Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:20

Ik schrik wel enorm van de verhalen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:31

tamary schreef:
sterregoud schreef:
Als dit klopt, dan voeren de pro wolvers dus inderdaad de wolven bij. En daarmee maken ze ze minder schuw, omdat de mensengeur aan het vlees zal zitten.

Wat ontzettend erg trouwens al 8 pony’s dood.

Probleem zit meer in de boodschap genoeg voedsel, dus geschikt territorium en doorfokken maar. Mens als voedselverstrekker die zelf voedsel wordt komt daar "slechts" bovenop.
En als ze al weten dat er geen wild meer is in het gebied, dan kunnen ze ook rekenen en weten dat dit niet veranderen zal. Allemaal gewoon, natuurlijk gedrag dat zoals overal ten koste gaan van de andere ook beschermde wilde dieren.

Het druist helemaal tegen hun eigen ideologie in van de natuur zijn gang laten gaan. Maar het is ook wel weer verklaarbaar aangezien ze met alle geweld willen dat wolven zich vestigen. Maar dat roept dan weer de vraag op. Waarom willen ze met alle geweld wolven zelfs als daardoor de complete biodiversiteit om zeep geholpen wordt????

Natuurorganisaties die zich schuldig maken aan Vervuilde grond storten in de natuur, recyclingsgranulaat op de paden en dat soort dingen. Er klopt van alles niets aan.

Dat ze de wolven zelf zouden voeren wilde ik eerst niet geloven. Maar het lijkt me best een plausibele verklaring om te zorgen dat ze een roedel stichten. Tegenwoordig verbaast me niks meer.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:32

Het klinkt on-Nederlands om heel eerlijk te zijn. Hoe kan die pro lobby zo zijn gang gaan in Nederland? Ik heb gelukkig geen associaties met Natuurmonumenten, de PVD of wat dan ook, die zou ik ook meteen opzeggen door dit....

Ik snap het echt niet. Ik heb met jagers hier uit de regio gesproken en die kunnen probleemwolven gewoon afschieten. Hier gaan namelijk de provincies over de jacht, en daar kan de landelijke overheid niet eens wat aan doen. Ik moet er nog even verder in duiken, want Tirol heeft deze zomer wel veel schade op de almen gehad door wolven gehad heb ik begrepen. Maar het kan zo zijn dat die provincie weer hele andere regels heeft voor de jacht. Ben ik nog niet helemaal achter.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:35

Dagahra schreef:
Popstra schreef:
Ik was vandaag in Meeuwen. Mijn DA vertelde het 1 en ander over het wolfproblematiek daar. Er zijn daar in korte tijd 8 ponys gepakt. De mensen mogen niks op fb plaatsen anders lopen ze hun evt vergoeding mis.
Alles word ook direct verwijderd van FB.
Ook vertelde hij over een oud boertje die door een stalbrand 30 koeien verloor. Dag later stonden er personen op zijn erf die vroegen of ze 10 kadavers mochten hebben om de wolven op het leger terrein waar ze zitten te voeren omdat er te weinig te vreten is voor ze. 8)7

Jagers zijn er ook niet blij, er valt nauwelijks nog wild te schieten. Alles is al opgevroten.

Zelf heeft hij zijn paardenwei omheind met nog extra 5 draden met 10.000 volt stroom er op.

Je ziet ook her en der weides omheind met hoge ijzeren hekken en veel stroom er omheen. Daar in stonden schaapjes of alpacas. Het was geen fraai gezicht maar men doet zn best.
Het houd iedereen erg bezig daar. Mensen hebben echt angst en durven savonds hun hondje geeneens meer uit te laten.
Het is te zot voor woorden!

Is dit ook al bekend bij stichting Annemieke?

Zeker doorgeven aan stichting Annemieke. Zij gaat er heel discreet en vertrouwelijk mee om. Breng haar ook in contact met die dierenarts.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:44

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:46

Als dat waar zou zijn van dat voeren, wat is dan het doel? Wolven in het bos en mensen en dieren binnen? Wat is daar het belang van? Ik kan daar echt niks zinnigs bij bedenken.

Merlen

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:52

Zijn er bokkers omgeving Balen/Meerhout,België?
Gisteren zijn er in Olmen schapen gedood en deze avond is er een wolf gespot op de grens Balen,Meerhout.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 00:09

josien_m_ schreef:
Als dat waar zou zijn van dat voeren, wat is dan het doel? Wolven in het bos en mensen en dieren binnen? Wat is daar het belang van? Ik kan daar echt niks zinnigs bij bedenken.

Allereerst, op dit moment is nog niet bewezen of de wolven gevoerd worden. Maar het zou niet het eerste schandaal zijn en er komen wel steeds meer signalen.

Over het belang, Wat is het belang om met alle geweld wolven te willen introduceren? Waarom willen ze overal wolven? Waarom deden ze hun uiterste best om ook op de hoge veluwe wolven te krijgen? Wie heeft destijds de hekken van de hoge veluwe doorgeknipt?

1 belang van de herintroductie van de wolf is wel erg duidelijk. Er zijn grote bedragen aan Europese subsidies te verdelen voor rewilding projecten. Er zijn mensen die een hele dikke boterham verdienen aan de herintroductie van de wolf.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 00:16

Loretta schreef:
Over hoe natuurmonumenten afval dumpt in hun eigen natuurgebieden.

https://pointer.kro-ncrv.nl/wandelpaden ... ol-plastic

Die paden is letterlijk het topje van de ijsberg. Wat eronder ligt is vervuild slib. Ik vond het een gemiste kans dat ze dat niet gelijk onderzocht hebben

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:02

ApplePapple schreef:
Popstra schreef:
Ik was vandaag in Meeuwen. Mijn DA vertelde het 1 en ander over het wolfproblematiek daar. Er zijn daar in korte tijd 8 ponys gepakt. De mensen mogen niks op fb plaatsen anders lopen ze hun evt vergoeding mis.
Alles word ook direct verwijderd van FB.

Zijn dat dan pony’s die niet op de lijst met “schadegevallen” (wat een lelijk woord voor wat het in werkelijkheid is) van ANB staan? Want het is toch daar dat je je schade moet melden als je een “vergoeding” zou willen? Op basis van dit overzicht tel ik voor Vlaanderen voor 2022 8 dode pony’s, 1 gewonde pony en 2 gewonde paarden waarbij de wolf zeker de dader is of waarvoor er nog geen resultaat is van het DNA-onderzoek. Gaat het niet om dezelfde 8 pony’s? Daarvan hebben zeker wel foto’s edm online gestaan.
https://www.natuurenbos.be/wolf/schade# ... degevallen

Ik heb die lijst de afgelopen maanden heel vaak bekeken, omdat ik wou weten wat de uitkomst was van het DNA-onderzoek van het paard in Heist o/d Berg in augustus, wat hier vlakbij is. Nu staat er zoveel maanden later eindelijk iets bij, maar er staat “onbekend” m.a.w. het fijne hierover gaan we nooit weten :\

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:04

Ik dacht, ik zoek die “Geen wolf.” Facebook pagina ook even op, maar pfff.. daar staat ook een hele hoop onzin en paniekzaaierij bij. Daar zit ik niet op te wachten :)
Ik had gehoopt op alleen zichtmeldingen en verder niets.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:09

Ik zag de laatste tweet van Caroline vd Plas over de wolf.. de reacties daaronder getuigen ook niet altijd van enige intelligentie zeg... :n Wat een koekebakkers wonen er in dit land...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:32

Sanet schreef:
Ik dacht, ik zoek die “Geen wolf.” Facebook pagina ook even op, maar pfff.. daar staat ook een hele hoop onzin en paniekzaaierij bij. Daar zit ik niet op te wachten :)

"Waarnemingen wolven in België en Nederland"

Daar staan de reacties uit.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:45

Merlen schreef:
Gisteren zijn er in Olmen schapen gedood en deze avond is er een wolf gespot op de grens Balen,Meerhout.

Ik heb deze gemist. Is blijkbaar asap van fb af gehaald, gelukkig had de vriend waar mijn paarden staan het wel gezien. Ik ga het veulen een der dagen verhuizen. Ik word er veel te bang voor, en dan halen ze waarschuwingen nog expres weg ook

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:54

Sanet schreef:

Kan je beter "waarnemingen wolven in Nederland en België " volgen. Daar komen wel alleen zichtmeldingen op.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:57

Oakland1990 schreef:
Merlen schreef:

Ik heb deze gemist. Is blijkbaar asap van fb af gehaald, gelukkig had de vriend waar mijn paarden staan het wel gezien. Ik ga het veulen een der dagen verhuizen. Ik word er veel te bang voor, en dan halen ze waarschuwingen nog expres weg ook

Dat klopt.Alle berichten over de wolf worden verwijderd uit de groep van Balen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:03

Als een wolf zich ergens vestigd dat moet ie beschermt worden dmv natura2000 gebied aan te wijzen, dat lijkt me voor sommige clubs ook een groot belang, evenals de stikstof agenda

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:11

Cer schreef:
Ik zag de laatste tweet van Caroline vd Plas over de wolf.. de reacties daaronder getuigen ook niet altijd van enige intelligentie zeg... :n Wat een koekebakkers wonen er in dit land...

Het gaat hetzelfde als bij de Corona en de boeren/stikstof....enz.
Mensen komen wederom tegenover elkaar te staan met hun meningen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:17

Mist schreef:
Als een wolf zich ergens vestigd dat moet ie beschermt worden dmv natura2000 gebied aan te wijzen, dat lijkt me voor sommige clubs ook een groot belang, evenals de stikstof agenda

Wanneer je dit soort clubs de macht geeft dan gaan ze zelfs zover om te eisen dat dorpen ontruimd worden. Dit is in Afrika al gebeurt. Hoezo kolonialisme?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:24

chimello als het dan volgens de "experts " geen wolven zijn op je filmpjes maar zwijnen, dan mogen de jagers die "zwijnen " toch gewoon schieten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:34

Bioloog Valirius Geist verteld hoe mensen naar verloop van tijd onder de juiste omstandigheden door de wolf als prooidier gezien kunnen worden.

https://www.nojg.nl/wolven-conflictarm? ... V48G3pmTVg

Deze man weet echt wel waar hij over praat. Hij is bioloog maar heeft daarnaast ook nog eens praktijkkennis.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:37

Popstra schreef:
Cer schreef:

Het gaat hetzelfde als bij de Corona en de boeren/stikstof....enz.
Mensen komen wederom tegenover elkaar te staan met hun meningen.

Exact! Mensen laten het ook gebeuren.
Hetzelfde lot wacht, onwaarheden worden verkondigd als waarheden en vice versa, de geest slaat op hol en de wens word vader van de gedachte. Helaas zijn de dieren hier de dupe van.

De gedachte dat er een berekening gemaakt is op basis van theorieën is alsof de geschiedenis zich herhaalt. Wie kent het schrijnende verhaal van de Oostvaardersplassen niet…

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:51

jolandje schreef:
chimello als het dan volgens de "experts " geen wolven zijn op je filmpjes maar zwijnen, dan mogen de jagers die "zwijnen " toch gewoon schieten?

Was het maar zo'n feest. Want als jagers per ongeluk dan een wolf schieten wordt er gezegd dat ook zij (de experts) fouten kunnen maken en ze hadden kunnen zien dat het wolven waren. Woorden worden zo makkelijk verdraaid in hun voordeel. Zou het risico niet willen nemen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:54

Ze hebben me nu aangeraden zelf maar wildcamera's aan te schaffen zodat ik beter materiaal kan verzamelen mochten er weer wolven zijn. Die dingen kosten 90 euro en ik heb er meerdere nodig. Echt schandalig dat ik zelf maar moet gaan aantonen dat ze hier lopen en niemand komt controleren.

Iemand een tip voor een degelijke budget wild camera? Wifi gaat helaas niet ver genoeg dus zou eentje die offline is moeten zijn. We hebben al gewone camera's ophangen maar die werken 's avonds niet hiervoor.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:03

Sanet schreef:

Ja echt paniekzaaierij want er is helemaal niets aan de hand natuurlijk......vergeet niet hoeveel emoties en onmacht er bij ontzettend veel mensen zit! Ik zie dat vooral en mensen die goed beseffen dat het fout gaat ipv paniekzaaierij. Eerlijk gezegd vind ik dat woord er niet past