Bijrijder laten betalen: dan meer gemotiveerd???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 13:26

Als ik een paard kan rijden gratis of tegen betaling dat maakt mij niets uit. Ik vind dat je in beide situaties je verantwoordelijkheid moet nemen. Een paard is een levend wezen dat afhankelijk van ons is geworden in zijn doen en laten. Ik huur nu voor 1 jaar een paard. Ik vind het een schat van een paard wat alles voor je doet en ook nog eens graag wilt lopen. Ik doe het niet omdat de eigenaar er te kort tijd/geld voor heeft maar om hem een plezier te doen.Ik weet dat als ik er mee stop iemand anders hem zal rijden of hij net als eerst een paar keer per week gereden wordt door jan en alleman.
Vroeger was ik altijd erg blij als ik een paard mocht verzorgen rijden of niet ik kwam.Gaf ze de aandacht die ze nodig hadden.
Nee voor mensen die niet de verantwoordelijkheid nemen om een paard te verzorgen daar walg ik een beetje van Misselijk

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:47

Ik heb nooit geld gevraagd van mijn bijrijders en zelf ook nooit iets betaald voor het (bij)rijden van iemands paard. Op dit moment rijd ik een IJslander die ik als mijn eigen mag beschouwen. De meeste spullen die hij om/op/aan heeft zijn mijn eigen spullen. Hij krijgt binnenkort ijzers (waar ik dus zelf voor kies) en die moet (wil) ik ook zelf betalen.

Verder hoef ik niets te doen. De eigenaar mest zelf liever de stal uit en verder zijn er weinig klusjes te doen, omdat bijna alle paarden 24 u per dag buiten staan. Eentje staat 's nachts op stal, maar dat paard doet de eigenaresse zelf.
Ik denk niet dat ik meer gemotiveerd zou zijn, wanneer ik ervoor zou moeten betalen.

De eigenaren hadden liever gehad dat ik meerdere paarden deed, maar ik heb er zelf voor gekozen om me op ééntje te richten. Vooral omdat ik weinig tijd heb, vind ik het handiger en leuker om er 1 te doen. Ze zal dus voor de andere paarden, andere bijrijdsters moeten zoeken. Dat kost tot nu toe heel veel moeite.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:53

sophie18 schreef:
voorbeeldje: laat je een meisje/jongen waarvan je aanvoelt (want dat kun je denk ik best een beetje) dat het een goeie bijrijder is, lopen omdat diegene niet genoeg geld heeft?

Ik dus niet!!! Een bijdrage is leuk meegenomen, maar een leuke verzorgster met hart voor het paard/de pony die leuk kan rijden en waarmee het klikt, is veel belangrijker!
Helaas moet je ze met een lantaarntje zoeken... Verdrietig
(Heb al een hoop meiden op mijn pony gehad voor de huidige verzorgster)

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 00:07

Uhhhh, nee, ben niet als penny-meisje begonnen. Thuis kregen ze al een rolberoerte als je het had over iets van meer dan twee benen en wat haren erop. Ik mocht zelfs geen poes. Alles vonden ze maar eng. Ben ook de neige in de familie tot nu toe die dieren heeft, paarden, honden, poes en af en toe wat aanlopertjes van wilde katten, had ook schaapjes, geitjes en een ganzenpaartje (die heeft de vos soldaat gemaaakt.) Ik beperkte me dus noodgedwongen tot het verzamelen van paarden plaatjes en het aaien van politiepaarden op het strand. Ik denk dat ik ondertussen de schade aan mij tere kinderziel van toen ruimschoots heb gecompenseerd. Maar het schijnt dat de angst voor dieren heel diep in de genen van mijn familie begraven zit, want het dochtertje (4 jaar) van mijn neef is als de dood voor de allerliefste birder collie die je maar kunt denken. Het beest schrok zich te pletter van het infernalische gebrul dat het kind aanhief. Ik heb ze de raad gegeven hun kind te leren geen angst te hebben voor dieren, maar wel respect. Ik ben dus het buitenbeentje (in alle opzichten trouwens). Mijn ex-penny meisje logeert op het ogenblik een paar dagen bij ons in de vakantie en we zijn vandaag met een jong paard wezen wandelen in het bos. HEERLIJK!!!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 09:15

Ik kom al 13 jaar bij dezelfde mensen, rij nog steeds op die pony's, breng ze voor, rij ze in enz. Maar wedstrijden zitten en zaten er niet in.
Dus nu rij ik ook paardne voor anderen, betaal niets.
Ik heb een half jaar wedstrijden gereden met een paard, zelf ingereden, ook nog een tweede ingereden enopeens was de eigenaar er zat van, stank voor dank dus.
Nu rij ik er weer 2, 1 wil ik ook weer mee starten. Ik kom er zoveel mogelijk, laat ze ook geregeld even rennen enz. Heb er zelf een zadel en hoofdstel voor moeten kopen, maar dat vind ik niet erg.
UItmesten doet de eigenaar het liefst zelf.
Ik rij er 20 km heen en weer 20 km terug voor, maar heb het er graag voor over.