Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JuulSearch25 schreef:Oehlala, hoe bedoel je het? Dat je in principe juist altijd wel RX zou doen? Het paard wordt momenteel 2 a 3 keer per week nu bereden, dressuurmatig
Marjan, het is een bijna 5 jarige merrie (deze maand), vader KWPN, opa Holsteiner en opa Hannoveraan. Dus best fijn gemengd. Paard zit in de prijsklasse tussen 4 en 6
Ik heb een goed gevoel bij de situatie, maar had echt bedacht RX en daar kom ik nu dus beetje van terug.
Benzz schreef:JuulSearch25 schreef:Oehlala, hoe bedoel je het? Dat je in principe juist altijd wel RX zou doen? Het paard wordt momenteel 2 a 3 keer per week nu bereden, dressuurmatig
Marjan, het is een bijna 5 jarige merrie (deze maand), vader KWPN, opa Holsteiner en opa Hannoveraan. Dus best fijn gemengd. Paard zit in de prijsklasse tussen 4 en 6
Ik heb een goed gevoel bij de situatie, maar had echt bedacht RX en daar kom ik nu dus beetje van terug.
Ik zou echt rx keuren. Ongeacht de kosten.
JuulSearch25 schreef:Oehlala, hoe bedoel je het? Dat je in principe juist altijd wel RX zou doen? Het paard wordt momenteel 2 a 3 keer per week nu bereden, dressuurmatig
Pikkepor schreef:Hoi! Ik kom ook even binnenvallen.
Ik was een beetje aan het rondneuzen voor mijn eerste eigen paard. En nu heb ik een hele leuke gezien. Ik heb al fijn contact met de verkoper en hoop binnenkort een eerste bezichtiging te gaan doen. Wat zijn dingen waar ik op moet letten? Tips en trucks zijn welkom!
Het betreft een pony van 1,46m (stevig type), wordt dit jaar 6 jaar, vorig jaar beleerd onder het zadel en aangespannen en doet het allemaal heel braaf. Hij is met 11 maanden uit Engeland geïmporteerd naar België. (Wij wonen in NL, grensgebied...)
Ik hoor graag van jullie waar ik aan moet denken, wat ik niet mag vergeten. Ook eventueel naar het vervolg na een eerste bezichtiging (keuren, tweede bezichtiging, aankoop?!) Hoe dat allemaal gaat.
MarjanB schreef:Pikkepor schreef:Hoi! Ik kom ook even binnenvallen.
Ik was een beetje aan het rondneuzen voor mijn eerste eigen paard. En nu heb ik een hele leuke gezien. Ik heb al fijn contact met de verkoper en hoop binnenkort een eerste bezichtiging te gaan doen. Wat zijn dingen waar ik op moet letten? Tips en trucks zijn welkom!
Het betreft een pony van 1,46m (stevig type), wordt dit jaar 6 jaar, vorig jaar beleerd onder het zadel en aangespannen en doet het allemaal heel braaf. Hij is met 11 maanden uit Engeland geïmporteerd naar België. (Wij wonen in NL, grensgebied...)
Ik hoor graag van jullie waar ik aan moet denken, wat ik niet mag vergeten. Ook eventueel naar het vervolg na een eerste bezichtiging (keuren, tweede bezichtiging, aankoop?!) Hoe dat allemaal gaat.
Wat voor dier is het? Bij bijvoorbeeld tinkers of kruisingen, goed benen voelen of er korstjes zitten en of de huid dun en soepel is. Kijken of ie niet schuurt. Voel ook even met je had over z’n lijf voelt de huid zacht of zijn er harde plekken op bijvoorbeeld rug. Hoe is de stand van de voeten, benen enz.
JuulSearch25 schreef:Dank jullie wel voor alle reacties!
Dit heeft er wel voor gezorgd dat ik dan alsnog een RX ook wil laten doen. Ik ben verder gaan speuren, omdat dit de praktijk was die ook aan die manege verbonden was. Een stuk verder weg, maar zou een goede zijn is Dierenkliniek Landhorst. Iemand bekend mee?
Pikkepor, ook voor mij is het mijn eerste eigen paard. Ik ga de eerste keer kijken in mijn eentje kijken, let op hoe paard erbij staat, bevoel het hele paard, kijk hoe het erbij staat met poetsen en zadelen, laat iemand voorrijden en ga er dan zelf op. Als dit plaatje klopt, dan ga ik een tweede keer en neem dan iemand mee die mij kent, maar ook meer kundigheid heeft. Ook probeer ik het verhaal van de verkoper wat na te gaan. Is het na de 2e keer nog steeds goed, dan een keuring en als dat ook goed is, tja, dan hoop ik dat ik mijn allereerste eigen paard gevonden heb
JuulSearch25 schreef:Vraagje:
Ik wilde graag een klinische keuring en een RX keuring. Maar degene die ik benaderd heb is én betrokken als de dierenarts van deze stal en totaalprijs is best wel heel erg hoog... Ze doen de RX wel op de locatie van stal.
De prijs voor voorrijkosten, klinisch en RX zonder hals en rug is 830, met hals en rug is het 960
Nu denk ik erover om dan alleen een klinische keuring te laten plaatsvinden. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ga morgen nog een andere praktijk benaderen, welke ook goed bekend staat, en even horen wat hun mogelijkheden en prijzen zijn.
Ik wil namelijk toch wel een onafhankelijke dierenarts die de klinische keuring doet.
JuulSearch25 schreef:Lastig om een goede keuze dan te maken.
Ik woon niet in de buurt van het paard en wil eigenlijk wel een erkende keuringsarts. Landhorst zou dan niet in het register van erkende keuringsartsen staan.
Praktijk Peelkant staat er wel in, maar zij doen RX alleen met sedatie.
Wat is verstandig?