Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Urielle schreef:Ik heb leren rijden op een pony die echt nergens van schrok. En dan bedoel ik ook echt: niet verstijven, niet aandribbelen, niet kijken. Dat beestje gaf gewoon echt nergens om, kon je een kanon naast afschieten. Ideale leerpony. Er zal vast wel iets zijn geweest maar ik zou niet weten wat, want ik heb daar nooit ook maar de geringste reactie van gekregen. En toch reden wij gewoon buiten en noem maar op, dus ook niet uitsluitend in vertrouwde omgeving. Die pony liet zich echt niet gek maken.

Bellarose schreef:Mas schreef:Nogal een open deur dit, nogal logisch dat elk paard kán schrikken, ik zie niet in wat er aan een dergelijke stelling voor discussie zou kunnen hangen...
Kom jij ze nooit tegen dan? De meiden die er 200% van overtuigd zijn dat hun paardje nooit schrikt..?
meggiemeg schreef:Wou dat het waar was dat mijn paard nergens van schrok, wat is dat dan ontzettend relaxed rijden zeg... Niet meer alert te hoeven zijn voor wat er om je heen gebeurt..
wou dat mijn vz paardje dat ook had (A)
Maar eigelijk is t wel waar wat je zegt Inujojo, elk paard kan schrikken etc. maar het is zo makkelijk 'gedacht' om hem niet op te zetten..Urielle schreef:Ik heb leren rijden op een pony die echt nergens van schrok. En dan bedoel ik ook echt: niet verstijven, niet aandribbelen, niet kijken. Dat beestje gaf gewoon echt nergens om, kon je een kanon naast afschieten. Ideale leerpony. Er zal vast wel iets zijn geweest maar ik zou niet weten wat, want ik heb daar nooit ook maar de geringste reactie van gekregen. En toch reden wij gewoon buiten en noem maar op, dus ook niet uitsluitend in vertrouwde omgeving. Die pony liet zich echt niet gek maken.

mairead schreef:mii_jessy schreef:Elk paard schrikt ergens van
De reacties zijn alleen bij ieder paard anders, en de ene schrikt sneller dan de andere.
Precies.
Elk paard kan schrikken; het blijven ten slotte vluchtdieren. Maar de ene zal heftiger reageren dan de andere.
Geef mij trouwens maar gewoon het type dat hoogstens even opzij springt en snel weer tot rust komt.Ik ben niet zo'n held meer en ik vind het erg eng als ze er vandoor gaan of een hele serie rare sprongen maken. Dat kan ook gevaarlijke situaties opleveren.
mellamoshan schreef:Ja en nee griebels.
Ik vertrouw mijn paard 100 procent, alleen blijf altijd opletten!
dat is het probleem met het 100 vertrouwen, neem alsnog geen risico's onder het motto, dat doet mijn paard nooit.

. Alhoewel een kalkoen die net vanuit de struiken voor zijn voeten langs peerd wel spannend
. Ik hoef wel niet zo op te letten op dingen die hij wel eens eng zou vinden. En dat is altijd weer afzien als ik op mijn zusjes paard rij, die schrikt werkelijk overal van. En dan wil ik nog wel eens dingen doen waarvan ik denk : Uhh oww dit is niet randeux...
waarbij hij hun droog aan staat te kijken zo van; wat zijn jullie in hemelsnaam aan het doen?
)
Qimm schreef:Ik kan je wel vertellen dat ik vaker ergens van schrok dan garinka.

' griebels schreef:Benfan schreef:'als je een paard 100% vertrouwd dan ben je pas gevaarlijk bezig"
Je paard moet jou 100% vertrouwen!
)