Dekjes ongegeneert duur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Dekjes ongegeneert duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:31

oke ja dat kan ook!
ik vind scapa zelf erg fijn,maar ook zeker wel erg duur.

scoopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:34

Mijn laatste dekje kostte 15 euro in de supermarkt (was een actie). Het is heel mooi rood en blijft goed bij het wassen.

Ik geef er nooit meer aan uit. Ik koop mijn dekjes niet in de ruitersportzaak maar in de LIDL of waar ze ook maar acties doen met paardenspullen. Paard loopt er niet minder om en het ziet er niet verkeerd uit. Staat dan wel geen merkje op maar daar kan ik prima mee leven.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:35

Ik vindt duurdere dekjes ook niet altijd veel beter dan goedkope. Op mijn merrie liggen de BR en de katoenen van eskadron het mooist.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:35

Foryourneeds schreef:
ja is vast ook zo. Alles wordt ook duurder: grondstoffen, arbeid, transport, energiekosten, ...

En wat krijgen die arme kinderen dan erbij die aan kinderarbeid gezet moeten worden? Geen enkele cént waarschijnlijk!

Ben benieuwd in welke landen deze duurdere dekjes geproduceerd worden. Iemand iets bij de hand? Made in Taiwan? China? India? Waarschijnlijk is de werkelijke kostprijs voor inkoop producten en laten fabriceren van eindproduct zo n 1/5 deel van de totale prijs die ervoor betaald moet worden in de winkel. De rest gaat op naar winst, reclame maken en de naamhouder...

Ik gebruik al járen pads van o.a. Harry's Horse, BR etc. en bevalt me prima. Niets geen last met dat de boel krimpt in de wasmachine en geloof me, ik hou van schoon spul dus de pads en dekjes was ik zéér regelmatig. Niets last van slijtage of kleurvervaging etc.
Voor 25 eurie ben ik weer klaar hoor. En mócht het al zo zijn dat je vaker ee nieuwe pad moet kopen (wat ik dus niet denk maar goed) tja, dan heb je tenminste nog eens wat leuks en verandering in de (mode)kleuren die je wilt gebruiken!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:36

Ik ben het er absoluut mee eens dat het vreselijk duur is. Ik heb wel wat merkspul maar dat is tweedehands want in een winkel zal ik never-nooit niet zo'n prijs neerleggen voor een dekje. Come on, als je gaat terugrekenen (ja is ouderwets) maar dan kom je boven de 100 ouderwetse guldens uit terwijl je in die tijd een echt goed dekje had voor de helft van het geld! Maar wat er al werd gezegd; er zijn genoeg mensen die het uitgeven... Enne, die moeten naar mijn mening maar lekker zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:37

HH en BR zijn niet made in Taiwan dan imago01?

ik vind ook dat ieder t voor zichzelf moet weten.
dit is met zoveel dingen buiten de paardensport ook,merkkleding bv

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:38

Ik vind de prijs die je voor een dekje betaald ook duur maar als je het niet uitwil gegeven dan doe je dat niet? Ik heb zelf ook een paar dekjes.maar ik vind 15 euro voor een normaal dekje ook wel erg duur. Ook voor bijv een wit dekje die je misschien 1x in de maand gebruikt voor een wedstrijd. Maar ik begrijp wel dat het zo veel kost. De mensen die werken moeten ook betaald worden. Daarom heb ik mijn wedstrijd dekje 2de hans gekocht. Maar dan bedoel ik dus ook puur voor manege kinderen. Je kan dan natuurlijk ook van elkaar lenen. Maar je gebruikt hem dan niet elke dag. Er zijn bijv ook kinderen van 8 die wedstrijden willen rijden en dan moeten ze zoon dekje zelf betalen. Tjaa. Als jij maar 5 euro per maand krijgt dan..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 11:42

Ik heb hier een Anky White bij de hand met kaartjes enzo er nog aan er er staat werkelijk niks op waar het gemaakt is Scheve mond

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:43

ik heb ook even gekeken maar het staat er niet op vermeld,ook op mijn andere dekjes niet

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:47

Heb voorheen wel de goedkopere van harry horse maar vlekken krijg je er moeilijk van af en nu had ik van mijn mannetje een anky pad gekregen en je ziet wel kwaliteit.
Dat is het zelfde als bij plastic en leren laarzen.
Je koopt kwaliteit maar het is minder dat mensen met minder dus alleen maar van die saaie sjabrakken kunnen kopen in de leuke prijs klasse.
Vroegahhhh toen had je nog leukere prijzen.
Had je een mooihoofdstel voor bijv 20 gulden vindt het wel minder dat als je een sheen gaat gelijk bakken met geld kwijt bent als of het allemaal niet duur genoeg is

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:50

Ik heb een grijs dekje en een rood dekje. Verder geen poespas. Zijn misschien saai, maar daar kunnen ik en mn paardje dus niet mee zitten. Saai is voor iedereen ook weer anders.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:56

Je hebt gelijk, ik heb 1 anky dekje omdat ik hem echt mooi vind en zat eerst ook te twijfelen maar 1 vind ik genoeg, en heb gezien dat ze ook zelfde soort dekjes hebben voor de helft van de prijs (wist ik eerst nooit, nouja nooit opgevallen Nagelbijten / Gniffelen)
Heb m ook omdat ik wel een leuk kleurtje wou. Verder alleen goedkopere dekjes

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:19

Snoevie schreef:
HH en BR zijn niet made in Taiwan dan imago01?

ik vind ook dat ieder t voor zichzelf moet weten.
dit is met zoveel dingen buiten de paardensport ook,merkkleding bv

Waarschijnlijk wel, maar wel goedkoper...snap je het verschil?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:20

Snoevie schreef:
ik heb ook even gekeken maar het staat er niet op vermeld,ook op mijn andere dekjes niet

Hey wel apart haaha...tja, ik vroeg het me gewoon af hoor...ik zal ook eens kijken op mijn dekjes als ik weer thuis ben!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:21

Ik vergelijk het bv. maar gewoon met Nike Airs, waar je gemiddeld zo n 120 euro voor moet neertellen (en meer) en die voor kostprijs 30 euro in Taiwan, China, India etc. worden gefabriceerd…

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 12:23

Wat te denken van merkspijkerbroeken, ze kosten met 10 uur arbeiderswerk door een Chinese meid van 16 jaar maar 0,20... 20 cent!!! Dat is toch niks???

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:24

een dekje hoeft niet duur te zijn, kijk maar bij de welkoop/boerenbond liggen dekjes voor 15 en 25? euro..
Het is maar net wat je er voor wilt betalen. Er zijn mensen die moeten en zullen een dekje van scapa enz. moeten hebben terwijl een dekje van 15/25 net zo goed kan zijn.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:32

Ik heb 2 ES pads, en een BR dekje. 1 ES pad voor 30,- in de uitverkoop gekocht, de andere pad & het BR dekje heb ik 2e hands gekocht.
Ik vind het belachelijk om zoveel geld voor een dekje neer te leggen, dan koop ik liever 2ehands, en als het me te veel geld kost, laat het dan maar zitten. Zo wil ik graag nog een navy scapa dekje, gewoon omdat ik die heel mooi vind, maar ik ga dr zeker niet meer dan 30,- aan uitgeven.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:42

Ook ik koop eigenlijk enkel dekjes in de aanbieding of via een leuke 2de hands deal via bokt.nl
Ben wel gek op de PK pads, maar geef daar stomweg niet meer dan €30,- aan uit.(en dat is dan de prijs in de aanbieding aan het einde van het seizoen)
Ook ik vind het belachelijk hoeveel sommige merken durfen te vragen voor dekjes, neem ook bv stubben dan betaal je gewoon vrolijk €65! voor een dekje waarvan de kwaliteit ook niet zo danig is dat je het er echt voor over hebt.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:45

Ik vind het ook abnormaal, voor een lapje stof.
Het is natuurlijk allemaal wel heel leuk enzo, maar ben toch blij met m'n goedkopere dekjes.
Kijk 1 of 2 van die dekjes oké. Maar je ziet af en toe ook mensen die hebben een lijst van hier tot tokio Nagelbijten / Gniffelen..
Dan snap ik niet dat die betalen, als je uitrekent hoeveel ze er al aan betaald hebben!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:56

mememe schreef:
een dekje hoeft niet duur te zijn, kijk maar bij de welkoop/boerenbond liggen dekjes voor 15 en 25? euro..
Het is maar net wat je er voor wilt betalen. Er zijn mensen die moeten en zullen een dekje van scapa enz. moeten hebben terwijl een dekje van 15/25 net zo goed kan zijn.

misschien zijn er mensen die scapa gewoon mooi vinden?
moeten en zullen???

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 12:59

Idd Snoevie, dat slaat écht nergens op wat mememe zegt...
Bepaalde collecties zijn gewoon erg mooi en ook een beetje uniek, zoals de Stripe collecties van ES, geen ander merk heeft dezelfde.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:00

precies.........ik heb ook goedkopere dekjes hoor,maar ik ga me niet verdedigen omdat ik scapa bv mooi vind.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:07

Snoevie schreef:
precies.........ik heb ook goedkopere dekjes hoor,maar ik ga me niet verdedigen omdat ik scapa bv mooi vind.

Begrijpelijk...
Uiteindelijk gaat het toch allemaal om het mooie, anders zou je met 2 dekjes al genoeg hebben
Ik betaal liever meer aan 1 dekje wat ik helemaal geweldig vind, dan 2 goedkope dekjes die ook echt wel functioneren maar toch minder mooi zijn

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:11

Toch vind ik dat de Leatherfeal pads (van 20/25 eur) wel mindere kwaliteit hebben dan Anky. je merkt het wel na een paar x wassen