kuch kuch .. ahum toch niet zo slim aangeleerd ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mienemuis

Re: kuch kuch .. ahum toch niet zo slim aangeleerd ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:32

Haha, geweldig dit topic, leer je zelf ook weer veel van! Ik merk nu ook bij mijn 3-jarige dat ik toch 1 ding beter niet had kunnen doen, hooooo. Dat is dus stokstijf stilstaan. Hartstikke fijn, maar laat ik dat nu net zelf dus ook ongemerkt in de bak roepen als ze iets te hard door de bochten galoppeert.. Tja, en zie haar dan maar weer uit te leggen dat het geen tijd voor een snoepje/aai is omdat ze het zo goed heeft gedaan en dat ze nu vooral doorrr moet lopen.. Aan mij nu de taak een nieuw stopwoord daarvoor in te prenten (in mijn vocabulaire dan, hehe)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:33

Hier nog een paar van die gevallen Clown

Bij mijn tinker merrie zeg ik altijd tijdens het longeren : Shay let op .... galop ! Omdat we in het weiland longeren en ze nog wel eens loopt te sukkelen , even de aandacht er bij roepen ...
Met als gevolg dat we een keer tijdens het mennen een heuveltje op moesten , mevrouw liep heerlijk relaxed te stappen en ik wou graag een beetje meer aandacht van d'r vanwege het heuveltje .... dus ik roep Shay let op .....
Gevolg kunnen jullie wel raden .... we waren erg snel boven Tong uitsteken

Ook de standaard dingen zoals braaf en draaf , goed hoor en ga door , heb mezelf nu ook maar aangeleerd om keurig en netjes te zeggen tegen haar Knipoog

En tijdens het mennen met m'n shet steek ik nog wel eens een shaggie aan op de kar. Omdat ik vaak alleen men vind ik het erg fijn als die kleine dan even stil gaat staan , dus dan laat ik hem halt houden.
Met als gevolg dat wanneer je nu in je zak graait voor wat dan ook , Logan ineens stil staat Knipoog

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:43

Ha, erg slim allemaal! Ik heb er hier ook één, in ruil voor een snoepje krijg ik een kusje. Je voelt hem al aan komen he? Wanneer ik ook maar even in de buurt van dat paardje sta, krijg ik al een natte lebber over mijn hoofd heen! Clown

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:31

Ik heb er ook 1, ze heeft jaren voor de kar gelopen en dan ging ze stappen als ze zeiden stappen en draven al zeiden ze draf. Nu ging ik dus lessen op haar gewoon in de bak en al zei mijn instructrise zet dr maar in draf, ging ze uit zich zelf draven en bij ga maar weer even stappen ging ze uit zich zelf al in stap. Best lastig als mn instructrise af en toe zei draaf maar een stuk over de lange kant en neem dr daarna terug in stap, dan was ze dus al aan het stappen en met draven andersom Clown

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:17

Ja, ik beken Bloos !
Omdat ik toen nog niet met hem kon rijden en het me leuk leek voor onze "vertrouwens"band was ik begonnen met VD in de stal.
Kusje, Spaanse pas, dubbele spaanse pas, schrapen als een stier Koe . En als ik smorgens op stal kwam, deed hij spontaan een hele diepe buig(ing) maken Clown . Lache dus beloont Blond
Met gevolg nu: kom de stal binnen, we groeten elkaar (= kus) dan beloning. Klaar zou je denken Ja !
Maar nee, meneer doet de hele rieddel achter elkaar Cool
Het is echt zijn one-man-show; daar heb ie mij niet voor nodig ... dus dan wacht ik maar geduldig af tot ie klaar is en kan ik gaan poetsen. En als hij het nou voor publiek zou doen maar nee .... Haha!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:20

bijna precies hetzelfde gehad Huilen van het lachen hij was niet eens op zn hoede voor dingen maar k had m ingereden in de zomer en t werd herfst en ik dus verkouden en ik haalde even flink mn neus op Vork

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:29

Met longeren komt mijn paard naar me toe als ik het longeertouw in mijn ander hand neem en mijn arm omhoog hou.....
Als ik ff niet oplet en mijn haar achter mijn oor doe bijv. oid...dan staat hij al bijna voor mijn neus...
Oepsie

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:03

Wij hebben zo'n leuk galoppad in de buurt waar ik heel vaak gallopeerde. Aan het begin van het pad heel veel klikken zonder aan te drijven of wat dan ook, en daar gingen we keihard!

Tot mijn oma een keer langskwam en een foto wilde maken, dat pad is een mooie plek voor een foto, dus ik daar op dat pad staan, zegt mijn oma: "Klik klik! Paardje kijk eens hierheen!"
.. Gevolg is logisch Vork

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:07

Hier ook zo'n slimmerd die haar paard leerde galloperen op 'JA'. Wat dus tot gevolg heeft dat als je een grondwerk cursus doet, en je leuk met een aantal man in de bak staat, en je paard een joinup krijgt... En ze het goed doet... En de instuctrice heel erg enthousiast 'jaaaaa goed zo' roept... Je van voren af aan kan beginnen

Nog een leuke. Ik had mijn paard geleerd dat als ik in mijn vingers knipte ze haar neus tegen mijn hand aan moest leggen. En dat ging super, ik kon haar de hele bak en het hele land door 'roepen' door in mijn vingers te knippen. Helaas... Ik was haar aan het leren stilstaan, dus ik had haar neergezet en was zelf een paar meter terug gelopen. En mevrouw begon te 'scharrelen' en luisterde eventjes niet. Dus ik knipte een paar keer in mijn vingers (onbewust) om haar eventjes op te laten letten... Daar gaat je stilstaan...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 23-11-08 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:09

`Het paard op je stem leren laten lopen.
Op een wedstrijd mag dat niet Bloos

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:16

Mijn ponie loopt regelmatig voor de kar bij mijn vader. Hierbij doet hij alles op stemhulpen.
Dan krijg je erg grappige situaties zoals bij mijn bijrijdstertje die vrij korte beentjes heeft (zelfde als ik vroeger) en dus niet goed onder het zadel uitkomt. Zij moest laatst een proefje rijden, en mijn vader leest het proefje voor: "tussen E-B aanspringen rechter *heel zachtjes* galop" en hij wacht even tot ze tusen de E-B is "Aanspringen in de rechter GAAAAAAAALOOP!" dus die pony springt dol enthausiast aan Clown

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:57

Ja ik heb er ook eentje Bloos Spirit is soms nogal moeilijk met opzadelen en vooral vroeger was het erg maar nu heb ik hem dus geleerd dat als 'ie braaf blijft stilstaan met opzadelen dat hij een pepermuntje krijgt. Met als gevolg dat ik hem nu dus altijd moet een muntje geven met opzadelen én als ik het eens vergeet heb ik het geweten Whoosh! hij doet niet lastig op het moment zelf maar wacht tot ik er op zit en dan gaat 'ie er voor. Gelukkig is er een trukje om te kijken of ik al een muntje heb gegeven, ofwel ruik ik gewoon eens ofwel kijk ik gewoon eens naar dat spierwitte kwijl dat uit z'n mond komt Clown.
Heb natuurlijk ook wel goede commando's zoals fluiten als hij in de wei staat = naar mij komen, heel handig als het aan het regenen is of als hij heel ver staat Haha!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:03

Dit is echt super leuk om te lezen Haha! .

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:38

Ik heb Vos ooit echt iets heel doms aangeleerd. Wilde hem een wissel laten springen en dat deed 'ie braaf.... en ik had nog een suikerklontje in mijn jaszak.... NOU toen kon hij het meteen hoor. Wel ging hij telkens op de noodrem na de wissel om het klontje aan te pakken Bloos

Ter verdediging: dit was echt al heel wat jaartjes geleden.... zou ik nu niet meer zo doen Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:48

Haha, wel grappig *LOL*

saweeet schreef:
Voetje geven in ruil voor een snoepje... Als meneer zin in een snoepje heeft, geeft hij uitzichzelf een voetje (niet zo fijn als je er net voor staat...)
:d

Dit hadden wij met kusjes geven voor een snoepje. Stond meneer met zijn menbit in, met die lekkere scharen eraan, besloot zin te hebben in een snoepje, en deelde hardhandig een kus uit aan het vrouwtje, die dus die scharen tegen het hoofd aan kreeg *auw* *LOL*

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:45

heb ooit op de draver van een vriendin van mij 6 weken gereden omdat ze in `t gips zat.
dus lekker gereden en toen ging ze opeens super hard draven en ik riep best hard HOO en wat doet mevrouw hoppa op de noodrem Vork tjha en toen zat ik bijna in z`n oren,, haha

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:33

Ik heb bijna een jaar lang gewerkt op de stal waar mijn paard staat.
En elke keer als ik ging voeren, en ik kwam bij het rijtje waar mijn paard staat riep ik hem altijd.
Nu werk ik er al een paar maanden niet meer, maar steeds als ik nu op stal kom om mijn paard te doen, en ik roep hem als ik aankom dan hinnikt niet alleen mijn eigen paard naar me, maar nog een stuk of 10 andere paarden uit dat rijtje, omdat ze denken dat ze eten krijgen Nagelbijten / Gniffelen Clown

verder is mijn paard geloof ik oostindisch doof, want als ik HO zeg dan staat hij nooit gelijk stil Tong uitsteken

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:42

Onze verzorgshet heeft zichzelf iets aangeleerd! Ik longeer hem eigenlijk altijd voor mijn zoon erop gaat (even warm worden, beenstjes strekken etc) En dan zeg ik op een gegeven moment tegen mijn zoon: "Ga je cap maar halen". Op het moment dat Sando het woord cap hoort, stopt hij accuut met wat ie ook maar doet (stap, draf, galop) en komt naar binnen toe bij mij staan... Clown

Want ja, na 3 keer wist ie het wel. Dan gaat kind cap halen, komt terug en moet pony toch stoppen zodat zoon erop kon. Dus waarom dan niet meteen al stoppen als je het commando voor dat kind hoort???

Oja, en dan stopt ie en kijkt ie zoonlief dus echt aan met zo'n blik van: Ga je nou nog? Ik sta te wachten hoor! Vork (zoon is niet altijd even vlug van reactie)

Lastig is het niet echt, wel wat onpraktisch (ik stuur hem eigenlijk meteen de volte weer op hoor, zodat ie niet te veel staat af te koelen voor zoonlief er weer is)

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:43

niet echt wat aangeleerd dat ik er spijt van heb.

Als ik het hek open doe en ze staat los in de bak, blijft ze precies op het randje zand staan wachten tot ik haar eeen halster omdoe.

Met longeren als ik klik in mijn vingers dan weer ze dat ze een snellere gang moet doe, ben ik met me longeerlijn aan het klooien komt ze op me aflopen (wel irritant), Denk erom als ze iets eng vind dan loopt ze er rustig langs. Staan als ze wil weglopen dan corriseert ze zichzelf direct.
En ja ja, dan is het in volle galop wel in het bos.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:10

leuk topic dit

het brrraaf en drrrrrraf geeft bij thinka ook dezelfde reactie
voetje komt ook nog wel eens ongevraagd omhoog, liefst met een blik van : ben ik niet knap?!
snoepje met opstappen en aansingelen wat resulteerd in een paardenhoofd tussen je armen als je aan de singel komt Clown

Wat ze wel heel vlug en goed geleerd heeft is blijf/stay ze verzet meestal geen stap als ik dr parkeer, ze blijft braaf staan wachten op haar snoepje

o en handen in de zakken betekend lekkers!! tja moet je als baas zijnde maar niet de snoepjes in je zak steken, zodra iemand een hand in een zak steekt staat Thinka gespitst te wachten

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:07

echt heel hard op mijn stem laten reageren als ik galop zeg springt ze aan in gallop enzo maar als ik in de piste aan het rijde bent en er is les bezig en ze zegge galop springt die aan in galop echt verschrikkelijk

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:50

Toen ik pas ging paardrijden, reed ik op een manège die eigenlijk enkel buitenritten deed en de eigenaresse ging dan altijd mee op haar bonte merrie die ook verschrikkelijk goed aan de stemhulpen stond.
Als ze zei "we gaan bij de volgende boom in draf", was madam al weg Haha! net zo met galop.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:33

O o, nu ik dit lees en even na ga denken.
Ben heb me paardje aangeleerd dat draf hop is en galop vort. Op zich niks mis mee maar als de hond in de weg sta of er wordt niet doorgelopen is hop het eerste wat ik roep, en wil western gaan rijden en dan de koeien hier verplaatsen (woon op een boerderij Haha! ) en vort is wat ik roep om ze in beweging te krijgen haha.
Eens opletten of ze dat zometeen ook met rijden gaat doen :p

(nog aant inrijden)