Maneges die paarden weg doen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikk_

Re: Maneges die paarden weg doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:51

Ik zou het echt vreselijk vinden als er bij ons een paardje weg zou gaan.
Wij hebben een best wel kleine manege, met in totaal 12 dressuurpaarden en pony's waardoor je
met elke pony best wel wat doet. Ik denk ook wel dat de manege er rekening mee houd
dat er veel kinderen zijn die om de pony's geven.

Er is bij ons nu wel een oud paardje dat niet meer meeloopt in de lessen, die wordt verkocht of gaat naar een weitje. Maar dat is gewoon voor het bestwil van dat paardje, aangezien hij al zo oud is enzo.

Maar ik vind niet dat maneges paarden zomaar weg moet doen.

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:52

bij ons worden de pony's zomaar verkocht omdat er zoveel van die rijke mensjes zijn..! Huilen
Ik vindt het echt jammer .. elke keer had je een andere lieveling pony.,,,

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:53

Thats_Me schreef:
Als je als bedrijf niets meer aan je dieren hebt, tja dan moeten ze weg. Heb ook wel eens gebaald dat een paard verkocht werd, maar tevens was ik blij dat hij een nieuwe eigenaar had en niet telkens meer van ruiter hoefde te wisselen Lachen

Ja, dat vind ik ook. O als je ziet dat zo een pony helemaal weg staat te kwijnen omdat het geen geschikte manege pony is, verkopen! Dan maak je die pony alleen maar blijer van.

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:23

Ach, ik ben blij voor die paarden, misschien krijgen ze dan een beter leven dan op de manege!

Manon_073

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:57

Hoi Hoi.

meld me ook maar eventjes hier Haha!

mij is het overkomen dat me huurpony die ik 5 jaar heb gehuurd
op de manege is verkocht. Verdrietig
egt heel erg jammer. ik zou ook nie weten waar die nu is Ach gut
ze hete Ginger en had overal witte stipjes miss kent iemand der.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:56

Op de manege waar wij ons paardje hebben staan en waar ik vroegah als klein kindje heb leren rijden zijn er eigenlijk een paar opties...

- Gezond paard niet geschikt voor lessen
A) leenpaard? terug naar eigenaar
B) eigendom? verkoop

- Gezond paard met potentiële koper
A) leenpaard? verkopen geen optie
B) eigendom? als paard niet gemist kan worden in de lessen geen optie, als paard ooit een blessure heeft gehad die wellicht weer op zou kunnen spelen geen optie, als potentiële koper iemand van buitenaf is geen optie, als potentiële koper een lesklant is en het paard goed past, zou het een optie kunnen zijn.

- Ziek paard/paard dat niet meer in de lessen kan
A) pijnloos verder leven --> pensioen
B) zal altijd pijn houden --> inslapen (slacht komt volgens mij niet of zelden voor)

- Oud paard
A) zo lang paard er nog lol in heeft mag 'ie blijven
B) zodra goed plekje gevonden is voor pensioen --> pensioen

Best goed geregeld volgens mij Ja

calippolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 21:32

Oke dank-je-wel ^__^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:41

Nou ik moet je eerlijk zeggen dat ik er alleen maar blij mee ben. Anders was ik nu nog altijd paardloos en kon ik alleen maar blijven dromen van het kopen van mijn droompaard Bloos Dus nee ik vind het niet jammer... Maar ik kan je wel heel goed begrijpen, ik heb ook ruim 14 jaar op manegepaarden gereden. Balen was het als je lievelingspaard verkocht werd zeg! Heel erge moeite heb ik er nooit mee gehad omdat ik het altijd leuk vond voor het paard en de nieuwe eigenaar. Uiteindelijk is het voor het paard natuurlijk veel leuker om een eigen baasje te hebben en maar 1 iemand die op hem/haar rijd. Dus mss moet je dat de volgende keer maar denken. Daarnaast komt jouw tijd ook nog wel, wie weet kom je zelf ook ooit eens een manegepaard tegen waar je helemaal gek van bent. En als je hem dan ook nog eens kan kopen is het alleen maar leuk toch? Lachen

calippolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 14:57

Jaa maar er zijn ook zat mensen die een pony niet kunnen betalen, Die dromen echt van HUN droompony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:56

calippolover schreef:
Jaa maar er zijn ook zat mensen die een pony niet kunnen betalen, Die dromen echt van HUN droompony

Ik heb het ook 15 jaar lang (zo niet langer) bij dromen moeten houden hoor Lachen

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:04

ik heb mijn pony van een manege gekocht, en ze is nu zeker veel blijer en gezonder, op de manege reed niemand er meer op omdat ze te moeilijk was en zo is ze bij mij gekomen Haha!

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:38

Bij ons gaan ze als ze te moeilijk zijn terug naar de plek waar ze vandaan kwamen (andere manege, handelaar etc.) Soms worden ze wel aan iemand verkocht die hem dan op de manege houdt als pensoinpaard. als ze te oud zijn geworden of gewoon het niet meer aankunnen of ernstig ziek worden dan gaan ze naar de slacht. Huilen Helaas, maar de manege kan natuurlijk niks met paarden die niet lopen

Hiddex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:09

Bij ons krijg je voor zoveel weken een paard aangewezen en dat kan je dan steeds verlengen Haha!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:02

bij mij op de manege staat standaard alles te koop :'( paarden die al een maand of 4/5 kreupel zijn gaan dan "weg" ze zeggen meestal dat die op een weitje staan, maar ik geloof dat eigenlijk nietzo. de laatste tijd is er wel veel verkocht op de manege, vooral een aantal pony's en een aantal paarden die al een halfjaar stil stonden zijn "weg" dus in totaal zijn er 6 paardjes verkocht/dood een paard is op wonderbaarlijke wijze weer terug gekomen van het "weg" zijn en er zijn 3 nieuwe paardjes bijgekomen.

Kirstinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:18

Heb het al 4x gehad dat de pony waar ik dan vast op deed rijden verkocht werd. als ze t goed erna hebben vind ik dat niet erg want ik zoek altijd wel weer een andere pony. ook al heb je met de eene pony meer als met de andere.

2x waren de ponys verkocht aan meisjes die ook op de manege reden die heel veel geld boden en ze dus werden verkocht.
2x gingen der ze weg omdat ze niet goed luisterde of te snel waren. want ze zijn meestal eerst paar maanden op proef en dan beslist de eigenaar of die ze houd of niet. en 1 van die ponys was echt geweldig. pleun heette ze maar die was te snel dus ze ging weer weg ! Scheve mond

maar verder gaan de ponys die te lang kreupel zijn ook zo snel mogelijk weg .
we weten nooit waar ze terecht komen want de meeste komen van de handelaar en gaan mee met de handelaar.
alleen de ponys/paarden die gekocht worden door mensen die op de manege rijden en een pony kopen, weten we waar ze naar toe gaan.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:55

Als de manege paarden verkocht worden aan een prive eigenaar , vind ik het alleen maar fijn voor ze.
Want als ze b.v oud zijn of niet geschrikt voor het manege werk , dat is het alleen maar fijn voor ze.
Alleen om ze dan naar het "buitenland" te laten gaan , vind ik meer dan harteloos!
Want die paardjes hebben wel een hele tijd voor hun gewerkt , dus dan kunnen we best eventje de tijd nemen om een goed te huis te zoeken voor ze! En er zijn echt genoeg mensen die voor een kabbekrats er een leuk [ waarschijnelijk rustig ] paardje er bij willen!

xloesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:33

hoi
van de ene kant vind ik het ook wel heel erg jammer als ze een paard wegdoen maar bij ons op de manege doen ze alleen een paard weg als die echt heel erg wild is en niet in de les mee kan rijden of omdat die te oud is
maar ze worden gelukkig nooit naar een handelaar gebracht (dat zou echt erg zijn).

groetjes loes

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:46

Miss_Montana schreef:
calippolover schreef:

Ik heb het ook 15 jaar lang (zo niet langer) bij dromen moeten houden hoor Lachen

en ik moet dat nu nog steeds.. Scheve mond

maar ik heb er zelf ook geen tijd voor, maar als ik dan weer op de manege ben, vind ik het wel jammer dat ik geen eigen paard heb, of als ik met een vriendin mee ga naar haar paard ..

bij ons op de manege staan eigenlijk alle paarden te koop, maar sommige niet.. en dr gaan ook best vaak paarden weg, maar ik vind het wel beter, ze krijgen dan een vaste baas waarmee ze een goede band op kunnen bouwen,
tuurlijk is het niet leuk als je lievelingspony wordt verkocht, gelukkig heb ik de mijne terug gevonden en ga ik daar regelmatig heen Lachen

Upendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:03

Ik vind het heel goed, kan een paard niet meer in de lessen lopen maar nog wel gewoon bij iemand thuis (minder dan manege) dan moet ie verhuizen.
Maar als een paard niet meer kan en helemaal op is en het advies is om hem in te laten slapen, moeten ze dat ook zeker doen, hoe erg het ook is!
Zou willen dat maneges dat meer zouden doen Knipoog

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:10

Ik snap sowieso niet waarom zoveel meisjes er zo sentimenteel om doen.
Als je op een manege rijdt en je hebt een lieveling weet je toch dat dit kan gebeuren? Kan je er niet tegen moet je niet op een manege gaan rijden.

Ik heb ook afscheid moeten nemen van de pony waar ik 4 jaar lang op gereden heb maar ik kan er vrede mee hebben omdat ik weet dat ze het beter heeft. En je hoort er ook vrede mee te hebben voor het paard.
En ja, er gaan paarden naar de handelaar maar dan moet je hopen dat ze goed terecht komt, zoniet, so be it.

kampioentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:14

wel raar.
want ze kopen de manege pony/paard.
en dan verkopen ze hem weer.
Clown

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:18

Ik vind het meer dan normaal dat er pony's en paarden komen en gaan. Niet alle blijken uiteindelijk geschikt voor in de lessen, of er zijn maar weinig ruiters die met een bepaald beestje uit de voeten kunnen. Ook is het meer dan logisch dat een pony of paard die niet geschikt is als manegepaard/pony weg gaat. Die beestjes nemen nou eenmaal ruimte in die gebruikt kan worden voor beestjes die wel geschikt zijn.
Daarnaast moeten alle klanten kunnen blijven rijden, een manege moet net als elk ander bedrijf omzet kunnen draaien om te blijven bestaan en het iedereen naar de zin (zover als mogelijk natuurlijk) te kunnen maken. Lachen