Herinner jij je het 1e moment toen je paard reed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:35

Ja, ik was doodsbang voor de pony's, maar ik moest en zou op paardrijden. Mijn eerste les mocht ik op Reina. En het enige waar ik bang voor was en wat steeds in me op kwam was dat ik hoopte dat ik er niet voor over (dus over de hals Tong uitsteken ) af zou vallen en ze dan over me heen zou lopen Schijnheilig Wat we die les deden kan ik me echt niet meer herrineren, ik was zo druk bezig met die gedachte Haha!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:52

Jaaaa!! Ik reed op een vosbonte shetlander genaamd Manus Haha! Wrs ergens tussen de 30 en de schijndood. Wat ik heel goed kan herinneren is dat ik heerlijk aan het hobbelen was tijdens de draf en mijn veel-te-grote-cap-met-kranten steeds verder over mijn ogen zakte zodat ik niet meer wist waar ik heen ging. Ik durfde mijn teugels niet los te laten en heb dus de halve les met een cap over mijn ogen rond gereden Bloos

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:57

Ik weet het nog vaag Ik was drie, en het paard was een WPB'er merrie, van 1.70 m ongeveer. Een vos. Was van m'n nicht Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:59

Ja, dat was op Orchidee van *Jolanda*. Volgens mij was het een vosje en HEEL groot(zal wel een C pony oid geweest zijn Haha! ).

Zodra ik paard zei heeft m'n moeder een goede cap voor me gekocht. Dus cap op en hobbelen maar. Ik werd geholpen met op zadelen en zocht het verder in de bak maar zelf uit. Totdat ze het niet meer aan konden zien dat ik zo zat te hobbelen enzo. Toen longeerlijn d'r aan, draven en licht rijden maar. Poeh, poeh, dat was zwaar.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:28

Ja ik vond hem heel smal lijken, maar ik vond het geweldig *LOL*

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:33

Mijn eerste les was een half uurtje rijden op een zwarte brave merrie, Corrie. Lachen
Er liep gewoon iemand naast, en er reed verder nog 1 iemand in de bak, mijn zus met haar eerste les.
Corrie was heel braaf, en ik moest allemaal oefeningen doen enzo. Ik vond het heel leuk en daarna ging ik verder rijden, in een privéles Haha!

Toen mocht ik de hele tijd op een hele lieve bruine pony, Sunny. Dat werd mijn lieveling en hij leerde mij zegmaar om een paard te vertrouwen Lachen
Ik durfde met hem gewoon op de hoefslag zonder dat iemand erbij liep te galoperen, zonder handen enzo, nou da's toch wel heel wat voor een beginnertje?

Nadat ik het kon ging ik in een klein groepje rijden en dat breidde steeds verder uit enzo.... Haha!

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:54

Ik weet er niks meer van maar ik zat ook met 2 jaar al tussen de paarden dus dan zal ik er best op gereden hebben.. Later met een jaar of 3 a 4 heb ik een shetje van men opa en oma gekregen Moonlight en dat weeet ik nog precies hoe dat ging

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:01

Volgensmij was ik 5, op een kinderfeestje van een vriendinnetje.. heel veel kan ik me er niet van herinneren, alleen dat de pony Molly heette en dat ze best hoog was (hihi ik denk rond de1,20/1,30 m.)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:10

misschien dat ik vroeger nog wel op een shet heb gehobbeld maar me echte les herinner ik me nog wel Haha!
was op me eerste verzorg pony onwijs eigenwijs...
voor et eerst aan de longeerlijn..ik heriinner me nog dat ik moest leren licht rijden..en dat die kennis toen zei..je pikt het heel erg snel op zeg Haha!
ennuhh...ok ik was zo;n penny meisje..op alles waar je op kon zitten deed ik of het een paard was....schaam schaam...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:13

Mijn eerste lessen waren op Tijger, aan de longe. Tijger was de braafste en ook de oudste op stal geloof ik, een kruising met een Fjord. Maar wel met hangende manen. Een klasgenootje had een eigen pony en op haar pony heb ik mijn eerste sprongetje gemaakt. Ze riep van een afstandje: "recht erop af draven en boven de sprong gewoon alles loslaten!" Haha! Dat deed ik dus braaf en dat beestje stapte gewoon over dat bamboestokje heen... Knipoog
Later heb ik op Tijger nog wedstrijden gereden (B dressuur) bij de ponyclub. Thuis wilde hij niet lopen, maar op wedstijd wel! We zijn ooit nog eens clubkampioen geweest... *LOL*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:18

Van mijn eerste les weet ik niets meer maar de 2e wel.

Dat was op Kiek van manege Molendijk en ik was 9 jaar.

Ik vond dat niet leuk. Ik had moeite met de teugels correct vasthouden en er werd gelijk gevraagd of ik iets mankeerde aan mijn handen Verward

Vervolgens moesten we verplicht in galop, nee het werd niet gevraagd je moest. Dat ging dus fout en bam daar lag ik. Ik weet zelfs nu nog de plek aan te wijzen.
Niemand kwam naar me toe en ik moest maar zeggen waarom ik eraf gevallen was Verward

Dat was dus mijn paardrij carriere.

2 jaar later ben ik via een klasgenoot die ook reed toch weer begonnen maar nu op Manege valkenbos.
Daar kreeg ik betere begeleiding , een hele leuke instructrice en daar heb ik het 5 jaar uitgehouden.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:20

nee Bloos!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:53

de aller eerste keer kan ik me niet meer herrineren
wel de 1e keer op de manege, ik moest op loeka.

de 1e keer op ukkie kan ik me herinneren, de 1e keer op sabine, bianca en die van doris ook natuurlijk Bloos! (was gelijk boem Bloos naja de 2e keer dan)

die van starlight weet ik ook nog precies Lovers

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:55

ja Haha!
iemand had me geholpen met opzadelen en erop klimmen.
Zat ik daar met mijn cap (kleinste maat) opgevuld met kranten en mijn stoere regenlaarzen Bloos

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:57

Mijn eerste les kan ik me ook nog vaag herrinneren. Het was op een fjordje genaamd Yellow.
dat was een hele dikke fjord en ik had van die korte beentjes en ik zat dus bijna in de split Haha!
en verder weet ik er nie zo veel meer van behalve dat ik liever bleef zitten dan dat ik ging lichtrijden. Hij zat zo makkelijk als een stoel!!!
de les daarna moest ik op een paard dat hoog opgooide en eigenlijk te groot voor mij was! toen sprong hij in galop aan terwijl dat niet mocht en lag ik er bijna naast!

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:15

Mijn eerste paardrijles reed ik op exmoor Rocco. Een erg brave en mooie pony. Ik had een tienrittenkaart bij manege Elzenhof op Texel cadeau gekregen voor mijn 9de verjaardag.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:16

Uhm mn eerste les weet ik ook nog haha ik lag er natuurlijk gelijk naast Haha!
Kzat op een ijslander, Alita, en t was in de buitenbak, en de pony dacht laat ik eens gaan eten onder t hek door, met mn kleine pootjes kreeg ik t dier nooit meer weg.Maar er liep een stroomdraadje, en de stroom stond aan, dus toen kreeg ik even vliegles Haha!

Celeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:24

Mijn ouders rijden ook allebij paard Haha! en hadden een pony en paard toen ik geboren werd... Ik denk dat ik rond mijn 1e jaar bij vaders voor op het zadel zat Bloos Toen ik 8 was ben ik lessen bij de manege gaan volgen daar heb ik echt leren rijden op Kiwi en na een jaar zelf een pony gekregen Tong uitsteken

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:35

jah,tuurlijk
ik ging gelijk op men bek Bloos! Bloos
ik was 6 jaar reed op een witte pony (die eigelijk zwart was Scheve mond )
die toen ik voor het eerst mocht draven gelijk in galop ging! Bloos!
heel mooi blijven zitten ging hij weer draven... flikkerde ik er natuurlijk af Bloos Schijnheilig was echt een grappig zicht! Zal het nooit vergeten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:39

Mijn eerste moment? Bedoel je toen ik een als een voor-historisch-die-hard-pennymeid van een jaar of 7 mijn pony bij de hand pakte, in de overtuiging dat je paard met 'ju!' vooruit ging en met 'how!' stopte, ik vijf minuten later zeker wel kon galoperen en achter een paar lessen klaar was voor een wilde hengst te rijden?

Na ja, totdat ik eropkruipte, mijn voeten niet fatsoenlijk in de beugels kreeg, in de knoop raakte met mijn teugels, ik bij elke drafpas gelanceerd werd tot zo een halve meter boven mijn zadel, mijn pony niet wou luisteren naar mijn benen en ik twee dagen later nog niet durfde te lopen van de spierpijn, was die gedachte snel over Haha!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:23

Absoluut, in Ahoy zat ik voor het eerst op een paard, ik weet dat nog zo goed, ik was nog maar een jaartje of 6, 7. Het was altijd rennen geblazen om de leukste te kunnen 'bezetten' Haha!
Eerste keer dat ik écht reed kan ik me ook goed herinneren, ik was toen 8 jaar en ik reed op een jonge Arabierenmerrie, nou dat had ik wel geweten hoor! Ik heb 4 keer zandgehapt in één uur Haha!. Maar ik was flink en zette door en heb niet gehuild toen ik eraf viel, vond ik behoorlijk knap van mezelf destijds...Tong uitsteken Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:44

Ik herinnner mijn eerste drafje nog wel!!
In Frankrijk op een bruin ponytje Sally. Ik had al tig rondjes op het paardje gemaakt (als ik eraf was, gelijk weer achteraan sluiten Schijnheilig ) En toen zei ie dat ik maar schopjes met mijn benen moest geven. Wist ik veel wat dat betekende! Ging het beestje in draf Bloos! Nou ik had het niet meer, schrok me dood dat ik er zelfs een beetje van ging huilen Bloos
Later vond ik het wel erg luek

(overigens is dit dus al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden )

Mijn eerste les was op Siquira. Hoe dat precies ging weet ik niet, maar vond het wel erg leuk! Ik heb een foto van dat ik net van het paardje af kwam, en ik weet niet of ik heel vaal op die manier heb geglunderd!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:07

De eerste keer op een pony was bij een buurmeisje van m'n opa en oma.
Een vreselijk lief Shetje dat braaf iedere keer een rondje liep door de wei.
Steeds één rondje per kind en wisselen bij het konijnenhok.
Op 't laatst mochten we allemaal twee rondjes achterelkaar en mochten we draven.
Ik mocht als eerste en het meisje van wie die pony was zei alleen maar "drrraf" en ik was vertrokken.
We waren alleen vergeten de pony te vertellen dat er nu twee rondjes gereden zouden worden.
En bij het konijnenhok natuurlijk een noodstop van de pony en een vliegles voor mij Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:28

nee, compleet niet. Ik heb een foto van toen ik een jaar of 3 a 4 was waar ik in een pretpark (efteling??) op een bruinbont ponytje rondjes aan het rijden ben.
Weet er helemaal niks van. (ben ik het wel??? Haha!)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:49

De allereerste keer dat ik op een paard zat weet ik niets meer van, heb een foto dat ik op een paard zat waar mn broer les mee reed, maar daar weet ik niks meer van.

Mijn eerste les weet ik nog wel, ik mocht een uur vrijrijden bij een meisje dat les gaf.
Ik kwam op een kleine ( voor mijn gevoel toen heel groot ) pony, genaamd Suzanne.
Na een hele poos gestapt te hebben vond ik er al niets meer aan, ik wou harder.
Dus ik zei tegen dat meisje dat ik harder wou maar dat ik niet meer wist hoe dat moest ( hoezo niet meer, ik wist helemaal niet hoe dat moest ! Haha! )
Dus zij vertelde me dat ik schopjes met mn benen in de buik moest geven...
Ohja...schopjes...en dan gaat ie harder...Dat moest me wel gaan lukken.

Echt niet dus, pony reageerde totaal niet op me.
Dus dat meisje met die pony meerennen om mij maar in draf te krijgen, ik hobbelde mee en vond het allemaal geweldig leuk, wou nog wel harder.
Maar aangezien ik waarschijnlijk als een zak aardappelen op die pony omstuiterde ( weet ik echt niet meer ) leek het haar beter dat ik dat nog maar even niet deed...

Dus dat was mijn eerste 'les'

Ben daarna nog lang bij haar aan het lessen geweest om de eerste kneepjes van het rijden te leren, en wat heb ik vaak zand gehapt ! Haha!

Ik praat nu nog wel eens met die meid ( die inmiddels al een beetje 'mevrouw' is eigenlijk Knipoog ) en we kunnen er vaak nog om lachen, mijn eerste pasjes met een pony... Haha!