Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Re: Wat vind jullie partner van jullie "paardenleven"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:32

mijn vriend vind paarden helemaal niets, maar is blij dat ik er mijn afleiding in kan vinden!
In het weekend rijd ik niet (za en zo) en de rest van de week rijd ik elke dag. Hij is allang blij dat ik me niet thuis kapot ga zitten vervelen!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:39

Mijn vriend moet ik meesleuren naar de paarden Haha! , hij vind het wel intresant en wil ook graag rijden maar zal niet veel uit zichzelf vragen van : Schat, gaan we zondag samen wandelen met de paarden? Vork
Echter toen ik zei dat ik een nieuw paard wou kopen was hij wel de eerst om te zeggen welke kleur ie moest hebben, ras, gelacht, hoogte,etc.... Haha!

Suzie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:57

haai,
mijn vriend vind het maar niks als ik over de paarden praat hij wil ook eens wat anders horen. Tong uitsteken
op het moment ben ik er gewoon veel mee bezig.
ik rijd 1 keer in de week op een manege en daarnaast hebben we 3 pony's thuis.
1 eigenwijze shet die natuurlijk ook vanalles meemaakt waar ik graag over vertel. Haha!
1 pony van 2 jaar en 6 maanden die veel aandacht opeist. hier praat ik veel over vooral omdat deze pony gekocht is door mijn zusje en mij samen. is echt mijn paardje vooral. Haha!
en nog een d-pony die erg ziek is op het moment. Verdrietig dus ik loop heel de dag op en neer van huis naar stal. en als ik van school thuis ben ga ik naar de stal.
dus hij heeft nu pech op het moment domineren de paarden mijn gedachtes.

groetjes suus

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:00

Mijn vriend is eigenlijk bijna altijd mee naar de paarden
Helpt met mesten en de klusjes er om heen
En sinds kort is hij zelf ook begonnen met rijden en lessen
dus ideaal Haha!
We genieten lekker samen van onze beesten Lovers

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:02

ik werk fulltime; doe ook nog een verplichte studie(al tijd niks aan gedaan ivm tijdgebrek) en heb nog veel meer dieren en een paard dus
ik woon ook al weer bijna 3 jaar samen met mijn huidige vriend
ik ben elke avond naar mijn paard
ik kom thuis van mijn werk , kleed me om en ben weg , regelmatig dus zelfs zonder eerst te eten
mijn paard is voor mij een afleiding van de dagelijkse vervelende dingen en is voor mij een manier van ontspanning
ik vraag regelmatig aen mijn vriend of hij het niet vervelend vind maar hij vind het alleen maar fijn dat ik een hobby heb
hij heeft ook zijn hobby dus moet toch kunnen

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:34

We hebben allebei onze eigen ding, maar hij vind het totaal niet erg om mee te gaan.
We zetten zelf 's winters de paarden binnen, en hij moet en zal dan ook echt meehelpen.
Hij wil er dan 1 vast houden enzo, haalt hooi en doet dat in de ruif en geeft hem muesli Tong uitsteken
Vind het best schattig, ik heb hem nooit gedwongen.. Hij gaat uit vrije wil.
Het is wel een deel van ons leven geworden, want ja, iedere dag moeten we er heen.
En 9 van de 10x gaat hij mee. Heb hem wel duidelijk gemaakt dat m'n paardje voor gaat!
En zo heeft hij zijn grote liefde, de Alfa Romeo Tong uitsteken En daar steek ik dan ook wel een klein stukje van mijn tijd en interesse in Haha! Wat dat aan gaat is het bij ons geven en nemen.
Ik zou er ook geen probleem van maken als hij niet mee wil...

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:38

Mijn vriend is niet echt een paardenliefhebber (of dierenliefhebber in het algemeen) dus hij zou het ook niet echt appreciëren moest ik na mijn werk iedere avond nog uren bij m'n paard zou zijn.

Maar hij vindt het leuk dat ik er plezier in heb en respecteert het ook. Ik ben na het werk ook erg graag samen met m'n vriend dus heb een beetje een evenwicht proberen te zoeken tussen paard en vriend.

De momenten dat hij sowieso gaat voetballen (zaterdagnamiddag als ze met te weinig zijn, zondagvoormiddag en maandagavond).
Tussendoor ga ik dan ook nog 1 of 2 avonden na m'n werk, een uurtje ofzo.

M'n paard heeft alles wat hij nodig heeft en voel me dan ook niet schuldig als ik een dagje niet kom Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:48

Gelukkig ben ik gezegend met een vriend die het zelf ook leuk vind! Regelmatig helpt hij met longeren en af en toe klimt hij er zelfs op!
Wel zo makkelijk, 2 vliegen in 1 klap!

Toen ik hem leerde kennen had ik pas net mn verzorgpaard, dus hij wist al dat ik zo'n 3/4 x per week daarheen moest. T scheelt wel dat we ver uit elkaar wonen en elkaar dus sowieso niet elke dag zien. Dat maakt het al makkelijker.

Vorig jaar heb ik (samen met mn vriend) besloten mn eigen paard te kopen. Voor mij was het wel belangrijk dat hij er ook achter zou staan, omdat we toch ook een toekomst aan het opbouwen zijn en n paard hakt er behoorlijk in qua kosten en tijd. Dat was ook helemaal geen probleem, hij vind het juist erg leuk dat ik iets heb wat me zo boeit en hij wil graag dat ik ook gelukkig ben.

Damylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:08

mijn vriend accepteert het wel..
maar hij houdt echt niet van paarden..
hij zegt wel steeds: alleen jou paarden zijn de liefste enzo..
maar hij is er echt doodsbang voor..
maar hij steunt me wel en hij vindt het niet erg om te luisteren als ik vertel wat er was bij de paarden..
maarja wat geeft het..

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:09

wel handig denk ik, hij heeft er zelf ook 2 Lachen

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:14

mijn vriend vind paarden niet zo interesant houd ze ook liever wat op afstand maar als ik vraag of die me even wil brengen doet die dat gerust!
maar het blijft bij aaien en meer niet.
wel vind hij het leuk voor me dat ik een hobby heb waar ik altijd enthousiast van thuiskom!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:16

Hij vind het een grote geld verspilling,nou heb ik ook al een tijd niet gereden maar we gaan het weer oppakken.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:25

Mijn vriend vind paarden wel leuk en ze staan aan huis. Ben gewoon thuis wanneer hij niet werkt en zo doen we dat!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:57

Mijn vriend laat me gewoon mijn gang gaan, maar ik zit niet ook niet elke avond bij de paarden. Hij wil er zelf zo min mogelijk mee te maken hebben (maar hij moet er toch echt aan geloven... ik krijg hem er nog wel een keer op Tong uitsteken ). We wonen nu dan nog niet samen, maar ik weet zeker dat hij dan, net als nu, ik elk beetje vrije tijd dat ie heeft toch wel achter zijn PC zit te gamen (houd het ooit op met mannen en computers? Nagelbijten / Gniffelen )

kampioentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 08:31

ik ben niet dagelijks bezig met paarden.
want ik heb ook nog een verzorgster Haha!

maar ik heb ook geen partner.
omdat ik nog maar een kind ben van 12 jaar. Bloos
maar ik had een jaar geleden een vriendje.
en toen ik naar me paard ging wou die altijd mee om erop te zitten Tong uitsteken.

dus hij vond paarden wel leuk Clown

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 08:49

hij vind het maar niets, die beesten. Heel soms gaat hij mee, maar dan staat hij van een afstand te kijken. Hij is laat terug van werk, dus ik ga daarvoor meestal! Hij heeft er eigenlijk geen problemen mee, heeft hij ook wat tijd alleen Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:07

Hij vind het prima dat ik rijd maar heeft er verder niks mee. Hij is heel blij voor me dat ik nu weer een paard te rijden heb en dat ik hem daardoor minder zie maakt hem niet uit, hij gunt het mij. Hij voetbalt 3 keer per week dus hij heeft ook zijn eigen ding, waar ik me niet voor intresseer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:59

Heb mijn man ontmoet op de pensionstal waar mijn bijrijdpaard stond. Hij heeft zelf een eigen paard en doordat we getrouwd zijn is dat paard nu van de helft voor mij. We gaan dus altijd gezellig samen naar het paard toe, ik rijd gemiddeld 3/4 keer per week en hij 2. Mijn man heeft ook wedstrijden gereden, maar is 2 jaar geleden gestopt (oa ivm blessures paard en verhuizen van stal). Nu ben ik vorige week gestart met wedstrijden rijden en begint het bij hem ook weer te kriebelen omdat hij meegaat als mijn groom en voorlezer.
Ons ideale paardenuitje is met ons paard en de hond op pad en lekker buiten rijden. Helaas kunnen we ivm werk geen 2 paarden hebben, maar helemaal top is dat we soms een paard van een ander kunnen lenen en dan echt samen kunnen rijden.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:05

Wij hebben de paardjes aan huis...ideaal! nooit geen ruzie dat ik teveel met de paardjes bezig ben...als hij me mist komt hij toch ff!!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:44

Hij heeft zijn eigen hobby's die ook een hoop tijd kosten, ik heb de paardjes. Gaat prima samen zo. Al zien we elkaar soms wat weinigjes doordat hetzij hij hetzij ik weer eens weg moet. Al is hij vaker en vooral langer weg dan ik bezig ben met de paardjes.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:48

Wij zijn dik 6 jaar samen en mijn vriend heeft an sich weinig met paarden (vind ze stiekem nogal groot en eng). Maar mijn paard vind hij heel lief, hij gaat af en toe dan ook mee om te kijken of samen te wandelen, haalt haar dan ook rustig uit de wei, maar zeker niet iedere week ofzo. Hij heeft zelf ook een tijdrovende hobby, dus dat scheelt enorm, als ik naar stal ga is hij zelf ook bezig, en hij weet hoe blij ik word van mijn paard en dat ik zonder paard mezelf niet meer ben, dus hij vind het allemaal prima Lachen

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:16

kjoetie schreef:
Wij zijn dik 6 jaar samen en mijn vriend heeft an sich weinig met paarden (vind ze stiekem nogal groot en eng).

Ja, zo is het bij ons ook. Als hij op een zeldzaam moment meegaat dan is hij even een aai geven en vervolgens verveelt hij zich na 10 minuten al en gaat weer naar huis, hahaha. Ik heb wel een goede manier om mijn paard en mijn gezin te combineren, ik werk 4 dagen (ben 2 halve dagen vrij) waardoor ik s'middags kan gaan en s'avonds dan thuis ben en op zaterdag ben ik altijd s'avonds thuis en op zondag ga ik een dagje niet. Niemand klaagt en mijn man heeft zelf ook verschillende hobby's, als ik een keer echt niet naar stal kan dan is dat ook geen drama, want hij staat volpension en komt elke dag buiten, maar dan is mijn mannetje wel verbaasd dat ik "zomaar" een keer oversla Bloos

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:18

die van mij heeft er geen problemen mee, hij zegt wel afentoe dat hij het leuker zou vinden als ik alleen ga dat i kdan
wat eerder thuis zou komen (meneer kan zelf niet koken Tong uitsteken ) maar vaak gaat hij gewoon mee en dan doet hij die van mij poetsen
en afzadellen, hji is sinds een paar weken zelfs begonnen met paardrij lessen te nemen Haha!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:56

Jouke gaat altijd mee als hij bij me is. Hij wilt best helpen met stallen/poetsen/wandelen maar rijden doettie niet Vork Ik vind dat je toch ieder een eigen ding moet hebben in een relatie.
Zo heb ik mijn paardjes en hij de brommercross bijvoorbeeld.

Debora_Paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:27

mijn vriend, komt kijken als ike r ban en hij wil aand8 : daarna gaan we sampies naar huis... hij heeft ook paarden dingen geleerd ( eerst was ie bang voro paarden ) nu rijd ie zobeetje op me paard Tong uitsteken hahaah hij vind het best, als hij na mn paarden ook maar een beetje aand8 krijgt;)