anneliesdj schreef:Afgedankt of afgerost??
Aankruisen wat van toepassing is
Ik vrees beide
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anneliesdj schreef:Afgedankt of afgerost??
suleilitha schreef:Mijn hubbie heeft men ambities, en we vinden een tuiger daarvoor wel leuk, ook ik wel omdat ik in het verleden vaak met die draken heb gewerkt.
Mocht er een knappe twenter staan, dan is dat wel aantrekkelijk, kunnen we meteen beginnen!
Springpaarden staan er in Zuidlaren ook wel tussen, ik heb in het verleden ook wel goede, echt goede papieren onder de neus geduwd gekregen!
Ik ga voor de 'domme' handelaren, heb er meerdere gezien met pony's met goede papieren waarvan de verkoper geen idee had. Vraag je om het papier kijken ze je aan 'papier, hoezo?'. anneliesdj schreef:Nee hoor, het gros gaat naar de markt omdat de eigenaar ervanaf wil en veel van die handelaren weten niet dat ze er particulier meer voor kunnen krijgen of willen er gewoon snel vanaf.
Het is echt niet zo dat alle verkopers op de markt leugenaars zijn.
anneliesdj schreef:suleilitha schreef:Mijn hubbie heeft men ambities, en we vinden een tuiger daarvoor wel leuk, ook ik wel omdat ik in het verleden vaak met die draken heb gewerkt.
Mocht er een knappe twenter staan, dan is dat wel aantrekkelijk, kunnen we meteen beginnen!
Springpaarden staan er in Zuidlaren ook wel tussen, ik heb in het verleden ook wel goede, echt goede papieren onder de neus geduwd gekregen!
Kweethet, klomphaar is er ook altijd, die heeft vaak wel wat leuks bij zich maar die weet ook wat ze waard zijnIk ga voor de 'domme' handelaren, heb er meerdere gezien met pony's met goede papieren waarvan de verkoper geen idee had. Vraag je om het papier kijken ze je aan 'papier, hoezo?'.
jury schreef:anneliesdj schreef:Nee hoor, het gros gaat naar de markt omdat de eigenaar ervanaf wil en veel van die handelaren weten niet dat ze er particulier meer voor kunnen krijgen of willen er gewoon snel vanaf.
Het is echt niet zo dat alle verkopers op de markt leugenaars zijn.
Als ik dit lees dan denk ik kom op meid wordt wakker.
Het klopt als je zegt dat het gros naar de markt gaat omdat de eigenaar ervanaf wil of er gewoon snel vanaf willen.
Het klopt ook dat niet ALLE verkopers op de markt leugenaar zijn.
Maar dat een handelaar niet weet dat ze er particulier meer voor kunnen krijgen lijkt me sterk.
Daarnaast de meeste handelaren verzwijgen ten gunste van de verkoop de waarheid. Daarnaast hebben ze geen binding met het paard en het zal ze dus een zorg zijn waar ze terecht komen en of het een match is.
Goede paarden worden over het algemeen onderhands verkocht.
anniee schreef:Hoe zit het eigenlijk juridisch gezien als je daar een pony koopt waarvan de handelaar zegt dat hij goed is, jij hebt voorzover jouw kennis het toelaat het dier gecontroleerd op gebreken en na de koop eenmaal thuis blijkt dat er toch iets met het dier is?
Kun je -aangezien het ook niet om particuliere koop gaat- aanspraak maken op 1 of andere omruilgarantie of iets dergelijks van de betreffende handelaar?Want dan zou je dus ook de "gegevens" van de verkopende partij moeten vragen?
Roos_s schreef:@berpie: hmmmm bij een handelaar weet je wat je koopt.. nou veel succes verder met je paarden aankoop, ben dan ben je wel heel erg naief! Geloof mij, die handelaren gaat het ook om geld hoor en niet omdat je nou zo lief lacht....
ken ook mensen die met veel paarden overal in nederland op de markt komt, zijn niet allemaal helemaal slechte paarden, maar ik weet wel dat hij paarden van de verzekering overkoopt (die dus anders geslacht zouden worden) en daar vrolijk mee naar een markt gaat om te gaan verkondigen dat er niets mis mee is, nou een aantal van die paarden worden niet voor niets geslacht..
en tja mensen die geen verstand van paarden hebben kunnen naar mijn idee beter geen paard kopen of er hulp bij gaan halen..