(aangenomen dat ze wel water en voedsel hebben)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lois28 schreef:De overheid ziet ons aankomenom paarden die niet dagelijks verzorgd worden en geen liefde en aandacht krijgen in beslag te nemen...
Nee hoor, paarden kunnen best een tijdje zonder de mens, mits ze goed verzorgd worden en daar bedoel ik mee: eten, drinken, weidegang (zeg maar de primaire levensbehoeften). Dat een eigenaar niet dagelijks naar zijn paard gaat kan ik inkomen, bv als hij/zij met vakantie is, druk heeft met werk of school etc. Een paard lijdt daar echt niet onder. En ja.. mensen die een paard aanschaffen voor de leuk zul je altijd blijven houden (ik denk niet dat het er veel zijn). Zelf heb ik die instelling niet hoor, ik heb een paard en daar ga ik dagelijks naartoe, ook al kan ik nu niet rijden, maar wil toch even checken hoe het gaat, hoeven verzorgen etc. ondanks dat ze goed wordt verzorgd (staat in volpension)!
pharagirlke schreef:Lois28 schreef:De overheid ziet ons aankomenom paarden die niet dagelijks verzorgd worden en geen liefde en aandacht krijgen in beslag te nemen...
Nee hoor, paarden kunnen best een tijdje zonder de mens, mits ze goed verzorgd worden en daar bedoel ik mee: eten, drinken, weidegang (zeg maar de primaire levensbehoeften). Dat een eigenaar niet dagelijks naar zijn paard gaat kan ik inkomen, bv als hij/zij met vakantie is, druk heeft met werk of school etc. Een paard lijdt daar echt niet onder. En ja.. mensen die een paard aanschaffen voor de leuk zul je altijd blijven houden (ik denk niet dat het er veel zijn). Zelf heb ik die instelling niet hoor, ik heb een paard en daar ga ik dagelijks naartoe, ook al kan ik nu niet rijden, maar wil toch even checken hoe het gaat, hoeven verzorgen etc. ondanks dat ze goed wordt verzorgd (staat in volpension)!
Denk ook dat die in de minderheid zijn... Een paard is best een dure grasmaaier...
KiWiKo schreef:geerke schreef:zelfs in een kudde vind ik het belangrijk dat er even doorheen gelopen word...wondjes enzo...je weet nooit
gewoon iedere dag even controleren...kijken.
4x per jaar?
voor het paard niet erg maar voor jou?
heb je daar een paard voor?
of staat hij in de opfok ofzo?
hij is kapoten mag in Zeeland fijn zijn dingetje doen......... zolang hij rad blijft
kost me elke maand geld, maar als ik hem zie dan is het dit meer dan waardzo gelukkig is hij
mkvdiest01 schreef:Ik ben het trouwens niet eens met degene die zegt dat je paard je niet mist... ik was laatst ziek en was 4 dagen niet op stal geweest (bijrijdster en instructeur konden het gelukkig opvangen) en reken maar dat ze hinnekte toen ze me zag (doet ze normaal niet echt snel) en mijn paard heeft me zelf uitgekozen op het land toen ik haar kocht. dus ik ben zeker van mening dat paarden wel een band hebben met mensen en dat ze ze zeker missen als ze er niet zijn (wie t niet gelooft moet maar een keer komen kijken naar mij en mn dame)
pharagirlke schreef:lara ik heb zelf drie karakterpaarden op stal staan en als ze me vragen om eentje te rijden, is dat niet omdat ze hem zelf aan kunnenEn ik hoef echt geen band te hebben om op zo'n dier te stappen en het fijn aan het werk te krijgen. Gewoon effe aanvoelen wat voor dier het is en je rijstijl er op aanpassen.
Met mijn eigen dieren heb ik zeker wel een band, dat zijn mijn schatjes, daar ga ik voor door vuur... Dat mag je aan iedereen die mij en mijn dieren kent vragen... Maar ik ga echt niet eerst een half jaar kennis maken met het paard van een ander voor ik er op stapda's gewoon zelf opzadelen, in schatten, opstappen, aanvoelen en rijden! Het zou me wat worden als ik altijd eerst een half jaar moest kennis maken voor ik eentje kon rijden