard je zoekt, maar ik krijg het idee dat je een topper wilt voor weinig geld. Dan heb ik maar een ding te zeggen: "Keep on dreaming

Pletje ik was al bang voor dit soort antwoorden als je mijn eerdere posten lees, zie je precies wat ik bedoel.

Zelf ben ik bezig geweest met een pony van 3 jaar 3 weken onder het zadel vraagprijs 8000 dus ik ben niet op zoek naar een goedkope topper.
Maar vind wel dat heel veel mensen op SH kun paard overschatten.

Citaat:
Ik vroeg me ook af Ts, voor welk doel je een paard wilt aanschaffen en wat je wensen zijn?

Ik was (ga volgend jaar pas weer verder ivm carriere) (houdt wel ogen op mocht er iets tegen komen) opzoek naar een opvolger van mijn huidige sportpony.

Ik rij mijn paard zelf wel naar de Z dus gaat het om een paard met potentie niet de ambitie om de subtop in te gaan.
Jonger dan 5 jaar met papier

Ik keek niet naar prijzen maar gewoon naar het plaatje algemeen.
ik hoef niet op geld te letten (nu lieg ik maar heb voldoende gespaard) daar bedoel ik mee dat ik het niet hoef te laten voor 1000-2000-3000-4000 euro meer of minder
Zelf zat ik altijd in de prijsklasse 6000-10000 (letwel ponies)

Heb niet gevonden wat ik zocht, geef niet maar als ik dan naar kleine paarden kijken (max 162) en op SH schiet ik stiekum best vaak in de lach en ook op bokt met bv andere klein spul
Laatst bijgewerkt door tita op 19-01-09 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:50

Charlenexx schreef:
alja schreef:

Ik heb op een handelsstal gewerkt en wij hebben een week gehad dat we 6 paarden verkochten allemaal tussen de 25000 en de 65000... Als een paard goed is word ie toch wel verkocht.

Nu weet ik het niet zeker, maar de groep mensen die een paard kan kopen voor zo'n bedrag is duidelijk kleiner van formaat dan de groep mensen die een paard tussen de 5.000 en de 10.000 euro zoeken. Mijns inziens ben je nu wat appels met peren aan het vergelijken.. :=

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:52

tita schreef:
Pletje ik was al bang voor dit soort antwoorden als je mijn eerdere posten lees, zie je precies wat ik bedoel.

Zelf ben ik bezig geweest met een pony van 3 jaar 3 weken onder het zadel vraagprijs 8000 dus ik ben niet op zoek naar een goedkope topper.

Waar vergelijk je dat mee? "Een pony" is een breed begrip.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:52

tita schreef:
Citaat:
@Tita: wat te hoog of te laag is, is subjectief. Ik vind dat je wel reeel moet zijn. Een leuk Z paard voor 3000 euro vind je gewoon niet. Nu heb ik geen idee wat voor paard je zoekt, maar ik krijg het idee dat je een topper wilt voor weinig geld. Dan heb ik maar een ding te zeggen: "Keep on dreaming

Een driejarige pony die 3 weken onder het zadel is voor 8.000 euro. Dat moet wel een hele beste geweest zijn dan.
Van een foto kan je een paard maar voor een klein deel beoordelen. Dan nog vraag ik me af waarop jij dan selecteert..? En wat voor paard wil je nu kopen dan?

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:53

tita schreef:
Citaat:

maar dát staat toch volledig los van de kredietscrisis? Dat is al sinds het begin van SH... En miss word het erger maar dat komt doordat grote stallen ook adverteren op sporthorses met bepaalde paarden en dan denken particuleren dat ze dezelfde prijzen kunnen vragen. Terwijl dat gewoon irreeel is... Maar dat heeft dus niets te doen met de KC, en de KC is dus ook geen goed argument om mensen minder te laten vragen voor hun paard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:54

Sportpony minimaal E vanaf 150

Of klein paard tot minimaal 162

Waar ik paarden op selecteer maakt toch niks uit, dat heeft toch niks met het topic te maken.
Sowieso vind ik uitstraling belangrijk en als ik een paard zie bij SH met een matige bouw geen bijzonder papier l-niveau en dan vraagprijs 8000 ga ik me toch afvragen waar de eigenaar dat op heeft gebasseerd.

Maar dit heeft toch niks meer met het topic te maken.
Ik vroeg me enkel af, of de paarden-prijzen zullen zakken nu het slechter gaat.

en de komende tijd blijft het slecht gaan (spreek niet voor mezelf)

Cherrypop

Re: Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:57

Waarom zou het de komende tijd slecht gaan? Bedoel en nogmaals volgens mij is er niemand die echt iets merkt van de kredietscrisis. Het enige is dat mensen nu veel meer sparen. Wat kút is want hoe meer er verkocht word hoe meer werk er is en dan hoeven mensen ook niet minder te gaan werken omdat er te weinig productie is.

Bedoel auto prijzen gaan toch ook niet omlaag? En dat terwijl alle duitse automerken bijna failliet zijn...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:59

Charlenexx schreef:
Bedoel auto prijzen gaan toch ook niet omlaag? En dat terwijl alle duitse automerken bijna failliet zijn...

Idd, ipv dat de prijzen zakken gaat er een selectieproces plaatsvinden, zoals ook reeds door HC werd aangehaald.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:01

Ik denk dat de prijzen in het grote, gemiddelde segment (zeg tussen 2.000 en 8.000 euro) wel zullen dalen. Of dat positief of negatief is, daar laat ik me niet over uit. De echte toppers zijn hun geld gewoon waard en daar zal altijd vanuit een smalle groep gebruikers interesse voor blijven.

@ Charlene: reken maar dat de autoprijzen omlaag gaan. Ik ben nu op zoek naar een klein autootje en merk echt wel dat verkopers sneller akkoord gaan met een lagere prijs.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:01

tita schreef:
Sportpony minimaal E vanaf 150

Of klein paard tot minimaal 162

Waar ik paarden op selecteer maakt toch niks uit, dat heeft toch niks met het topic te maken.
Sowieso vind ik uitstraling belangrijk en als ik een paard zie bij SH met een matige bouw geen bijzonder papier l-niveau en dan vraagprijs 8000 ga ik me toch afvragen waar de eigenaar dat op heeft gebasseerd.

Maar dit heeft toch niks meer met het topic te maken.
Ik vroeg me enkel af, of de paarden-prijzen zullen zakken nu het slechter gaat.

en de komende tijd blijft het slecht gaan (spreek niet voor mezelf)

Tuurlijk maakt dat verschil :)

Als je een paard selecteert op zijn kleur (een witte, zwarte of bonte), dan kan je al gauw met een lager budget op pad dan wanneer je selecteert op kwaliteit en talent.

@CharleneXXX: nee die autoprijzen kunnen nauwelijks omlaag, omdat er vrij weinig marge op zit. Dat is meteen ook het probleem! Wederom die appels met peren :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:03

Citaat:
niemand die echt iets merkt van de kredietscrisis

nee nou ik wel hoor ALCOA komen 15000 mensen op straat te staan

Ik ken 2 autograges die faillisement hebben aangevraagd (25 mensen komen op straat)

Bij mijn vriend op de zaak zijn ze bezig met CWi oftewel 5 mensen worden ontslagen

Het gaat nu pas beginnen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:04

Charlenexx schreef:
Waarom zou het de komende tijd slecht gaan? Bedoel en nogmaals volgens mij is er niemand die echt iets merkt van de kredietscrisis. Het enige is dat mensen nu veel meer sparen. Wat kút is want hoe meer er verkocht word hoe meer werk er is en dan hoeven mensen ook niet minder te gaan werken omdat er te weinig productie is.

Luister je wel eens naar het nieuws?

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:08

Kaka schreef:
Ik denk dat de prijzen in het grote, gemiddelde segment (zeg tussen 2.000 en 8.000 euro) wel zullen dalen. Of dat positief of negatief is, daar laat ik me niet over uit. De echte toppers zijn hun geld gewoon waard en daar zal altijd vanuit een smalle groep gebruikers interesse voor blijven.

@ Charlene: reken maar dat de autoprijzen omlaag gaan. Ik ben nu op zoek naar een klein autootje en merk echt wel dat verkopers sneller akkoord gaan met een lagere prijs.

Het gemiddelde segment ligt eerder tussen de 8000 en de 20 000... Alles onder de 8000 is goedkoop (bij paarden dan) en dat is natuurlijk wel een zeer grote groep.

Maar ik bedoel dat de standaard prijs niet omlaag gaat... En das bij paarden dus ook niet.