Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marialva

Re: Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:19

daar ben ik niet bij geweest Haha! had het wel willen zien wahahaha, ik ging een keer de berg van kraantjelek af racen met mn pony en wat doet m,n pony die stopt midden op de berg Clown ik voorover van de pony afgerold vol met me gezicht in het zand (echt zand happen dus) en rolde zo door tot de holle boom, maar mn pony bleef lekker eigenwijs staan in het midden van de berg! moest ik met mn mond vol zand weer die berg op klimmen en geloof me dat was zwaar mul zand, niet te doen dus, maar goed pony bleef staan en kon ik er mooi naar toe ik dacht van nou stap hier weer op.... ja mooi niet dus val weer voor over en weg was mn pony nee ze ging niet naar beneden maar naar boven en bleef daar echt zo staan van : ga jij maar eens vet naar boven klimmen Boos! sindsdien ben ik dus nooit meer hard met mn pony van die berg afgegaan, had mn lesje wel geleerd Knipoog

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:18

splash1999 schreef:
Dapy schreef:
uhh, onder paarden door kruipen Bloos uhh,,

doe ik nog steeds hoor. wel die van mij en die is het gewend.

ja doe ik ook nog steeds, maar test ze altijd zelf, vooral leuk met vliegjes in de buurt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:20

Je bedoeld dingen in de trand van een portiektrap op met je ponie, en dan eenhoog draaien en weer naar beneden??? dat soort dingen Haha! Haha! Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:24

KiWiKo schreef:
Je bedoeld dingen in de trand van een portiektrap op met je ponie, en dan eenhoog draaien en weer naar beneden??? dat soort dingen Haha! Haha! Haha!

Ohh hhahaa!!!

Ik had zelf geen pony, maar hielp mijn buren MET ponys wel altijd, paarden hadden een weitje een stuk verder op, dus die moest je dan ophalen... ennatuurlijk ga je er dan niet naast lopen.
Maar zonder cap, of wat dan ook in volle galop terug naar huis... en ja dat ging wel is mis, maar daar lachte je dan om... en wonderbaarlijk ging het ook altijd goed...
En ach, wist ik veel, toen ik 4 was, dat de paarden van mn andere buren niet in gereden waren... ik nam ze aan de manen mee naar het hek en kroop er dan op, ging eigenlijk ook altijd wel goed, pony stapte een stukje en ging dan staan eten...
Ach... ik zat toch...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:33

smit_ilse schreef:
* Verstoppertje spelen in het maisveld met de shet. Wij verstoppen en dan 1 de shet loslaten tot ze ons gevonden had.

ROFL ik zie het helemaal voor me. Zo´n verdwaasde shet in een maisveld.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:38

geweldige verhalen hier, gelukkig ben ik dus niet de enige die af en toe niet helemaal goed wijs was, vroegah..

Toch was dat de meest geweldige tijd, kijken wie er sneller was, de auto's op de snelweg of jij, zonder zadel en cap...
Op ieder paard waar je op mocht op springen, zonder te vragen of ie wel of niet zadelmak was...en dan het liefst gelijk naar buiten (ging wel eens mis)
Offeuh.. met een hele groep als een idioot door het bos, ff vergetend dat er een paar beginners tussen zitten die zich aan alle kanten vasthielden om maar te blijven zitten, wat ook niet altijd lukte trouwens.
Springen over alles wat los en vast zat, hekjes, boompjes, palen en noem maar op.
En het allerleukste was toch altijd wel een ijsje halen in het dorp, gewoon op je pony blijven zitten, ijsje aan het loket bestellen en betalen. Dit heb ik later ook nog met de paarden gedaan maar deze paste niet onder de luifel, moest ik nog afstappen ook..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:46

..wat een leuke verhalen!!!..hahahaha..ik herken zo mezelf er in!...maar wat al eerder is gezegd, nu heb ik 2 kids en ben ik een stuk voorzichtiger geworden!..en rij ook ik braaf met een cap!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:05

Ik val niet onder het oudere spul.. maar heb wel leuke dingen gedaan.. Opeen shetje buiten gaan crossen zonder cap of schoenen..

Achterstevoren op een fjord zitten en hem dan laten springen.. zonder zadel Tong uitsteken

xx

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:22

Jasmijn76 schreef:
..wat een leuke verhalen!!!..hahahaha..ik herken zo mezelf er in!...maar wat al eerder is gezegd, nu heb ik 2 kids en ben ik een stuk voorzichtiger geworden!..en rij ook ik braaf met een cap!

Haha Ik ook reed nooit met cap.
Nu ik 2 kindjes heb haal ik niet meer van die ondoordachte dingen uit en draag ik altijd een cap.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:24

Wedstrijdje tegen de trein Bloos

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:27

goh wat ik vroeger allemaal deed Haha!

- tussen m'n paard haar benen gaan liggen
- staldeur openzetten en een simpel halstertouwtje voorhangen, paard gaat niet gaan lopen hoor Huilen van het lachen
- paard over een drukke baan laten oversteken richting wei zonder halstertouw, paardje volgt wel hoor...

voor de rest kan ik niet direct iets bedenken.

Wat was ik naïef Haha!

wat ik ondertussen bewust doe:

- met een boogje achter m'n paard haar kont lopen
- altijd een cap dragen!!!
- altijd in het achterhoofd houden dat een paard in eerste instantie een vluchtdier is
- in verschillende situaties vooruit denken, naar wat er kan gebeuren, is het gevaarlijk, zien dat het niet gevaarlijk wordt Knipoog

SomebitchJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:31

Bokje springen op je paard. Huilen van het lachen
Met zijn 2en naar buiten zonder zadel op 1 paard en een rengalopje doen.
Met de fiets aan het zadel van het paard hangen (wat natuurlijk op zijn rug ligt) want dan hoefde ik niet te trappen Huilen van het lachen
Aan de longeerlijn zonder zadel in dames zit in galop
Heeel wat rengalopjes zonder zadel.

Verder kan ik er zo niet opkomen. Clown

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:40

De dijk op en af galopperen, liefst zonder zadel en met cap reden we zowieso nooit.
Over alles springen wat los en vast zat, incl. slootjes, zelf gebouwde hindernissen van hooibalen die net daarvoor door de boer klaar waren gemaakt.
Met pony naar de snackbar en pony dan aan fietsenstalling/rek vastbinden, wat pony niet altijd even leuk vond.
In volle galop naast een autoweg, kijken of je de auto's in kon halen, zelfde met racefietsers (die moeten zich een ongeluk geschrokken zijn)
Met z'n tweeen op een paard buitenritje maken, incl. galop.
Ringsteken en dan verkleed als spook, pony met groot laken met alleen gaten bij de ogen en zo een half uur over straat daarna toe en weer terug.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:12

Op elke strond vervelende pony stappen. Vork En dan nog eens 1.20 mee gaan springen, met alle vertrouwen, op een pony die eigenlijk nooit normaal deed. Huilen van het lachen Maar dat zou ik nu ook nog wel doen denk ik. Vork

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:37

Schiet me er nog 1 te binnen. Na de les ging ik meestal een ijsje halen als het zomer was. Paard neerzetten bij de total,netjes aan de fietsenstalling en mevrouw is altijd braaf wezen wachten. Zal waarschijnlijk komen omdat ik altijd een magnum (lust de binnenkant niet) haalde en ik het chocola op at en zij de rest op.

Nog steeds doet ze bijna een moord voor een magnum ijsje!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:50

Somebitch schreef:
Bokje springen op je paard. Huilen van het lachen

Dat heb ik ook heel vaak gedaan!
haha

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:07

KiWiKo schreef:

Dat is gewoon knáp.. Maar ook supergvaarlijk zeg Bloos Dat je die pony zover kreeg Tong uitsteken

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 16:17

KiWiKo schreef:

Zelfs GIJ KiWiKo??
Maar inderdaad dat waren nog eens tijden. En het ging ook ( bijna) altijd goed he?? Als je nu zoiets stoms uithaald dan gebeuren er ongelukken omdat je te voorzichtig bent en er over na denkt wat er kan gebeuren.
De scheurritjes met de pony's...zo'n hele groep meiden achter je aan...en het liefst zonder zadel natuurlijk. De grootste lol hadden we!Hadden zelfs een soort van buitenrijlied dat we dan uit volle borst zongen...ging zoiets als

Wij rijden paard
Wij rijden met z'n allen
Houden ons goed vast
zodat we niet gaan vallen

En donderd er een
dan moeten we weer stoppen
en gillen meteen
kijk dan uit je doppen

Nachtritten...ook zoiets leuks. In het stikke donker door de duinen naar het strand. De volgende dag was je gesloopt, want slapen op stal kon je natuurlijk wel vergeten. Dat was de hele nacht keten zodat je al als een zombie op je paard zat s'morgens.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:25

jaaaaaaa nachtritten hebben wij ook gedaan, door het bos naar het strand, en dan ook gewoon nog drafje en galopje doen in het stikke donker Lachen echt geweldig maar bloedlink nu achteraf gezien Knipoog
Lekker standritje maken, maar hoogwater, dus besluiten door de duinen te gaan, lekker rengalopje doen, en ineens duinen weg (weggeslagen daar de zee) dus een sprong van ongeveer anderhalve meter naar beneden pfffffffffff gelukkig gered zonder kleerscheuren Bloos

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 16:45

Inderdaad...het afgeslagen zand zodat je een enorme sprong moest maken. Terug gaan was geen optie, daarvoor was je niet al een uur onderweg.
OOO, wat erg eigenlijk...ik reageer nu best wel fel op sommige topics als ik ze dit soort gevaarlijke dingen zie doen, maar ik was zelf eigenlijk net zo erg! Ik schaam me dood!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:25

hihi Zelfs ik Lachen Lachen ik heb met die ponie zoveel gekkigheid uitgehaald Lachen ding was ook zo ongelooflijk koelbloedig en dat dier had zoveel lef en zelfvertrouwen, die deed het ook allemaal Lachen

het enige wat je ECHT niet moet doen is met een paard met ijzers op een net geasfalteerde weg gaan lopen.......... dat is net een ijsbaan Lachen

Die ponie van mij is zelfs een keer zijn snelheid gaan meten met de auto's op de A13 Lachen hij had mij eraf gebokt, sprong over de vangrail, en stak zo de A13 over...... sprong over de middenberm Lachen

ach, ach, ach..........

Ik had toen een leegstaande boerderij gekraakt, daar een stal in gemaakt....... maar de mestopvang was er nog, de roosters waren eraf gehaald maar de mest lag er nog in....... Bassie verloor een keer een vriendinnetje van mij ergens allong the way, nam een sprint naar stal....... glijd uit, zo de koeienmest in Lachen Lachen

Ik heb het ook hoor Aerdenhout.......... soms dan zie ik dingen die ik zelf als puppie ook als normaal ervoer Lachen en dan kan ik nu echt van leer trekken Lachen terwijl ik zelf geen haar beter was Lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:00

@ kiwi, wat bedoel je met boerderij gekraakt xd

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:02

nou de boerderij stond leeg Lachen omdat de eigenaren uitgekocht waren want daar ging een snelweg overheen gebouwd worden....... en aangezien de boerderij leegstond, en ik een stal zocht voor mijn pony...... heb ik de boerderij gekraakt Lachen een stal in gebouwd en heeft mijn ponie daar 2 jaar gestaan Lachen Toen kwamen ze me ontruimen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:30

Hahaha, Kiwiko de Kraker....
Twee mobiele ogen, die keken de kraker aan...............
Twee mobiele ogen zeiden dat ze weg moest gaan.......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:34

ja zoiets Lachen Lachen ging wel vriendelijk hoor, ik was pas 14 Lachen Lachen Lachen