Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:57

pmarena schreef:
Het is gewoon klöte als je zoiets moet doen :(:)

Ik heb het nu met Rena. Dat is toch al zo'n blijf van mijn lijf scheiterd. Is nu rond de 30, begint te kwakkelen, ik ben er nog helemaal niet zeker van of ze het eind van het jaar nog gaat halen eigenlijk. En dan moet ik elke keer blauwspray onder haar staart spuiten.... doodeng vindt ze dat... altijd al bang geweest voor spuitbussen.

Dus zodra ik nu het hekje door kom maakt ze dat ze wegkomt.... eergisteren viel ze er zelfs bij in de haast om weg te komen en liep kats kreupel daardoor.... ik dacht even dat die val de doodsteek zou zijn maar gelukkig trok het weer weg.....

Dan gewoon die spray niet meer doen joh. Zoek een alternatief (een pst pst busje ipv een spuitbus op druk? spuit het op een sponsje en doe het er zo op?)
Of smeer gewoon een honingzalfje oid en laat het zo, die bulten zijn onomkerend, dan moet je paardje niet meer gaan pesten in de laatste tijd. Zeker niet als ze daardoor bang wordt van jou.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 13:25

GUSTIxBILL schreef:
Niet zo hard zijn op jezelf
Hij steunt nu eenmaal op jou en jij staat voor hem het dichtste bij.
Is zijn gedrag persoonlijk? Ja en nee
Nee: het doet gewoon pijn, het irriteert, hij wil duidelijk maken dat hij het er niet mee eens is
Ja: jij staat nu eenmaal het dichtste bij, dus jij krijgt het zwaarste te verduren

Neem de tijd voor jullie zelf en accepteer de hulp die aangeboden word :j
Daarna kun je het nog zelf proberen als hij thuis staat of de wonde beter is en jou emoties niet meer zo hoog zitten.
Desnoods ga je er op trainen zodra dit voorbij is.

Maar nu ? Wees niet zo hard op je zelf, je bent en blijft maar mens he.

Gisteren was dat even moeilijk. :o Vind het vooral kl*te dat hij het zo persoonlijk van mij lijkt te nemen. := Alsof het erger is als ik het doe dan als iemand anders het doet. :=

pmarena schreef:
Het is gewoon klöte als je zoiets moet doen :(:)

Ik heb het nu met Rena. Dat is toch al zo'n blijf van mijn lijf scheiterd. Is nu rond de 30, begint te kwakkelen, ik ben er nog helemaal niet zeker van of ze het eind van het jaar nog gaat halen eigenlijk. En dan moet ik elke keer blauwspray onder haar staart spuiten.... doodeng vindt ze dat... altijd al bang geweest voor spuitbussen.

Dus zodra ik nu het hekje door kom maakt ze dat ze wegkomt.... eergisteren viel ze er zelfs bij in de haast om weg te komen en liep kats kreupel daardoor.... ik dacht even dat die val de doodsteek zou zijn maar gelukkig trok het weer weg.....

Is dat spul er niet in zalf ofzo dat je het zo kan doen?
Is voor jullie allebei toch geen doen op deze manier? :(:) :(:)
desnoods op een (hydrofiel) gaasje spuiten en het dan deppen op haar billen?

Mars schreef:
Het maakt jou ook emotioneel om het te moeten doen, het kan niet anders of dat merkt hij aan jou. Ik ken Joy natuurlijk niet IRL maar het lijkt me een gevoelig dier dat jou haarfijn aanvoelt. Zijn been doet zeer, het is een gefrut en dan het gevoel van jouw (terecht/begrijpelijke) emoties dat je jezelf een loeder voelt om hem lastig te vallen... is toch wel een receptje voor spanning en verdriet.

Is het een optie met jezelf af te spreken om dit alleen nog te doen met iemand (je man, vriendin, etc) erbij? Niet meer alleen gaan frutten en verdrietig thuis komen, je hebt dan wel het verband errond gekregen maar er is ook van alles beschadigt geraakt. Ik denk dat je je dan af moet vragen of dat tegen elkaar weg streept.

Neem hulp aan, ookal doet je vriendin al veel. Ze biedt dat vast niet voor niets aan, maar omdat ze er voor je wil zijn en ook voor Joy. Hulp aannemen is niet makkelijk maar het is voor nu even zo. Mocht met haar iets zijn dan ben jij er ongetwijfeld ook voor haar, dat is het mooie van een wederkerige vriendschap.

Ja, maandag komt er eentje bij en zit me op te vreten in hem. :o Sowieso doe ik het niet meer alleen. Daarvoor is het gisteren te zeer mis gegaan. En ja, als ze hulp nodig heeft ben ik maar een telefoontje van haar vandaan. :+:

pien_2010 schreef:
Citaat:
was sich liebt, das neckt sich

Wat van elkaar houdt doet elkaar pijn . Dat speelt er. Inderdaad als hij het van een ander wel accepteert dan dat maar doen. Als hij volwassen is begrijpt hij het wellicht meer.

mijn "Joy, het MOET!" leverde me gisteren draaiende ogen op. :=
In Joy zijn mening moet er helemaal niks maar de wonde zoals ze nu is open laten is vragen om problemen vrees ik. Ik ga kijken met mijn man welke opties we hebben om hem iets langer uit de nieuwe kudde te houden. Ofwel hem naar huis halen voor een paar weken ofwel in de weide van de andere mensen dat ze over de draad wel kennis kunnen maken maar dat hij niet te gek kan doen met dat been. Of iig dat er minder kans is er tegen getikt wordt zolang het nog echt een wonde is.
Nu is het echt een "open wonde" nu hij de draadjes er uit gelopen heeft. Het geneest op zich mooi voorlopig maar het ziet niet uit alsof het veel kan verdragen zeg maar.

Sintara

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:35

Misschien kan je een extra draadje spannen en hem zo apart houden? De vraag is of hem dat veiliger / rustiger houdt. Ze zullen met een nieuwe sowieso wel even moeten showen etc natuurlijk. Tenminste, dat zou niet gek zijn :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 13:36

showen op zich is nu geen ramp meer, de draadjes heeft hij er toch al uit. :=
Tis maar als een van de nieuwe zou trappen en hem op die knie raakt dat we terug bij af zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 22:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even zonder verband om te kijken hoe hij liep zonder en dat was mooi rad.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:42

Knap kind <3
Wat een schattige streep op zijn voetje, was me eerder niet opgevallen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 22:51

Cute he. En genetisch hoort het niet te kunnen dacht ik. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 23:42

Afbeelding
Deze vond ik ook leuk. Was net te laat, Charlie was bubbels aant maken in het water en Leo en Joy stonden met hun neuzen tegen die van Charlie. _O- (ja Charlie speelt veel met het water. :)) )

Ze hebben twee bakken trouwens maar alles moet samen. :=
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 06:38

Was mij ook nog niet opgevallen. Natuurlijk wel dat Joy een streepje voor had...maar blijkbaar ook letterlijk :))

Staan er lekker bij die mannen +:)+
Nouja....knulletjes :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:03

:= Die tweede foto. Loert hij nu wat afwachtend naar je of wat zegt die blik?
Mooi heel knap spul en Joy en jij gaan later knallen in de ring.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:16

Goh, die streep was mij ook nog nooit eerder opgevallen. Hij heeft letterlijk een streepje voor. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 12:03

Hij heeft 1 mensenoog dus daar loert ie altijd wel enigszins mee. :D Ze waren in het bos bezig met een vrij grote machine en dat vond hij erg interessant. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 00:23

Spoiler:
Vandaag eerst ziekenhuis. Medicatie op 1,5 uur gekregen ipv 2 uur omdat ze anders moesten overwerken. Nu flinke steken in mijn borstkast (dat is de medicatie helaas.) en moeizaam ademen….keel doet pijn. Ze weten dat de medicatie over kortere tijd geven meer en langer last heeft maar goed… :x
Morgen waarschijnlijk moe, spierpijn en wat koortsig. Ga proberen uit te slapen morgen. :o

En het ergste is voor de komende drie dagen. :x zondag komt veulen 4 normaal al moet ik nog even sturen hoe laat ze van plan waren. Maandag komt nummer vijf en dan in het weekend dat volgt zes. Een vosje, een haflinger en een bruine. Vijf tinten vos en een bruine dus. :+

Joy is vandaag weer kundig verzorgt door mijn reddende engel terwijl hij met de oren plat mokkend met zijn hoofd ik mijn armen stond. :(:)
Vandaag even wat dingen gemeten en een compressie sok besteld. Dan kunnen we hem hopelijk wat meer comfort bieden. Peesbeschermers zijn niet bedoelt voor wat we nu doen en bandages krijgen de heren met vereende krachten naar beneden getrokken… :roll: dus nieuwe oplossing gezocht. Hopelijk is het er snel want niet te koop in fysieke winkels (compressie sokken, ook Ivm wild vlees) hier in de buurt. Ondanks zijn ergernis won zijn sociale kantje won en ging hij alsnog knuffelen na een paar minuten. _O-
Hopelijk bieden de compressie bandages hem meer algeheel comfort en vindt hij het verzorgen dan ook minder erg. :(:)

Charlie kwam zich voor het eerst moeien met het hele gebeuren dus die is nu echt uit zijn schulp aan het komen. :+:

Gisteren zag ik dat Sam helaas terug zwelling op de pees heeft dus of ik goed nieuws ga krijgen over hem betwijfel ik maar hij loopt nu rad dus onbelast is hij pijnvrij. Maar ik vrees dat hij toch op pensioen zal gaan. Hij lijkt zich daar zelf ook al bij neer gelegd te hebben.

De verbouwingen gaan hier wel vlot. Nog even en ik kan mijn hobby kamer echt inpalmen en ons huis is nu echt ‘huis’ aan het worden. :+: er loopt dus even veel langs elkaar. Niet allemaal slecht maar ik zal wel blij zijn als de heren er allemaal zijn zodat ik de introductie spanning al kan loslaten. :o

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 07:50

Ai, worden even stressvolle dagen voor je. Hopelijk kan je lichaam dat allemaal bolwerken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 08:43

Inderdaad sterkte Kathleen. Neem je rust waar je kan. Goed is ook goed. Niet alles hoeft en kan perfect zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:12

Zeker een hoop op je bordje, pas goed op jezelf meis

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 14:18

:j Ben vreselijk blij met mijn hulp. Joy zijn nieuwe "kousen" zijn verzonden dus hopelijk kunnen we vanaf morgen daar op overgaan. Hij begint wat drukplekjes te krijgen van de beschermers. :(:)

Vandaag voel ik me alsof ik griep heb. :x :x Het gaat beneden wel goed vooruit gelukkig. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-23 22:53

Jullie horen even iets minder. De medicatie heeft me flink er onder. :x
Zijn nieuwe kousen kunnen we morgen aan doen, die zijn vanavond geleverd. Mijn fysio heeft mijn lymfen behandeld omdat ik vanmorgen gewoon geen stem had. Een van de eigenaren van de komende veulens wilde bellen over de laatste details en heb mijn man moeten laten bellen. :roll:

Tegen de avond gaat het meestal iets beter. Zondag komt een haflinger jaarling. :j

Mijn reddende engel gaat above and beyond voor Joy en mij. :+: zij en haar vriend zijn prachtige mensen en hoewel ik liever geen brokken gehad had, ben ik wel blij dat ik hen hierdoor heb leren kennen. :+:

Joy was vandaag iets minder nukkig met verzorgen. Hopelijk geeft de kous hem genoeg comfort dat het nukkige geheel weg gaat. :(:)
Er liggen ook al speciale pleisters klaar is om ‘open’ te laten.

In spoiler de wonde vandaag. Het diepste deel is al aardig ‘dicht’ (alsin de inkeping is minder aan het worden)

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 23:05

Ik ben heel erg verwend vandaag. :o :+:

Morgen komt de haflinger jaarling. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 07:56

Wat lief fijn en goed. Dat doet een vrouw goed!!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 08:56

Verwend worden is heerlijk. Soms moet je je daar gewoon aan overgeven.
Ik vind z'n been er al best netjes uitzien. Hopelijk houdt hij zichzelf heel vandaag en is ie blij met een extra vriendje!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 13:04

Goed, een paar hartaanvallen rijker en mijn hartritme is denk ik nog steeds niet zoals het moet zijn maar Nero is opgenomen in de kudde. := Nero en Joy blijken kwa dominantie vrij dicht bij elkaar te zitten. Joy weigert de leiding over te geven dus er ontstond een beschaafd maar gemeend gevecht over wie de baas was. In normale omstandigheden zou dat geen probleem zijn maar Joy zijn knie..... Ze gaan steeds op de knieën en proberen elkaar basically op de grond te werken. Joy is niet topfit maar na een paar keer ontdekten we dat hij zich alsnog in gehouden had want toen hij er echt klaar mee was zagen we ineens in een fractie van een paar seconden een haflinger rollen en ietwat dwaas blijven liggen... := Joy bleef nog even staan kijken wat zijn planning was maar toen Nero eieren voor zijn geld koos en geen confrontratie meer aan ging was het voor Joy ook oke.

Dus naast dat ik gisteren echt gewoon niet heb kunnen eten van de stress heb ik ook geleerd dat ik Joy wellicht meer van zijn moeder heeft dan we dachten. := En als hij die wonde niet gehad had, zou het op zich zelfs "mooi" geweest zijn want je ziet dat ze elkaar geen pijn doen en heel bewust zijn van elkaar. Joy zijn wonde is dicht gebleven en geen van beide heeft zelfs maar een schram. Het is haast een soort dans... Toen we nog een laatste avond cheque gingen doen waarbij we ook ineens Joy zijn verband terug goed gedaan hebben (we hebben al twee keer vervangen gedurende het spel maar daarna hadden we door dat wat we ook deden, het pas ging blijven als ze rustig waren.) stonden ze vredig te grazen. Ook het voeren ging heel netjes. Nero sloot beleefd achter aan. :j
Waar Charlie zijn eerste kennismaking met de voerzakverliep van:
"F*ck het eten doe die zak rond mijn hoofd uit!"
Verliep Nero zijn kennismaking met de voerzak meer van:
"Wtf is die zak... Oh er zit eten in; ga je gang." :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De haflinger waar mijn man het over had sprong trouwens idd met gemak 1.30m maar heeft mij ook bijna verongelukt. :+

Charlie en Leo moesten wat energie kwijt.

Leo heeft zijn gelijke gevonden in Nero kwa spel. Charlie trekt nu meer naar Joy omdat die van nature iets rustiger is en ook liever iets rustiger gezelschap verkiest.

Vrijdag komt er nog een vosje en dan komt de laatste ergens na het weekend (ofwel in het weekend ofwel het weekend er na, die mensen zijn de 6e pas in staat om afspraken te maken rond het brengen.) dat is een bruine. Dus 5 tinten vos en een bruine zeg maar. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:21

Citaat:
Dat is een koeien jager

Citaat:
die Haflinger springt 1.30 meter

_O- _O- ik lig hier helemaal dubbel. Wat een droge humor!!

Fijn dat het een eerlijk gevecht was en dat Joy gewonnen heeft en zijn pootje nog heel is. Goed gedaan van de jonge man.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 13:23

De haflinger waar hij het over had sprong effectief parcours 1.30. Was ook de grootste kl**tzak die ik ooit ontmoet heb maar springen kon ie. (bokken ook.)
Stavros roept 20 jaar na datum nog steeds een boze blik op als we het over hem hebben. Het was mijn man zijn ide nl om mij hem te laten rijden. >;)

En de koeien jager is… tja. Een koeien jager. _O- dat ging over de quarter. :)) maar ze doet idd cutting en team penning met ze. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 22:03

Afbeelding

Afbeelding
Nero en Joy hebben de strijdbijl soort van begraven. Ik hoorde wel dat hij kort hierna in Joy zijn oor beet. :+

En de wonde vandaag:

Spoiler:
Afbeelding