Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Maargoed, blijkbaar is het allemaal mijn eigen schuld.
Waar ik, en mijn instructie het niet mee eens zijn...
Misschien ben ik wel een watje, dat ik nu niet ga rijden met zeer aan mijn rug... Maar ik heb geen zin om straks wéér een klap in mijn rug te krijgen (dit is de 2e x) en dat ik straks nog meer last van mijn rug heb.
Maarja dat zal wel aan mij liggen dan...
Nathalie schreef:Ik bén niet bang, ik ben wél te bang om haar een flinke tik te geven wanneer ze begint.
En nee, ik ga er zeker niet overna denken om haar eruit te doen. Dat gebeurt gewoon niet, klaar. Ik denk dat het allemaal weer goed komt.
Ik heb verschillende ponies versleten nu, en ik ben van mening dat camilla gewoon de pony is die echt bij me past.
Maar nogmaals, Ik ben NIET bang, ik ben alleen bang dat ik mezelf nog meer aan doe als ik er nu weer opklim...
Misschien dat jij dat stom vind, maar ik niet en zo ook mijn ouders e.d. niet.
DaphneL schreef:Je bent niet bang, maar wel bang.. Dat kan niet hè?
Cassidy schreef:Het klinkt alof jij een bepaald patroon bij je pony moet doorbreken. Er is een oefening in de western, die heet cirkelen. Normaal doe je deze oefening als voorbereiding op de spin. Je laat je paard met hoofd naar binnen lopen op een klein cirkeltje, diameter ongeveer 2 meter. Buitenteugel is los, binnenteugel staat aan, maar niet constant. Neem alleen druk op de binnenteugel als het paard zich recht wil maken.
Als jij te maken krijgt met bokacties aan het begin van de les, dan begin je met het cirkeltje. Je paard is niet warm, dus niet overdrijven, maar hou haar op het cirkeltje, en ga draven. Als de ergste frisheid er vanaf is, kun je af en toe een lang lijntje meenemen. Wedden dat je dan haar patroon hebt doorbroken? En het voordeel is dat ze er nog lekker lenig van worden ook.
Renske20 schreef:gelukkig zijn er nog meer mensen het met me eens! ik dacht al dat ik een van de weinige was die zoiets van van niet zeuren, geen smoesjes maar rijden!
Pril schreef:Ik vraag me eigenlijk af waarom je haar geschoren hebt als je pony toch nog heel jong is en niet consequent gereden wordt. Een geschoren paard in de kou verandert al snel in een tijdbom. Scheren doe je meestal alleen als je fanatiek traint en de vacht in de weg zit. Maar goed, je kunt het haar er helaas niet meer aanplakkenkomt wel weer terug.
Verder ben ik het eens met wat de meesten hier zeggen: rijden die hap! Gewoon heel consequent iedere dag aan het werk. Desnoods goed loswerken aan de longe en vervolgens flink eraan rijden. Tja als je paarden hebt moet je soms even hard voor jezelf zijn. Je kunt niet ieder pijntje gebruiken als excuus om niet te rijden. Je hebt vast geen serieuze blessure aan je rug anders had je wel in het ziekenhuis gelegen. Dus huppakee, geen gezeur en anders pony naar de trainer sturen!
Cassidy"]
[quote="Marja schreef:Dit betekent overigens niet dat ik hem leeg rij, in het zweet of buiten adem.
Cassidy schreef:Als jij al problemen hebt als je naast je paard staat, dan is dat een dominantieprobleem en een teken van gebrek aan respect tegenover jouw. Ik zou eerst eens vanaf de grond de verhoudingen rechtzetten, en ik denk dat je dan met rijden al een stuk gewonnen hebt.
Desiree schreef:Nou miran, als ze zo energiek is zal ze er niet veel last meer van hebben, grinnik.