Hoe beloon jij je paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 14:38

Mijn jolige puberfries haalt "braaf" en "draf" nog weleens door elkaar en daarom beloon ik hem tijdens het rijden met "goed" of "goed zo" !!
Over die woorden bestaat geen twijfel en hij weet dondersgoed dat hij dan errug braaf is! Haha!
Ook krijgt hij een kneepje, klopje, aaitje op zijn hals!
In en om de stal krijgt hij een uitgebreide kroelbeurt.

Snoepjes krijgt hij alleen als hij er iets voor moet doen (vrijheidsdressuur of in zo'n bal) anders blijft hij om snoepjes bedelen!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:32

In de stal of ernaast met een aai en beetje kletsen.
Als ik erop zit en hij braaf is (dat is voor hem al normaal galopperen of netjes reageren als ik een volte wil draaien Haha!) mag hij na niet al te lange tijd weer een stukje in een rustig tempo stappen of draven aan een lange teugel.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:02

Onder het zadel altijd met "braaf" "goedzo" enz. en kriebelen op de schoft
Op stal enz. hetzelfde als onder het zadel alleen dan dan niet alleen kriebelen op de schoft

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:40

Ik ben niet echt iemand die mijn paarden beloond met snoepgoed of dergelijke. Mijn paarden worden beloond door hen te zeggen hoe goed ze het gedaan hebben. Meestal worden ze ook goed geaaid met woorden of beloning. Ik beloon ze dan ook heel vaak.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:37

[***] moedig ik aan met
- kom op je kan het wel

Ik beloon haar met
- goedzo.. braaf
- of een kriebeltje in haar hals.

Prinses stel ik gerust met

- kom maar het is okee

Als ze braaf is

-[i]goedzo braaf

verder heb ik nog een heleboel woorden daarvoor,
na de les- of gewoon rijden krijgen ze meestal slobber of een paardensnoepje

Koetjespaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:31

Hai,

Ik heb aan mijn paard op het moment nogal een puber. Over veel dingen doet hij dan er moeilijk. Als hij het dan wel goed doet, stop ik daar ook mee. Je moet er gewoon niet te lang op doorzeuren. Stoppen met werken is de beste beloning. Natuurlijk krijgt mijn knolletje ook wel eens wat lekkers gewoon tussendoor en ook met mijn stem beloon ik hem altijd.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:01

Ik zeg meestal.:Braaf of Goed zo of Goed gedaan en meestal zeg ik er dan nog kanjer of schoonheid bij! en ook een kriebel in de manen of een klopje op de hals! En meestal krijgen ze na de les geen grote knuffel! meestal geen snoep want anders woren ze zo zeurderig!!

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 23:03

een knuffel na het rijden en kriebelen in zn maantjes..en natuurlijk zn vepamueslislobbersoep! Tong uitsteken jammmmmiee

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 23:05

en met mn stem natuurlijk tijdens het rijden. Lachen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 01:12

Ik beloon met me stem onder het rijden, en aaien over de hals als ze even mag ontspannen enzo.
Ze haalt onder het rijden wel de woorden: "Hoo" en "goed zooo" door elkaar Haha!