paardenzoektocht: zijn mijn eisen te hoog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LouiseB

Re: paardenzoektocht: zijn mijn eisen te hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 19:29

Ben vandaag voor de 2e keer wezen rijden en het viel zeker niet tegen. Het is wel een paard die je voorwaarts moet rijden en goed aan het been moet krijgen (dat gaat niet vanzelf, bij geen 1 paard, maar bij deze zeker niet), maar die gewoon degelijk loopt (geen super gangen) en volgens mij erg braaf. Ik ging eerst rijden, daarna de verkoopster en toen nog een meisje die mss paard gaat bijrijden en daarna ben ik er nog weer een keer op geweest en hij bleef braaf, zette geen stap verkeerd. Dat zegt mij best veel. Het enige nadeel vond ik dat hij in de galop nogal met zijn nek heen en weer gaat zodat je bij elke sprong bijna het zadel wordt uitgetrokken (ik weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven), maar naar mijn idee kan je dat er wel uitrijden, hij is nog maar 5. Hij liep toen ook best langgerekt, als je hem meer nageeflijk hebt, doet hij dat niet zo, maar aangezien ik GEEN Z ruiter ben Clown gaat dat mss nog wel even duren haha. Aankomend weekend zijn daar onderlinge wedstrijden, dus ik ga mijn 1e B proef rijden (mijn aller aller eerste wedstijd, op een vreemd paard........), maar de verkoopster bood dat aan, zodat ik meteen kon ervaren of hij zo braaf blijft als ik zelf helemaal stijf sta van de zenuwen Haha! en al die mensen en veel drukte enzo...... Hij heeft gelukkig al wel wedstrijdervaring en de verkoopster gaat hem zelf of in de M of in de Z uitbrengen....dus wordt vervolgd!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:44

Dat klinkt positief!
Heb je verder nog wat info over dat paard?
Ben erg benieuwd!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 19:50

het is een rhodium x doruto x nog wat, 5 jaar, M niveau, en 1.76 hoog. Groot en robuust, daar hou ik wel van. Heeft een leuk koppie en volgens mij echt zo'n sul haha, past goed bij zo'n druktemaker als ik, volgens mij laat hij zich niet snel gek maken, maar dat weet ik zaterdag zeker.... alleen dus die galop was vandaag niet super, ik hoop wel dat dat beter wordt.... het ging zo: contact - waslijn - contact - waslijn - contact - waslijn, het ligt ongetwijfeld aan mij, maar hoop wel dat ik dat kan verbeteren.....

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:56

Klinkt goed !!
Foto's ?? Haha!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:59

Ik snap wat je bedoelt, maar met een 5 jarige valt vast nog veel te verbeteren!
Ik heb ook zo'n grote vijfjarige en die kan haar hoofd ook niet stil houden in de galop, het deinst allemaal mee!

Ik ben ook benieuwd of je al foto's hebt!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:10

ik heb wel foto's, maar moet ff puzzelen hoe ik ze erop moet zetten

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:20

vaak zijn die grote paarden cool in d'r koppie. Tenminste dat is mijn ervaring. Alleen mocht er een tank van 1.76 schrikken en aan de kletter gaan, dan gaat er ook wat

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:29

lijkt mij een erg leuk dier! Veel succes zaterdag!
Heeft ie geen last van z'n gebit?

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:38

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:41

leuk paard!! Ben jij dat op de laatste foto?

Been heel erg benieuwd naar je wedstrijdje zaterdag!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:42

Nee dat ben ik niet, das meisje van de handelsstal. Ik hou jullie wel op de hoogte haha. het wordt de ultieme test!! er komt ook iemand die foto's maakt, die zet ik er dan wel op als het een succes was.......

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:45

Ziet er leuk uit! Haha!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:50

annastasia schreef:
lijkt mij een erg leuk dier! Veel succes zaterdag!
Heeft ie geen last van z'n gebit?

Uhm niet dat ik weet, was denk ik toeval dat hij op die foto zijn mond open had, heb ik met rijden nog niet gezien.....

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:34

Mooi paard!
Ik hoop dat dit "de ware" voor je is!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:35

Nou louise en winnie zijn in ieder geval al een hele leuke combinatie! Knipoog
Ik ben met louise mee geweest gister en heb er ook even op gezeten.

Ik kan het misschien wat makkelijker uit leggen,
Het gehobbel in de galop waar louise het over heeft komt doordat hij nogal uit elkaar en op de voorhand liep onder haar! Hij is jong, erg groot! Hij heeft de laatste weken (misschien wel maanden ) niet erg veel gedaan, hij heeft totaal geen conditie en is ook erg zoekende naar een stabiele aanleuning.

Hij is erg lui en ook niet fijn aan het been. Hij word met sporen gereden en vooral op de sporen gereden Knipoog Hij is ook behoorlijk stug!
Ik heb hem er even wat meer doorheen gepakt en daar reageerd hij erg goed op!
Hij is erg werkwillig en ondanks hij behoorlijk op was toen ik er op stapte reageerde hij direct goed op mijn consequente rijden!
Nadat ik er op had gezeten is louise er zelf nog even op gegaan om het verschil te voelen met toen zij er als eerste op ging en dat pakte wel positief uit he louise? Haha!

Het is een paard dat consequent gereden moet worden anders doet hij gewoon niks.
Dus louise zal er flink aan moeten gaan rijden Haha!

Ze gaan eerst nog een paar keer samen rijden, hij moet nog gekeurd worden en dan zullen we zien wat er van komt! Ik hoop dat alles goed uit pakt want je hebt het wel verdiend! Je bent nu al zo'n tijd bezig met zoeken!

Ik ga je zaterdag aanmoedigen en dan komt het helemaal goed Haha!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 21:13

Hee Nathalie wat ben je ook een schat!!! Ben echt blij dat we elkaar zijn tegengekomen, het gaat helemaal goed komen, wat het ook gaat worden........ ik zie je woensdag!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:15

Haha!

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:53

Ik vind het leuk om je feuilleton Amazone zoekt paard te lezen. Ik vind de verkoper trouwens erg correct in het scheppen van mogelijkheden om het paard te leren kennen. Pluim! (Maar ik vind je budget daar ook naar)
Ik hoop alleen dat je niet te ver hoeft te reizen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:36

Paard staat nog niet te koop dus er zijn nog geen andere kopers. Als louise hem niet koopt gaat ze hem eerst zelf nog een keer m starten en zet hem dan te koop.
Als er al meerdere kopers geweest waren had ze dit niet zo gedaan denk ik.

Het is voor haar 3 kwartier rijden maar ze mag het paard 2 weken op proef nemen. Dus als ze na zaterdag zoiets heeft van ja die wil ik komt hij eerst 2 weken op proef.

Het is voor louise gewoon erg belangrijk om een paard goed te testen. Ze kan niet zo makkelijk op elk paard weg rijden en haar eisen zijn ook nog eens aardig moeilijk.
Het moet een braaf paard zijn wat lekker kan bewegen. Dat moet er wel te vinden zijn in deze prijs klasse het punt is alleen dat de lekker bewegende paarden vaak net wat te veel paard zijn voor haar in die zin dat ze te heet zijn.

Ze moet er gewoon echt een keer tegen aan lopen.

Nu beweegt die 5 jarige vrij simpel maar daar is denk ik nog wel meer uit te halen als dat er nu in zit.
We zullen zien wat het word!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:17

Klinkt inderdaad allemaal erg goed.
En tja een jong paard, daar moet je nog veel mee doen, maar dat is ook weer leuk.
En voor de eerste keer op een ander paard rijden is altijd "raar".
Ik rijdt mijn nieuwe paard nu een goede 3 maanden en het is een wereld van verschil als je het vergelijkt met mijn eerste rondjes op hem toen ik hem ging bezichtigen. Haha!
Maar hij gaf mij wel meteen dat goede gevoel. En volgens mij is dat heeeeeel belangrijk.
Succes zaterdag.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:40

Misschien een stomme opmerking; je wilde een voorwaarts paard? Dit paard klinkt niet alsof het van nature veel looplust heeft.
Verder zou het moeten kunnen voor dat budget, maar niet met super-gangen/papier.
Succes!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:48

soms is het makkelijker een niet voorwaarts paard voorwaarts te rijden dan een te voorwaarts paard normaal naar ontspanning te rijden.....ik vind het een prachtig paard...ik zou er ook op vallen!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:10

Ze wil een paard dat goed aan het been is en het mag voorwaards zijn maar niet heet.
Iets looptlust zou dus ideaal zijn maar ze zit toch al snel op te veel looplust waardoor het dan teveel paard is voor haar. Het is best moeilijk een braaf paard te vinden met gewoon een fijne looplust, of het is braaf en wat lui, of het is een wat pittiger paard, wel met looplust maar te pittig!
Dus het is of het 1 of het ander beide is moeilijk te vinden en het eerste is in louise haar geval voor haar een betere combi:D

Deze 5 jarige is nu nog wat lui, hij heeft totaal geen conditie en was smorgens nog los geweest dus ik denk dat dat het grootste probleem is. Hij was eigenlijk al moe voor hij aan het werk moest waardoor hij lui overkomt.
Hij wil goed leren! Het is ook echt een paard die meer werklust krijgt zodra je met hem aan het werk gaat. Zet je er een beginner op loopt hij braaf zijn rondjes zet je er een gevorderde ruiter op die hem goed aan het werk zet wil hij ook echt wel werken!

Dus bij deze zit het er nog niet op maar het is er absoluut op te rijden!
Met een paar maanden training zal het al een heel ander dier zijn kwa rijden en kwa uitstraling:D
Hij is vrij dik en weinig bespiering, de vetjes moeten spieren worden Haha!
En daar moet ze even doorheen kijken! Hij is nog niet af en ik denk dat als hij wel al af was louise verkocht was Knipoog

Maar er zijn nog meer optie's dus we gaan gewoon kijken wat het beste bij haar past en waar ze de meeste klik mee heeft en waar ze zich het prettigste bij voelt!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:11

Hmm een lui paard krijg je niet makkelijk niet lui. Ook met veel en doelbewuste training niet en dan spreek ik uit ervaring. Ik adviseer om gewoon een paard te kopen dat toch wat pittiger is uit zichzelf

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:18

Ik ga met Liaan mee, dit paard lijkt mij van nature ook te lij, en omdat ie zo groot is moet je veel bijelkaar rijden, en dat maakt zij luheid nog moeilijk, of the wel je loopt je zelf helemaal kapot te werken, geloof me uiteindelijk is dat niet prettig.

Ik heb ook een looplustig paard gekocht, in het begin had ik er echt wat moeite mee, maar o wat ben ik blij met hem nu. echt waar. je krijgt veel meer tijd op om aan je zelf te werken en aan het paard, omdat je niet meer constant naar voren hoeft te drijven, scheelt zoveel energie.

Braaf en looplustig vond ik overgens niet moeilijk te vinden. mijn budget lag destijds 1000 euro hoger, en ik had echt wel wat keus. en heb het ook niet met minder gedaan dan wat ik voor ogen had.

denk goed na zou ik zeggen, je kan maar een keer zo`n uitgave doen. staar je niet blind op het 5 zijn en al M zijn,