Welsh & Shetlander praat.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:35

Afbeelding
Dat is Selene Lovers ..Je kan op de foto zien dat ze al aardig oud is

En Avantilover selene is 1.16 en ik 1.72 !! Dus ben wel aardig groot voor haar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:44

Aah Selene is echt liev!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:14

Achhhh Lovers die is idd super cute, lijkt me echt een lieverd. Hoe is ze tijdens het rijden? Je ben idd er wel aardig te groot voor maar het gaat om het gewicht Lachen

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:04

ZE kan heel lief zijn..maar ze is meestal een ouwe charijnige merrie..vooral nu ze drachtig is ..en als ze een veulen heeft kan je beter de 1e dagen beetje uit de buurt blijven..als je geen hap wil missen!! Tijdens het rijjden is ze wel pittig..en iedereen die nieuw is voor haar probeert ze uit!! Ze heeft moonlover wel eens een rodeoritje gegeven! Haha! Tong uitsteken
Maar ik kan wel uren door blijven typen over selene.. *LOL*
WE hebben al zoveel meegemaakt dat het een heel lijstje is

Moonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 16:06

rooslover schreef:
ZE kan heel lief zijn..maar ze is meestal een ouwe charijnige merrie..vooral nu ze drachtig is ..en als ze een veulen heeft kan je beter de 1e dagen beetje uit de buurt blijven..als je geen hap wil missen!! Tijdens het rijjden is ze wel pittig..en iedereen die nieuw is voor haar probeert ze uit!! Ze heeft moonlover wel eens een rodeoritje gegeven! Haha! Tong uitsteken
Maar ik kan wel uren door blijven typen over selene.. *LOL*
WE hebben al zoveel meegemaakt dat het een heel lijstje is

Haha eeyyee mij niet voor schut zetten hé.. Haha! ik ging alleen maar vliegen meer niet.. Schijnheilig

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 16:25

Echt lief hoor Lovers
ik heb zin in de shetlanderverkiezing !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 16:38

Jaah maar bij [ITP]In The Picture, daar mag het niet meer ...

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 16:50

ja.... maar er zijn tog elk jaar verkiezingen van verschillende rassen enz? (tenminste..... dat was toen ik net nieuw was)

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 18:35

FF wachten met die verkiezing over een tijdje ga ik heel vele pics maken van mijn beaty, ze heeft trouwens een kleine dish !!! kei mooi, super lekker ding.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:57

ik heb een shethengst die Sarlando heet. Hij is zwart en een echte bikkel, hij gaf namelijk geen kramp toen hij genummert werd en geeent hahaha terwijl de mini veulen van mijn opa steigerde toen ze genummerd werd..... ziet het verschil Haha! er staan een aantal foto's in mijn profiel van Sarlando en andere pony's!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:14

Komt er dan ook een Welshverkiezing?? En na de vakantie, ik moet de hele vakantie Bokt missen Boos! Scheve mond Om ziek op skivakantie te gaan Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:23

Denk het wel hoor. Ik ga ook snel effe pic´s van Teske en Angel maken Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:30

op de rhille staat polly, een (heeeeel) oude shet. ze stond daar al voor manege verbouwd werd en was toen al oud dus ze kan gerust rond de dertig jaar zijn nu. En het leuke is dat ze voor altijd mag blijven!
Afbeelding
op de manege waar ik nu rijd staat ook een shet en ook een welshje. jammer dat ik een beetje te groot ben om erop te rijden.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:39

Bunny loopt ook voor de kar:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:44

Aah die foto is echt lief zeg! Lekker bij het strand Lachen

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:34

Ja mooie foto he! Er staan er meer bij itp ik zal nog wel het adres opzoeken want het zal nu wel op pagina 2 ofzo staan :S

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:47

Zo, ik ben zo'n beetje tussen de Welsh ponies opgegroeid. Toen ik 2 was kocht mijn vader de eerste. Een palominotje die Astrid heette. Toen kwamen er nog twee anderen, een schimmeltje dat Triley Jennifer heette en een bruintje met de naam Annie.

Mijn moeder zag die Annie niet zo zitten, want was bang dat mijn vader hem met haar ging verwarren. Ze moest er dus maar uit. Jennifer en Astrid werden geruild tegen onze eerste kampioensmerrie: Stoatley Polyanthus, die we altijd maar Paulien noemden.

Paulien was een leuke merrie, ze was even oud als ik dus ik had er wel een speciale band mee Knipoog Er moest nog wat meer bij, dus kwam Dyrin Seren Wen ook op stal. Een donkere palomino maar weer, ze werd door ons Wendy genoemd. Wendy won ook wel wat.

In 1974 kwam er iets bijzonders: Dyrin Tina kwam aan. Wat een leuke merrie, ze heeft zelfs geen bijnaam nodig Haha!

Maar goed, het werd weer druk op Sumrin, dus moest er weer eentje uit. Paulien fokte alleen maar hengstveulentjes, dus die ging mee met een goede kennis terug naar Maastricht, waar ze al jaren bij ons gelopen had. Daar bracht ze haar eerste merrieveulen Haha!

In 1978 kroop het bloed weer waar het niet gaan kan en kwam Dyrin Zebadee langs. Een vosje. Wat moet je daar nou mee? Weinig eigenlijk. Na 1 veulen hebben we haar doorverkocht aan de buurman, die er veel plezier aan beleefd heeft.

In 1980 verworp Wendy haar veulentje. Helemaal niet leuk. Dus werd Varpullan Gwenna maar aangetrokken uit Limburg. Een jaar later stond ze in Belgisch Limburg.

In 1982 zagen we het helemaal niet meer zitten met de Nederlandse hengstenstapel en kwam Criban Star Fiddle eraan. Voor de eerste keer een hengst op Sumrin, wat is dat nou?

het volgende jaar ging Wendy naar Drente en een jaar later ging Fiddle terug naar de uiterwaarden.

Er kwamen nog wel wat ponietjes aan, maar de meeste vernoemenswaardige was Roman Choice, die in 1987 op Sumrin aankwam. Timing was echter wat lastig, ze kreeg heel zware concurrentie aan een veulentje uit Wales, Revel Comfrey en een ander veulentje van Tina.

Na een paar jaar ging Choice dus door naar een hele beste vriend in Limburg, die er nog beste veulens uit wist te fokken. Intussen kwam de tweede hengst: Vardra Julius was min of meer een verrassing, wij hebben hem van de dood moeten redden, waarna hij naar Drente ging om daar de fokkerij te versterken. Later zijn er nog twee hengstjes geweest. Revel Prince Hal en Baledon Milky Way. De eerste ging naar Hilvarenbeek, voor het karretje en de tweede ging naar Oostenrijk. Dyrin Tina ging terloops nog naar een kennis, die er nog wat veulentjes uit wou fokken en er verder op wilde passen.

De laatste aankoop op Sumrin is er nog steeds aanwezig. Een vreemde aankoop, want we hadden de papa en de mama eerst al verkocht. Tirion loopt nou alweer 5 jaar mee, geheel niet gek. De rest is allemaal min of meer eigen aanfok.. Haha!

Nou hebben we dus nog 4 hele lieve Welsh A ponies. drie zijn bij ons geboren en van de vierde zijn de vader en moeder bij ons geboren...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:54

Trouwens, rooslover: Selene is toch niet zo oud? Ze is nog geen 18, toch? Kan ze nog jaaaren mee, als je er goed oppast Lachen

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 20:07

Ze is nog niet oud voor een paard..maar omdat ze het oudste paard is dat we hebben..nouw ik er altijd oud..Haar bijnaam is ook ouwe Haha!
En ze is van april 1985 dus..ze is of word Verward 18

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:20

joostvangestel schreef:
Zo, ik ben zo'n beetje tussen de Welsh ponies opgegroeid. Toen ik 2 was kocht mijn vader de eerste. Een palominotje die Astrid heette. Toen kwamen er nog twee anderen, een schimmeltje dat Triley Jennifer heette en een bruintje met de naam Annie.

Mijn moeder zag die Annie niet zo zitten, want was bang dat mijn vader hem met haar ging verwarren. Ze moest er dus maar uit. Jennifer en Astrid werden geruild tegen onze eerste kampioensmerrie: Stoatley Polyanthus, die we altijd maar Paulien noemden.

Paulien was een leuke merrie, ze was even oud als ik dus ik had er wel een speciale band mee Knipoog Er moest nog wat meer bij, dus kwam Dyrin Seren Wen ook op stal. Een donkere palomino maar weer, ze werd door ons Wendy genoemd. Wendy won ook wel wat.

In 1974 kwam er iets bijzonders: Dyrin Tina kwam aan. Wat een leuke merrie, ze heeft zelfs geen bijnaam nodig Haha!

Maar goed, het werd weer druk op Sumrin, dus moest er weer eentje uit. Paulien fokte alleen maar hengstveulentjes, dus die ging mee met een goede kennis terug naar Maastricht, waar ze al jaren bij ons gelopen had. Daar bracht ze haar eerste merrieveulen Haha!

In 1978 kroop het bloed weer waar het niet gaan kan en kwam Dyrin Zebadee langs. Een vosje. Wat moet je daar nou mee? Weinig eigenlijk. Na 1 veulen hebben we haar doorverkocht aan de buurman, die er veel plezier aan beleefd heeft.

In 1980 verworp Wendy haar veulentje. Helemaal niet leuk. Dus werd Varpullan Gwenna maar aangetrokken uit Limburg. Een jaar later stond ze in Belgisch Limburg.

In 1982 zagen we het helemaal niet meer zitten met de Nederlandse hengstenstapel en kwam Criban Star Fiddle eraan. Voor de eerste keer een hengst op Sumrin, wat is dat nou?

het volgende jaar ging Wendy naar Drente en een jaar later ging Fiddle terug naar de uiterwaarden.

Er kwamen nog wel wat ponietjes aan, maar de meeste vernoemenswaardige was Roman Choice, die in 1987 op Sumrin aankwam. Timing was echter wat lastig, ze kreeg heel zware concurrentie aan een veulentje uit Wales, Revel Comfrey en een ander veulentje van Tina.

Na een paar jaar ging Choice dus door naar een hele beste vriend in Limburg, die er nog beste veulens uit wist te fokken. Intussen kwam de tweede hengst: Vardra Julius was min of meer een verrassing, wij hebben hem van de dood moeten redden, waarna hij naar Drente ging om daar de fokkerij te versterken. Later zijn er nog twee hengstjes geweest. Revel Prince Hal en Baledon Milky Way. De eerste ging naar Hilvarenbeek, voor het karretje en de tweede ging naar Oostenrijk. Dyrin Tina ging terloops nog naar een kennis, die er nog wat veulentjes uit wou fokken en er verder op wilde passen.

De laatste aankoop op Sumrin is er nog steeds aanwezig. Een vreemde aankoop, want we hadden de papa en de mama eerst al verkocht. Tirion loopt nou alweer 5 jaar mee, geheel niet gek. De rest is allemaal min of meer eigen aanfok.. Haha!

Nou hebben we dus nog 4 hele lieve Welsh A ponies. drie zijn bij ons geboren en van de vierde zijn de vader en moeder bij ons geboren...

Zo ik ben super jalours Wat een bofkont zeg!!! Heb jij ook verstand van stambomen enz? Erg leuk zeg dat fokken ik zou me er eigenlijk ook wel een beetje in willen verdiepen enzo vooral welsh A natuurlijk omdat Bunny ook welsh A is Lachen

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 16:48

Wij fokken met welsh A pony's. Voor foto's kun je het beste maar even in het profiel van lageveld kijken, want we hebben er inmiddels 15, dat worden er hopelijk over een paar maandjes 17, als we weer 2 veulens hebben.

Oke, voor de liefhebbers toch maar even een foto van Boreas Ubbo, onze keur, preferente dekhengst.
Afbeelding

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 16:57

yess, een welsh (en shet) topic Haha! zal mijn welshjes ook ff voorstellen:
ik verzorg een welhs K merrie van zo'n 19 jaar met de naam Florahof's Janneke. super lief beest en vecht al jaren tegen haar hoefbevangheid en steeds overwint ze de ziekte: die welshjes zijn supersterk als het om gezondheid gaat (bij ons wel iig... )
afgelopen november heb ik mijn eigen welhs K merrie gekocht: Florahof's Miranda, roepnaam Kip Clown Haha! (foto's: zie mijn profiel)

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 17:04

Leuke beestjes allemaal zeg... Echt leuk om allemaal foto's van shetjes en welshjes bij alkaar te zien!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 17:56

avantilover schreef:

Zo ik ben super jalours Wat een bofkont zeg!!! Heb jij ook verstand van stambomen enz? Erg leuk zeg dat fokken ik zou me er eigenlijk ook wel een beetje in willen verdiepen enzo vooral welsh A natuurlijk omdat Bunny ook welsh A is Lachen

Hoi, misschien weet ik er wel een klein beetje van Knipoog Overigens, ik lees dat Bunny vroeger een stermerrie is geweest. Lijkt me wat sterk, want dan is ze het namelijk nog steeds. Stermerries zijn namelijk ster voor het leven. Ik lees ook dat ze geimporteerd is, hoe heet ze dan voluit?

Trouwens, zo'n bofkont ben ik nou ook weer niet.. In de laatste 8 jaar heb ik onze ponies maar zo's 20 keer gezien.. Dat is toch véél te weinig Verdrietig

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 18:03

joostvangestel"]
[quote="avantilover schreef:

Hoi, misschien weet ik er wel een klein beetje van Knipoog Overigens, ik lees dat Bunny vroeger een stermerrie is geweest. Lijkt me wat sterk, want dan is ze het namelijk nog steeds. Stermerries zijn namelijk ster voor het leven. Ik lees ook dat ze geimporteerd is, hoe heet ze dan voluit?

Trouwens, zo'n bofkont ben ik nou ook weer niet.. In de laatste 8 jaar heb ik onze ponies maar zo's 20 keer gezien.. Dat is toch véél te weinig Verdrietig
[/quote]

Nee ze is geen stermerrie weer, ik weet niet meer precies waarom ze is afgekeurd ik zal het nog eens ff navragen. Wel weet ik dat ze bijna naar de slacht is gewoon omdat ze dampig was naar volgens mij was dat de reden niet. Hoe zo voluit heeft weet ik niet, ze heeft papieren ik had ook eerst gevraagt aan de eigenaar om te kijken maar volgens mij heeft ze dat nog niet gedaan. Ik ga het weer vragen ik zou het ook wel willen uitzoeken ze heeft iets van 8 veulens gehad! Lachen
Nou dat is idd erg weinig staan ze dan zo ver weg joh? Scheve mond