Dat is Selene

En Avantilover selene is 1.16 en ik 1.72 !! Dus ben wel aardig groot voor haar!!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rooslover schreef:ZE kan heel lief zijn..maar ze is meestal een ouwe charijnige merrie..vooral nu ze drachtig is ..en als ze een veulen heeft kan je beter de 1e dagen beetje uit de buurt blijven..als je geen hap wil missen!! Tijdens het rijjden is ze wel pittig..en iedereen die nieuw is voor haar probeert ze uit!! Ze heeft moonlover wel eens een rodeoritje gegeven!![]()
![]()
Maar ik kan wel uren door blijven typen over selene..![]()
WE hebben al zoveel meegemaakt dat het een heel lijstje is![]()
joostvangestel schreef:Zo, ik ben zo'n beetje tussen de Welsh ponies opgegroeid. Toen ik 2 was kocht mijn vader de eerste. Een palominotje die Astrid heette. Toen kwamen er nog twee anderen, een schimmeltje dat Triley Jennifer heette en een bruintje met de naam Annie.
Mijn moeder zag die Annie niet zo zitten, want was bang dat mijn vader hem met haar ging verwarren. Ze moest er dus maar uit. Jennifer en Astrid werden geruild tegen onze eerste kampioensmerrie: Stoatley Polyanthus, die we altijd maar Paulien noemden.
Paulien was een leuke merrie, ze was even oud als ik dus ik had er wel een speciale band meeEr moest nog wat meer bij, dus kwam Dyrin Seren Wen ook op stal. Een donkere palomino maar weer, ze werd door ons Wendy genoemd. Wendy won ook wel wat.
In 1974 kwam er iets bijzonders: Dyrin Tina kwam aan. Wat een leuke merrie, ze heeft zelfs geen bijnaam nodig
Maar goed, het werd weer druk op Sumrin, dus moest er weer eentje uit. Paulien fokte alleen maar hengstveulentjes, dus die ging mee met een goede kennis terug naar Maastricht, waar ze al jaren bij ons gelopen had. Daar bracht ze haar eerste merrieveulen
In 1978 kroop het bloed weer waar het niet gaan kan en kwam Dyrin Zebadee langs. Een vosje. Wat moet je daar nou mee? Weinig eigenlijk. Na 1 veulen hebben we haar doorverkocht aan de buurman, die er veel plezier aan beleefd heeft.
In 1980 verworp Wendy haar veulentje. Helemaal niet leuk. Dus werd Varpullan Gwenna maar aangetrokken uit Limburg. Een jaar later stond ze in Belgisch Limburg.
In 1982 zagen we het helemaal niet meer zitten met de Nederlandse hengstenstapel en kwam Criban Star Fiddle eraan. Voor de eerste keer een hengst op Sumrin, wat is dat nou?
het volgende jaar ging Wendy naar Drente en een jaar later ging Fiddle terug naar de uiterwaarden.
Er kwamen nog wel wat ponietjes aan, maar de meeste vernoemenswaardige was Roman Choice, die in 1987 op Sumrin aankwam. Timing was echter wat lastig, ze kreeg heel zware concurrentie aan een veulentje uit Wales, Revel Comfrey en een ander veulentje van Tina.
Na een paar jaar ging Choice dus door naar een hele beste vriend in Limburg, die er nog beste veulens uit wist te fokken. Intussen kwam de tweede hengst: Vardra Julius was min of meer een verrassing, wij hebben hem van de dood moeten redden, waarna hij naar Drente ging om daar de fokkerij te versterken. Later zijn er nog twee hengstjes geweest. Revel Prince Hal en Baledon Milky Way. De eerste ging naar Hilvarenbeek, voor het karretje en de tweede ging naar Oostenrijk. Dyrin Tina ging terloops nog naar een kennis, die er nog wat veulentjes uit wou fokken en er verder op wilde passen.
De laatste aankoop op Sumrin is er nog steeds aanwezig. Een vreemde aankoop, want we hadden de papa en de mama eerst al verkocht. Tirion loopt nou alweer 5 jaar mee, geheel niet gek. De rest is allemaal min of meer eigen aanfok..
Nou hebben we dus nog 4 hele lieve Welsh A ponies. drie zijn bij ons geboren en van de vierde zijn de vader en moeder bij ons geboren...
avantilover schreef:
Zo ik ben super jaloursWat een bofkont zeg!!! Heb jij ook verstand van stambomen enz? Erg leuk zeg dat fokken ik zou me er eigenlijk ook wel een beetje in willen verdiepen enzo vooral welsh A natuurlijk omdat Bunny ook welsh A is
joostvangestel"]
[quote="avantilover schreef:
Zo ik ben super jaloursWat een bofkont zeg!!! Heb jij ook verstand van stambomen enz? Erg leuk zeg dat fokken ik zou me er eigenlijk ook wel een beetje in willen verdiepen enzo vooral welsh A natuurlijk omdat Bunny ook welsh A is