Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sleeper schreef:Grappig, ik vraag me dat soort dingen dus helemaal niet af (of ze het koud hebben) Mn paard is half geschoren en staat onder een goede deken. Haar hals is onder een dikke vacht en heeft tot nu toe niet koud aangevoeld. Het zijn geen parkieten! Ze staat nu alleen geen hele dag buiten omdat de grond te bevroren is. Maar ach over een paar dagen wordt het weer warmer. Die regen vind ik veel erger .... maar ook daar heb ik meer last van dan mn paard.

ikke20 schreef:mijn paard staat alleen maar binne puur omdat waar hij buiten kan staan mega ongelijk is en mijn paard best een stuiterbal is en ik geen zin heb in blesures. en nee mijn paard past zich niet aan aan de ondergrond. die stuitert net zo hard door.
daarbij worden veel paarden zo doorgefokt dat ze niet meer zo goed tegen de kou kunnen als vroeger.

's Middags voor de schemer wordt de hele groep door ons naar binnen gehaald en gaan ze voor de nacht op stal, IDEAAL!! Mijn paarden staan wel met een deken op, maar dat stonden ze op stal ook al. 
Siepje_99 schreef:omdat ze bezorgt zijn om hun paard jij wilt toch ook niet dat dierbare paard ziek word van een koud nachtje? beter overbezorgt dan er niet naar omkijken
. Ze ziet er ook absoluut niet uit alsof ze er ergens last van heeft, en als ik mijn hand op haar vacht legt dan voelt ze zo lekker warm aan onder dat haardekentje dat mijn koude hand ook fijn op temperatuur opwarmt. Ze staat dus net als alle andere jaren zonder deken buiten, met de mogelijkheid om te schuilen.

)
)