Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
VivaLaVida schreef:ja idd.. zo kun je toch niet verder discussieren...
Zamora schreef:Anoniem schreef:
niks persoonlijks voor je er weer over begintmaar ik vind jouw houding en de ligging van het zadel er niet comfortabel uitzien. Veel te ver naar voren. Kijk ook eens waar je zelf met het staan in draf boven je paard zit. Is dat nu nog zo met boomloos of niet? Ze is denk ik ook moeilijk om goed zadel voor te vinden denk ik?
Daarnaast loopt ze "gewoon" met gestrekte hals, verder dus niks bezonders aan. Ook niks mis mee verder hoor, kan ook ontspanning zijn.
Verder ben ik het wel met andere bokker eens dat ze echt op de voorhand loopt, komt misschien ook omdat je haar van voren loslaat en ze dus zo met gestrekte hals loopt.
Verder over de discussie, ik vind dat je met alles, sporen, zweepp, bit of zonder, hulpteugels altijd hard voor je paard kan zijn. Het ligt eraan hoe je zelf je paard rijd. Ik kan mijn merrie bitloos en met bit rijden, en op m`n zit.
en het zadel ligt zeker niet te ver naar voren, hij ligt achter de schouder zoals t hoort! Verdere commentaar plaats je maar als ik foto's bij haw plaats 
en een verstandige liefdevolle ruiter doet dit niet denk ik Cinnepin schreef:ik las trouwens ergens dat een bitloos hoofdstel ( kan ook een ander topic zijn, zit in meerdre bitloze topic's ) kruislings dat dat aan zou snoeren??? haha grappig, nog helemaal niks van gemerkt, en ook grappig omdat op bitloosrijden.nl toch ecth staat dat dit een van de vriendelijkste bitloze optomingen is
Het snpert pas aan als ej aan de teugels trekten een verstandige liefdevolle ruiter doet dit niet denk ik

kijk maar in Runningkawas berichten.......... daar zie je ook hoe het bitloos correct kan.
KiWiKo schreef:het gevaar van bitloos kan je zien in de foto's van Gast9373.......
Cinnepin schreef:KiWiKo schreef:het gevaar van bitloos kan je zien in de foto's van Cinnepin.......
das heel knap, want op die foto's heeft de pony toch echt een bit in

ze loopt wel degelijk mooi lang en laag, maargoed kan dat roepen tot ik een onw weeg anderen hebebn toch hun mondje klaar