ZIELIG!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Re: ZIELIG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:31

Geen foto's plaatsen, ik zou laaiend worden als ik mijn paard op een forum zag, onder het mom van evt. verwaarlozing.

Eva1993

wake_up schreef:
@Eva1993 : Je kunt ons nu de schuld geven,
maar als je kijkt hoe ze reageert, niks aantrekt van de adviezen
en een boos antwoord geeft met dat ze al zoveel van paarden weet,
terwijl het in dit geval duidelijk niet zo lijkt, wat wil je dan?

Sorry maar ik kan dit geen adviezen noemen, dit is belachelijk maken.
Ze maakt zich waarschijnlijk onnodig zorgen om een stel paarden,
en vervolgens wordt ze vierkant uitgelachen. Hoe moet zij zich voelen!
Heb alsjeblieft een beetje begrip mensen, dit meisje is 13, weet niet hoe
de meeste paarden er bij staan, behalve op een warme stal, manen netjes ontklit op een manege.
leg haar dan op een normale manier uit hoe het wel is en lach haar niet uit om haar
onwetenheid. zo zijn we tenslotte allemaal begonnen.

Karlijntjee

Ronja_b schreef:
wij hebben 2-jarige staan, en die staan fulltime op de weide (met schuilstal), lijkt zielig maar ze kennen niks anders en daar worden ze hard van, zijn nog nooit ziek geworden etc.
Het is een beetje te vergelijken met wilde paarden, die worden toch ook niet bekapt, geschoren, ... en die paarden worden meestal veel ouder dan die verwende beestjes die al vanaf hun geboorte drie dekens op hebben, bij wijze van spreken Lachen
Natuurlijk krijgen ze wel eten en drinken hé!
En wat die knopen in de manen betreft, dat hebben zij ook hoor. maar paarden vinden dat niet erg hoor Knipoog
Ik zie ze liever zo - rondrennen, spelen,...- dan meteen 24/24u op stalletje te staan. Onze paardjes zijn perfect gelukkig en totaal niet verwaarloosd, integendeel!
Maar als de 2-jarige oud genoeg zijn om beleerd te worden, worden ze van top tot teen gepoets, geschoren, bekapt... en krijgen ze wel een stal.
Sterke paarden worden dat Vork

Ja amen!
Gewoon lekker paards houden! Haha!

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:33

Less schreef:
Geen foto's plaatsen, ik zou laaiend worden als ik mijn paard op een forum zag, onder het mom van evt. verwaarlozing.

ja daar heb je gelijk in, geen goed idee van mij.

pattyspeedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:37

Wat wil je met die Toppic bereiken??
Als ze knopen in de manen hebben en te lange NAGELS!!
Dan zijn ze nog niet zielig hooor...!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:40

Laat die paarden lekker voor wat ze zijn.
Onze paarden hebben ook een tijdje zonder schuilstal gestaan lekker 24/7 op wei zonder deken.
Ze staan nu met een schuilstalletje waar ze bijna nooit in staan,zonder deken 24/7.
Ze hebben klitten in de manen en genoeg knopen.
Zolang de paarden water tot hun beschikking hebben zou ik er maar geen zorgen over maken.
Misschien worden de paarden wel in de avond gevoerd of vroeg in de ochtend
Nee hoor niks zielligs aan Knipoog

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:41

Doe niet zo l*llig tegen dat meisje. Scheve mond

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:43

Bizzybijtje schreef:
Oei wat zielig... ze gaan vast dood als ze knopen in hun manen hebben en niet naar het hek komen Knipoog

ik denk dat ze inmiddels nu al dood zijn Tong uitsteken sorry kon het niet laten Bloos

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:44

ons paard heeft ook lange manen(mooi!) en als ze een keer gerold heeft zitten er ook knopen in(heksenvlechten) zo ziet ze er ook altijd uit als een warrebol maar dit is overigens niet slecht hoor. Haha! maar als je echt denkt dat ze verwaarloost worden moet je iemand van de dierenbescherming laten kijken.dan weet je het zeker.en voel je mischien wat beter? mochten ze echt verwaarloost zijn ben jij tenminste diegene die er wat aan deed.
groetjes
Laatst bijgewerkt door lovemeintje op 01-01-09 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:47

Zo... het zou sommigen goed doen om eens een zware sport te gaan beoefenen.
Hoef je je frustaties niet meer met -zijn alle tegen 1- af te gaan richten...
Wie is/zijn er nou kinderachtig bezig hier...?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:49

Sommige bokkers moeten hun wijsheid tonen om andere af te kraken.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:50

Lottexxx schreef:
AnnemiekvM schreef:
Ik vind dit juist heel schattig. Een meisje die niets over paarden weet en ze toch wilt helpen. Misschien kunnen we een goede site zoeken en die hier neerzetten. Dan kan ze zich wat meer verdiepen en er veel van leren.

@ TSer
Misschien kun je hier op Bokt wat gaan lezen bij informatief. Daar kun je heel wat te weten komen over paarden en dan weet je ook beter wat wel en wat niet zielig is.

hallo doe ff normaal ik weet heus wel veel van paarden af ik rijd gevorderd en ong 4 a5 jaar paard en heb een verzorgshetlander dus doe normaal ja!! EN IK WIL ZE HELPEN ALS DAT NODIG IS! Je doet egcht net of ik er niks van weet! maar als je ze ziet denk je daar misschien tog iets anders over!

Jeeje zeg. Je kan ook wel rust reageren als jij het niet leuk vind dat iemand het schattig vind kan je ook wel normaal zeggen dat het serius bedoelt is...
Snap ook niet waarom bokkers reageren met: Jeetje wat kunnen bokkers gemeen zijn. Na deze reactie van haar maar goed zal wel aan mij liggen....

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:51

Als je het zeker wilt weten, vraag je toch eerst iemand die er veel verstand van heeft, of ze ook daadwerkelijk verwaarloosd worden. En als die zegt van ja, bel je de dierenbescherming. Maar omdat een paard lange manen met knopen heeft, betekent het niet dat hij verwaarloosd wordt. Als een paard niet perfect verzorgde hoeven heeft betekent het niet dat hij verwaarloosd wordt, als een paard niet komt een een knuffel te halen betekent het nog niet dat hij verwaarloosd wordt Knipoog. En als je wilt dat andere mensen vriendelijk reageren, moet je zelf ook wat meer moeite nemen om dat te doen.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:56

Apart topic dit.. Ik denk niet dat de paarden die hier besproken worden mishandeld of zielig zijn.. Dat met die fouten ga ik me niet over uitlaten, maar misschien wel een kort lontje wat betreft reageren..

@ Nielsd, en nog meer bokkers.. Wel eens knopen in manen... Dat kan echt niet he Knipoog Misschien moeten jullie ook eens zo goed in de gaten gehouden worden... Ja *LOL*

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:02

Bokkers, laten we het een beetje gezellig houden dit topic. De TS bedoel het allemaal erg goed, misschien iets té goed, maar kom op, niet zo banketstaaf Haha!

TS: Knopen in lange manen betekent niet dat dat heel erg ofzo is. Als een paard erg lange manen heeft is het juist moeilijk om ze knoopvrij te houden. En wat lange hoeven? Tja, dat betekent niet dat ze gelijk verwaarloost zijn. Waren ze ook erg dun oid??

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:03

@ TS.. Goed dat je je zorgen maakt om deze paarden. Maar dat ze er niet super verzorgd bijstaan, wil niet zeggen dat ze zielig zijn of verwaarloosd worden. Waarschijnlijk zijn dit gewoon jonge paarden, die zo opgroeien, wat heel goed is voor hun weerstand. Als ze toch niet onder het zadel zijn, worden de manen ook vaak niet netjes bijgehouden, wat niet voor problemen zorgt voor de paarden.

Beter een keer te vaak aan de bel trekken, als een keer te laat.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:04

ha-ha wat grappig allemaal zeg ( niet over de 2 boven mij Knipoog ) , de TS is 13 en weet dr gewoon niet veel vanaf, stel haar dan gerust dat er niks aan de hand is maar lach haar niet uit, we zijn nogmaals allemaal begonnen met niet zo veel kennis..

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:06

Dat snap ik nog wel, maar ze reageert wel erg aangebrand.. Dat vind ik dan ook wel jammer..

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:08

Ik zou ook aangebrand reageren als er in de 1e pagina alleen maar rotreacties komen, over hoe dom ik dan wel niet ben omdat ik me zorgen maak over een stelletje paarden, die er niet uitzien zoals paarden op een manege. Knipoog

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:10

Nou zeg... Wat kunnen sommige bokkers zich aanstellen zeg...
Dat zie je vaak bij bokkers die net geregistreerd zijn...
En jullie zeggen dat jullie advies geven? Dat kan ook aardig. Je had gewoon kunnen zeggen dat het wel mee valt en dat ze zich gewoon onnodig zorgen maakt... Maar misschien valt het ook wel helemaal niet mee maar kan ze gewoon niet goed omschrijven hoe de paarden eruit zien... Maar om haar gelijk aan te vallen... Ze is net nieuw. Dus welkom op bokt Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:16

Less schreef:

Jij hebt mijn gedachten gelezen. Foto's plaatsen zonder toestemming van de eigenaar is sowiezo een slecht idee, en onder de kop verwaarlozing al helemaal.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:17

Ik zie in de eerste pagina imo niet alleen negatieve reacties hoor. Juist ook die hulp willen bieden en gewoon uitleg geven..
Mireya, klopt wat je zegt.. Het is alleen wel dat ze zelf zegt dat ze een gevorderde ruiter is...

Afijn, ik heb gezegd wat ik wilde en volgens mij heeft de ts haar antwoord(en) nu..

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:22

Ik vind mijn reactie's toch echt wel best vriendelijk. Bloos En sommige mensen reageren gewoon normaal, en sommge reageren zoals de TS reageerd. in mijn ogen is daar niks verkeerds aan. En nee, belacheljk maken vind ik niet nodig.
Laatst bijgewerkt door MerelxG_R op 01-01-09 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:24

Er moeten helemaal geen rot reacties geplaatst worden.

Sorry dat ik zo heftig reageer, ik snap gewoon nog steeds niet wat mensen en zo leuk aan vinden om mensen te treiteren op welke manier dan ook. Je gaat namelijk verschrikkelijk twijfelen aan jezelf omdat er zoooooveel super ervaren paardenmensen haar uitlachen en dat is niet leuk, helemaal niet voor een meisje van 13, . Grow up people, god allemachtig Nagelbijten / Gniffelen

edit: ik had het niet over jou, MerelxG_R.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:42

Karin_88 schreef:
Dat snap ik nog wel, maar ze reageert wel erg aangebrand.. Dat vind ik dan ook wel jammer..

Alleen maar poedersuiker krijgen op de 1e pagina, niet serieus genomen worden, ja, dan reageer ik ook aangebrand.
De TS mag dan nog wel net geregistreerd zijn, die moet ook even wennen aan bokt enzo.