paardenopvang blijkt 1 grote oplichterij...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naide_and_me

Re: paardenopvang blijkt 1 grote oplichterij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:23

lailapri schreef:
geen woorden
hou je ons op de hoogte?

Zeker Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:02

Jeetje zeg wat een verhaal...Ik zou mijn paard altijd naar erkende opvanghuizen brengen (zoals de Paardenkamp in Soest). Dan moet je wel betalen maar dan weet je iig dat je paard een goede oude dag heeft.

Ik heb daarnaast zelf een erg positieve ervaring met de lieve mensen van trekkers-team.
Ik was een tijdje geleden heel erg depressief, zo erg dat ik in een crisisopvang terecht gekomen ben. Ik kon niet meer voor mijn paardje zorgen, ik kon nl. geeneens meer voor mijzelf zorgen.

Afijn advertentie gezet op Bokt, en na vele reacties de mensen van Trekkersteam eruit gehaald.
Zij hebben Fahkir voor een symbolisch bedrag van mij gekocht.
Nu ik weer beter ben ben ik er enige weken geleden geweest, heb zelfs mogen logeren bij ze en Fahkir staat er geweldig bij.

Ze doen aan Reiki en bachbloesem therapie, ze meten hem door met een biometer, hebben er al een chiropractor bij gehad en laten hem een half jaar bijkomen (hij heeft erg veel van mijn depressie gevoeld).
Hij heeft door een zenuwbeschadiging verslapte spieren in zijn schouder en ze trekken er 2 jaar voor uit om die spieren weer sterker te maken.
Als hij ooit weer in staat is te werken zullen ze hem inzetten bij de grondwerklessen of trektochten.

Ik ben ze nog altijd dankbaar voor wat ze voor mij en Fahkir hebben gedaan...

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 14:03

het probleem is, dat het om erkende paardenopvangen in België gaat.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:07

Jemig... Wáárom doen mensen zoiets..? Echt mazzeltje dat je erachterkwam!!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:51

Er is door Blid al van één van de paardenopvangadressen een bericht verschenen ( zie www.bokt.nl - overig nieuws) je kan niet begrijpen dat ze jaren mogen doorgaan zoals Blid vermeld.
Oppassen is de boodschap.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:19

Jeetje.. achterlijke mensen bestaan er toch Nagelbijten / Gniffelen!
Gelukkig hebben jullie Quinten weer gevonden! Wil niet weten wat er anders was gebeurt met 'm Ach gut

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:56

Het was dus die opvang waarvan ik een mail heb gekregen i.v.m. ons veulen. Zie het aan de naam.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:49

orban schreef:
Het was dus die opvang waarvan ik een mail heb gekregen i.v.m. ons veulen. Zie het aan de naam.

meen je nu dat ze zelf mailen om paarden bij hen te laten zetten Verward Dat vind ik wel vreemd..
Wat was dan hun bedoeling met de paarden die er geplaatst staan?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:53

Heb wel een idee over welke opvangen het gaat. Je ziet idd geregeld advertenties opduiken. Ik zou het zelf nooit doen denk ik, tenzij bv bij iemand die ik ken. vooral die afstandsverklaringen enzo lijken me behoorlijk link.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:53

laaauwrah schreef:
orban schreef:

meen je nu dat ze zelf mailen om paarden bij hen te laten zetten Verward Dat vind ik wel vreemd..
Wat was dan hun bedoeling met de paarden die er geplaatst staan?

Zij hebben me zelf een mailtje gestuurd ja.

c_masmeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:30

je snapt echt niet wat sommige mensen in hun hoofd halen he?
hoe kun je dit nou doen bij zo een onschuldig dier!!!!! echt ooo daar word ik zo kwaad om!

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:39

niet alle opvangs zijn slecht zon 10 al jaren gelden hebben wij onze pony van 33 weg gebracht naar Ede een opvang en rusthuis voor oudere ponys en paarden. 1 keer in de week liepen ze met wat meisjes (dit moest je wel aangeven dat je dat wilde) dat wouden wij wel zeker omdat hij nog zo voorwaarts was en graag liep. Wij hebben nooit wat getekend en dergelijke. We zijn meerdere keren per jaren daar wezen kijken en ze hadden het super. Wel werd eer gebeld als er iets was bv kreupel werd magerder en degelijke. En op 40 jarige leeftijd is deze pony (Narco) vredig dood gegaan op het land. Zijn wij netjes van op de hoogte gesteld of wij nog wouden komen kijken en wat er mee moest gebeuren. Dus er zijn wel degelijke goede opvangs kijk altijd even op google ga meerdere keren kijken via forums kijken wat er geschreven over word en dergelijke zodat je niet voor verassingen komt te staan. Want dit is natuurlijk heel sneu als je denkt dat je je paard goed achter laat.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:26

Ik vraag me af waar ze de paarden heen brengen dan..

Zijn er al paarden teruggevonden van de "verdwenen" paarden? Heb op kapaza ook een zoekertje gezien van een meisje die op zoek is naar haar paard die daar verdwenen is. Heel vreemd..

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 12:43

slachthuizen
doorverkopen aan manege's en particulieren maar dan doen ze wel gemiddeld 10 à 15 jaar van de effectieve leeftijd af
doorverkopen aan handelaars
of naar het buitenland

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:18

laaauwrah schreef:
Ik vraag me af waar ze de paarden heen brengen dan..

Zijn er al paarden teruggevonden van de "verdwenen" paarden? Heb op kapaza ook een zoekertje gezien van een meisje die op zoek is naar haar paard die daar verdwenen is. Heel vreemd..

Ja, ken haar.
Had haar dit aangeraden om te doen.

mellieej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:12

Jeetje wat erg zeg! Vandaag is er een artikel verschenen in Gazet Van Antwerpen, regio Antwerpen. Het staat ook op www.paardenspeurder.be onder "allerlei"

OwimPowerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:39

Triest, dat er mensen op de wereld rondlopen die zo met dieren om kunnen gaan!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:13

Ook ik heb negatieve ervaringen met een paardenopvang in België, maar dat is een andere dan waar hier over gesproken wordt volgens mij.... Of ze opereren steeds onder een andere naam.
Ik heb bij deze opvang het idee dat ze het gewoon niet meer aankonden. We zijn daar meerdere keren geweest om te controleren hoe het met hem ging en constateerden dat hij daar letterlijk langzaam aan het doodgaan was. Ondervoed en steeds aanvallen van zandkoliek. En dat terwijl hij lichamelijk verder gezond was toen wij hem brachten en hij zelfs eigenlijk altijd wat te dik bleef ondanks aangepast dieet en training. Hij was alleen gevoelig op zijn spieren bij belasting. Ik stond hem af omdat ik verder wilde met rijden en niet wilde dat Rafiq in de handel terecht zou komen met alle gevolgen van dien.
In mijn profiel kun je zien hoe hij terug kwam....We hebben hem terug gekocht omdat ik vond dat ik nog altijd de verantwoordelijkheid had voor zijn gezondheid en ik nou eenmaal erg aan hem gehecht ben en hem vreselijk miste.
Nu gaat het gelukkig weer supergoed en loopt hij voor de wagen en ook weer onder het zadel en van zijn spieren heeft hij geen last meer (vorige week is er nog bloed onderzocht).
Ik wil mensen die hun paard af willen staan op het hart drukken om echt goed na te gaan of het een betrouwbaar adres is en er zelf regelmatig te gaan kijken. Want als het wel een goede plek is, is het een mooie optie je paard af te staan ter adoptie. Maar dan ook alleen als je paard geen pijn heeft. Anders vind ik zelf de slager of inslapen toch de beste oplossing. Ik heb het verkeerd aangepakt en ten koste van mijn paard.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 11:56

Aukie, ik denk dat wij met dezelfde paardenopvang ervaring hebben....

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:13

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:25

Die waar ik het over heb is niet die van het visitekaartje hierboven.... Heb er verder ook nog geen andere slechte dingen over gehoord....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:40

Hier in duitsland worden ook constant gezelschapspaarden aangeboden. Ik snap echter niet dat wanneer je een paard koopt en het dan na jaren dienst niet meer bruikbaar is, je dan een ander wil opschepen met jouw niet rijdbare paardje. Je hond doe je toch ook niet weg. Ik ga helemaal met kiwako mee. Zelf houden of naar de slacht. Ik ken genoeg mensen die hun zieke paard houden tot het overleden is door ouderdom. Dan pas wordt er een nieuw paard aangeschaft. Het is toch geen wegwerpartikel. En wil je dat wel breng hem dan naar de slacht.

kicki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:17

ik heb begin deze maand Zion, onze shetlander, ook afgestaan aan die bewuste opvang...
ben nu wel superongerust! we willen hem zo snel mogelijk gaan opzoeken, maar het is nu "te druk" kreeg ik als antwoord Boos!
ik ga zowiezo eens langsgaan, zonder hen te waarschuwen. Boos!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:20

Een hond houden of een paard houden is nogal een groot verschil als je zelf geen plek aan huis hebt voor je paard maar er elke maand een smak geld voor moet neerleggen om hem op een pensionstal te hebben staan. Er waren in mijn geval verschillende redenen om hem af te staan en daar is echt niet lichtzinnig over gedacht. Het was één van de moeilijkste beslissingen in mijn leven... Ik kon hem ook niet naar de slacht brengen omdat hij verder nog helemaal gezond was en pas 5 jaar. Ik begrijp wel iets van jouw commentaar hoor, want zelf zou ik nooit meer een paard op die manier wegdoen. Geen enkel dier trouwens... Het is ook niet voor niks dat ik ben blijven controleren. Ik bleef het mijn verantwoordelijkheid vinden dat het goed met hem ging.
Soms zijn mensen gewoon gedwongen om afstand te doen en ik had gewoon geen geld meer na alle onderzoeken en behandelingen e.d. en bij die opvang zouden ze er wel verder naar kunnen kijken met hun dierenarts en zou er evt. een passend thuis voor hem gezocht worden. Ik voelde me al heel snel niet meer goed over het besluit hem weg te doen en ben hard gaan sparen om hem weer terug te kunnen nemen. Dan maar als grasmaaier. Ik kon hem hoe dan ook toch niet missen.
Laatst bijgewerkt door Aukie op 28-10-08 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:25

Kicki, ik kan me voorstellen dat je vreselijk ongerust bent nu!
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!