Waarschijnlijk rhino bij mij op stal!Daisy dood!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SWELLINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 21:37

henla_tent schreef:
Wat erg zeg. Hopen dat je merrie er goed van af zal komen

Heel veer sterkte

hi allemaal!!! De situatie wordt steeds erger:daisy staat nu helemaal niet meer op en ligt al twee uur alleen maar op haar zij.Ziet er echt naar uit dat dit haar laatste nacht bij ons is.De koorts zakt nog steeds niet sinds vanmorgen(blijft steken op 39.1) en ze voelt zich steeds beroerder,..ogen draaien weg en ze ligt helemaal te trillen.moet nog steeds afwachten.Als ze te veel pijn krijgt bel ik sowieso de dierenarts om haar daarvan te verlossen.Kan dit niet aanzien.Wacht nog tot morgen en zie van daaruit wel verder.ga nu gauw weer naar haar toe!!!hou jullie op de hoogte
gr saskia

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:09

Heel veel sterkte dan maar de komende nacht.
Wat verschrikkelijk voor jullie. Mijn vijfjarige dochter heeft ook een Shet en die twee zijn de beste maatjes. Ik moet er niet aan denken dat mij zou overkomen wat jou nu aan het overkomen is.
Ik hoop van harte dat ze er toch nog bovenop komt.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:13

Gatsie wat erg wat jullie nu overkomt. Ik wens je heel veel sterkte. Mijn zoontje van 5 heeft ook een shet waar hij heel erg aan gehecht is en ik moet er niet aan denken hem te moeten vertellen dat hij die moet gaan missen.
Nogmaals heel veel sterkte gewenst.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:18

Verschrikkelijk wat er is gebeurt, ik hoop dat ze sterk genoeg is.
Het is overigens erg raar dat het zo veel geld kost om het veulen te laten onderzoeken. Het lijkt me toch in ieders belang om te weten of het wel of geen rhino is, door de hoge kosten zou je ervan afzien en blijft iedereen in verwarring achter. Eigenlijk zou er een soort fonds moeten zijn die deze onderzoeks kosten betaalt.

In ieder geval heel veel sterkte.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:24

jeetje zeg wat erg, ik leef heel erg met je mee.
Ik hoop voor je dat het snel beter gaat

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:26

Joh, wat ontzettend erg voor jullie allebei! Veulentje verloren en nu is daisy ook zo ziek. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat ze er toch bovenop komt. We duimen voor jullie....

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:33

Oh wat vreselijk!!
En wat erg om te lezen dat je paardje zo lijdt... en om machteloos te moeten toekijken... Verdrietig
Toch hoop ik dat je een goede beslissing maakt, laat je merrietje niet 'onnodig'lijden...
O jeetje zeg, ik leef erg met je mee...
Heel erg veel sterkte toegewenst!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:35

Ik wens je heel veel sterkte en duim dat het toch
nog hopelijk goed gaat komen met Daisy

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:53

Of je moet zelf het veulen naar Utrecht brengen, dat zou wat kosten schelen denk ik maar emotioneel moet je dat wel aankunnen.
Inderdaad dit zou door een of andere instantie betaald moeten worden. Normaal zou de verzekering zoiets dekken maar ik denk dat er maar weinig shetjes zijn die verzekerd zijn.
Wat ik vreemd vind is dat de koorts niet zakt, ik neem toch aan dat ze haar koorts remmers hebben gegeven.
Ik zou erg graag langs gaan om te helpen maar vind het te riskant, hopelijk komt ze goed door de nacht.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:05

SWELLINK"]
[quote="Barb"]Wat erg, het komt nu wel heel erg dichtbij Scheve mond

Wat ik niet snap is onderstaande, het ene moment moet je hem (ik neem aan dat je VA dhr. Knoop is) acuut bellen en als je hem belt op dat moment wil die niet komen omdat hij alles al gedaan heeft Verward

[quote="SWELLINK schreef:
Als de temp vanavond boven de 39.7 komt moet ik hem acuut bellen.
[/quote]
Snap ik dus ook niet.Moest bellen,deed ik,...zou komen,...en 10 minuten later word je gebeld dat ie toch niet komt.Snap r helemaal niets van!! Ook niet van t virus trouwens.Ze zeggen dat t via-via word doorgegeven,maar mijn pony's zijn totaal niet met andere pony's/paarden in contact geweest.Begin nu persoonlijk toch te twijfelen of t toch niet stiekem door de lucht gaat(net zoals mkz of zoiets.)Afwachten maar,...zucht!!Moet zometeen trouwens distructie bellen om t veulen op te halen.Vind ik echt verschrikkelijk!!Weet echt niet wat ik r allemaal mee aan moet!
[/quote]

Aller eerst heel veel sterkte gewenst.
Ik heb vanmiddag v.a. van ons gesproken en die vertelde mij dat het idd ook via de lucht kan .... word hier ook lichterlijk gek want iedereen zei dat het wel mee viel en ik dus van de week gewoon naar les (zonder contact andere paarden en paarden eigenaren) maar veearts zei dat div. paarden in een binnenbak het al over kunnen brengen dmv proesten (zit dus in luchtwegen/vocht).

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:44

oh klote zeg! heel veel succes meid! vind het echt vreselijk voor je en ook je dochtertje.....

SWELLINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 23:58

reddytobias schreef:
oh stinkmodder zeg! heel veel succes meid! vind het echt vreselijk voor je en ook je dochtertje.....

heb net Daisy's temperatuur opgenomen.Was eerst 39.1 (kon t alleen beroerd opnemen omdat ze vrij onhandig lag).Een kwartiertje later heb ik haar wat beter kunnen tempen omdat ze half was gaan staan.Toen bleek ze 38.7 te hebben.De koorts lijkt dus iets te gaan zakken.Durf nog niet te hopen(ligt nog steeds te knokken voor haar leven;nog steeds even beroerd) duimen duimen duimen

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:02

Duim met je mee! Sterkte vanacht...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:03

Ik zal voor je meeduimen. Wie weet heeft ze nu het ergste toch gehad. Veel sterkte.

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:29

Ik duim ook met jullie mee. Sterkte hoor!!
(nog een vraagje ook; ik heb wel eens gehoord dat op een stal waar rhino was de paarden die niet meer zelfstandig konden staan in een soort hangmat werden gehangen (met takels en zo). Waarom dit precies was weet ik eigenlijk niet (doorliggen??) Misschien kun je informeren of dit verlichting voor je pony kan bieden. Een shetlander is natuurlijk niet zo groot, dus een hangmat maken moet wel mogelijk zijn..

Heel veel sterkte!!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:55

Jemig... wat heb jij het zwaar zeg Verdrietig ...! Ik blijf aan jullie denken hoor en natuurlijk vast aan een goede afloop geloven!!! Sterkte vannacht!!

Mariska, er stond in de laatste Cavallo een bericht, waarom het zo gevaarlijk is, als een paard blijft liggen. Het schijnt dat de bloedsomloop van een paard er niet op berekend is, als ze te lang liggen (3 uur is al heel erg lang Scheve mond ...) en ze kunnen dan snel sterven. Ik denk dat als je ze in een hangmat legt en heen-en-weer kan schommelen, het paardenlichaam niet "star" op één plek blijft liggen (dit is gewoon mijn theorie hoor Knipoog !)

SWELLINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 01:13

Sterre schreef:
Jemig... wat heb jij het zwaar zeg Verdrietig ...! Ik blijf aan jullie denken hoor en natuurlijk vast aan een goede afloop geloven!!! Sterkte vannacht!!

Mariska, er stond in de laatste Cavallo een bericht, waarom het zo gevaarlijk is, als een paard blijft liggen. Het schijnt dat de bloedsomloop van een paard er niet op berekend is, als ze te lang liggen (3 uur is al heel erg lang Scheve mond ...) en ze kunnen dan snel sterven. Ik denk dat als je ze in een hangmat legt en heen-en-weer kan schommelen, het paardenlichaam niet "star" op één plek blijft liggen (dit is gewoon mijn theorie hoor Knipoog !)

GETVER!!!! Nu ben ik helemaal bezorgd over vannacht!!!!!Ze staat nl niet op en de dierenarts komt morgen pas!!!!k*t,k*ut kan nu helemaal niet meer slapen,(neem t jou niet kwalijk hoor sterre ,....!!!)

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:14

Sterre schreef:
Ik denk dat als je ze in een hangmat legt en heen-en-weer kan schommelen, het paardenlichaam niet "star" op één plek blijft liggen (dit is gewoon mijn theorie hoor Knipoog !)

Even off-topic. De paarden waar ik het over had werden op deze manier staande gehouden (dus net alsof ze gewoon staan, met vier voeten op de grond) omdat ze dat op eigen kracht niet konden. Heen en weer schudden kon niet (met grote rijpaarden die aan een soort minikraan hangen is dat erg link ivm omvallen) (Die minikraan is omdat ze wel in de stal moesten blijven) Dat met die bloedsomloop komt me ineens wel bekend voor trouwens..

Hoe gaat het inmiddels met Daisy?
*duim duim*

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:18

Als je erg bezorgd bent bel dan de veearts.Daar zijn ze voor.Een goede veearts vind het heus niet erg om gebeld te worden.Zo kun je de nacht toch niet in?heel veel sterkte(en bellen!)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:27

Dat ben ik met Flair S eens. Goed is het niet dat ze al zolang ligt. Ik heb ook wel eens zo'n paard in een hangmat gezien. Die had influenza maar meestal doen ze dat pas na een paar dagen dacht ik.
Ik neem toch aan dat de veearts zich ook wel realiseert dat ze al een dag ligt en actie zou nemen als het nodig is?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 08:54

Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? Ik hoop dat Daisy het ergste nu gehad heeft...

SWELLINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 09:41

Linda250 schreef:
Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? Ik hoop dat Daisy het ergste nu gehad heeft...

hi allemaal! Heb Daisy vannacht om de twee uur getemperatuurd en toen bleek de koorts te zakken(lag nog wel te rillen enzo)Om 4 uur vannacht was de koorts zo laag(37.6 netjes dus)dat ik samen met t verzorgmeisje even 2 uurtjes ben gaan slapen.Komen we vanmorgen in de stal en zagen dat ons meissie toch helaas is overleden!!!!!Ben kapot;besef t nog niet helemaal.Ben ook met Lesley(mijn dochtertje)naar haar pony gegaan om afscheid te nemen.Zo zielig joh!!Heb haar alleen de stal in laten gaan en ze begon toen steeds Daisy's naam te roepen.Ging door de grond!heb foto's van hun samen gemaakt zodat ze af en toe er nog naar kan kijken als ze die behoefte heeft.ze heeft haar ook geaaid en geduwd om te kijken of ze nog leefde.Voel me verschrikkelijk rot.Eerst t veulen en dan moeders.In ieder geval bedankt dat iedereen zo met ons mee heeft geleefd!! groetjes saskia

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:49

Ach, jeee, heb zo meegeleefd met je verhalen en zo gehoopt dat ze erdoor heen zou komen en de volgende ochtend je vrolijk zou aankijken. Sterkte met het verwerken van jullie verlies, ook voor je dochter!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:50

Wat erg! Je kijkt heel lang uit naar een veulen en dan gaat het fout.Dit kun je dan nog enigzins accepteren,maar als dan je merrie ook nog overlijdt.....Heel veel sterkte voor jou en je dochtertje.

SWELLINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 09:53

Eleonoor schreef:
Ach, jeee, heb zo meegeleefd met je verhalen en zo gehoopt dat ze erdoor heen zou komen en de volgende ochtend je vrolijk zou aankijken. Sterkte met het verwerken van jullie verlies, ook voor je dochter!

Heeft iemand toevallig een lief berichtje over voor mn dochtertje?Heb een nieuw bericht geopend met de naam:wie heeft r een lief bericht voor mn dochtertje!!!! mijn dochtertje heet lesley en is 5 jaar
alvast bedankt!!
gr saskia