Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
SuperDonkey schreef:21 gaat zeker nog mijn eene paard is ook ouder dan 20 en ze doed hiet in de toscaanse bergen nog iedere dag een paar kilometer ongeveer 5.Gaat prima zo blijft ze ten minste in condiesie. Daarbij zeg je mij net dat een van de manegepony's naar de slacht gaat, dan geloof je toch niet dat ze een ander met pension gaan laten gaan.Op maneges werken paarden tot ze niet meer kunnen..... Dan gaan ze naar de slacht, vreselijk is het....maar het is niet anders, mensen zijn zo, geen respect meer voor dieren.

biesbas schreef:SuperDonkey schreef:21 gaat zeker nog mijn eene paard is ook ouder dan 20 en ze doed hiet in de toscaanse bergen nog iedere dag een paar kilometer ongeveer 5.Gaat prima zo blijft ze ten minste in condiesie. Daarbij zeg je mij net dat een van de manegepony's naar de slacht gaat, dan geloof je toch niet dat ze een ander met pension gaan laten gaan.Op maneges werken paarden tot ze niet meer kunnen..... Dan gaan ze naar de slacht, vreselijk is het....maar het is niet anders, mensen zijn zo, geen respect meer voor dieren.
het probleem is dus dat dit helemaal niet waar is,
deze pony had pijn en ging daarom naar de slacht, ze was niet eens oud maar het is niet anders.
voorderest zijn alle pony's die echt te oud zijn wel dergelijk op rust gezet.

Incredible schreef:Klopt dat hoor ik ook altijd. Manegepaarden zijn eigelijk maar zielige beestjes.
Ze moeten hard werken, en daarom vind het ik leuk dat kinderen ook in het
weekend naar de manege komen om ze lekker te verwennen. Dat hebben ze verdiend!
Het zit zo; ze willen winst maken en zo min mogelijk kosten maken.
Hoe langer ze meegaan des te meer winst ze maken, als ze niet meer kunnen verdienen
ze als nog iets als ze naar de slacht gaan. Het pensioen is duur, onderhoud, voer/drinken,
weidegang, zonodig "medicijnen", als ze overlijden kost het geld om ze op te halen.
Het is erg sneu maar ik snap wel waarom ze er zo mee omgaan. Ik kan er in ieder geval niet tegen..
Zou het niet over mn hart verkrijgen om mijn paardje zomaar bij het oud vuil te zetten.
. 
Ik rij zelf een 17-jarige pony die rondrent en huppelt als een 8-jarige. Die zie ik ook nog láng niet met pensioen gaan of wat dan ook.