Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ineke1963

Re: Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:19

Foto 1:
Spoiler:
vrolijk levendig hondje, ietwat problemen met de oren, soms wat hoesterig en regelmatig aan de dunne maar verder geen klachten qua gezondheid tenminste niet wat medicijnen nodig zou hebben, stress is er af en toe maar dat is meer omdat de hond zelf zo druk is en over-actief

Foto 2:
Spoiler:
dit paard is een denker, denkt soms teveel na en lijkt te piekeren, mede door zijn verleden en het niet altijd weet een plek te geven, maar voorlopig voelt hij zich prima als hij de liefde krijgt wat hij eindelijk heeft verdient, geduld is een schone zaak

Foto 3:
Spoiler:
dit paard voelt zich lekker in zijn velletje hoewel het af en toe last heeft van zijn rechtervoorbeen/voet, denk om de hoef, zit af en toe een pijnlijke plek. De staartwortel is een gevoelige plaats bij dit dier, misschien in het verleden een blessure

Foto 4:
Spoiler:
deze hond is vreselijk alert, elke beweging is wat hij ziet, soms voelt het als een bedreiging soms enthousiasme, maar alert moet hij van zichzelf zijn, kan ook nieuwsgierigheid zijn. Denk om mag/darm problemen die regelmatig terugkeren

Foto 5:

Spoiler:
deze pony heeft het moeilijk met zichzelf, voelt zich af en toe somber gestemd maar voelt zich verder kiplekker, ik zie hierbij een wit paardje wat hij mist, gezondheid is oke, denk om de achterhand met name rechts richting de heup

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:26

Ik ben op dit moment even met de mods in bespreking wat er gedaan wordt met de informatie waarmee Vonnie kwam. Zodra ik daar meer over weet zal ik de eigenaren contacten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:41

De afspraak was dat je alleen dieren van jezelf opgaf of waar de eigenaar mee accoord was (en die jij nu dus nog veel ziet). Als een bepaalde inzender dat niet heeft gedaan, dan lijkt het mij het handigste dat die inzending gewoon geschrapt wordt.
Ik vind het ethisch ook niet correct de dieren van een ander ongevraagd te readen, ongeacht of dit nu door beginners/gevorderden/totaal niet begaafde mensen is.

Daarnaast snap ik niet dat de foto's terug te vinden waren. Afspraak is al vanaf het eerste topic geweest dat het geen bekende Boktdieren mochten zijn, om nepperij te voorkomen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:04

Dat schortte mij ook Urielle.

Maar dit keer waren er in elk geval 2 makkelijk te traceren, dat heb ik ook gePB't aan Rock.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:09

ik wil graag eens meedoen........

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:28

Nou , Kim, ga je gang !

De lijnen staan nog open!
Zolang de eigenaars zich niet bekend maken, mag je de foto's "readen"

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:37

foto 2 schimmel

hij vind iets spannend, ik voel zo een kriebel, kriebel in mijn buik. Hij voelt zich erg vrolijk en heeft veel zin in dingen...... hij vind het moeilijk om nee te zeggen.......

foto 3 de haf

Vind zichzelf nogal wat zeg!!! arrogante kwal!!! Lachen is nergens van onder de indruk...... wil graag heel hard werken, en echt wel laten zien hoe braaf hij kan zijn, maar zodra het moet komt de ezel in hem boven...

gut valt nog niet mee Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:39

ik ga nu even teruglezen wat de andere geschreven hebben, of mag dat niet?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:54

KiWiKo schreef:
ik ga nu even teruglezen wat de andere geschreven hebben, of mag dat niet?

Dat heb ik na het readen ook gedaan. Erg leuk als je ziet dat de andere sommige dingen hetzelfde hebben Ja
Die spoilers enzo zijn gewoon om te zorgen dat je "blanco" begint. Dus zonder invloed van wat anderen gezegd hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:40

crossmonster schreef:
Dat schortte mij ook Urielle.

Maar dit keer waren er in elk geval 2 makkelijk te traceren, dat heb ik ook gePB't aan Rock.

Als de aangeleverde foto's door de TS OPNIEUW geuploaded worden via imageshake.us of mijnalbum of whatever voor een site EN DAN PAS GEPLAATST WORDEN dan kunnen ze niet getraceerd worden. Is door mij tig keren aangegeven bij Rock het afgelopen jaar maar op de een of andere manier wordt dat niet gedaan. Readen lijkt me dan inderdaad een stuk moeilijker Haha! Clown

Spoiler:
BTW: ik zie nu inderdaad pas dat 4 van de 5 foto's te traceren zijn Bloos! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:46

Lieve Slimmerik, ik weet dat je me dat al een aantal keer hebt aangegeven, maar het neemt al redelijk wat tijd in beslag om te controleren welke foto's ik vorige keer heb geplaatst, of er een klein beetje variatie in zit (dus niet 5 mensen en verder niks), de eigenaren van de foto's op de hoogte te houden, te kijken hoe het topic loopt etc.

Ik ben er absoluut niet vies van om dit topic te leiden, maar het is voor mij ook maar een hobby, en natuurlijk mag er commentaar op geleverd worden, maar ik vind niet dat er van me kan worden verwacht dat ik naast de tijd die ik nu al in het topic steek, ook nog eens een extra photobucket aan moet maken omdat sommige mensen hier gewoon voor zichzelf niet eerlijk kunnen zijn.

Nogmaals, het gaat mij er niet om dat mensen leren readen of wat dan ook, maar ik hoop dat mensen er lol in hebben en kijken of het voor hen werkt. Als men de behoefte voelt om eerst informatie over dat paard te vinden en daar dan een verhaaltje van te knutselen moeten ze dat vooral doen.

Waar ik echter niet blij mee ben is als mensen zeggen toestemming van eigenaren te hebben en achteraf blijkt dat misschien niet waar te zijn. Maar goed, dat is iets waar nu een mod naar kijkt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:50

Foto 1:

Spoiler:
Ik heb het gevoel dat deze hond al enige tijd geleden overleden is. Volgens mij is de hond aangereden en heeft toen de heupen of het bekken zo beschadigd dat hij (denk een hij) niet meer te redden was. Het was een domme actie van hem (oversteken in enthousiasme) en dat weet tie zelf ook. Hij heeft er spijt van om zo zijn baasjes verdriet te doen. Hij heeft het nu goed en is altijd bij zijn baas om haar bij te staan in moeilijke tijden.

Dit is wat ik doorkrijg. Weet nou niet of mijn fantasie op hol slaat, maar dit is het volgens mij???
Ach, tis poging 1.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:08

@ Rock: ik neem mijn petje af voor het werk wat je ermee hebt. Maar het lijkt me voor de eigenaren leuker als ze een zo veel mogelijke "eerlijke reading" krijgen.

Sommige mensen vallen van hun stoel als blijkt dat zo maar een amateurtje precies weet dat een paard 5 jaar geleden een koliek heeft gehad of iets mee heeft gemaakt.

Fantastisch !! Hoe is het mogelijk !!

Betreffende "readers" krijgen smeekbedes om desnoods voor geld hun paard te readen etc. etc. (die discussies zijn in het verleden genoeg geweest en daar is dit topic ook niet voor bedoeld)

Maar ik moet die dan toch teleurstellen dat het allemaal terug te vinden is. Jammer voor de eigenaars en de mensen die wèl goed gegokt hebben.

Vóór je de foto's plaatst mag je ze gerust aan mij sturen, zodat ik ze opnieuw uploaded en je ze terugstuur met ontraceerbare links.

Dan heb je in iedergeval zo veel mogelijk de traceerbaarheid geblokkeerd.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:28

Mag ik hier even een opmerking maken. Reading is geen gokspelletje. Je 'weet' het of je 'weet' het niet. Is geen negatieve kanttekening begrijp me goed. Ik werk zelf in deze wereld en ik vind als je een foto van iemand of een dier gaat readen dat je moet weten wat je doet en waar je je aan moet houden. Er zijn simpelweg een aantal regeltjes in deze wereld en 1 van deze regels is wel de belangrijkste regel, dat is vertrouwen, open en eerlijk zijn. Als er dan niet eerlijk wordt 'gespeeld' dan vind ik een reading zinloos. Het kost enorm veel energie, zeker voor een 'beginner', waar je mee moet leren omgaan en ik vind dat je dat dan niet mag 'gebruiken'. Een foto hoeft per definitie niet recent te zijn, ook al is de foto 20 jaar oud, daar kan je het heden er nog uithalen. Je maakt contact met het dier/persoon niet met de foto of situatie.

Ik neem mijn werk heel serieus, puur alleen omdat ik vind dat je deze gave hebt gekregen en dit niet mag uitbuiten of om jezelf er beter van te maken. Zo werkt het niet.
Ben dankbaar dat ik dit mag doen, dat ik de dieren kan en mag helpen en daarmee ook de mensen.
Ik ben niet duur omdat ik een cadeau wat ik gekregen heb nooit zal verkopen.

Verder vind ik dit een grandioos mooi topic, wou dat er meerdere van waren omdat eindelijk het paranormale uit de taboesfeer wordt gehaald en daar ben ik heel heel blij mee Lachen

@Rock, ook van mij mijn complimenten, weet maar al te goed hoe moeilijk dit is.

@slimmerik: ben het helemaal met je eens dat iedereen een eerlijke reading behoort te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:17

Ik doe dit voor het eerst, en heb even de rust genomen. Ik ben benieuwd of het een beetje klopt!

Foto 1:
Spoiler:
Ik zie een hond die ergens om treurt en pijn heeft. Ik voel pijn aan mijn lichaam, bij mijn borstkas en mijn heup. Ook hoor ik drukke stemmen en een schreeuw en een hard geblaf.

Foto 2:
Spoiler:
Een merrie van 8 jaar. Fijn karakter, pittig maar gaat voor je door het vuur. Dit is een lease of eigen pony, geen manegepony. Ze hecht zich heel erg aan sommige mensen waarmee ze al een aantal keer problemen heeft gehad omdat de eigenarrese haar niet kon houden.

Foto 3:
Spoiler:
Een merrie, oplettend maar ontzettend braaf. Heeft een lief meisje als eigenaar en gaan voor elkaar door het vuur. Ik merk dat ze veel jeuk heeft, zomerexceem?

Foto 4:
voel ik niks bij.. probeer het later opnieuw.

Foto 5:

Spoiler:
Een beestje dat niet goed verzorgt wordt en vraagt om aandacht. Wil graag vriendjes worden,. maar niemand met hem.. hij zoekt dieren op maar die willenhem meestal niet in de kudde. Hij voelt zich alleen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:29

Rock, heb jij al een update? Ik ben nl. erg benieuwd naar de verslagen van de eigenaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:31

Nee nog geen update. Vie had de situatie waar ik eerder over schreef opgepakt, maar omdat zij stopte met modden is dat overgezet naar een andere mod als het goed is. Zodra ik meer weet........

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 07:23

Hm nou dat gedoe duurt dan wel erg lang.
Kunnen de eigenaars zich niet gewoon melden

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:21

Inderdaad, kunnen ze zich toch niet gewoon melden? Wat de uitkomst ook is, het is toch wel fijn als wij weten wat het verhaal achter een dier is. we horen het vanzelf dan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:24

Ik snap jullie standpunten daarin... Wat mij betreft mogen de eigenaren zich ook best melden, maar er komt dan nog even geen nieuwe ronde.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:26

Oké dat kan ik me voorstellen, maar ik zou het wel fijn vinden als er toch vast eigenaren zich kwamen melden. Lijkt mij dat die zich hoe dan ook komen melden, toch?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:33

Rock schreef:
Ik snap jullie standpunten daarin... Wat mij betreft mogen de eigenaren zich ook best melden, maar er komt dan nog even geen nieuwe ronde.

Ga je nu voor nieuwe rondes meer controles uitvoeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:37

Ik vind het heel erg vervelend dat mijn vertrouwen is beschaamd. Er zijn niet veel regels in dit topic, en één ervan is gewoon dat een dier van jou moet zijn, of dat de eigenaar toestemming geeft. Dit is voor mij maar ten dele te controleren, en op het moment dat ik zelfs een mailtje krijg van een eigenaar mag ik er toch vanuit gaan dat dit gewoon klopt.

Eigenlijk zou het doodzonde zijn als één iemand op deze manier het topic weet te verzieken, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat ik hier absoluut niet blij mee ben

En eigenlijk weet ik gewoon niet goed of ik hiermee door wil.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:46

Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik dat heel jammer zou vinden als dit topic geen vervolg zou krijgen.
Maar begrijp ook jou standpunt wel hoor Rock!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:50

Dat kan ik me heeeeel goed voorstellen, maar het is niet jouw schuld. Vind het niet eerlijk van ponyparadijs dat er wel met een beschuldigende vinger wordt gewezen.
Het is een vorm van tijdverdrijf, ik denk niet dat je van Rock kunt verwachten dat ze alles en iedereen gaat controleren.
En over het eerder aangehaalde 'probleem' dat de foto's gemakkelijk achterhaald kunnen worden en dat deze dus ergens anders moesten worden ge-upload vind ik helemaal belachelijk. Iedereen doet dit om te proberen, je hebt er niemand mee als je de bron gaat achterhalen behalve jezelf. Je houd jezelf voor de gek en niemand anders.

Ook ik zou het erg jammer vinden als het topic geen vervolg zal krijgen, maar ik kan me goed voorstellen dat je er op deze manier geen zin in hebt. (met op deze manier bedoel ik dat er geknoeid wordt met foto's/eigenaren)