Euthanasie of slacht i.v.m achterblijvende jaarling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Re: Euthanasie of slacht i.v.m achterblijvende jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:04

Snoevie schreef:
het vechten tegen de spuit is helaas wel reeel,het gebeurd weleens helaas.

Neem maar eens contact op met de Dierenkliniek in Bogegraven
Daar zullen ze je vertellen dat vechten tegen de spuit onnodig is
Paarden vechten ook niet als ze onder narcose gaan vandaar dat zij het op deze manier doen
Jammer dat niet alle dierenartsen het zo doen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:41

Ook tegen narcose zullen paarden vechten omdat niet alle paarden het er mee eens zijn dat ze moeten gaan liggen.
Daar kan de DA nog zo netjes mee om gaan, je hebt er gewoon niet altijd vat op. Ik heb zo ook 1x een konijn gehad dat na een 4 dubbele dosis nog niet weg was.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:30

ik heb meerdere pony's moeten laten inslapen,en deed dit op eigen terrein door de DA.
Nooit problemen mee gehad dat ze gingen vechten,mijn DA heeft een soort spul...(gif)...voordat ze de grond raken zijn ze al weg,ze merken er echt niet van.Is ook maar 1 prik...dus niet eerst een roesje ofzo.Vind dit een hele fijne rustige manier van doodgaan.

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 13:34

Bedankt voor al jullie (soms bemoedigende) antwoorden. De meningen zijn duidelijk verdeeld. Ik ga nog met verschillende artsen overleggen wat beter voor de kleine is.Ik heb nog zo'n 1.5 maand dus kan alles rustig regelen en uitzoeken.

Thnx

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:46

De dierenartsen die ik te werk heb zien gaan, gaven de paarden eerst een spierverslapper waardoor ze gingen liggen. Daarna een slaapmiddel als inleiding en daarna de overdosis. Toch zaten er wel eens vechters tussen, daar heb je, zoals eerder al werd gezegd, echt geen vat op!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:59

Ik heb hier ook al meerdere paarden in laten slapen, ging altijd goed. Eerst kregen ze inderdaad een roesje, daarna narcose en dan de dodelijke vloeistof.

Ik zou me niet al te druk maken om je jaarling. Het diertje moet allang zonder 'moeder' kunnen en alle paarden worden op een gegeven moment afgespeend, zonder er wat aan over te houden.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:08

onze pony is ingeslapen waar ik bij was en eerlijk gezegd heb ik er nog steeds last van (het is nu 4 jaar geleden). Als schietmasker op eigen terrein kan zou ik dat doen en dan idd het veulen erbij. Ons paard is na het inslapen er ook bij geweest. Het leek net of ze niet wilde kijken, bleef er heel druk overheen staren en helemaal hyper. Toen ging opeens d'r hoofd naar beneden, een snelle lik en ze wilde er meteen vandoor. Ze is die avond nog van slag geweest (helemaal hyper) en toen leek ze nog een paar weken depressief (ze liep niet te rennen of rondjes te draaien zoals we hadden verwacht), totdat mijn nieuwe paard er was.
Op wedstrijd heeft ze nog wel een tijdje naar pony's van dezelfde maat/kleur gehinnikt, dus ik weet niet in hoeverre het heeft geholpen.
Heel goed dat je aan je jaarling denkt, maar vergeet niet dat het voor jezelf ook erg heftig is. Sterkte alvast Vriendjes zijn?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:17

Paarden die vechten tegen hun euthanasie? Ik geloof dr niks van.

Ze krijgen een roesje en vervolgens een katheter met narcose vloeistof en ze doemelen zo in. Op het moment dat ze vallen zijn ze al weg.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:27

hoezo geloof je dat niet?
er zijn genoeg die het meegemaakt hebben,dus daar kan je niet over oordelen.

sorry erg offtopic!

ik wens je nog veel sterkte ts

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:14

Zoals ik al zei, zo gauw het paard valt maakt die er niets meer van mee. Helaas spreek ik ook uit eigen ervaring.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:16

ik zou voor de slager kiezen om dezelfde reden als snoevie. sterkte ermee!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:37

Wanted2003 schreef:
Zoals ik al zei, zo gauw het paard valt maakt die er niets meer van mee. Helaas spreek ik ook uit eigen ervaring.

dat geloof ik zeker maar je moet ook bedenken dat het niet altijd op die manier gaat.

de keus die je maakt,is vaak degene waarbij je je het prettigst voelt

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:21

paarden vechten niet tegen euthanasie als de dierenarts maar niet zo zuinig en precies op gewicht afmeet met de vloeistof!!! vraag gewoon of die er een overoverdosis inspuit. Bij mijn paard was er niks aan de hand, paard had een ongelukje in het weiland gehad en helaas moest het zo aflopen. Was een jong wedstrijdpaard dat bijna elke dag bereden werd, en dus helemaal fris in dr koppie en nog lang niet op!

maar waarom wil je een gezond paard laten slachten of laten inslapen? Mischien is er iemand in de buurt die het paardje nog lekker een paar jaartjes als grasmaaier wil laten lopen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 07:27

goh het is nogal moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die dit wel met hun paard hebben meegemaakt.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:41

Snoevie schreef:
goh het is nogal moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die dit wel met hun paard hebben meegemaakt.

Ik heb dit 10 jaar terug ook meegemaakt..duurde een kwartier voodat mijn oude pony dood was
Maat ik weet nu ook dat dit onnodig geweest is en het anders kan, mits het juiste middel en de juiste hoeveelheid..

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:53

Er is na 1.5 maand zoeken een lichtpuntje voor mij verschenen. En zoals het er nu voor staat kan mijn paard op deze aarde blijven. Er zijn de afgelopen dagen heel wat gesprekken geweest + mailtjes verstuurd en waarschijnlijk kan ze toch bij me blijven. Uit een onverwachte hoek is er hulp gekomen.

Kan het nog steeds niet bevatten maar het is gelukt. Haha!

Ik wilde jullie dit toch even laten weten.

Hoe was dat spreekwoord ook al weer; Als de wanhoop nabij is ...... of ws het nu als de nood het hoogst is.

1Sigrid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:13

heb even het hele topic gelezen, en ben hartstikke blij voor je dat je paard waarschijnlijk toch kan blijven!
veel succes en plezier met haar in de toekomst Lachen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:19

Wat een geweldig nieuws dat de redding nabij is Haha!
Dat moet toch een behoorlijke opluchting voor je zijn..

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:25

euthanasie, tenzij je zeker weet dat ze hier in Nederland geslachgt wordtt. Geef haar niet weg, er zijn al zoveel paarden slecht terecht gekomen of weer in de handel gegaan als "kinderpony". Als jij haar niet meer kan onderhouden en ze heeft zo'n hoge leeftijd dan moet je haar een eerlijk einde geven. Eenmaal uit jouw handen kan er van alles mee gebeuren, het zal de eerste niet zijn die je later weer op Marktplaats tegen komt terwijl de eigenaar dacht het paard een mooi plekje te geven.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:47

zomon schreef:
Er is na 1.5 maand zoeken een lichtpuntje voor mij verschenen. En zoals het er nu voor staat kan mijn paard op deze aarde blijven. Er zijn de afgelopen dagen heel wat gesprekken geweest + mailtjes verstuurd en waarschijnlijk kan ze toch bij me blijven. Uit een onverwachte hoek is er hulp gekomen.

Hoe was dat spreekwoord ook al weer; Als de wanhoop nabij is ...... of ws het nu als de nood het hoogst is.

Het kleine wonder is dan toch in je leven gekomen. Proficiat, vind het prachtig voor U, je paardje en haar adoptiekind.
Wens je nog veel succes, geniet van het wonder samen met hen.
Die ene zin, de gorte liefde tussen mens en dier, dit wonder is het bewijs.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:58

Wat goed zeg! Haha!
Wat is er voor wonder gebeurt?!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:00

zomon schreef:

Prachtig nieuws Haha!.
Ik wens je nog veel leuke jaren met je paardje Lachen. Wat leuk zeg dat er een betere oplossing is gekomen dan de dood voor dit dier Lachen.