Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
wake_up schreef:@Eva1993 : Je kunt ons nu de schuld geven,
maar als je kijkt hoe ze reageert, niks aantrekt van de adviezen
en een boos antwoord geeft met dat ze al zoveel van paarden weet,
terwijl het in dit geval duidelijk niet zo lijkt, wat wil je dan?
Ronja_b schreef:wij hebben 2-jarige staan, en die staan fulltime op de weide (met schuilstal), lijkt zielig maar ze kennen niks anders en daar worden ze hard van, zijn nog nooit ziek geworden etc.
Het is een beetje te vergelijken met wilde paarden, die worden toch ook niet bekapt, geschoren, ... en die paarden worden meestal veel ouder dan die verwende beestjes die al vanaf hun geboorte drie dekens op hebben, bij wijze van spreken![]()
Natuurlijk krijgen ze wel eten en drinken hé!
En wat die knopen in de manen betreft, dat hebben zij ook hoor. maar paarden vinden dat niet erg hoor
Ik zie ze liever zo - rondrennen, spelen,...- dan meteen 24/24u op stalletje te staan. Onze paardjes zijn perfect gelukkig en totaal niet verwaarloosd, integendeel!
Maar als de 2-jarige oud genoeg zijn om beleerd te worden, worden ze van top tot teen gepoets, geschoren, bekapt... en krijgen ze wel een stal.
Sterke paarden worden dat
Less schreef:Geen foto's plaatsen, ik zou laaiend worden als ik mijn paard op een forum zag, onder het mom van evt. verwaarlozing.
Bizzybijtje schreef:Oei wat zielig... ze gaan vast dood als ze knopen in hun manen hebben en niet naar het hek komen
Lottexxx schreef:AnnemiekvM schreef:Ik vind dit juist heel schattig. Een meisje die niets over paarden weet en ze toch wilt helpen. Misschien kunnen we een goede site zoeken en die hier neerzetten. Dan kan ze zich wat meer verdiepen en er veel van leren.
@ TSer
Misschien kun je hier op Bokt wat gaan lezen bij informatief. Daar kun je heel wat te weten komen over paarden en dan weet je ook beter wat wel en wat niet zielig is.
hallo doe ff normaal ik weet heus wel veel van paarden af ik rijd gevorderd en ong 4 a5 jaar paard en heb een verzorgshetlander dus doe normaal ja!! EN IK WIL ZE HELPEN ALS DAT NODIG IS! Je doet egcht net of ik er niks van weet! maar als je ze ziet denk je daar misschien tog iets anders over!
Less schreef:Geen foto's plaatsen, ik zou laaiend worden als ik mijn paard op een forum zag, onder het mom van evt. verwaarlozing.
Karin_88 schreef:Dat snap ik nog wel, maar ze reageert wel erg aangebrand.. Dat vind ik dan ook wel jammer..